Pelgrimstocht
Zonhoven-Lourdes-Santiago de Compostela

Waarom deze Pelgrimstocht. Ik ben als voorzitter van Rode Kruis Zonhoven een uitdaging aangegaan met de vrijwilligers van afdeling Zonhoven. De uitdaging was als volgt: als de Rode Kruis vrijwilligers uit Zonhoven méér dan 2.750 stickers zouden verkopen, dan zou  ik via Lourdes naar Santiago de Compostela fietsen. Het aantal is gehaald tijdens de stickerverkoop periode dus start ik op 28 mei 2007 met deze tocht. Ik word tot Lourdes vergezeld door mijn echtgenote Mary en vanaf Lourdes naar Santiago rijdt mijn zoon met me mee.

Ik ben Peter
Ik ben een man en woon in Zonhoven (België) en mijn beroep is Gepensioneerd.
Ik ben geboren op 26/08/1946 en ben nu dus 77 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Fietsen en Reizen en wandelen met mijn twee honden..
Ik ben Mary
Ik ben een vrouw en woon in Zonhoven (België) en mijn beroep is Huisvrouw.
Ik ben geboren op 29/10/1946 en ben nu dus 77 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Fietsen en Reizen.
Ik fiets met Peter mee tot Lourdes.
Ik ben Manuel
Ik ben een man en woon in Leusden (Nederland) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 11/08/1969 en ben nu dus 54 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Sporten & Reizen.
Ik rij vanaf Lourdes mee met m´n vader.
  • Dag 60 Sevilla -Zonhoven
  • Dag 59 Sevilla
  • Dag 58 Sevilla
  • Dag 57 La Palma de Condor-Sevilla
  • Dag 56 Aracena-La Palma de Condor

02-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 6 Troyes-Auxerre

ZATERDAG 2 JUNI 2007

Dag 6 Troyes-Auxerre
    Vertrek 08.20 Aankomst 16.15
    Afstand km 91,08
    Hoogste snelheid 48.00
    Gem. snelheid 16.08
    Fietstijd 5u39min
    Slaapplaats Camping 9,00 euro zonder ontbijt

Weggereden uit ons leuke hotelletje om 08.20u. Het was droog maar de lucht was grijs en het was maar 14 graden dus ook weer niet overweldigend. Lange broek maar weer aan want dat is net iets te koud voor de spieren en ook maar weer het wintershirt met lange mouwen.We kwamen nog 2 Belgen tegen die de route andersom deden. Zij waren dus op de terugweg. Zij kwamen uit Maaseik. Ze hadden ook erg veel slecht weer gehad. Van de 14 dagen 4 dagen geen regen. Ze hadden de Pyreneeën wel gevoeld maar niet gezien. Mist, kou en regen. Daarna kwam de wielrenner ons weer achterop. Hij had inmiddels een gelzadel gekocht want hij had erge pijn in zijn billen en kon niet meer op zijn oude zadel zitten. Hij zei nu al dat hij blij zou zijn als hij weer in het vliegtuig zou zitten op weg naar huis. Ik had trouwens ook zere billen. Kan mij niet herinneren dat ik dat 4jaar geleden ook had. Komt vast van die dubbele broeken.
    Het begin van de
    route was niet al te zwaar, weliswaar heuvel op, heuvel af maar niet al te steil. Het was ook een beetje saai, niet veel te zien, geen mooie luchten, geen mooie vergezichten.
    Tussen de middag bij een café een steakhachee met frites gegeten. Op zaterdag/zondag is er geen menu van de dag, das altijd wel jammer.
    Toen kon zowaar de lange broek weer uit en ook het wintershirt kon geruild worden voor een korte mouwen shirt. Heerlijk.
    Daarna werd de route steeds zwaarder. Er kwam helaas ook weer meer wind. Vooral de laatste 25 km tot aan Auxerre waren erg zwaar. Lange, steile hellingen. Tot het einde aan toe was het klimmen, alleen de laatste 3 km was een afdaling dus dat was even lekker want we  hoefden niet meer omhoog. Meestal moet je na zo’n afdaling weer terug omhoog klauteren.Om 16.15u bij het VVV aangekomen. Alle hotels in een straal van 20km bleken vol te zijn want er was een of ander sportevenement. Er zat dus niks anders op dan maar naar de camping te gaan. Gelukkig hadden we deze mogelijkheid want anders sta je toch wel even raar te kijken want je kunt niet nog eens even 20 km verder gaan. Het wordt dus even afzien vannacht en morgenochtend want dan moet alles weer ingepakt worden en zo’n eerste keer moet je toch weer even wennen en alles weer een plaatsje geven in je kleine tentje.
    We hebben gegeten bij Mac Donald, ook wel eens lekker hoor. Nog even door de stad gefietst maar er is ook hier niet veel te beleven.
    We zitten nu op een bankje bij de speeltuin op de camping met ons bekertje wijn.
    Straks dan maar lekker in ons tentje en maar hopen dat het droog blijft. De mensen uit Appingedam arriveerden hier rond 18.30u. Zij hadden bij de laatste beklimming heel veel regen gehad dus wij hebben nog geboft.
    Nou, dat waren dan weer de belevenissen van vandaag. Hopelijk morgen minder zere billen.