Inhoud blog
  • De Kapelaan in Aalst - een aanrader
  • Pakhuis - beter thuisblijven
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    uit eten
    restaurantbesprekingen
    05-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Kapelaan in Aalst - een aanrader
    zaterdag 2 december : De Kapelaan - Aalst

    Uit eten gaan was al een tijdje geleden gezien mijn ervaring in het Pakhuis (zie vorig bericht). Maar wordt er niet gezegd dat als je van een paard valt is het best er direct weer op te kruipen.
     
    Een vriendin had me dus uitgenodigd iets te gaan eten in Aalst. Waar wist ze nog niet juist. Ik kon kiezen tussen een nieuw Japans restaurant (maar merkte aan haar lichaamstaal dat ze eigenlijk liever niet had dat we binnengingen), het Wiener Haus (gaat ze volgende week al naartoe). Het werd dus De Kapelaan. Een kapel die verbouwd werd tot brasserie.

    Onze entree viel niet in de smaak van de eigenares (of de bazin van dienst). We waren dan ook binnengestapt zonder iets te zeggen. Halverwege de trap naar de eerste verdieping, het restaurant heeft er 3, hoorden we "moet er eerst niet gevraagd worden of er nog plaatsen vrij zijn". Oeps, hadden we niet aan gedacht. We waren één van de eerste klanten en daar hadden we nu echt niet aan gedacht. Er bleek nog plaats vrij (tafel 105). De ober, vlotte jongen, goede verkoper, gaf uitleg bij de kaart, na eerst onze jassen weggehangen te hebben (de mijne 4 jaar oud, gekocht bij H&M). Een heel interessante menulijst, heel gevarieerd, als voorgerecht konden we tapas krijgen, maar we konden er ook een hoofdgerecht van maken. Dat goldt voor de meeste voorgerechten. We kozen beiden een krokante garnaalsalade met een Japans klinkende saus.
    Lezer, het was heerlijk. Onze enige negatieve opmerking is dat het toch wel wat veel was (zeker 100g garnalen, heerlijk slaatje, lekkere frietjes).
    Maar ondergetekende wou toch nog een dessert. Het werd amandelijs. Niet slecht, maar het slaatjes was dus beter.

    Het restaurant zat inmiddels inderdaad vol. Maar de tafels stonden toch voldoende ver uit elkaar om veilig hartsgeheimen te kunnen uitwisselen.

    De rekening : ongeveer 50 euro voor een glas witte wijn, een witte martini, een glas water, 2 garnaalslaatjes, 2 bolletjes amandelijs, een espresso en een decaffeiné.

    Mijn H&M jas werd me aangetrokken door de ober als was het een bontjas. 

    We keerden tevreden huiswaarts.

    De brasserie heeft een site : www.dekapelaan.be

    Lezer van deze bespreking raad ik nog aan toch eventjes mijn bespreking over het Pakhuis te lezen.

    Tot later

    Pam

      

    05-12-2006 om 22:12 geschreven door mie1789

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (10 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    18-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pakhuis - beter thuisblijven

    Pakhuis Gent - etentje voor mijn verjaardag 

     

    Ik plan een etentje met mijn beste vriendin, gevolgd door een film. Niet zo eenvoudig als het lijkt.

    Agenda’s moeten naast elkaar gelegd worden, regelingen getroffen met echtgenoten… En er moet een goed restaurant gezocht worden.

    De keuze valt op het Pakhuis. We hebben er in het verleden lekker gegeten en in De Standaard van de week ervoor werd het restaurant nog aanbevolen. Jammer dat jullie gebrek aan dienstverlening en professionalisme zoveel te wensen overlaat en niet werd vermeld.

    Het eten is lekker, de bediening vlot, en wij amuseren ons. Tot we moeten betalen…

    Ik krijg de rekening, stop mijn creditcard erbij. Een halfuur later zitten we er nog. De tafel is inmiddels afgeruimd. Net als de tafels rond ons trouwens, en ik zie de kelnerin mensen bedienen. Is men ons vergeten ?

    Nee, blijkbaar is de creditcard ergens onderweg verloren gegaan en tussen de soep en de patatten wordt naar de kaart gezocht.

    Er wordt ons bevestigd dat de kaart zeker tussen het wel erg eenvoudige kaftje zat waarin de rekening wordt gepresenteerd. En dat er verder wordt gezocht.

    Tien minuten later : “Kunt u de rekening op een andere manier betalen”. Brave en geduldige mensen als we zijn, we zitten hier tenslotte om iets te vieren, beginnen we nu pas enige vorm van irritatie te voelen.

    We hebben immers betaald, mijn kaart is verdwenen, we zitten inmiddels al een drie kwartier te wachten, en kunnen de film inmiddels vergeten. Bovendien kan iemand er al vandoor zijn met de kaart en die al ergens anders gebruikt hebben.

    Ik kan op geen andere manier betalen en bij de reactie daarop breekt de irritatie echt door : “Bent u er wel zeker van dat u de kaart bij de rekening hebt gestopt?”

    Die opmerkingen, het missen van de film en het feit dat ik die kaart nu eigenlijk wel wil blokkeren, ze is immers al een uur verdwenen in een bomvol restaurant zetten, een behoorlijke domper op de avond.

    Maar het wordt nog erger. We moeten naar de kassa.. Daar wachten we tien minuten op de maître d’. Inmiddels ons trouwens nog twee keer gevraagd of we wel zeker zijn dat de kaart bij de rekening zat en of we toch nog eens in onze portefeuille kunnen zoeken. In bedekte termen leugenaar genoemd worden is niet erg leuk, en al zeker niet op je verjaardag.

    De maïtre d’ belt naar de bank card company om de kaart te blokkeren. Er worden bedragen genoemd aan de telefoon. Hoewel het over mijn kaart ben ik blijkbaar niet nodig bij het blokkeren van de kaart en krijg ik niemand aan de telefoon. Ik heb mensen al voor minder een scène weten maken.

    Ik heb ondertussen, na thuiskomst, onmiddellijk naar BCC gebeld. Mijn nieuwe kaart krijg ik binnen de vijf werkdagen. Van mijn oude is blijkbaar geen geld afgehaald. Wat de kosten voor een nieuwe kaart zijn weet ik nog niet.

    Maar vooral, onze avond was compleet om zeep. Een betere manier om te omschrijven heb ik niet.

    2 dagen later word ik gebeld. De kaart is teruggevonden (ik ben dus geen leugenaar), en of ik de rekening wil betalen.

    Nee, dat gaat niet zomaar, ik wil de manager spreken.
    Die zegt in bedekte termen dat ik alles overdrijf en een profiteur ben. Ik wil immers niet betalen.
    Wat ik vraag is een brief met verontschuldigingen. Nee dus, in plaats daarvan krijg ik de dag erna de rekening - 20 euro. Zo snel mogelijk te regelen.

    Denk dus twee keer na voor je in dit behoorlijk slecht gemanagede en klantonvriendelijke restaurant gaat eten. De service in de McDonald's ernaast is gegarandeerd 100% beter.

    Wij kwamen er nog vanaf met een verloren kaart, maar wat gebeurt er als de kelner onderweg naar de kassa geld verliest ...

    18-11-2006 om 22:40 geschreven door mie1789

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://blog.SeniorenNet.be/resto

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://blog.SeniorenNet.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het SeniorenNet-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    SeniorenNet-team

    18-11-2006 om 21:18 geschreven door

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 04/12-10/12 2006
  • 13/11-19/11 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!