Welkom op onze vakantie blog...
  • ZomerVakantie 2023
  • Motorhome Parkings
  • Onze Fiets blog
  • E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

ELmetdemotorhomeopreis
    Camperreizen...
    29-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie 2006 BRETAGNE

Vakantie 2006

Frankrijk Bretagne

(op de foto klikken = vergroting)

horizontal rule

dag 1 : We vertrekken vroeg omdat we deze eerste dag zo ver mogelijk willen rijden via :
    Antwerpen, Gent, Lille, Arras, Doullens, Abbeville, Rouen, Caen, Avranches waar we willen slapen maar deze Mh-parking is volzet
    dan maar verder en ergens voorbij Mont-Saint-Michel zien we een bordje met Mh, we verlaten de hoofdweg en volgen richting Sains
    een klein dorpje maar met een prachtige rustige (gratis) Mh-plaats, hier overnachten we na een rit van 646 km

horizontal rule

dag 2 : we vertrekken nog voor de middag naar St-Malo, hier aangekomen vonden we niet direkt een parkeerplaats
    want het is hier zeer druk en na een beetje verkeerd rijden, vragen en zoeken vinden we de grote parking aan de rand van de stad,
    er staan +/- 60 motorhomes 2,50 € en service gratis
    het is wel ver van het centrum maar er rijd een gratis bus af en aan en deze brengt ons in enkele minuten naar het stadscentrum
    vandaag reden we 68 km

horizontal rule

dag 3 : Vanaf St-Malo nemen we zoveel mogelijk de kustweg via St. Jacut de la Mer en St. Cast le Guildo naarErquy (60 km)
    een aparte Mh-plaats voor 50 motorhomes (4,00 € + service gratis)
    vlak aan zee dus hier gaan we zwemmen en nabij de parking is er één klein restaurantje waar we dan ook gaan eten

horizontal rule

dag 4 : Van Erqui rijden we met tussenstop op de Mh-parking van Hillion om wat inkopen te doen verder naarBinic (47km)
    op een niet officiele Mh-parking vlakbij het dorpje met strand, we besluiten om hier te blijven,
    even navragen aan de passerende politie welke geen enkel bezwaar heeft om ook hier de nacht door te brengen
    tegen de avond aan staan we hier dan ook niet alleen : 21 Mh (gratis geen service)
    Binic is een badplaads met zwembad in zee en een yachthaven dus zijn er voldoende restaurantjes

horizontal rule

dag 5 : Vandaag houden we even halt in Plouha waar we in de buurt van de Mh-plaats een kleine wandeling maken,
    daarna rijden we verder tot in Paimpol (46 km) een gezellig stadje met veel winkeltjes en een zeer mooie Mh-plaats :(3,00 €)
    elke plaats is afgebakend, hier hadden we geluk omdat er net iemand wegreed konden we een schaduwrijke plaats innemen,
    een hondertal meter verder is er nog een Mh-parking en deze zijn beiden zo erg in trek dat ze allebei steeds volzet staan
    in Paimpol gaan we wandelen en winkelen in het centrum en fietsen in de omgeving

horizontal rule

dag 6 : Pas in de namiddag trekken we verder naar Tregastel (40 km) en parkeren op de grote vernieuwde Mh-plaats (5,00 €)
    hier gaan we fietsen en ook een stukje wandelen : we vinden hier de rose granietrotsen en vele mooie strandjes

dag 7 : In Tregastel is er een subtropisch zwembad en daar gaan we deze middag gebruik van maken, daarna nog inkopen doen
    service en tanken en in de late namiddag kunnen we weer verder, we willen vandaag nog naar Roscoff op de Mh-plaats aan het kapelletje
    voorbij de ferrie-haven, deze plaats is echter volzet...tot er plots iemand wegrijd, wij dus direkt deze plaats ingenomen want er komen nog
    meer motorhomes aan en dan begrijpen we waarom deze plek vrijkwam : het was onmogelijk om onze Mh ook maar bij benadering
    pas te zetten dus besluiten ook wij om maar verder te rijden richting centrum en op een pier zien we enkele Mh's staan en eigenlijk is dit een
    parking voor auto's , we nemen toch maar het risico en gaan fietsen in Roscoff en omgeving, tijdens onze fietstocht kijken we uit naar een
    geschikte overnachtingsplaats welke we vinden in een gehucht buiten Roscoff dus wij daarnaartoe, het is wel ver afgelegen maar ondertussen
    is het ook reeds avond geworden en morgen nemen we terug de fiets, vandaag reden we 80 km de parking was gratis

horizontal rule

dag 8 : we fietsen nog terug naar het centrum van Roscoff om daar wat rond te hangen, later rijden we naarSt. Pol de Leon
    fietsen ook daar wat rond, na de middag parkeren we de Mh vlak aan de zee om hier wat te luieren
    's avonds zoeken we de Mh-plaats op van St. Pol de Leon om daar te overnachten (9 km)

horizontal rule

dag 9 : Van St. Pol de Leon naar Plougerneau maar daar was het volzet dan maar verder tot Lampaul-Plouarzet
    hier is een heel grote Mh-plaats maar het weer verandert en het waait er veel te hard en we krijgen zelfs regen en besluiten
    om verder te rijden naar Locmaria-Plouzané maar weer is hier de mooie kleine Mh-plaats volzet en dat dwingt ons om
    weer verder te trekken tot Plougonvelin hier is nog genoeg plaats (5,00€ met stroom) dus blijven we hier
    onze rit vandaag was totaal 146 km

horizontal rule

dag 10 : In Plougonvelin bezoeken we het "Fort Bertheaume" vlakbij de Mh-plaats
    in de late namiddag trekken we verder via Ploumoquer waar een voorbeeld van een Mh-plaats is
    naar Camaret sur Mer waar de Menhirs staan en via Crozon naarMorgat waar we 's avonds gaan eten
    en blijven overnachten (116 km)

foto's "Fort Bertheaume"

horizontal rule

dag 11 : vandaag heb ik weer de kriebels om te rijden en komen dus op verschillende plaatsen :
    we rijden langs Cap de la Chevre daarna bezoeken we Locronan ,
    parkeren aan de "Phare d' Eckmühl" in St. Guénole
    rijden naar Concarneau om uiteindelijk te slapen in Pont-Aven (alles samen 221 km)

horizontal rule

dag 12 : Als we in Pont-Aven wakker worden gaan we na ons ontbijt een wandeling maken , het is vandaag zelfs markt hier
    dus redelijk druk, later rijden we naar Carnac in het centrum nemen we de gratis pendelbus naar de Plage en slenteren langs het strand
    Carnac zelf is ook gezellig en we blijven dus hier overnachten we reden 94 km

horizontal rule

dag 13 : Vandaag gaan we opzoek naar de "Menhirs" van Carnac, rond de middag rijden wz tot in het nabijgelegen La Trinité sur Mer
    en gaan op camping KERVILOR staan waar we genieten van het heerlijke zwembad (slechts 6 km)

dag 14 : We rijden tot Quiberon, gaan winkelen, rijden langs de mooie kustweg, gaan wandelen en picnikken met zicht op zee,
    later rijden we nog verder en belanden uiteindelijk in Piriac sur Mer- Lerat alwaar een heel mooie Mh-plaats is
    waar we zullen overnachten voor 5,-€ met service gratis (160 km)

horizontal rule

dag 15 : Vandaag doen we het heel rustig : een beetje fietsen, een beetje wandelen
    maar vooral veel luieren en genieten van lekker eten en wijn...
    we overnachten nogmaals in Piriac sur Mer / Lerat (0 km)

horizontal rule

dag 16 : het einde van onze vakantie naderd, 's morgens vertrekken we vanuit Piriac naar St-Nazaire met tussenstop in Guerande
    waar we de ommuurde stad (lees winkelcentrum) bezoeken
    St-Nazaire kan ons niet echt bekoren dus na het middageten besluiten we een heel eind huiswaarts te rijden
    onderweg bezoek ik nog het automuseum van Loheac, daarna nemen we in Rennes nog de autobaan richting Caen
    en we rijden nog verder tot we 'avonds laat aankomen in Deauville waar we overnachten aan de yachthaven (385 km)

horizontal rule

dag 17 : Nu moeten we echt naar huis, het weer maakt het ons iets gemakkelijker om door te rijden :
    onderweg willen we nog zoveel mogelijk langs de kust rijden om dan
    uiteindelijk huiswaarts te keren (546 km)

Zo reden we in totaal 2670 km,

hier komen we heel zeker nog terug.