Welkom op onze vakantie blog...
  • ZomerVakantie 2023
  • Motorhome Parkings
  • Onze Fiets blog
  • E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

ELmetdemotorhomeopreis
    Camperreizen...
    30-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie 2007 Noord DUITSLAND

Vakantie 2007 Noord - Duitsland

(op de foto klikken = vergroting)

horizontal rule

dag 1 : klaar om te vertrekken, de GPS ingesteld op de snelste route en dus gebruikmakend van de Duitse autowegen richting
    GREVEN een gemeente in de
    DuitsedeelstaatNoord-Rijnland-Westfalen,
    hier komen we na 279 km terecht op een weliswaar drukbezette maar toch rustigewohnmobil-stellplatz, ( 9,50€ )
    "Camp Marina" een zeer mooietopplaats aan een yachthaventje met restaurant
    het is prachtig weer dus kunnen we al direct genieten

dag 2 : omdat we het hier naar onze zin hebben en het pas het begin van onze vakantie is blijven we :
    hier kunnen we rustig fietsen in de omgeving en langs het kanaal

dag 3 : na 2 nachten in Greven rijden we vandaag naar BREMERHAVEN een havenstad in het noorden van Duitsland,
    na 226 km vinden we de goede staanplaats "Doppelschleuse"( 6,50€ ) van hieruit is het niet ver (per fiets) naar de stad
    met een lange winkelstraat, veel bezienswaardigheden en kunnen we fietsen langs de grote haven

dag 4: na 129 km toeren brengt "ELrimobilleke" ons in STADE,
    de Hanzestad Stade is een gemeente en tevens de hoofdstad van het district Stade in Nedersaksen, tussen Cuxhaven en Hamburg
    hier zetten we ons op de nieuwe motorhome-plaats "Am Schiffertor" ( 7,00€ ) niet ver van het centrum met gezellige winkelstraatjes en terrasjes

dag 5 : in de late namiddag komen we aan in KIEL de hoofdstad van de deelstaat Sleeswijk-Holstein
    we reden 150 km naar de onder duitsers alombekende staanplaats "Forde und Kanalblick" aan het
    Noord-Oostzeekanaal
    een eigenaardige mh-plaats 12,00€ en 14,00€ op de eerste rij maar er valt wel wat te beleven,
    het is een mooi eind fietsen naar de stad tevens haven voor Cruise-schepen
    en aan de mh-plaats passeren zeer veel zee-schepen slechts op enkele meters van de motorhomes

dag 6 : zoals gezegd : er is hier heel wat te zien dus blijven we nog een extra rustdag

dag 7 : het weer is goed dus willen we wel eens gaan zwemmen, op aanraden van een duits mh-koppel
    maken we een ommetje van slechts 42 km naar RENDSBURG ook aan het Noord-Oostzeekanaal waar een leukestaanplaats is ( 9,00€ )
    palend aan een groot zwembadcomplex met verschillende baden

dag 8 : van Rendsburg naar de Ostseekust HEILIGENHAFEN (113 km) gelegen in Oost-Holstein, hier is massa-toerisme :
    op de mh-parking staan meer dan 100 mh's( 10,00€ ) deze plaats ligt vlak tegen het strand, er zijn ook havenfeesten : het is hier dus druk

dag 9 : na vertrek uit Heiligenhafen belanden we na 139 km in WISMAR de havenstad ligt in de deelstaat Mecklenburg-Vorpommern
    we plaatsen ons bij "Wohnmobilpark Westhafen Wismar" ( 8,00€ ) maar het regent dus laten we de fietsen op de mh en wandelen
    naar de vissershaven waar men verse vis verkoopt en het nabije centrum met een aantal mooie gevels
    de stad is in 2002 op de Werelderfgoedlijst van de
    UNESCO geplaatst.

dag 10 : slechts 20 km verder :NEUKLOSTER , hier is een luxe topplaats met veel ruimte en alles erop en eraan
    "
    Wohnmobilpark Neuklostersee" ( 11,50€ )de zon is terug hier kunnen we dus lekker lui genieten

dag 11 : onderweg maken we na 126 km een halte in WAREN-MURITZ waar we enkele uren parkeren( 3,70€ )
    om dit gezellige stadje met yachthaven te bezoeken, na wat gefietst en gewandeld beslissen we om
    vandaag toch nog 168 km verder te rijden tot in BERLIJN waar we een plaats vinden bij
    " Reisemobilhafen Berlin Spandau" ( 12,00€ )

dag 12 : BERLIJN van 's morgens vroeg met het openbaar vervoer naar de stad waar we ook een
    hop on / hop off sightseeing-bus nemen bezoeken we Berlijn tot 's avonds laat

meer foto's volgen in het album

dag 13 : na de middag verlaten we Berlijn, na 225 km passeren we WOLFSBURG ik wil even langs "Autostadt"
    om een korte kennismaking (wil hier later terugkomen) we rijden toch nog 111 km verder tot in
    STEINHUDE waar we overnachten op "Reisemobilhafen Am Bruchdamm" ( 9,50€ )

dag 14 : we blijven in STEINHUDE am Meer het is hier heel leuke plaats waar een gezellige drukte heerst ,
    we gaan fietsen in de omgeving

dag 15 : na 57 km stoppen we op de splinternieuwe mh-parking ( 4,00€ ) van HAMELN in de deelstaat Nedersaksen.
    het ligt aan de rivier de Wezer en is bekend van de rattenvanger, aan de mh-plaats passeert de Wezer-fietsroute
    welke ons ook naar het centrum voert : hier vinden we tussen de regendruppels een toffe stad
    omdat het in de late namiddag blijft regenen besluiten we later nog 70 km verder te rijden tot Bad Salzuflen

dag 16 :BAD-SALZUFLEN is een kuuroord in de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen, gelegen in het district Lippe
    hier verblijven we op
    Wohnmobil-Park "Flachsheide" ( 12,80€ ) een ganse dag regen maakt dat we ons de hele namiddag
    gaan amuseren in "VitaSol"

dag 17 : het weer is beter we nemen de bus naar het centrum van Bad-Salzuflen en wandelen hier in deze
    schijnbaar gezonde kuurstad, in de namiddag reizen we slechts 44 km verder naar de SCHIEDERSEE
    we verblijven op de grote "wohnmobilhafen"( 7,00€ ) de wolken dreigen maar het blijft droog
    dus gaan we fietsen rondom het meer

dag 18 : tot net na de middag genieten we nog van het mooie uitzicht ... dan vatten we de terugreis aan
    met tussenstops na 102 km in Bad-Sassendorf waar we de plaatselijk stellplatz verkennen,
    en 4 km verder in Soest waar we eten en 93 km verder in Essen waar we nog een dessert smullen
    om dan na 185 km thuis te komen

We reden in deze 18-daagse Noord - Duitsland-tour in totaal 2283 km
    alle onderstreepte plaatsen hebben een link naar de stad of motorhome-plaats