In onze lessen Wero werken we rond "Oriënteren". Vandaag trokken we op speurtocht in onze gemeente. Met een kaart van Meulebeke en foto's van belangrijke plaatsen of gebouwen probeerden we onze gemeente wat beter te leren kennen. Hierbij nogmaals van harte bedankt aan de opa's en mama's die de kinderen daarbij schitterend hebben begeleid!
Op zaterdag 10 maart hadden we hier in Meulebeke de nationale Smurfendag
Vanaf 14u00 werden de kinderen verwelkomd door talloze smurfen op een kindernamiddag.
De kinderen genoten van een zeepbellenshow onder begeleiding van Pronto.
Na de show efkens bijpraten met een lekkere smurfenaperitief en een koekje...
Vervolgens werden de meer dan 100 kinderen verdeeld in groepen.
De kinderen deden mee aan een workshop met Pronto. Ze leerden hoe ze gigantisch grote bellen konden blazen Kregen ze ook de samenstelling van het bellenwater te horen? Of was dit beroepsgeheim????
Vraag het maar aan jullie kinderen.
Ook de smurfen deden mee (brilsmurf, lolsmurf, boerensmurf, smulsmurf, doktersmurf, potige smurf, sportsmurf, kleursmurf, en natuurlijk grote smurf.
Ze hadden voor de kinderen een parcours klaargemaakt in het genre van binnen de minuut: De kinderen konden gaan bowlen, sjoelbakken, zaklopen, met schoenen naar een tafel trappen, goochelen met balonnen, op een zwevend tapijt vliegen, enz enz. enz.
Om 17u00 was het afgelopen. Voor de meeste kinderen was dit veeeeeeeeeel te vroeg.
Ons project rond sprookjes is afgewerkt. De kinderen brachten heel wat sprookjesboeken mee en leerden zo enkele nieuwe sprookjes kennen. Tijdens het hoekenwerk speelden we een kwartetspel ,een ganzenbord en leerden we zelf een sprookje maken. We konden ook een puzzelen, sprookjes beluisteren , een peperkoekenhuisje en een toverspiegel maken.
Deze namiddag waren we met het tweede leerjaar c even in Afrika. We hebben echte namen van Afrikaanse steden gelezen, in lettergrepen verdeeld en dan hebben we die lettergrepen in een andere volgorde gezet. Op die manier hebben we nieuwe namen voor Afrikaanse steden verzonnen. Daarna hebben we geknutseld met foto's van halve Afrikaanse beelden en tijdschriften. De foto's met stukken van Afrikaanse beelden mochten we naar eigen fantasie aanvullen met onderdelen van mensen, dieren, ... Geniet je mee van de resultaten?
De kinderen van 4B hebben mooie kaarsen gemaakt. Ze hebben hard gewerkt om die kaarsen te maken.
Ondertussen mochten ze ook een lampje laten branden. Twee kinderen konden het lampje laten branden.De kinderen waren allemaal druk bezig. Enkelen moesten een tekst lezen en woorden zoeken met letters diegemengd waren. Het was een leuke namiddag techniek.
Op zondag 4 maart trokken 16 jongens en meisjes van de bovenbouw naar Ter Borcht om deel te nemen aan de veldloop, georganiseerd door de vrije sporters. De veldloop wass ook de zesde activiteit van de gemeentelijke schoolsportkalender. Het vierde en vijfde leerjaar legde een afstand van 825 meter af. De jongens van het zesde leerjaar legden een parcours af van 1700 meter. Proficiat aan alle deelnemers.
De start-to-run for kids is deze ochtend weer van start gedaan! Een heleboel kinderen waren van de partij. We speelden leuke spelletjes waarbij we veel hebben gelopen. Het was een leuke start. We zien het allen zitten om er weer volledig voor te gaan.
Ook de supporters (mama, papa, oma, opa, ...) zijn weer van de partij! Enkele mama's en papa's wagen zich ondertussen ook aan een looptochtje ...