De wet op de
Jeugdbescherming van 1965 is verouderd.
In 1965 was er nog
geen georganiseerde misdaad, geen illegalenvraagstuk en 'het Gezag' stond nog
pal overeind.
Minderjarigen die een
crimineel feit plegen moesten worden beschermd , niet straffen maar heropvoeden.
Dat is vandaag niet
meer realistisch.
Tussen 2001 en 2009
steeg het aantal nieuwe zaken tegen criminele minderjarigen bij de
jeugdrechtbank met 80 %.
Steeds meer moesten
criminele minderjarigen vrijgelaten worden omdat er geen plaats was in de
opvoeding instellingen van de Gemeenschappen .
Dit kan zo niet meer
blijven voortgaan .
Indien wel zal binnen
enkele decennia de jeugdcriminaliteit gestegen zijn met 120 % en dit door minderjarigen gepleegd tussen de
leeftijden van 14 ,en 18 jaar .
90 % van deze criminelen zijn Belgen van Vreemd
origine welke bij de geboorte automatisch de Belgische nationaliteit hebben
gekregen .
De overgrote Etnische
afkomsten betreffen de Magrebijnen , Albanezen , Yugoslaven , Albanezen , Tjestjenen
, Georgiërs , Witrussen , alsook een niet te onderschatten aantal Roma -zigeuners .
Onze autochtone Jeugd
zal dan nog slechts 30 % deel uitmaken van de samenleving en onder invloed komen staan van deze nieuwe
Belgen met de nodige Criminele bezigheden tot gevolg Deze bendes zullen de
volwassen autochtone inwoners van België overklassen met het gevolg dat deze
mensen niet meer hun woning kunnen verlaten om niet beroofd te worden .
Immers er zal
bijgevolg geen geld meer voorhanden zijn om aan opvoeding en aan hun ingeboren roofzucht
een einde te stellen .
Onze huidige
schijnheilige Politiekers , Socialisten , Christen democraten , Groen , Open
VLD en hun Wallonische evenknieën zijn
hier de schuld aan .
Immers deze nieuwe
Belgen zijn door hun (on)wettelijk
beschermd leefpatroon , hun verpaupering en hun door de Politiekers gedoogde
virtuele onschendbaarheid het geschikte
kiesvee , voor de huidige malafide politiekers welke hun huidige tentoongestelde
graaicultuur openbaren en ook om deze in de toekomst te behouden .
De
Vlaamse Volkspartij zal dit trachten te verwezenlijken door hun programma
hierop af te stellen en dit door en :
Waarom dringende aanpassingen
aangaande jeugdcriminaliteit en de bestraffing dienen te worden uitgevoerd of
aangepast .
1. Onze partij heeft ter zake een aanpassing voorzien waaruit
wij hopen dat de Jeugdcriminaliteit zal dalen en wat wij zullen trachten waar
te maken met uiteraard de hulp van het Vlaamse volk .
2. Voorwoord : We moeten er geen doekjes om winden .
De harde kern van jongeren
welke een gevaar uitmaken voor de samenleving en welke nog nauwelijks vatbaar zijn voor enige
positieve beïnvloeding . De meeste van deze delinquenten hebben reeds alle mogelijke hulpverlening gekregen
toch volharden in hun boosheid door het herhaald plegen van criminele feiten . Wij noemen deze
de veelplegers . Velen hebben reeds kennis gemaakt met de jeugdgevangenis (
gesloten instellingen ) en alle mogelijke vormen van maatschappelijke werken ,
zonder enig resultaat . Deze delinquenten vormen ongeveer 5% van de jongeren
welke reeds door politie gearresteerd werden en herhaaldelijk hervallen . ( 95
% van de criminele jongeren stopt
vanzelf op een leeftijd van 18 jaar ) . De laatste 5% zullen hun verder leven
criminele feiten plegen .
3.
Om dit euvel te verzachten opteren wij voor goed getrainde
politiemensen met een ruime kennis van diversiteiten zodat deze politiemensen ,
op het terrein , leren onderscheiden welke de harde kernen zijn of de tijdelijk
kernen van Jeugdcriminaliteit en dit zeker in de Probleembuurten ( Antwerpen
Brussel Oostende enz. .
Indien sociaal versterkte hulpen niet baten zullen er repressieve
maatregelen moeten ingevoerd worden door het indienen van wetsvoorstellen en
wetswijzigingen welke deze veelplegers op een humane manier zullen straffen of
in het uiterste geval de terugzending bewerkstelligen naar hun thuisland .
De Vlaamse Volkspartij
heeft ter zake onderstaand programma uitgewerkt dat met Uw steun zal kunnen
waargemaakt worden .
4.
DE ZACHTE AANPAK :
Het in het leven roepen van een goed preventieproject voor jongeren
en kinderen vanaf de leeftijd van 8 jaar tot 14 jaar , beginnende in het
basisonderwijs door gespecialiseerd personeel met een deskundig beleid . ( Bij
een onkundig beleid mislukken de pogingen tot integratie en het verzaken aan
criminaliteit . Het is tevens het wegwerpen van het geïnvesteerde geld . ) .
De Vlaamse Volkspartij
verbindt zich er toe een gepast programma ter zake op te stellen , indien wij
tot een regeringsdeelname zullen verkozen of worden uitgenodigd .
ONS ALGEMEEN PROGRAMMA AANGAANDE
JUEGDCRIMINALITEIT ( Niet
limitatief ) :
1é Hoofdpunt :
Jeugdcriminaliteit: ( Minderjarigen
tussen 14 en 18 jaar, zowel Allochtoon als autochtoon ).
- Geweldsdelicten en straatcriminaliteit,
zoals diefstallen met geweld, handtasroven, afpersingen en opzettelijke slagen
uit de status van een als misdrijf omschreven feit , uit het Jeugdrecht
halen en het effectief te bestraffen en de ouders ontegensprekelijk
aansprakelijk te stellen voor de toegebrachte schade aan personen, eigendommen
( zowel roerend als onroerend ) en deze volledig te laten vergoeden desnoods
met beslag op een eventueel onroerend goed van de veroorzaker of zijn
aangestelde ( de ouders ).
Hoofdpunt:
Het invoeren van de strafrechtelijke
verantwoordelijkheid op 16 jaar. ( nu 18 jaar )
Dit wil zeggen het huidig statuut van
minderjarigheid en de bestraffing hiervan afschaffen en de verdachten
correctioneel laten bestraffen met effectieve gevangenisstraffen vanaf de
leeftijd van 16 jaar.
Inzake de burgerlijke
verantwoordelijkheid van minderjarigen
Dit zowel voor crimineeltjes van Allochtone
als Autochtone afkomst.
*
De schade veroorzaakt door de minderjarige laten aftrekken van de
Kinderbijslag.
Bij het eerste gewelddelict bvb 15 %
aftrekken tot voldoening van de integrale strafschuld. Bij recidive 50 % en bij
een derde keer 100 %en voorgoed afnemen tot hun gerechtelijke meerderjarigheid.
Dat kindergeld afnemen is de enige taal
die moedwillige ouders nog verstaan als hun kinderen "de beest"
uithangen. Zo zullen ze zelf hun kinderen beter onder controle houden en ze
desnoods aanpakken. Dat is een methode die vooral zal werken bij allochtone
ouders.
Wat de vergoeding van geweldschade
veroorzaakt door jongeren betreft ... zal niet iedereen deze kunnen betalen en
veel ouders hebben zelfs niet eens een familiale verzekering.
Het fonds van geweldmisdrijven komt niet
altijd tussen , precies omdat het jongeren zijn die telkens door een laks
gerecht weer opnieuw kansen krijgen. Dat is dan een juridisch handigheidje als
gerechtelijk achterpoortje. Daar moet uiteraard in ons programma rekening mee
gehouden worden .
Indien de verdachten effectief tot een
gevangenisstraf worden veroordeeld en worden opgenomen in gevangenissen een
verblijfsbedrag van de ouders of partner ( na gehuwd te zijn ) te vorderen,
gelijk aan de huur van een appartement. Inderdaad de luxe die nu momenteel
heerst, is deze van een verzorgde gemeubileerde studio.
Een gedeelte van de gevorderde huur dient
tot delging van de onderhoudskosten aan de gevangenis, een ander deel komt in
de schatkist van de staat en een ander gedeelte zal aan de gedetineerde na
afloop van zijn straf worden uitgekeerd dienstig voor een nieuwe start in het
openbaar leven.
Ook een ander alternatief :
Het niet uitbetalen van het kindergeld
aan de ouders zolang de minderjarige gedetineerd Is.
Het kindergeld dan verdelen zoals hoger
aangehaald .
Het opstellen van een ongekuist bewijs
van goed gedrag en zeden vanaf de leeftijd van 16 jaar zonder mogelijkheid
tot eerherstel en dit voor zeer zware criminele feiten .
Het afschaffen van de verjaringstermijnen
van correctionele alsook van Criminele feiten.
Bij herhaling van criminele feiten, na de
detentie van de verdachte, indien van allochtone afkomst de onmiddellijke
uitzetting uit het land uitvoeren ( geen aflevering van een papiertje dat hij
binnen de 5 dagen het land dient te verlaten ).
Voor de jongere crimineeltjes, onder de
leeftijd van 16 jaar, de Jeugdrechter bevoegd laten gepaste en bestaande
maatregelen te laten uitvoeren ( werkstraffen en verplichte begeleiding ) Het
spreekt natuurlijk ook vanzelf dat de toegebrachte schade, door de ouders zoals
hoger aangehaald, wordt uitgekeerd aan de slachtoffers van de gepleegde
gewelddaden en dit met alle mogelijke rechtsmiddelen.
Voor delinquenten van 16
tot 24 jaar .
Indien op 16 jarige leeftijd
de Jongeren ( autochtoon en Allochtoon )
schoolmoe zijn een verplichte militaire dienst in te stellen , met een
militaire tucht anno de jaren 1960 en
voorgaande jaren , Om deze
jongeren te laten voelen dat wederzijds respect voor alle diversiteiten
en zeker voor de inwoners van het gastland
hier op hun plaats is .
Uiteraard dient deze militaire plicht vervult te worden zonder
wapendracht , toch specifiek gericht op
vrede operaties en opbouwprojecten in ontwikkelingslanden alsook in
Islamitische landen .
Voor de volgzame delinquenten , welke inzichten hebben te willen
studeren en zich te integreren doorgroeimogelijkheden te voorzien , zelfs tot Officier , om
actief deel te nemen aan de Militaire macht als beroepsvrijwilliger en zich ten
dienste te stellen van de bewoners van hun gastland .
De mogelijkheid te overwegen een overeenkomst af te sluiten met de
overheden met de landen van herkomst de
recidiverende delinquenten terug te
voeden en dit desnoods met Europese
steun .
DE HARDE AANPAK :
De volhardende delinquenten huisvesten in een gesloten vakinternaat in plaats van
een gesloten instelling zoals de Hutten en Everberg enz . In dit vakinternaat kunnen zij dan
onder een gespecialiseerde begeleiding een vak leren waarmee aan de slag kan
gegaan worden in knelberoepen . Dus geen dure therapeuten en beslist geen soft maatschappelijke werkers
meer . Na hun opleidingen deze jongeren begeleiden tot het vinden van gepast
werk en het behouden hiervan .
ALTERNATIEF :
De opsluiting als
waarschuwing :
De opsluiting als waarschuwing voor jeugdige delinquenten
zouden een meerwaarde kunnen betekenen .
Zulke maatregelen zouden jeugdige delinquenten aanzetten ,
meer na te denken om langdurige gevangenisstraffen te voorkomen .
Een korte gevangenisstraf , maximum 1 maand , met een echt
gevangenisregime ( geen TV.. , Geen Internet enz.. ), gevolgd door een
aanvaardbare straf met uitstel.
En dit voor delinquenten vanaf de leeftijd van 16 jaar .
Voorbeeld : Handtasroof of diefstal
met geweld zonder kwetsuren : 1 maand , 1 - week
effectief en 3 weken met uitstel .
Handtasroof of diefstal met geweld met lichte kwetsuren ( maximum 1
week arbeidsongeschiktheid ) : 1 maand ,
2 weken effectief en 2 weken met uitstel .
Handtasroof of diefstal met geweld met zwaardere kwetsuren ( maximum 14 dagen werkonbekwaam ) : 2 maanden
effectief en 2 maanden met uitstel .
Handtasroof of diefstal met geweld met zware kwetsuren en met levensgevaar ( maximum 2 maand
werkonbekwaamheid en blijvende invaliditeit boven de 10% ) : 2 jaar effectief en 3 jaar met
uitstel .
Handtasroof of diefstal met geweld met de dood van het slachtoffer tot gevolg :
10 jaar effectief en 5 jaar met uitstel .
Slagen en verwondingen : zelfde
als het voorbeeld .
In alle gevallen geen
advocaten tot verdediging . De rechter zal verplicht zijn de hoger genoemde
straffen uit te spreken . ( geen verzet of beroep mogelijk ) .
Bij herhaling : effectieve
gevangenisstraffen zoals hoger aangehaald , verdubbeld en indien van allochtoon
origine , na uitzitten van de straf , de
onmiddellijke verwijdering uit Vlaanderen .
In alle gevallen zullen de
ouders van delinquenten tot 18 jaar de burgerlijke partijen dienen te vergoeden
, desnoods met beslag op alle roerende en onroerende goederen tot het
gevorderde bedrag .
Het invoeren van de
strafrechtelijke verantwoordelijkheid op de leeftijd van 16 jaar ( nu 18 jaar ) . Dit wil zeggen het huidige
statuut van minderjarigheid en de bestraffing hiervan afschaffen en de
verdachten van de feiten correctioneel laten vervolgen en te bestraffen met gevangenisstraffen .
Streng aanpakken van de drugsproblematiek. De dealers
zwaar straffen met gevangenisstraffen van minstens 10 jaar zonder verschoning
uitgelokt door een advocaat ( De rechter zal bij wet verplicht worden dit 10
jaar als minimumstraf uit te spreken ).
Het verder helpen via opvang van de verslaafden
zodat deze terug maatschappelijk
aanvaardbaar worden.
In alle gevallen geen
advocaten tot verdediging . De rechter zal verplicht zijn de hoger genoemde
straffen uit te spreken . ( geen verzet of beroep mogelijk ) .
Bij herhaling : effectieve
gevangenisstraffen zoals hoger aangehaald , verdubbeld en indien van allochtoon
origine , na uitzitten van de straf , de
onmiddellijke verwijdering uit Vlaanderen .
In alle gevallen zullen de
ouders van delinquenten tot 18 jaar de burgerlijke partijen dienen te vergoeden
, desnoods met beslag op alle roerende en onroerende goederen tot het
gevorderde bedrag .
Het invoeren van de
strafrechtelijke verantwoordelijkheid op de leeftijd van 16 jaar ( nu 18 jaar ) . Dit wil zeggen het huidige
statuut van minderjarigheid en de bestraffing hiervan afschaffen en de
verdachten van de feiten correctioneel laten vervolgen en te bestraffen met gevangenisstraffen .
Streng aanpakken van de drugsproblematiek. De dealers
zwaar straffen met gevangenisstraffen van minstens 10 jaar zonder verschoning
uitgelokt door een advocaat ( De rechter zal bij wet verplicht worden dit 10
jaar als minimumstraf uit te spreken ).
Het verder helpen via opvang van de verslaafden
zodat deze terug maatschappelijk
aanvaardbaar worden.
In alle gevallen geen
advocaten tot verdediging . De rechter zal verplicht zijn de hoger genoemde
straffen uit te spreken . ( geen verzet of beroep mogelijk ) .
Bij herhaling : effectieve
gevangenisstraffen zoals hoger aangehaald , verdubbeld en indien van allochtoon
origine , na uitzitten van de straf , de
onmiddellijke verwijdering uit Vlaanderen .
In alle gevallen zullen de
ouders van delinquenten tot 18 jaar de burgerlijke partijen dienen te vergoeden
, desnoods met beslag op alle roerende en onroerende goederen tot het
gevorderde bedrag .
De Vlaamse volkspartij
heeft ter zake reeds een programma klaar .
AANBEVELINGEN AANGAANDE
ASIEL EN INMIGRATIE EN VERWERVEN VAN DE BELGISCHE NATIONALITEIT :
-
Het afschaffen van het
automatisch toekennen van de Belgische nationaliteit bij de geboorte .
De Pasgeborene behoud de nationaliteit van zijn etnische
afkomst . De ouders behouden het
kindergeld .
Hij/Zij zal zonder kosten de Belgische nationaliteit
verwerven op zijn 18 jaren , indien hij bewijzen heeft geleverd van zijn
volledige integratie in de Vlaamse samenleving , en de wetten en normen van
zijn gastland volledig heeft nageleefd . Indien op 18 jaar verschillende
criminele feiten in het verleden plaatsvonden , of het veelvuldig gepleegd
hebben van criminele feiten hem onverbiddelijk uitwijzen naar het land van
etnische afkomst , zonder mogelijkheid van het instellen van beroep hiertegen .
( Betrokkene zal geen recht hebben op een advocaat welke over het algemeen de
doelstelling heeft een uitvoeringsbesluit te laten uitstellen of de feiten te
minimaliseren ) .
-
Het opheffen van de gunst
een dubbele nationaliteit te bezitten en dit vanaf een leeftijd van 18 jaar .
Wij
autochtonen mogen volgens de Belgische Grondwet maar één nationaliteit bezitten
.
-
Indien voor andere
criminele gepleegde feiten ( gepleegd tussen 14 en 16 jaar ) een advocaat van
rechtswege wordt aangewezen , deze niet
verlonen door het Vlaamse belastingsgeld , toch de ouders de advocaat laten
betalen ( dus geen pro-deo ) .
Indien de ouders het ereloon van de advocaat niet kunnen
betalen het kindergeld minimaliseren totdat het ereloon van de advocaat betaald
is .
Het invoeren van de strafrechtelijke verantwoordelijkheid op
de leeftijd van 16 jaar ( nu 18 jaar ) .
Dit wil zeggen het huidige statuut van minderjarigheid en de bestraffing
hiervan afschaffen en de verdachten van de feiten correctioneel laten
vervolgen en te bestraffen met
gevangenisstraffen .
Bij een recedivie ( in het verleden reeds verschillende maatregelen door een Jeugdrechter opgelegd ) vanaf de leeftijd van 15 jaar zal de Jeugdrechter verplicht worden deze minderjarige uit handen te geven en te laten berechten voor de Correctionele kamer van de Jeugdrechtbank .
Streng aanpakken
van de drugsproblematiek. De dealers zwaar straffen met gevangenisstraffen van
minstens 10 jaar zonder verschoning uitgelokt door een advocaat ( De rechter
zal bij wet verplicht worden dit 10 jaar als minimumstraf uit te spreken ).
Het verder helpen via opvang van de
verslaafden zodat deze terug maatschappelijk aanvaardbaar worden.
De drugdealers van een andere etnische
afkomst, na het uitzitten van hun straf, onmiddellijk en onvoorwaardelijk
uitwijzen naar het land van herkomst.
Een onmiddellijke
immigratiestop. ( Invoeren van
een Borderline )
Immigranten welke in België willen komen
werken dienen bij binnenkomst een zekere som te betalen na volledig gescreend
te zijn aangaande hun verleden in het thuisland. Deze som wordt gestort bij de
Vlaamse Bank en wordt bij volledige integratie met intresten terugbetaald. Zij
dienen echter vast werk te bezitten en zelf afgedragen hebben aan de sociale
zekerheid. Zo niet, na 5 jaar, terugsturen naar land van herkomst met
verbeurdverklaring van de gestorte som ten voordele van de Vlaamse Staat of van
een crimineel vrij België.
Asielzoekers moeten kunnen bewijzen dat
zij echt in hun thuisland fysiek geweld of zware discriminatie te vrezen
hebben. Er zal voor hun beweringen een diepgaand onderzoek plaatsvinden.
Nadien zal een speciale commissie
beslissen of hun asielaanvraag positief geëvalueerd zal worden. Bij een
negatieve evaluatie onmiddellijke terugzending, samen met hun gezin.
Migranten en asielzoekers zullen tevens
belast worden indien zij geld opsturen naar hun thuisland. ( 20%).
Financiële instellingen welke de
geldtransfer verrichten zullen verplicht zijn elke geldtransfer te melden aan
de Vlaamse bank, indien zij hieraan verzaken zullen zij veroordeeld worden tot
strenge straffen en geldboetes ten voordele van de Vlaamse Gemeenschap.
*** België onaantrekkelijk maken voor
migranten door hun geldbeugel te minimaliseren . door :
geen onmiddellijke uitbetaling van OCMW
verstrekken , toch de Migrant slechts voedsel en kleding verstrekken . Medische
zorgen alleen verstrekken voor een levensgevaarlijke medische aandoening .
Beperkte toegang tot 1 jaar waarin de
migrant alle sociale voorzieningen verstrekt krijgt ( zie Scandinavië ) ,
nadien geen sociale zekerheid betaalt , niet ingeburgerd , geen werk , het
Nederlands niet spreken , dan buiten op een humane wijze . ( Geen beroep
hiertegen mogelijk , alsook geen advocaat die het uitwijzingsbesluit kan rekken
) .
Het dopgeld beperken in tijd ( maximum 1
jaar stempelen ) , Tijdens dit jaar verplichte opleiding volgen voor
knelberoepen en na afloop van het stempeljaar hierin degelijk werk aanvaarden .
Het ontmoedigen van gezinshereniging , ja
zelfs verbieden indien het mogelijk tot doel heeft een aanzuigeffect te
bewerkstelligen . ( van hun familie enz.. ) .
Het ontmoedigen , op
wettelijke basis , het inzicht een schijnhuwelijk te willen sluiten .
Hierop voorbeeldige straffen en
geldboeten zetten en de Allochtoon onmiddellijk uitwijzen .
Het geld overhandigd aan de omgekochte
Autochtone partner verbeurd verklaren ten voordele van de Staat .
Beperken van het Kindergeld tot 3
kinderen , meer dan 3 kinderen het bedrag van het kindergeld verminderen met 10
% per Kind . ( alleen voor allochtonen , gezien een autochtoon gezin maximum 3
kinderen heeft en slechts in uitzonderlijke gevallen meer ).
ANDERE
AANBEVELINGEN :
Het onmiddellijk afschaffen van de Wet
Lejeune. ( 10 jaar uitgesproken is 10 jaar gedetineerd blijven ).
Het onmiddellijk opdoeken of grondig
hervormen van het centrum voor gelijke kansen en racisme bestrijding.
In deze tijd is de oprichting
doelstelling voorbij gestreefd, worden criminele allochtonen beschermd en
autochtonen welke een klacht indienen niet geloofd of erger nog hun ingediende
klacht ongegrond verklaart. ( Politieke en grootloge inmenging ).
Het onmiddellijk opheffen van het cordon
sanitair van het Vlaams belang ( democratische verkozen partij )
Het hervormen van de rechtelijke macht,
met andere woorden het steeds krommer worden van de rechtspraak, terug recht
trekken om zo een eerlijk vonnis of arrest te wijzen.
Het afschaffen van de Adel met uitdoving van de huidige
Edellieden ; Adel wordt niet meer erfbaar van Vader op Zoon/dochter ( Toekenning
en structuur is niet meer van deze tijd )
Verdienstelijke Vlamingen zullen echter gepast geëerd worden
.
Het
afschaffen van de titel Ministers van Staat , alsook de stopzetten van de
vergoedingen ter zake .
Het
afschaffen van het dubbel mandaat ( bv. Tegelijkertijd Parlementariër , deel
uitmaken van een concern , afgevaardigde beheerder van een bank of andere
officiële instelling , Holding , Minister of Burgemeester zijn .
Het afschaffen van de geldverslindende Vlaamse
Provincies.
Gemeenten blijven hun structuur behouden
van Burgemeesters, Schepenen en raadsleden.
Het uitbreiden van de persvrijheid:
Verslaggevers van kranten, tijdschriften en TV. Dienen geen bevestiging meer te
vragen aan het orgaan waartegen een artikel wordt geschreven door een bron. De
bron blijft altijd strafrechtelijk verantwoordelijk voor zijn geplaatst
artikel. Bv. Betreffende artikelen tegen het gerecht aangaande tekortkomingen,
dienen de verslaggevers geen beroep meer te doen tot verificatie aan
persmagistraat. Ook dienen bij vastgestelde criminele feiten, of feiten
waardoor het openbaar belang geschaad of geschokt wordt, de etnische afkomst
vermeld te worden. Het volk heeft recht te weten waarover en over wie het gaat .
Het onmiddellijk opheffen van de
Parlementaire onschendbaarheid .
Parlementairen moeten onmiddellijk kunnen
vervolgd worden voor begane misdrijven en wanbedrijven zonder papieren of
andere rompslomp ter zake .
Het onmiddellijk opheffen van de voorrang
van rechtsmacht . Rechters en Magistraten welke hun boekje te buiten gaan
moeten zonder veel poespas onmiddellijk kunnen vervolgd worden . Dit geldt
eveneens voor de advocatuur ( plaatsvervangende Vrederechters )
Het afromen tot een aanvaard niveau van
de wedde van Parlementairen en Ministers
, waarmee een doorsnee Vlaming genoegen kan nemen . Huidige vergoedingen zullen blijvend begroot worden , maar slechts voor 1/3
uitbetaald aan de Parlementariërs , terwijl de rest zal gestort worden op een
nog op te richten Vlaamse bank.
Deze maatregel geldt eveneens voor hun
kabinetten waar ook dient gesnoeid te worden in de personeelsbezetting en wedde
.
Voor de eigenaars , en zeker deze behorende
tot de middenklasse , welke na lang sparen een eigen huisje konden bezitten ,
alsook de jonge gezinnen welke nog een hypotheek hebben , het kadastraal
inkomen afromen naar een aanvaardbaar niveau , alsook het onmiddellijk opheffen
van de Provinciebelastingen op het verblijf in hun woning .
De BTW , voor alles , Horeca , officiële
akten , Bouw en bouwmaterialen enz.. Reduceren tot 6 % . Europa zal geen
zeggenschap meer hebben in de BTW structuur .
België indelen in twee landsdelen , Vlaanderen en
Wallonië met elk een autonoom bestuur.
Mekaar echter ondersteunen
in de materie Toerisme en Landbouw , immers vele van de Vlamingen hebben
een vacatieoptrekje in Wallonië . Het landsdeel Wallonië , zal jaarlijks ,
voor het hoger genoemde , een financieel
Bestek moeten overmaken aan Vlaanderen . Vlaanderen zal dan het vooropgesteld
budget afkeuren , aanpassen of goedkeuren . En niet zoals nu , een overdreven
vaste dotatie . tegen de aanpassing of afwijzing geen beroep mogelijk , Europa
zal tevens geen inmenging mogen stellen tegen het verdict uitgesproken door
Vlaanderen .
Landbouwers hun inkomsten
van de veld en melkproducten opwaarderen door
het aanpassen van de prijzen , zonder afhankelijk of gedwongen te worden
bepaalde tarieven te hanteren door Europa opgelegd .
De invoer van Fruit ,
groenten en andere producten , opschorten , wanneer er voldoende Oogst is in
eigen land . ( BV. Appelen , Peren , Tomaten enz ) geen vernielen van de
overproductie , Uitstrooien van melk op Akkers enz.. , zoals in het verleden
plaats vond en dit door de verplichte invoer van producten door Europa opgelegd
. ( Er zal dan eindelijk een eerlijke prijs zijn waar alle Vlamingen zich in
kunnen vinden ) .
Het
onvoorwaardelijk toevoegen van Brussel bij Vlaanderen , na het volledig opkuisen van de huidige
Criminaliteit ( cfr. Molenbeek , Anderlecht enz .. )
VERKORTE
INHOUD PROGRAMMA VEILIGHEID
Criminaliteit uit Oostblok en andere
landen
Veiligheid verhogen tegenover
criminelen uit Oostblok en andere landen
Zware aanpak rondhangjongeren
en straatbendes
Zero tolerantie voor
sluikstorters en alle andere criminelen
Meer politie op straat en
vooral in de risicowijken permanentie
Aanpak telefoonwinkels en
duistere VZWs
Sterke drugpreventie op een
sociaal bewogen manier
- Zware repressieve aanpak
drugdealers
De VLAAMSE
VOLKS PARTIJ wil daaraan een halt toeroepen door de politiediensten overal
beter te bemannen en hogere vergoedingen toekennen aan agenten die in deze
buurten gevaar lopen. Bijvoorbeeld Oostblokcriminelen zijn doorgaans
gevaarlijker dan drughandelaren. We willen ook de infrastructuur van de
politiediensten versterken en financieel ondersteunen. We hebben een uitgebreid
programma klaarliggen hoe we dat willen realiseren en waar we de nodige fondsen
zullen halen.
Nooit
eerder is de veiligheid zo belangrijk en actueel geweest. De VLAAMSE VOLKS
PARTIJ opteert voor een nul - tolerantie beleid tegenover criminelen.
Wij zullen hen zonder pardon laten
opsporen en uitleveren aan het gerecht , nadat we dit laatste grondig hebben
hervormd zodat in de toekomst eerlijke vonnissen en arresten kunnen gewezen
worden .
De VLAAMSE VOLKS PARTIJ wil ook een
sluitend en radicaal anti - terroristenbeleid invoeren in samenhang met een
efficiënt rampenplan bij een terroristisch aanval. Daartoe heeft de partij een
uitgebreid plan ontworpen.
Wij willen onze
politiekorpsen uitrusten met modern materieel en communicatiemiddelen. Immers
de misdaad vernieuwt zichzelf regelmatig zodat we moeten bijblijven om de
misdaad efficiënt te bestrijden. We willen ook onze politie beter betalen zodat
ze gemotiveerd blijft.
2é HOOFDPUNT
**
Het Sociale Luik :
Optrekken van het leefloon voor
gehandicapten , zowel Mentaal als fysisch .
Het optrekken van het leefloon ( OCMW
Steun ) voor personen welke alleenstaand zijn en om medische redenen niet meer
kunnen werken van 700 naar 1500 maand , vermeerderd met 250 Euro per
schoolgaand kind ten laste .
De O.C.M.W s zullen een bijkomend budget
van rechtswege bekomen dat zal vrijgemaakt worden door bezuinigingen in de
Ministeriële administratie . ( reduceren van de Parlementaire wedde , reduceren
van de snoepreisjes alsook het opdoeken van overbodige parlementaire kabinetten
, alsook het afromen van de partijfinanciën . Elke politieke partij zal
evenveel staatssteun krijgen voor hun werkingsmiddelen . Dus het afschaffen van
het budget dat momenteel bepaald wordt door de Politieke partijen zelf .
Het promoten van de zorgsector door hun
budget van rechtswege op te trekken , zodat gemakkelijk verplegend personeel
kan aangeworven worden om de toekomstige vergrijzing op te vangen , alsook het
beroep van verpleegkundige in de thuiszorg hierdoor aantrekkelijker maken .
Bestaande instellingen in de
gezondheidszorg zullen , indien de budgettaire toestand het toelaat , meer
financiële hulp krijgen . Dit geldt ook voor de paleatieve thuiszorg .
Het onmiddellijk erkennen van het
Chronisch vermoeidheidssyndroom , als een ziekte welke in het uiterste geval
herkend zal worden als een invaliditeit en bijgevolg in aanmerking komt voor
terugbetaling van de medicatie door het ziekenfonds .
Een oplossing te zoeken voor de vele
armen en daklozen ( het is tergend te vernemen dat asielzoekers in hotels
worden gelogeerd , terwijl het eigen autochtone volk , zonder middelen tot de
bedelstaf worden veroordeeld , op straat moet leven en dit in stations of onder
bruggen ( cfr . de Landloperij van vroeger ) .
zwaar fysieke
gehandicapten uit de Financiële zorgen halen , door :
Het reduceren van de jaarlijkse personenbelasting
tot 2 percent van hun schamelijk inkomen
. Voor de zware gehandicapten het volledig afschaffen van hun jaarlijkse
personenbelastingen . ( meer dan 70% invaliditeit ) .
Voor de zware gehandicapten het reduceren van de BTW , voor hun toestellen ,
rolwagentjes , al of niet elektrisch aangedreven , bewegingsprothesen (
kunstarmen , kunstbenen ) , oorapparaten enz.. reduceren tot 2 % .
Zwaar mentaal gehandicapten specifiek ondersteunen
door een gratis uitgebreide
hulpverlening . Verpleegkundigen en psychiaters zullen een forfaitair ereloon
bekomen uit de op te richten zorgkas (
Vlaamse Bank ) .
Het
oprichten van een Vlaamse Bank , met totale uitsluiting van een eventuele
buitenlandse participatie . Op deze bank zullen gelden gestort worden , na
afroming van de huidige parlementaire vergoedingen , en zullen dienen tot
ondersteuning van de Vlaamse pensioenen , leeflonen , gezin en bejaardenhulp
, kortom hulp aan de diverse instellingen zoals OCMW , en algemene gezondheidszorg .
Particulieren
kunnen eveneens geld beleggen bij deze bank met ruime intrest .
Vlaamse gezinnen met schulden
effectief en efficiënt helpen
Leeflonen gevoelig optrekken maar
koppelen aan de belofte te werken, tenzij medisch niet meer in staat te
zijn te werken ( zie hoger )
Huurprijzen in privé sector naar
beneden en bevriezen
Optrekken kindervergoeding al
naargelang het inkomen en zeker voor diegene welke het verdienen .
Werklozen intensiever begeleiden
naar een vaste baan
Gehandicapten financieel en
cultureel ondersteunen
Senioren een volwaardig pensioen verschaffen dat
gelijk is aan het minimum loon van hun laatst verdiende wedde.
PROGRAMMA OPGESTELD op 29/09/2009 Update 31/12/2010 na volksraadpleging . Het opgesteld programma is eigendom van de stichter Georges Van Tiggelen voor de Vlaamse Volkspartij . Het programma mag alleen door de stichter gewijzigd worden en eventueel als basis dienen voor een andere naamgeving van de partij in de toekomst .
Reacties op bericht (1)
23-11-2009
ikke
Beste,
ik vind het heel jammer dat een politieagent eerst een pak slaag moet krijgen om dan eindelijk 'in gang' te schieten. Als u inderdaad uw programma waar kunt maken zoals u het hier voorstelt ben ik uw man, maar er zijn zovele die die thema's bespelen in alle toonaarden maar eens in het parlement of de kamer meezingen met de wolven in het bos.
Maar ben wel geintresseerd.. stuur me maar wat meer info.
Veel succes
Gilby
23-11-2009, 13:35 geschreven door De Ruisseaux Gilby
Rondvraag / Poll
DIENT VOLGENS JOUW MENING DE KIESDREMPEL VAN 5% AFGESCHAFT TE WORDEN ?
Rondvraag / Poll
DIENEN DE VAKBONDEN LOSGEKOPPELD TE WORDEN VAN EEN POLITIEKE PARTIJ EN OF HUN INVLOED HIEROP ?
Rondvraag / Poll
Bent U voorstender van een gedoogbeleid van Soft - drugs ?
Rondvraag / Poll
Moet imigratie strenger worden gereguleerd en moeten er quota's worden opgelegd in Europees verband ? ( 8470 )
Rondvraag / Poll
Bent U het eens met de verdere uitbreiding van de Europes Unie ? ( 8470)
Rondvraag / Poll
Is het een goed idee om personeel voor knelberoepen uit de voormalige Oostbloklanden aan te trekken ( 8470 )
Rondvraag / Poll
Voelt U zich tegenwoordig veilig op straat of in de woning ? ( 8470)
Rondvraag / Poll
Bent U tevreden met de huidige resultaten van ons huidig politiek beleid ?
Rondvraag / Poll
Vindt U dat in de sociale zekerheid bepaalde plichten dienen naar voor gebracht te worden , zoals een plicht voor werkzoekenden om aangeboden werk te aanvaarden ? ( 8470 )
Rondvraag / Poll
Hebt U nog vertrouwen in de toekomst van de Euro ? ( 8470 )
Rondvraag / Poll
Zou een onafhankelijk Vlaanderen een eigen munt mogen slaan , bijvoorbeeld " een Vlaamse Frank " ?
Rondvraag / Poll
Zou U voorstander zijn de BTW voor alles te verlagen naar 6 % ? (8470 )
Rondvraag / Poll
Bent U voorstander voor het afschaffen van het dubbel mandaat voor Politiekers . Bv. tegelijkertijd Minister en Burgemeester zijn ?
Rondvraag / Poll
Populariteitswijzer Vlaamse Politieke Partijen ( Criterium - hun programma ) - startdatum enquete : 28/01/2010 na een bezoekersaantal van 5150 bezoekers
Rondvraag / Poll
Populariteitsaanwijzer Vlaamse Politieke partijen ( Criterium het waarmaken van hun programma en kiesbeloften ) , startdatum 28/01/2010 - na bezoekersaantal van 5100 eenheden .
Rondvraag / Poll
Welke Partij zou je verkiezen om bij de Gemeenteraadsverkiezingen ( 2012 ) Antwerpen te besturen ?
Rondvraag / Poll
"Afschaffing kiesplicht zou extreem-rechts het meeste treffen" . Ben jij akkoord met de doelstelling ?
Rondvraag / Poll
Referendum aangaande te vragen lidgeld partij . Welk jaarlijks bedrag zou jou voorkeur genieten als lidgeld J?
Rondvraag / Poll
Bevat het programma inzake reduceren van de (Jeugd)Criminaliteit genoeg argumenten om de partij in de toekomst actueel te maken ( huidige status virtueel - Prospectie gericht )
Rondvraag / Poll
Maakt de Partij kans op slagen ?
Rondvraag / Poll
Dient de Parlementaire onschenbaarheid van Ministers en Parlementairen opgeven te worden ?
Rondvraag / Poll
Dient de voorrang van Rechtsmacht opgeheven te worden voor Magistratuur en Advocatuur ( Plaatsvervangende Vrederechters ) ?
Rondvraag / Poll
Bent U voor het opheffen van de deontholosche code dat de Ambtenaren niet aan politiek mogen doen ? In dit geval Wijkagenten en Postbodes ( deze staan immers dicht bij de bevolking en kunnen gemakkelijk hun verzuchtingen en tekortkomingen dedecteren .
Rondvraag / Poll
Indien de criminaliteit bijna 0 is , dient België dan nog gesplitst te worden ?
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek