nog 18 maanden tot de lancering van MSC World Asia
Voorafgaand aan haar debuut in de Middellandse Zee in december 2026: MSC World Asia verwelkomt een scala aan nieuwe ervaringen en faciliteiten op de World Promenade, waaronder de langste droge glijbaan op zee, een nieuw pan-Aziatisch restaurant en vertrouwde favorieten van onze gasten. • Het nieuwe vlaggenschip nodigt gasten uit om de kunst van het cruisen te beleven tijdens vaarten door de Middellandse Zee vanaf 11 december 2026, met routes voor de winter van 2026/27 en de zomer van 2027.
MSC Cruises heeft nieuwe details onthuld over MSC World Asia, het langverwachte nieuwe vlaggenschip van de rederij, dat vanaf 11 december 2026 zal gaan varen in de Middellandse Zee. Aan boord kunnen gasten zich verheugen op een opwindende mix van terugkerende favorieten en innovatieve, nieuwe concepten en locaties die samen zorgen voor de ultieme cruise-ervaring – waaronder de langste droge glijbaan op zee en de nieuwe belevingen en voorzieningen in de World Promenade. Van internationale gastronomische hoogstandjes tot entertainment van wereldklasse: elke beleving is met zorg gecreëerd om blijvende herinneringen te vormen.
Als derde schip in de baanbrekende World Class-serie – die de schoonheid van ’s werelds continenten en oceanen viert en het internationale karakter van MSC Cruises weerspiegelt – zal MSC World Asia subtiele designelementen bevatten die verwijzen naar de rijke cultuur, kunst en prachtige landschappen van Azië. Net als haar zusterschip zal zij beschikken over zeven onderscheiden zones, elk met een eigen sfeer, voorzieningen en belevingen, zodat gasten gemakkelijk hun weg kunnen vinden aan boord en hun vakantie helemaal naar wens kunnen invullen.
MSC World Asia nodigt gasten uit om de kunst van het cruisen te ervaren terwijl zij vaart naar de meest adembenemende bestemmingen in de regio. Tijdens zevennachtenroutes in de winter van 2026/27 en de zomer van 2027 worden onder andere steden aangedaan zoals Barcelona (Spanje), Marseille (Frankrijk), Messina, Civitavecchia nabij Rome (Italië) en Valletta (Malta).
Een bruisende World Promenade
Een van de hoogtepunten van MSC World Asia is de World Promenade – een bruisende, openluchtlocatie in het hart van het schip, waar unieke eetgelegenheden, lounges en entertainment worden gecombineerd met adembenemende uitzichten op de oceaan. Gasten kunnen een mix verwachten van geliefde klassiekers en nieuwe concepten en voorzieningen, waaronder:
• NIEUW! Pan-Aziatisch Specialty Restaurant: Deze levendige, nog te benoemen locatie biedt een verfijnde eetervaring met een breed scala aan gerechten en dranken, een speciale bar en een uitnodigend buitenterras. Met een focus op de Zuidoost-Aziatische keuken, waaronder smaken uit Singapore, Thailand, Laos, Vietnam en Indonesië, neemt dit Pan-Aziatisch specialiteitenrestaurant gasten mee op een reis vol smaken, texturen en verhalen uit de regio zoals nooit eerder op zee. Het is de ideale plek om te genieten van gedurfde smaken en de energie van de Promenade en het omliggende entertainment in je op te nemen.
• NEW! Tree of Life @The Spiral Dry Slide: De langste droge glijbaan op zee met een lengte van 81,3 meter. Dit opvallende, kenmerkende architectonische element van MSC Cruises’ World Class-schepen biedt een spannende rit waarmee gasten in enkele seconden tussen 12 dekken kunnen glijden. Het nieuwe ontwerp wordt geïnspireerd door de bomen in de beroemde Gardens by the Bay in Singapore.
• Sweet Temptations: Een kleurrijke bestemming, ideaal voor een zoete verwennerij op elk moment van de dag, met onder andere gelato, taarten, crêpes, frozen yogurt, signature shakes en nog veel meer. Met gepersonaliseerde voedselstations en een ‘stel je eigen ijs samen’-bar, een ‘pick and mix’-assortiment en entertainment voor het hele gezin, biedt deze locatie meer dan ooit tevoren. Meer details worden later bekendgemaakt."
• Promenade Bites: Een informele plek waar vers bereide streetfood snacks worden geserveerd. De Promenade Bites-locatie brengt de charme van klassieke kermissen terug in een modern jasje.
• All-Stars Sports Bar: Een levendige locatie die een authentieke wedstrijdsfeer biedt met grote schermen, interactieve spellen en een terras aan zee – perfect voor sportliefhebbers en familiebijeenkomsten. Gasten kunnen samen met vrienden en familie een drankje doen en een wedstrijd bekijken, terwijl ze genieten van comfort barfood en klassieke Amerikaanse favorieten, inclusief interactieve spellen zoals digitaal shuffleboard en darts.
• Coffee Emporium: Een stijlvolle plek voor koffieliefhebbers, met een zorgvuldig samengestelde selectie van blends en zetmethoden uit de hele wereld – perfect voor een opkikker of een ontspannen pauze.
• Luxury Accessories Boutique: Een verfijnde winkelzone met luxe accessoires en opvallende items van internationale merken – ideaal voor wie zichzelf wil verwennen of iets bijzonders wil kopen.
De routes van MSC World Asia:
• Winter 2026/27: Zevennachtenroutes naar Barcelona (Spanje), Marseille (Frankrijk), Genua, Civitavecchia nabij Rome, Messina (Italië) en Valletta (Malta), met toegankelijke inscheepmogelijkheden in elke haven.
• Zomer 2027: Zevennachtenroutes naar Barcelona, Marseille, Genua, Napels (Italië), Messina en Valletta.
De zomer begint goed bij McArthurGlen Designer Outlet Roosendaal, net over de Nederlandse grens. Met drie gloednieuwe winkelopeningen - van New Balance, Crocs en JDY - én een feestelijk Kids Weekend op 5 en 6 juli is dit het ideale moment om een bezoek te plannen met de hele familie.
Nieuwe winkels : Deze week opende in het centre de nieuwe New Balance store. Dit wereldwijd bekende sportmerk combineert technologie, comfort en stijl voor sporters én sneakerliefhebbers. Van loopschoenen tot lifestyle sneakers: New Balance staat voor kwaliteit en innovatie. Perfect voor wie zowel actief als trendy de zomer in wil. Op donderdag 27 juni, volgde de opening van Crocs. Het merk staat wereldwijd bekend om zijn iconische clogs die comfort, kleur en persoonlijkheid uitstralen. Naast de klassieke modellen biedt de winkel een ruime selectie sandalen, slides en accessoires - ideaal voor zomerse dagen, festivals of gewoon relaxen in stijl. Ook heeft JDY (Jacqueline de Yong) haar deuren in Designer Outlet Roosendaal recent geopend. Dit jonge, trendy damesmodemerk staat bekend om zijn betaalbare, stijlvolle en easy-to-wear collecties.
In Designer Outlet Roosendaal kan je shoppen met tot wel 70% korting. Tijdens de Summer Sale is het extra voordelig, met extra korting bovenop de al scherpe outletprijzen - hét moment om de nieuwste winkels te ontdekken en te profiteren van aantrekkelijke deals. Er is ook een ruim aanbod kindermode van onder andere Name It, Tommy Hilfiger Kids en Vingino.
Kids Weekend: een zomers feest voor het hele gezin
Op zaterdag 5 juli en zondag 6 juli luidt het centre de zomervakantie in met een vrolijk Kids Weekend, speciaal voor de jonge bezoekers. Rosie, het vrolijke gezicht van de play area, is het hele weekend aanwezig voor knuffels en foto's, en kinderen kunnen zich laten omtoveren bij een kleurrijke schminkkar.
Zaterdag 5 juli wordt extra bijzonder, want dan keert het succesvolle Studio 100 Zingt-event terug. Bereid je voor op een meet & greet met Bumba (tussen 10.30 en 12 uur) en optredens van onder andere kindervrienden Mega Mindy (om 13.45 uur), Nachtwacht (om 14.30 uur) en Samson & Marie als afsluiter (om 15 uur). Tussen de shows door zijn er meet & greets, dansmomenten en volop muziek.
Slechts 40 minuten rijden van Antwerpen, beschikt Roosendaal over overdekte parkings met laadpalen en directe toegang tot het vrijetijdspark WEST-R, met onder andere indoor skydiving, escape rooms en wellnessfaciliteiten. Overnachten kan in het naastgelegen Otium Wellness Hotel. Adres: Rosada 70, Roosendaal (Nederland) www.designeroutletroosendaal.nl
» NIEUW : DONATO EN CIRELLO LIGBED IN BEIGE ALUMINIUM MET CIRELLO LIGBED IN COMFORT TEXTILENE - » NIEUW: RUFINA ZWEEFPARASOL IN BEIGE ALUMINIUM & OPTIE DOEK IN BEIGE SUNBRELLA® PREMIUM STOF - » NIEUW: UMBRIA STAANPARASOL IN HOUTLOOK, MET DOEK IN BEIGE SUNBRELLA® PREMIUM STOF - » NIEUW: GLOBO, BOMERO EN LOMO BIJZETTAFELS - » MASSO POEFS EN SIERKUSSENS IN WATERBESTENDIGE STOFFEN
Zon op je huid, lange avonden en een verfrissende duik: de zomer speelt zich buiten af. Exterioo brengt meubelen die passen bij dat gevoel. Lichtgewicht sunloungers, handige parasols en robuuste bijzettafels creëren een terras dat uitnodigt tot ontspanning bij het zwembad.
Zonne- én schaduwbaden
Zin in zon? De Donato- en Cirello-ligbedden liggen alvast klaar. Het lichte aluminium frame in beige oogt fris en voelt comfortabel aan. De Cirello-versie valt op met zijn zachte, weerbestendige textilene-bekleding. Je verplaatst beide ligbedden ook nog eens vlot dankzij de wieltjes en verstelbare rugleuningen.
Voor schaduw vertrouw je op de Rufina-zweefparasol in bijpassend beige aluminium. Draai en kantel het parasoldoek met gemak, de hele dag door. De bekleding in Sunbrella® Premium beige of in een van de meer dan 50 opties All Weather Sunbrella® Luxe trotseert bovendien zon én lichte regen. Ga voor ton-sur-ton of match kleuren met je ligbedkussens en poef. Combineer de zweefparasol met de nieuwe beige Minore-parasolvoet van 260 kilogram. Deze parasolvoet houdt alles op z’n plaats en zet de zachte kleuraccenten op het terras subtiel voort. Naast de Minore beschikt Exterioo over een aanbod lichtere parasolvoeten. Zo krijgt elke parasol de juiste ondersteuning.
Liever een staande parasol? Het Umbria-model combineert dit jaar, na de bestaande aluminium versie, een aluminium mast in houtlook met een strak doek in Sunbrella® Premium beige. Elegant, stevig, en niet te vergeten: praktisch.
Een frisse duik zonder spatten
Wie graag zwemt en geniet van een drankje op het terras, rekent dankzij Exterioo op materialen die tegen een spatje kunnen. De veelzijdige Masso-poef en de bijpassende sierkussens zijn omhuld in All Weather-stoffen die zon en vocht moeiteloos doorstaan. In 2025 kies je bij Exterioo uit 43 nieuwe stoffen die jaar na jaar waterafstotend, kleurvast en vlekbestendig blijven.
Apero bij zonsondergang
Een drankje bij valavond vraagt om een handige bijzettafel. Globo en Bomero bieden verschillende formaten waarop je je glas, zonnebril of boek kwijt kan. Liefhebbers van aardetinten rekenen dan weer op de nieuwe Lomo: een bijzettafel in warme terracottakleur met zachte rondingen en een zuiders karakter.
Een extra stijltip? Varieer gerust. Combineer teak met aluminium, beton met hout. Mix ronde vormen met strakke lijnen. Zo krijgt jouw loungehoek een eigen karakter dat net zo flexibel is als het Belgische zomerweer. www.exterioo.be
: Scandinavische vakanties in trek en Spanje op de helling
Het warme weer in België en de rest van Europa zorgt voor veranderingen in het reisgedrag van Belgen, recente boekingscijfers van vakantiewoningverhuurder Interhome bevestigen deze trend. Steeds meer Belgen kiezen voor koelere bestemmingen in o.a. het noorden van Europa, Tsjechië of blijven gewoon in eigen land. Populaire zuiderse vakantielanden als Spanje, Frankrijk en Italië verliezen terrein.
De warmte zet Belgische vakantiegangers aan het denken. Zomervakanties in een milder klimaat winnen aan aantrekkingskracht. Vooral de Scandinavische landen doen het goed: Finland, Denemarken en Zweden zien respectievelijk +15%, +13,9% en +13,3% meer boekingen dan vorig jaar.
Ook Tsjechië blijft terrein winnen. Vergeleken met drie jaar geleden is het aantal boekingen naar deze bestemming verviervoudigd. De combinatie van een aangenaam landklimaat, natuur, betaalbaarheid en kwaliteitsvolle vakantiehuizen blijkt bijzonder aantrekkelijk.
Tegelijkertijd zien de zuiderse toppers hun cijfers dalen. Spanje boet 8,7% aan populariteit in, Frankrijk 6,1% en Italië 3,9%. Hoewel deze drie landen voorlopig nog steeds de top vormen in absolute boekingsaantallen, lijken ze hun greep op de Belgische vakantieganger stilaan te verliezen.
België binnenkort in de top drie?
Ook België zelf zit in de lift als vakantiebestemming. “Vooral aan de kust zien we 12,5% meer boekingen door Belgische vakantiegangers. Als deze trend zich voortzet, komt België binnen twee jaar in de top drie van populairste bestemmingen en stoot het mogelijk Spanje van het podium. En dat is des te opvallender als je weet dat ons aanbod aan Belgische vakantiewoningen en –appartementen relatief beperkt is, met 314 eigendommen tegenover de 3761 eigendommen die we in Spanje hebben,” zegt Thibault van Look, Commercial Sales Manager Benelux.
De terugval van de traditionele topbestemmingen heeft volgens Interhome meerdere mogelijke oorzaken: stijgende temperaturen in Zuid-Europa, zorgen rond droogte en bosbranden, de opkomst van ‘anti-toerisme’-bewegingen in met name Spanje en een groeiend bewustzijn rond duurzaamheid spelen allemaal mee. Illustraties Interhome
Bell & Ross wordt partner van de Rafale solo display
Bell & Ross en luchtvaart: Een verhaal van partnerschappen
Tijdens de 55e editie van de Paris Air Show (Salon International de l'Aéronautique et de l'Espace - SIAE) in Le Bourget, onthult Bell & Ross officieel haar partnerschap met de Rafale Solo Display, het officiële vluchtdemonstratieprogramma van de Rafale. Gedreven door gedeelde waarden van precisie, uitmuntendheid en prestaties, werkt Bell & Ross - al partner van de Patrouille de France - nu nauw samen met deze elite-eenheid van de Franse lucht- en ruimtemacht. De missie: zowel aan het publiek als op het internationale podium de superioriteit van de Rafale vanuit de lucht demonstreren door middel van perfect gechoreografeerde vliegshows. Bell & Ross kondigt ook met trots de verlenging aan van zijn partnerschap met het Musée de l'Air et de l'Espace voor nog eens vijf jaar. Als partner van het museum sinds 2021, herbevestigt de horlogemaker hiermee zijn toewijding aan het behoud en de overdracht van lucht- en ruimtevaarterfgoed.
Bell & Ross: Instrumenthorloges voor luchtvaartprofessionals sinds 1994
In de cockpit van de Rafale voelt een Bell & Ross-horloge zich helemaal thuis. Het is niet alleen een kwestie van design, hoewel de esthetische codes van het merk inderdaad in harmonie zijn met die van de vluchtinstrumenten op het bedieningspaneel. Het is vooral een kwestie van filosofie en strenge normen. Sinds de oprichting in 1994 heeft Bell & Ross altijd geloofd dat elke seconde moet worden gemeten en weergegeven met dezelfde precisie die Rafale-piloten laten zien tijdens hun prestaties in de lucht. Nauw verbonden met de luchtvaartwereld vanaf het allereerste begin en gekozen door vele professionele piloten, zowel civiele als militaire, heeft Bell & Ross haar betrokkenheid op dit gebied aangetoond door middel van tal van belangrijke partnerschappen, met name met elite-eenheden en luchtmachten. Een van de meest iconische is de samenwerking in 2021 met de Patrouille de France.
Rafale solodemonstratie: De virtuoze ambassadeur van Frans luchtvaarttalent
De Rafale is misschien wel het beste gevechtsvliegtuig ter wereld. Zijn technologische superioriteit en wendbaarheid tijdens de vlucht maken het tot het vlaggenschip van zijn fabrikant Dassault Aviation, een symbool van de uitmuntendheid van de Franse lucht- en ruimtevaartindustrie en een belangrijke aanwinst voor de nationale defensie. Om zijn uitzonderlijke prestaties aan het publiek te tonen, creëerde Dassault Aviation in 2009 een adembenemende vliegdemonstratie. De Rafale Solo Display is sindsdien uitgegroeid tot een speciaal demonstratieteam binnen de Franse lucht- en ruimtemacht. Met spectaculaire vliegroutines van 9 minuten op een hoogte van 5000 voet, die tot in de perfectie zijn afgestemd en aan alle weersomstandigheden kunnen worden aangepast, demonstreert de piloot de precisie, behendigheid en snelheid van de Rafale op airshows over de hele wereld. Het vliegtuig is een symbool van uitmuntendheid, net als de piloot. Na enkele duizenden vlieguren moet een piloot een strenge selectieprocedure doorlopen om gekozen te worden als presentator van de Rafale Solo Display. Ze moeten beschikken over een perfecte kennis van de capaciteiten van het vliegtuig en een onberispelijke fysieke conditie, kwaliteiten van precisie en discipline die ook terug te vinden zijn in de Bell & Ross uurwerken. De piloot belichaamt ook elegantie. Zoals Marcel Dassault ooit zei om de creatieve geest van zijn ingenieurs te inspireren: “Om een vliegtuig goed te laten vliegen, moet het mooi zijn.” Een filosofie die Bell & Ross volledig deelt.
Parador Vakantieparken sluiten zich aan bij Europees netwerk in volle groei. Voor haar 50e verjaardag zet Siblu, een toonaangevende speler in de Europese outdoor-vakantiesector, een belangrijke strategische stap: de overname van de zes Parador Vakantieparken in België. Deze parken zijn al jarenlang geliefd bij Belgische families. Met nu 43 parken verspreid over vier landen (Frankrijk, Nederland, Duitsland en België), versnelt Siblu haar internationale groei en onderstreept het haar ambitie: uitgroeien tot het grootste Europese netwerk van vakantieparken dat zich positioneert tussen een tweede verblijf en een vakantiepark.
Een uniek model met een Europese visie
Al vijftig jaar hertekent Siblu de manier waarop mensen vakantie vieren. Ver weg van het klassieke campingbeeld bieden hun parken een combinatie van eigentijdse mobilhomes, kwaliteitsvolle dienstverlening, sterke lokale verankering en een trouwe community van eigenaars en vakantiegangers. De Siblu-parken zijn meer dan 270 dagen per jaar open, wat van hen niet enkel vakantiebestemmingen, maar ook echte leefplekken maakt, geliefd bij gezinnen uit heel Europa die vrijheid, comfort en gezelligheid zoeken.
Simon Crabbe, CEO van Siblu: "Deze uitbreiding weerspiegelt perfect onze ambitie: zoveel mogelijk mensen laten genieten van een complete buitenbeleving. Bij Siblu doen we niet aan kamperen in de traditionele zin – we bouwen echte dorpen van ontspanning waar iedereen op zijn eigen ritme van het leven kan genieten. Ons model is uniek in Europa: gebaseerd op levenskwaliteit, gastvrijheid en lokale verbondenheid."
Een strategische Belgische verankering
Siblu neemt het beheer van alle Parador Vakantieparken in België over. Met parken aan de Noordzeekust, de bosrijke Kempen en de natuurlijke valleien van de Ardennen vertegenwoordigen de zes Parador-parken samen bijna 1.500 standplaatsen. Siblu voorziet in de komende jaren een investering van 5 miljoen euro om de infrastructuur en voorzieningen stap voor stap te moderniseren, met respect voor het eigen karakter en de warme sfeer van elk park.
Marie Fransen, Country Manager België: "Na jaren als algemeen directeur van Parador ben ik enorm trots dat onze parken deel gaan uitmaken van een gevestigde naam als Siblu. Deze overname is een erkenning voor het werk dat eerdere generaties gestart zijn en dat met toewijding is verdergezet door ons team. De visie en ambitie van Siblu sluiten perfect aan bij het DNA van Parador. Ik kijk ernaar uit om onze parken verder te laten groeien in dit nieuwe, internationale kader. Voor mij persoonlijk betekent dit een mooie stap voorwaarts binnen de Europese vrijetijdssector."
Rustige overgang met behoud van identiteit
De integratie van Parador in het Siblu-netwerk gebeurt geleidelijk en met respect voor de bestaande relaties met eigenaars en gasten. Voorlopig verandert er niets: elk park blijft werken zoals vandaag, met zijn vertrouwde team, sfeer en aanpak. De komende veranderingen – zoals investeringen, extra ondersteuning, digitale tools en nieuwe diensten – worden stap voor stap uitgerold, samen met de teams ter plaatse. Hiermee wenst Siblu het unieke karakter van elk park te behouden en tegelijk het Siblu-niveau van kwaliteit en beleving te introduceren.
Europese groei met oog voor duurzaamheid
Met meer dan 2.000 medewerkers in het hoogseizoen en een omzet van 310 miljoen euro in 2024, bevestigt Siblu haar sterke groeiambities. Tegen 2030 wil de groep 80 parken beheren in Noord-Europa. Daarbij staat duurzaamheid centraal: de CO₂-uitstoot per standplaats moet tegen dan met 30% omlaag.
Siblu in cijfers
43 vakantieparken in 4 landen - 6 nieuwe parken in België - €5 miljoen investeringen gepland in België - €310 miljoen omzet in 2024 (doel: €320 miljoen in 2025) - €15 miljoen geïnvesteerd in energietransitie - Doelstelling: -30% CO₂-uitstoot per standplaats tegen 2030 - Doelstelling: 80 vakantieparken in Noord-Europa tegen 2030
Zeg wegwerpplastic vaarwel met de refills van L'Oréal Paris & Garnier. Koop je favoriete shampoo in een verpakking met 60% minder plastic op World Refill Day.
L’Oréal Paris en Garnier maken zich klaar voor World Refill Day op 16 juni. Deze internationale actiedag is hét moment om je plasticconsumptie onder de loep te nemen en over te schakelen op refills om jouw steentje bij te dragen voor een beter milieu. Door een navulling te kopen in plaats van een nieuwe fles bespaar je niet alleen op plastic, maar ook op de prijs. 60% minder plasticafval én een kleiner prijskaartje, waar wacht je nog op?
Verandering start in je badkamer
Plasticvervuiling is wereldwijd een van de meest prangende milieuproblemen. Volgens een rapport van de Verenigde Naties belandt jaarlijks 11 miljoen ton plasticafval in zee. Om de hoeveelheid wegwerpplastic drastisch te verminderen maken L’Oréal Paris en Garnier het makkelijker dan ooit om over te schakelen op refills. De navulling van je favoriete shampoo is voortaan overal verkrijgbaar, extra betaalbaar en past precies in je gebruikelijke fles.
Waarom kies jij voor refills? Uit een studie van L’Oréal en Futerra uit 2024 blijkt dat consumenten hun koopgedrag aanpassen om verschillende redenen. De drie belangrijkste motivaties zijn: 1. De kwaliteit van het product. De refills van L’Oréal Paris en Garnier bevatten dezelfde voedende eigenschappen als een gewone verpakking zonder verlies aan kwaliteit. 2. De lagere prijs. Het enige verschil tussen een navulling en je oude fles shampoo? De prijs. Een refill kost minder dan een gewone verpakking – mooi meegenomen dus. 3. De milieu-impact. Een wereld met minder plastic, daarvan dromen we toch allemaal? Dankzij L’Oréal Paris en Garnier wordt de juiste stappen zetten kinderspel.
De refills van L’Oréal Paris en Garnier vinken alle hokjes af. Beide merken zijn vastberaden om consumenten over de streep te trekken en hen te overtuigen om minder wegwerpplastic te kopen. Zonder excuus, op World Refill Day en alle dagen daarna. Retailer bepaalt verkoopprijs, L’Oréal heeft hierin slechts een beperkte adviserende rol.
Zacht voor je haar, de planeet en je budget
De oplossing om plasticafval te verminderen met één simpele handeling begint bij je volgende aankoop. De grote belofte van L’Oréal Paris en Garnier? Hoe meer je navult, des te meer bespaar je. Als dat geen bijkomende reden is om voor hervulbare verpakkingen te kiezen. Inzepen, uitspoelen en herhalen maar. Dankzij L’Oréal Paris en Garnier bespaar jij terwijl je je haar wast met je favoriete shampoo in een duurzamer jasje. Of hoe je met girl math de planeet een handje helpt.
Stappen vooruit op gebied van duurzaamheid
Of het nu gaat om gerecycleerde verpakkingen, vegan formules of transparantie over de milieu-impact van hun producten, Garnier en L'Oréal Paris blijven stappen zetten op het gebied van duurzaamheid. Zo wordt er actief gewerkt aan het verminderen van de ecologische en sociale impact gedurende de hele levenscyclus van elk product. Vind meer informatie over de duurzame stappen in de jaarlijkse Sustainability Progress Reports van Garnier en L'Oréal Paris.
De refills van Garnier en L'Oréal Paris zijn vanaf nu onder andere verkrijgbaar bij Kruidvat.
De geur is geïnspireerd door mythologie, erg geliefd door Robert Ricci, en werd onthuld in september 2024 te Parijs ter gelegenheid van de modeshow lente/zomer van het couturehuis.
Het universum
Maak kennis met een vrouwelijke godin en een hedendaagse ode aan zelfliefde zoals bedacht door de Griekse filosofen. Dit concept stelt ons in staat om nog meer van anderen te houden. Het is meer dan een parfum. Het is een universele boodschap van eigenliefde: een ware uitnodiging om zichzelf niet langer te vergeten, aan zichzelf te denken en oprecht van zichzelf te houden. Vénus de Nina Ricci vertegenwoordigt een nieuw facet van vrouwelijkheid, geïnspireerd door Harris Reed, artistiek directeur van het huis sinds 2022.
Moderne vrouwelijkheid wordt belichaamd door Rebecca Dayan, een toegewijde Franse actrice die Elsa Peretti vertolkt in de serie “Halston “ op Netflix.
De geur
Een bloemige chypre van magnolia, geliefde bloem in de Franse parfumerie, verrijkt door verslavende vanille en bedwelmende witte patchouli. Een stralende, verslavende en bijna mystieke signatuur gecreëerd door Harris Reed en de neus Alexandra Monet in samenwerking met meesterparfumeurs Nathalie Lorson en Olivier Cresp (DSM-Firmenich).
“Een parfum moet een kunstwerk zijn, het object dat het omhult een meesterwerk.” –Robert Ricci, oprichter van het huis
De flacon
Vénus de Nina Ricci eert de traditie van sculpturale en figuratieve flacons, dierbaar erfgoed van het huis. De sterke symboliek van de schelp, vervaardigd als een waar juweel, belichaamt vrouwelijkheid op ultieme wijze. De amberkleurige, gelakte en glazen flacon is een kunstobject om te koesteren met luxueuze details van art déco. Dit juweel is zorgvuldig, handmatig en symbolisch versierd met twee schelpen van geborsteld goud.
De witte verpakking biedt ook een eerbetoon aan de ambachtelijke traditie: de gouden schelp symboliseert samen met de drie gratiën het mythologische erfgoed van het huis.
Voor mijn allereerste geur voor het merk wilden we vrouwelijkheid anno 2024 belichamen en eren. Dit parfum is een juweel en erg gewaagd. Deze geur doet vrouwen stralen op krachtige en uiterst zelfverzekerde wijze." -Harris Reed, artistiek directeur
"Na de ontmoeting met Harris was Magnolia als ingrediënt een voor de hand liggende keuze. Het is een zeer sculpturale bloem, een waardevolle geurnoot die relatief weinig wordt gebruikt in de parfumerie en die we wilden bewerken zoals goudsmeden. Daarom hebben we onze teams in Grasse, gespecialiseerd in het ontwikkelen van natuurlijke innovaties, gevraagd om de methode « special crafting » toe te passen en zo het schitterende facet van de bloem te accentueren." -Alexandra Monet, parfumeur
Het parfum Vénus de Nina Ricci is vanaf 23 juni 2025 exclusief verkrijgbaar bij ICI PARIS XL. : Vénus de Nina Ricci Eau de Parfum Spray - 30ml € 85 - 50ml € 123,65 - 80ml € 157,75. Daarnaast is er een hydraterende bodylotion beschikbaar met een subtiel parelmoerachtig effect.
Milieubewuste samenstelling : Vegan - 90% duurzame ingrediënten van natuurlijke oorsprong - De component van magnolia alba werd exclusief vervaardigd te Grasse in Frankrijk voor het huis Nina Ricci.
serveert een najaarscollectie die doet watertanden
Een menu vol felle kleuren, levendige prints en een stevige dosis happiness, dat is wat je mag verwachten van de FW25-collectie van POM Amsterdam. Voor deze launch dook het merk in de wereld van food, met als resultaat vier verrukkelijke drops en een collectie om je vingers bij af te likken. Bon appétit!
POM’s Deli
Food in fashion, het is een smakelijke trend die we al langer mochten verwelkomen. Ook POM Amsterdam schotelt ons met haar najaarscollectie een lekkere viergangenmaaltijd voor, waar je stijlgevoel (en modehonger) flink van wordt gevoed. Op het menu: verrassende flavours – denk aan spicy Spaanse pepers – en texturen – zoals vederlichte organza en bubbelkatoen & bouclé, maar ook klassiekers, zoals baseballjacks. Welkom in POM’s Deli!
All Day Breakfast
Juli : De belangrijkste maaltijd van de dag: het ontbijt! Voor haar eerste drop haalde het merk inspiratie in Parijs, stad van de klassiekers. De croissant is zo’n classic, en dus besloot POM Amsterdam deze om te toveren in een roze-olijfkleurige print op een uitgewerkte blouse met ruffel en plooien. Een jersey co-ord set met een sporty T-shirt en wijde colour-block broek is dan weer ideaal voor een luie dag. Of wat dacht je van een driedelig krijtstreeppak met wijde broek, single-breasted jasje en gilet in funky pink? Diep nachtblauw is hier de backdrop voor andere vrolijke kleuren, als salty olijfgroen, terwijl gebroken wit marshmallow het palet vrouwelijk maakt.
Garden Lunch
Augustus : Grote, geschilderde fantasiebloemen, groene bladeren en Spaanse pepers: de printcollectie van de tweede drop voelt als een hemelse picknick buiten in de heldere najaarszon. Lekker warme lagen houden het cosy, met stukken variërend van chic tot sporty. Dikke knits, strakke lurextruitjes, paillettenrokken, tops met strikhals of hooggesloten rucheskraag, een lange mesh jurk en bombers- en baseballjacks met huisgemaakte POM-patches – it’s all in the mix. Ook voor deze drop geldt kleur, kleur en nog eens kleur: van dennengroen en hemelblauw, tot rode en gele peper, suikerspinroze en grijs.
Homemade Dinner
September : Dinner is served! Schuif aan tafel voor de heerlijke derde drop, met losse, flowy silhouetten waar je de hele avond comfortabel in bent. Denk aan flared broeken, doorknoopjurken en strakke maar stretchy dinner tops – met print of effen. Mag het wat meer zijn? Ga voor het glitterpak met double-breasted blazer of de lange mesh jurk met lobster print. Fluweelzachte knits met ingebreide motieven, oversized polkadots, bold stripes en een blokkenpatroon maken deze drop compleet, samen met een palet van blauw, neonroze en roodpaars aubergine.
Cheerful Dessert
Oktober : We eindigen op een zoete noot. Voor de laatste drop haalt POM Amsterdam alles uit de kast: van een paillettenrok en bijpassende top met gekleurde letters, tot een cocktailjurk uit crêpe Georgette met een print van vuurwerk en martiniglazen. Tops met strik, brede ruches of volumineuze mouwen draag je met superwijde, vrouwelijke broeken van soepele stoffen. Pitch black vervult een hoofdrol in deze drop, naast fuchsia, felroze sugar plum, rood en limoen. Accenten van olijfgroen symboliseren de olijf in een feestelijke Martini dry.
“Onze unieke, huisgemaakte prints vormen het DNA van POM Amsterdam. Elk seizoen zoeken we naar nieuwe manieren om ons verhaal te vertellen – via kleur, vorm en bepaalde technieken. Voor FW25 lieten we ons inspireren door food en alles wat daarbij hoort, zoals gezellige momenten met je geliefden. Niet toevallig, want je kan je liefde voor geur en kleur kwijt in de heerlijkste gerechten, maar evengoed in je persoonlijke stijl!” – Violet Lotgering, oprichtster POM Amsterdam
Daily Dose of Up
Overtuigd dat iedere dag een feest is, brengt POM Amsterdam kleur en good vibes naar je garderobe. Het Nederlandse modelabel startte in 2011 als een merk van kleurrijke, hoogwaardige sjaals. Oprichtsters en zussen Liesbeth en Violet Lotgering besloten al snel om daar een kledijlijn aan toe te voegen. Met hun handgemaakte prints hangen ze de figuurlijke slingers op – klaar om iedere vrouw hun Daily Dose of Up te geven. Daarbij streeft het merk naar meer duurzaamheid: bijna 70% van de stijlen wordt met milieuvriendelijke stoffen geproduceerd, en er wordt zoveel mogelijk ingezet op verzending met duurzame biobrandstoffen. Je ziet er dus niet alleen goed uit, maar voelt je ook goed over wat je draagt! De collectie zal verkrijgbaar zijn via hun webshop en bepaalde verkooppunten.
De Japanse horlogemaker CITIZEN breidt zijn collectie Promaster Marine professionele sporthorloges uit, waterbestendig tot 300 meter en uitgerust met Eco-Drive technologie, die 365 dagen volledig autonoom kan werken.
De nieuwe Professional Diver 300m met zijn robuuste kast van 46 mm is ontworpen om de grenzen onder water te verleggen en maakt deel uit van de Promaster-collectie. Dit duikershorloge is geïnspireerd op de iconische CITIZEN Promaster Marine BN0156-05E, heeft een helium escape valve en is waterbestendig tot 300 meter. Het Eco-Drive cal. E365 uurwerk zorgt voor een uitzonderlijke autonomie (365 dagen), zelfs in extreme omstandigheden en bij slecht licht onder water.
Dit uurwerk erft veel kenmerkende designelementen van het beroemde model BN0156-05E, waaronder de schroefkroon en kroonbeschermer op 4 uur, de vorm van de lichtgevende uurmarkeringen en wijzers en de omtrek van de unidirectionele lunette. De wijzerplaat, in zwart of donkerrood afhankelijk van het model, maakt een subtiele overgang naar een donkerdere tint rond 6 uur, waardoor het een sobere, tijdloze look krijgt.
CITIZEN heeft het BENEBiOL™ materiaal gekozen voor de armband, een polyurethaan op plantaardige basis met een lage impact op het milieu. De achterkant van de kast is versierd met een gravure die een duikhelm voorstelt, een universeel symbool dat door professionele duikers wordt herkend.
Sinds de lancering in 1989 is de PROMASTER collectie uitgegroeid tot een benchmark in professionele sporthorloges, bekend om zijn duurzaamheid en betrouwbaarheid in de meest extreme omgevingen. Ontworpen voor optimale functionaliteit, duurzaamheid en veiligheid, inspireert het liefhebbers van extreme sporten om hun grenzen te verleggen