• Nieuw Zeeland - DAG 16
  • Nieuw Zeeland - Dag 14
  • Nieuw Zeeland - Dag 13
  • Nieuw Zeeland - Dag 12

De breedte van onze glimlacht is rechtevenredig met het alkoholgehalte in onze aderen
  • Delfinneke43
  • Aotearoa - Het land van de lange witte wolk
    Ons Motto is: TravelasmuchasUcan
    De voorbereiding, de reis zelf, het monteren van de filmpjes, het schrijven van het verhaal en publiceren op het net, maakt van het reizen een full-time job!
    29-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw Zeeland - Dag 13

DAG 13 : Woensdag 22 februari 2006

xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Dagtocht in het Abel Tasman National Park. Wandelen langs de Abel Tasman Coastal Track: Geschatte afstand: 124 km.

Het is 09u30. er is blauwe lucht en 't zonneke schijnt - 21° C

Deze morgen al goe bezig geweest, onze gekleurde was blijft in de machine steken, het water wordt niet weg gepompd. René belt naar James om te komen repareren. Leu (Marcel) en ik gaan naar de fotograaf om de volle geheugenkaart op CD te zetten en een nieuwe kaart te kopen

Vis gekocht in het groot warenhuis dat we gisteren al gedetecteerd hadden. (Frish Lemon filets) en 2 citroenen. Felicienne heeft ondertussen onze bookes gesmeerd, inpakken en wijle weg naar Abel Tasman Nat. Park om te gaan wandelen. Naar Motueka met de wagen.

We verlaten baan 60 en gaan naar Kaiteriteri, waar we na veel bochtenwerk aankomen.

We betalen voor onze watertaxi en kronkelen verder naar Marahau.  Om 11u 05 zijn we in Marahau, we zetten de auto op de parking van het Aquataxi-bedrijf. Om 12 u 00 zijn we op weg, we zitten in de boot, (met onze reddingsvesten aan) die getrokken wordt door een tractor. Met de tractor rijden we het water in, eens ver genoeg in zee maken ze de boot los en kunnen we varen. We bekijken eerst Split Apple Rock , ten zuiden van Marahau, dan naar het noorden tot Anchorage. We moeten onze schoenen uittrekken om te ontschepen. We eten onze bookes op een bank onder de bomen bij het strand.

Om 13 u 20 beginnen we aan onze tocht naar Marahau (4u wandelen voor de boeg). Een fikse klim brengt ons aan een mooi uitkijkpunt en dalend en klimmend, met mooie zichten onderweg, bereiken we Marahau.

Een welverdiende pint in Park Café aan het einde van de voettocht kan onze dorst amper lessen. Nog een eindje stappen tot de auto en dan terug naar ons stekje in Nelson. Wasmachine is zogezegd hersteld en we kunnen de was “drogen“ (komt heet en klam te voorschijn), hangen dus alles her en der op kapstokken. We eten vis (gebakken in echte boter) met sla, tomaat en patatjes. Drinken de rest van de wijn en gaan onze valiezen ordenen. Morgen moeten we de boot op naar het noorder eiland. Kaartjes geschreven en ons bier opgedronken en dan slapen voor de allerlaatste keer op het zuider eiland. Het pakt ons!