• zaterdag 30 juni
  • dinsdag 25 juni

Zeilen 2013

30-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 30 juni
    Onze laatste dag.
    Het eiland Aigina in de voormiddag bezocht gezellig stadje winkeltjes retaurantjes
    Lekkere frappe gedronken op terasje aan haven.
    De tocht naar Athene om 13:00H aangevat.
    10 knopen zijwind.
    Aangekomen in Athene hadden we allebei het gevoel dit willen we nog enkele maander verdoen............

30-06-2013 om 00:00 geschreven door Linda & JP

28-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 28 juni
    De tocht naar het Korinthe kanaal terug naar Athene via het eiland Aigina
    De boot moet zaterdagavond binnen.
    Om 6 H vertrokken om op tijd in Aigina aan te komen.
    Onderweg werden we 15 min vergezeld door dolfijnen, toch altijd mooi deze dieren te zien waren heel speelse rakkers ze bleven maar voor de boot kuntjes zien.
    Ruime wind mee maar aan het kanaal aangekomen moesten we 3 uur wachten, problemen in het kanaal.
    We moesten wachten in de haven van Korinthe, ongezellige haven dit moet je echt mijden.
    140€ betaald voor doorgang.
    Tegen 20:00H waren we pas aan Aegina, zoals gewoonlijk was de haven overvol maar hier heb je prachtige ankermogelijkheden net buiten haven.
    Op de boot gebleven die avond allebei moe.

28-06-2013 om 00:00 geschreven door Linda & JP

27-06-2013

Vandaag een dagje chillen in het mooie Galaxidi.
    Heel lekker gaan eten bij de locals op het dorpspleintje 14€ wijn inbegrepen.

27-06-2013 om 00:00 geschreven door Linda & JP

26-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 26 juni
    Trizona to Galaxidi 19,7Nm
    Vannacht alles afgesloten er waren mensen dat ratten aan boord gehad hadden zeker als je zijlings afmeerd. 8u45 wakker geworden het waait nog steeds 18tot20Kn wat gaan we doen het riskeren om door te varen of blijven dan was nu het moment. In de verte zagen we nog iemand wegvaren dus wij ook.
    Op 15m tijd alles klaar springs losgemaakt alle landvasten binnen en weg.
    Ok, prachtig heel de weg met de genua bij 20tot23Kn tot de laatste 4mijl alles stil viel.
    Het was hier rustig nog veel plaats om aan te leggen de meeste boten waren niet uit gevaren.
    Voor ons het mooiste plaatsje van de Korinthe golf netjes mooie wandel wegen grote baai leuke kleine strandjes gewoon doen!!!!

26-06-2013 om 00:00 geschreven door Linda & JP

25-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 25 juni
    Sami "Kefalonie" naar de Golf van Korinthe "Trizona" 70Nm onze terug tocht.
    3u15 we worden gewekt door onze wekker pfffffffff 2u30 geslapen de vorige avond wilde verhalen verteld met de nodige drank in het restaurant met Jen&Mel de mensen die toegekomen waren met de achteruit stuk.
    Als een dief in de nacht vertrokken voor de grote storm kwam het ging namelijk een beetje spoken in en rond Sami. Ik vind het maar niets varen in de nacht alhoewel het volle maan was. Ben dan nog maar wat gaan dutten in mijn bed. Tot na twee uurtjes ik bijna uit bed rolde van de deining de enige oplossing was buiten gaan om niet ziek te worden.
    Tot aan de golf van Korinthe half aan de wind 12Kn tot de wind ging liggen een spiegel 4uur met de motor. De wind stak terug de kop op achterlijk, leuk gevlinderd 13Kn het werd steeds meer zodat we het groot zeil opgerold hebben en alleen met de genua bij 30Kn we liepen als een trein metde golven mee. Hoe dichter we bij de Rion brug kwamen hoe hoger de golven.
    Ongeveer 2mijl voor de brug moet je Rion traffic oproepen op kanaal 14 en alle zeilen binnen.
    Eens voorbij de brug wind tot 35Kn. 3mijl verderop ligt een zandplaat in de golf een paradijs voor surfers en kiters.
    Aan de hoek van het eiland Trizona kwamen de golven langs alle kanten dat we onbestuurbaar waren zeilen binnen en verder op motor. Het bleef maar waaien zelfs in de haven 37 tot 40Kn leuk om aan te leggen, tegen de wind met het neusje naar de kade dan achter bijgetrokken met lange koord op de winch vele helpende handen .
    Zo heeft het heel de nacht door geblazen je kon gewoon niet buiten zitten de kaas vloog van je boterham hi hi hi

Bijlagen:

25-06-2013 om 00:00 geschreven door Linda & JP

24-06-2013
    Van Vaseliky naar Samy 20 Nm klaar om terug naar het Korinthue kanaal te gaan.
    Vaseliky was tot 254 knots wind die dag/nacht, lekker hevy.
    In Samy heel lekker gaan eten.
    De mensen die we geholpen hadden, bij aankomst die geen achteruit meer hadden op hun boot zaten in hetzelfde restaurant drinken babbellen...............

24-06-2013 om 23:35 geschreven door Linda & JP

23-06-2013

Poros Bay “Lefkas” to Vasiliki

We werden gewekt door het gebrabbel van zwaluwen zelf tot op de venster van ons kamer heel de reling zat vol. Mooi spektakel ouders dat de jongen insecten komen geven uren kan je er naar kijken ni te veel bewegen, de mindere kant van het schouwspel , je mag de boot kuisen waar de mannen gezeten hebben dat hadden we er voorover.

Eerst nog wat genoten van de frisse zee, tegen 13u opkruisend vertrokken voor 7,5nm maar we hebben er 14nm van gemaakt tegen 16Kn scherp aan de wind. Aan de ingang van de baai was het spelen over. Tot halfweg daar was het terug 18Kn de haven lag vol dus geankerd in de baai 4m diep de eerste keer kwam ons anker los tweede poging was perfect. Het was nodig dat het goed vast zat we kregen daar heel de avond en nacht stoten van 30Kn. Wij met ons bijbootje naar de kade, heen was leuk maar we zijn alle twee met een natte broek terug gekomen door de golven.  Pas laat in de nacht is de wind gaan liggen maar de deining bleef, niet veel geslapen.

23-06-2013 om 00:00 geschreven door Linda & JP

22-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 22 juni
    Meganissi "Spartagori" to Lefkas " Poros Bay" 11,5Nm
    Bij ons vertrek kregen we al een klein zuchtje mee tussen Meganissi en Lefkas nog wat meer opkruisend 2,5Nm bij11Kn eens voorbij de hoek was de wind in ons voordeel.We hebben dan maar wat gespeeld en extra rakjes gemaakt bij 14Kn half aan de wind ons bootje liep 6,6Kn.
    Mooi aangekomen met de zeilen tot halfweg in de baai van Poros daar was het even windstil tot we wilden ankeren daar was de valwind 17Kn. Het was vrij diep dan maar 50m kettting gelegd, de andere boot dat er lag had ook 60m.
    Tegen 18u viel de wind weg enkel nog juist een zuchtje om te verfrissen nu maar lekker zwemmen en chillen bij een koude ouzo.
    Vele gezellige taverna's en een supermarkt.

22-06-2013 om 21:15 geschreven door Linda & JP

21-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 21juni
    Atokos "One House Bay" to Meganissi" Spartagori"
    Wat een nacht zo warm het eerste was vanmorgen een frisse duik in de zee het water is ondertussen gestegen naar 28 soms 30° .
    Het werd super druk in de baai vanmorgen, rond 13u vertrokken voor 14.1nm de laatste 7nm scherp aan de wind bij 3Bft gezeild tot aan de ingang van het kanaal zalig de wind door je haren voelen.
    In Spartagori Spillia was het niet zo druk, onverwacht lagen we naast de man met de Stafford Creedence genaamd van Creedence Clearwater Revival.
    Zij kwam ons weer een bezoekje brengen op de boot bezeten van het zwemmen is JP en Creedence samen enkele baantjes gaan trekken .
    Het eten hier in de taverne was weer zoals altijd een streling voor de tong samen met de view.

21-06-2013 om 00:00 geschreven door Linda & JP

20-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 20juni
    Astakos"vaste land"  to the Pandelimon bay en the Dragonera Echinades eilanden een tussenstop vroeger leefden in de bay altijd twee dolfijnen naar het schijnt zijn ze vorig jaar vertrokken, het blijft nog steeds een mooi rustig plaatsje hier is niet zo bekend.
    Van daaruit naar Atoko" One House Bay" 17,4nm daarvan hebben we de laatste 5mijl half aan de wind kunnen zeilen bij 2,5Bft.
    Daar voor anker gegaan en blijven overnachten met een boot of vier, prachtig blauw water 3tot 5m diep.
    Het was weer een hele zwoele dag in de avond gelukkig bij zonsondergang nog een leuk briesje gehad van 11Kn.
    We waren buiten in slaap gevallen binnen was het echt niet te doen van de warmte.
    Bij weinig wind is het altijd veel leuker in een baai te slapen dan in de haven daar geven de stenen en betonnen muren nog extra warmte af.