Inhoud blog
  • Tijdig rusten op een vakantie reis.
  • Adria op Mercedes-Benz Sprinter
  • Op reis
  • De Nieuwe Fendt caravans voor 2025
  • Zelfs in achterstraatjes vakwerkhuizen
  • Een nieuwe integraal bij Dethleffs
  • Frankrijk
  • De Sterckeman 496 is verbeterd
  • Luchtkoelers van Truma
  • Dure hotel kamers
  • Een nieuwe reeks bij Laika
  • Ontelbare vakwerkhuizen in Duitsland
  • een knappe Malibu
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    25-06-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijdig rusten op een vakantie reis.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    7 Belgen op de 10 wisselen van bestuurder tijdens rit naar hun vakantiebestemming


    Andere goede gewoonte: 8 op de 10 bestuurders stoppen voor een dutje
    7 op de 10 Belgen rijden ’s nachts wanneer ze op vakantie vertrekken. Twee jaar geleden waren er dat nog 6 op de 10. Een lange reis moet je goed voorbereiden. De Belgische bestuurders nemen zeker hun voorzorgen als het gaat over het voorkomen van vermoeidheid achter het stuur. Meer dan 8 op de 10 chauffeurs stoppen om minstens één dutje tijdens de reis te doen. Daarmee scoren we ver boven het Europese gemiddelde. 7 op de 10 Belgen wisselen van chauffeur tijdens de reis. Dit zijn de bevindingen van een nieuwe Europese enquête van de Fondation Vinci Autoroutes, waarvan de resultaten vandaag door Vias gepubliceerd worden.
    Bijna 7 op de 10 Belgen rijdt 's nachts
    Op het eerste gezicht biedt 's nachts rijden een aantal voordelen, zoals minder verkeersdrukte, koelere temperaturen en een rustigere sfeer wanneer de kinderen slapen. Blijkbaar zijn heel wat Belgen overtuigd van deze voordelen, want 7 op de 10 bestuurders (67%) vertrekken 's nachts wanneer ze een lange reis moeten maken. Jaar na jaar stijgt dit aantal (twee jaar geleden was het nog 60%).
     
    8 op de 10 Belgen stopt om een dutje te doen
    De beste manier om vermoeidheid achter het stuur tegen te gaan is stoppen en een dutje doen. Meer dan 8 op 10 Belgen (81%) doen zo een dutje tijdens de reis. Het Europese gemiddelde is slechts 62%. Belangrijke bemerking is dat Belgische bestuurders sowieso pas pauzeren na gemiddeld bijna drie uur onderweg te zijn. De algemene aanbeveling is om elke twee uur te stoppen om zo de volledige aandacht bij het verkeer te houden. Tot slot wisselen bijna 7 op de 10 vakantiegangers (72%) tijdens de rit van bestuurder om de kans te geven aan de andere om uit te rusten. Dat is ook een effectieve manier om een optimale concentratie te behouden.
     
    1 op de 4 bestuurders had al eens het gevoel ingedommeld te zijn
    's Nachts rijden heeft het grote nadeel dat je vermoeider bent. Zo heeft 1 op de 4 chauffeurs (25%) al de indruk gehad dat ze tijdens de rit in slaap vielen en 1 op de 7 (14%) geeft toe dat ze (even) op de pechstrook zijn beland omdat ze ingedommeld waren. De vermoeidheid kan door een slechte voorbereiding nog groter worden. Bijna 8 op de 10 chauffeurs (79%) beëindigen hun voorbereidingen laat op de avond voor ze vertrekken. Het risico bestaat dan dat je rit een constante strijd tegen het in slaap vallen dreigt te worden, wat natuurlijk absoluut af te raden is.
     
    Enkele bijzondere verkeersregels in Europa
    Sommige verkeersregels verschillen soms van land tot land. In Frankrijk is het als bestuurder bijvoorbeeld verboden om oortjes te dragen om naar muziek te luisteren of te telefoneren. De boete daarvoor is 135 euro, zelfs op de fiets. Kinderen onder de 12 moeten een helm dragen tijdens het fietsen, of ze nu bestuurder of passagier zijn.
     
    Ook heel belangrijk: radarmelders (of applicaties die de controles van de politie kunnen aangeven) zijn verboden in Duitsland, Zwitserland, Ierland, Slowakije en Turkije.
     
    Als je fietsen meeneemt, let er dan op dat ze in Spanje en Italië gemarkeerd moeten worden met een rood-wit bord als ze achterop het voertuig zijn bevestigd.
    Ben je op vakantie in Zwitserland? Dan moet je niet alleen een gevarendriehoek hebben, maar deze moet ook binnen handbereik van de bestuurder zijn.

    5 tips voor een geslaagd dutje in de wagen
    Stop op een rustige, veilige plek.
    Drink een kop koffie voor je dutje. Het duurt ongeveer 20 minuten voordat cafeïne begint te werken en het voorkomt dus niet dat je even in slaap valt.
    Maak het jezelf comfortabel door je stoel half achterover te zetten.
    Beperk je dutje tot maximaal 20 minuten. Anders val je in een diepe slaapfase en heb je moeite om wakker te worden. Als je na 20 minuten wakker wordt, voel je de voordelen van de koffie.
    Voor je terug vertrekt, stap even rond en rek je uit.
    5 tips voor een vlotte reis
    Probeer goed uitgerust te vertrekken aan je vakantie. Vermijd dus om tot laat op de avond voor vertrek nog bezig te zijn met je voorbereidingen.
    De vakantie begint zodra je in de auto stapt. Leg jezelf geen verplichte aankomsttijd op: als je ontspannen rijdt, zal de reis sneller voorbijgaan.
    Vergeet vooral de basisregels niet: veiligheidsgordels voor alle inzittenden, ook degenen die slapen, respecteer de maximumsnelheid en natuurlijk geen alcohol drinken als bestuurder.
    Als je in de file terechtkomt, blijf dan kalm. Een woedeaanval kan je vakantie verpesten. Zie andere bestuurders als lotgenoten in plaats van als vijanden.
    Sla geen rustpauze over alleen omdat je er bijna bent: het risico op een ongeluk ligt 4x zo hoog in de laatste 100 kilometer.

    Meer info: VIAS Instituut


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    21-06-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adria op Mercedes-Benz Sprinter

    Adria Coral Supreme 670 DL

    Adria bouwt nu zijn nieuwe kampeerauto’s op Mercedes-Benz Sprinter. We bekeken de 7,7o m lange halfintegrale 670 DL met zijn modern interieur.

    Koetswerk

    De arbeiders van Adria beginnen met een 41 mm dikke bodemplaat met XPS isolatie en onderaan een hagelbestendige polyester laag op het laag AL-KO chassis te monteren. Zijwanden en dak zijn 31 mm dik. Zij hebben een aluminium buiten beplating terwijl het dak een hagelbestendige polyester bovenplaat heeft. Alles is zorgvuldig aan elkaar gelijmd en de overgang naar de stuurcabine is perfect afgekit. De buitendeur met centrale vergrendeling en venster is 0,60 m breed. Boven de stuurcabine is een uit de kluiten gewassen dakvenster. In de grote tweedeurige garage kan een stel fietsen mee op vakantie. Verankeringspunten zijn voorzien. Slim gevonden is een lade die ook langs het interieur bereikbaar is. In de zijwanden langs de buitenkant zijn achter luikjes verborgen aansluitingen voor gas, stroom en ook voor de cassette van het wc. Ramenvensters en de donkere stuurcabine maken van de Coral Supreme 670 vast een chique kampeerauto.

    Interieur

    Als indeling hebben de ontwerpers voor een bekende succesvolle opstelling gekozen. Enkele bedden achterin, zijzitbanken achter de stuurcabine keuken en badkamer zijn er tussen. Het verschil wordt gemaakt met de kleuren en de keurige afwerking. We zien donkere meubelen in houtdecor antraciet kleurige kussens en een wat  ongewone lichte kleur voor de vloer. Een kleurcombinatie die de moderne trend volgt. Achter de stuurcabine zijn zijzitbanken met een op één poot gedragen tafelblad dat kan samenklappen voor een gemakkelijke doorgang van en naar de commando cabine. Er kunnen 6 bewoners aan tafel zitten door de cabine zetels te draaien. Twee echter zullen elders een bedje moeten zoeken om te slapen. Als optie kan een hefbed geïnstalleerd worden. Een deel van de comfortabele zitbanken kan men ombouwen tot zittingen in de rijrichting met veiligheidsgordels. Aansluitend volgt de knappe tweekleurige  L-keuken. Het aanrecht in dezelfde kleur als het voorfront herbergt een grote spoelbak en 3 kookvuren met elektrische ontsteking. Er blijft nog een stukje over als werkblad. Onderaan is een oven en in de kast voldoende plaats voor keukengerief. In de donkere bovenkast met een lichte bodem kan nog materiaal. Die bovenkasten hebben stevige aluminium profielen, deuren zonder handgreep en gasveren om ze open te houden. Er is voldoende licht om in en om de potten te kijken. De gasafsluiters zijn snel bereikbaar achter een klep net onder het aanrecht. De koelkast staat aan de overkant.

    Tweedelige badkamer.

    Je zou voor het plezier naar de schitterend uitziende wc afdeling gaan. Hier ook weer een combinatie van een antraciet kleurige deur naast het venster. Het elegant witte waskommetje gedragen door een kast met donker houtdecor. Omdat een zwerfauto nu eenmaal niet zonder wielen kan is er een wielkast naast het draaibaar wc. Om het sanitair wat lichter te houden is de zijwand in licht materiaal gehouden. Tegenover het sanitair deel is de met een goed sluitende deur de douchecel.Wat al direct opvalt is de donkere bovenkast over de volle breedte van de slaapkamer. Het dakluik plus de 2 vensters zorgen voor voldoende licht en lucht. De kamerwanden zijn licht terwijl de zijwanden van de bedden donker zijn en de trap naar de bedden heeft lichte treden, aan kleuren geen gebrek. Een deel van het voeteinde kan omhoog klappen. Een elektrisch bediende uittrekbare kleerhanger komt zachtjes tevoorschijn. Weeral wat minder inspanning voor de bewoners.

    Samen gevat.

     De Adria Coral Supreme 670 DL heeft een mooi uitzicht. Het interieur volgt de moderne kleuren combinaties en is keurig afgewerkt. Hier daar nog een kleine fout die de fabrikant bij de volgende wagens zal oplossen.

    Technische gegevens

    Basis voertuig:Mercedes-Benz-Sprinter 417 CDI met laag AL-Ko chassis

    Motor: Turbo diesel 170 pk

    Automaat 9 versnellingen

    Gewichten:

    Rijklaar 3.745 kg (afhankelijk van de toebehoren.)

    MTM 4.500 kg

    Afmetingen LXBXH  7,69 x 2,3 x 2,9 m

    Bedden: 2 – 1,79 x 0,8 m

    Verwarming: Alde Compact 3030

    Meer info: www.adria.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    17-06-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op reis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Nieuwe Fendt caravans voor 2025

     De nieuwe Fendt caravans voor het volgend modellen jaar

     

    Alle Fendt caravans hebben een dak in hagel bestendig  polyester.

    Overal zijn andere stoffen en kleuren voor kussens en gordijne.

    De meeste hebben in de nieuwe modellen dubbele stopcontacten voor USB geheugenkaarten.

     

    APERO:

    De Apero-serie van Fendt-Caravan GmbH heeft zich de afgelopen jaren met succes op de markt gevestigd en blijft ook voor het nieuwe seizoen 2025 maatstaven zetten op het gebied van design en comfort. Met in totaal 7 verschillende plattegronden, waaronder 2 kinderkamervarianten, biedt het aperitief voor elke behoefte de juiste oplossing.

    Het moderne 3-kleurige meubeldecor "Norfolk" geeft de woonkamer een unieke sfeer en zorgt voor een gezellige sfeer. De doordachte indeling en hoogwaardige afwerking maken het aperitief tot een echt hoogtepunt voor kampeer- en reisliefhebbers. De twee nieuwe, vriendelijke stofvarianten "Ibiza" en "Pino" onderstrepen de verfrissende ambiance van deze moderne modelserie resoluut.

    Met een focus op innovatieve ontwerpen en hoogwaardige materialen zet Fendt-Caravan ook dit jaar nieuwe maatstaven in de branche en blijft het trouw aan zijn traditie als toonaangevende aanbieder van geavanceerde woonoplossingen.

    Apero Connect is wat aangepast om bureelwerk te doen.

    Apero heeft 7 modellen vanaf 7,03 m

    Bianco:

    In de Bianco-serie blijft het lichte en vriendelijke meubeldecor "Tiberino" de basis voor een rondom harmonieuze feel-good woonsfeer die uitnodigt tot verpozen. Ook dit jaar zijn er tal van detailverbeteringen doorgevoerd, zoals de nieuwe hefheftafel met vergrendelingshendel en twee aantrekkelijke stofferingswerelden "Almeria" en nu "Pula".

    Met zes kinderkamerindelingen en de Bianco Activ 495 SFE, die weer in het assortiment is opgenomen, biedt de Bianco een indrukwekkende variëteit in het Fendt-caravanprogramma met in totaal 16 indelingen.

    Met een duidelijke focus op innovatie en klanttevredenheid blijft de Bianco een van de meest populaire assortimenten op de markt.

    Bianco heeft 16 modellen vanaf 6,03 m

    Nieuw model met keuken aan de voet van het Frans bed.

    Trend:

    Als het gaat om designgerichte woonruimteoplossingen, is de Tendenza met zijn 6 indelingen voor maximaal 4 personen gewoon de perfecte keuze.

    Het voor het seizoen 2025 nieuw ontworpen meubelklepdecor in combinatie met de typische Fendt Caravan-lijnen van het exterieur maken deze serie tot een state-of-the-art favoriet voor alle liefhebbers van conceptueel perfecte lifestyle-caravans met net dat beetje extra.

    De Tendenza maakt opnieuw indruk met zijn ruime woonkamerontwerpen, die in combinatie met het moderne "Noce Marche-decor" perfect zijn afgestemd op de respectievelijke woonwerelden "Cannes" en "Studio-Line Valencia".

    Tendenza 6 modellen vanaf 7,03 m

    Andere deuren met iets donkerder kleur voor de bovenkasten.

    De tekening van het hout decor is horizontaal.

    Diamant:

    De innovaties van Diamant beginnen al voordat ze het volledig opnieuw ontworpen interieur betreden, met de al even opnieuw ontworpen en functionele toegangsdeur. In het interieur creëert het elegante houtdecor "Catania-Oak", in combinatie met de nieuwe veerverenbekledingswerelden "Avila" en "Genève", een woonsfeer die overeenkomt met de diamant op het hoogste niveau en zet opnieuw een nieuwe maatstaf op het gebied van luxe caravans.

    De Diamant blijft de caravan met de meest uitgebreide standaarduitrusting binnen de Fendt-caravanvloot. Een voorbeeld hiervan is de dakkap Skylight, die met zijn grote dakramen prachtige lichtsferen in het hele woongedeelte creëert.

    In alle drie de indelingen van de Diamant-serie zorgen de standaard ALDE-warmwaterverwarming en warmwater-vloerverwarming voor comfortabele temperaturen.

    De twee uitvoeringen Diamant 560 DW en 650 GDW zijn nu elk uitgerust met een compressorkoelkast van 200 liter voor grote voedselvoorraden.

    Diamant 3 modellen vanaf 7,71 m

    Andere buitendeur

    Nieuw meubilair met donker houtdecor afgewisseld met lichte panelen

    Meer info: www.fendt-caravans.com

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    26-05-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zelfs in achterstraatjes vakwerkhuizen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe integraal bij Dethleffs

    Dethleffs Alpa I 6820-2

    Met het oog op alleen reizende paren hebben de ontwerpers van Dethleffs een nieuwe indeling bedacht.

    Als basis model nemen we een 7,48 x 2,33 m grote integraal. Daar is ruim plaats voor een zitgroep achterin, slapen gebeurt in de twee enkele hefbedden in de stuurcabine. Er blijft nog genoeg plaats over voor een elegante keuken en een badkamer om u tegen te zeggen. Daarbij komt nog een goed geïsoleerde dubbele bodem, een Fiat Ducato met een 180 pk turbo diesel onder de motorkap die zijn paardjes via een 9 traps automaat naar de voorwielen stuurt. Alles gedragen door een laag AL-KO chassis, de pret kan niet meer op.

    Koetswerk

    De vaklui van Detleffs vangen aan met een 43 mm dikke GKF bodemplaat op het AL-KO chassis te leggen. De wanden zijn houtvrij en hebben waterafstotend XPS als isolatie materiaal. Ze zijn 34 mm dik en hebben aluminium plaat langs de buitenkant. Voor het 35 mm dikke dak heeft men hagelbestendig polyester gebruikt. De loopvloer is in 26 mm dikke multiplex. Achteraan heeft de garage links en rechts een deur. Uiteraard zijn er ramenvensters ingebouwd, een buitendeur met een venster die met centrale vergrendeling afsluit.

    Interieur

     Omwille van de garage heeft men de zitgroep die achterin staat op een 20 cm hoge vloer gezet. Dat verhoogd het panoramisch uitzicht. Zeer comfortabele kussens nodigen uit tot gezellig keuvelen rond het door twee telescoop poten gedragen tafelblad. De bovenkasten hebben deuren met houtdecor en blinkende handgrepen. Onderaan zijn ze afgeschermd met een rond profiel. Venster en dakluiken zorgen voor veel daglicht en genoeg ventilatie.

     Keuken.

    De kok van dienst mag zich verheugen in een ruim bemeten elegant gevormde keuken. Ze is zo maar eventjes 1,34 m breed. Ze heeft drie laden met brede handgrepen plus een flessenlade, maar in plaats van flessen zijn er twee vuilbakjes in verwerkt. In het aanrecht staan drie kookvuren niet te dicht bij elkaar. Het RVS spoelbakje en een schap maken het aanrecht compleet. 230 Volt stopcontacten ontbreken niet en een 139 l absorptie koelkast houdt eten en drank koel. Samen met de bovenkast kan men keukengerief voor een volleybal ploeg meenemen.

    Badkamer

    Nu we in de buurt zijn bekijken we even de badkamer. Ze is met een knap stukje vakmanschap gebouwd. Met haar 2,08 m is ze zeker hoog genoeg en bewegingsvrijheid is er voldoende. De wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld, lange mensen hebben zeker niet te klagen. Het waskommetje gedragen door een kast staat in de hoek. Een 230 Volt stopcontact staat vlak bij de hand. Boven hebben we een vierdeurige spiegelkast die heel wat toiletgerief kan inhouden. Een radiator voor de verwarming is men niet vergeten, enkele dakluiken voeren damp en vocht snel af. Acrylglazen deuren sluiten de cel af. Een stabiele deur tussen keuken en badkamer sluit de slaapkamer van het woongedeelte af.

    Slapen

    Twee enkele bedden met tussenmatras is niets nieuws als hefbed het wordt echter weinig toegepast. Maar het ontbreken van een duidelijke zichtbaar bed geeft een ruimtelijke indruk aan het interieur. Met een druk op een knop beweegt het elektrisch bediend hefbed op en af. Comfortabele matrassen zorgen voor een zalig slaapgevoel.

    Bergvakken

    Achteraan we noemen het gemakkelijkshalve garage, maar er kunnen geen fietsen of brommers in daar is ze te laag voor. Ze is wel geschikt om iets grotere bagage die niet in de koffers onder de loopvloer kunnen te bergen. De inhoud is langs beide kanten van de wagen bereikbaar. Twee gasflessen hebben een aparte koffer met lekgasafvoer. De gasflessen hebben optioneel een gasregelaar met crashsensor tussen de Truma Duo Controle CS. Het gas voor de koelkast en eventuele verwarming mag dus tijdens  het rijden open blijven staan. Een 130 l verswatertank en een 120 l afvaltank vinden we vorst vrij opgesteld in de dubbele bodem. Waar ook grote kranen voor water afloop zijn gemonteerd. Een Alde compact 3030 levert genoeg warme vloeistof aan de convectoren om het interieur gezellig warm te houden eveneens het warm water voor de keuken en de douche.

    Samengevat

    Paren die echt over veel leefruimte willen beschikken komen vast aan hun trekken met de Alpa I 6820-2. Er blijft echter nog genoeg plaats over als er eens enkele vrienden of familieleden mee willen. Hij is fijn afgewerkt en geschikt om er heel het jaar van te genieten.

    Technische gegevens.

    Basis voertuig Fiat Ducato met laag AL-KO chassis

    Motor: Turbo diesel 180 Pk

    MTM 4.800 kg

    Rijklaar 3.430 kg (afhankelijk van toebehoren)

    Afmetingen L X B X H: 7,48 x 2,33 x 3,04 m

    Bedden 2 – 2,08 x 0,75 m

    Meer info: www.dethleffs.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    22-05-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Sterckeman 496 is verbeterd

    Sterckeman Easy Comfort 496 PE Kids
    Een Frans intapmodel met iets meer comfort is daardoor wat duurder.
    De caravan prijzen zijn de laatste jaren flink gestegen. Voor vele gezinnen niet meer te betalen, om toch nog van het caravan plezier te kunnen genieten nemen ze een stapje terug. Sterckeman met zijn relatief goedkope modellen speelt er op in en geeft zijn nieuwe Easy Comfort 496 PE Kids wat meer comfort voor een redelijke prijs.

    Koetswerk.
    Een bijna 7 m lange caravan rijdt niet zo maar ongemerkt voor bij. Zeker niet de nieuwe Sterckeman want het koetswerk is duidelijk anders. Het is opgebouwd met hagelbestendige gladde buitenplaat en XPS isolering. Dat is duidelijk veel beter dan de aluminium buiten beplating met styropor als isolatie. Wat het uitzicht betreft zijn de moderne decorstrepen die de getinte vensters min of meer om kaderen en blikvanger. Vooraan gaat de diselkoffer gemakkelijk open met de hulp van gasveren. De tweedelige deur is gebleven plus de vensters met combi rollo's. Boven de zitgroep is een groot panoramisch dakluik, de kleine boven de bedden zijn vervangen door dakverluchters. Praktisch is de grote garagedeur achteraan aan de linker zijwand. De voorbereiding voor een fietsdrager is standaard van uit de fabriek.


    Interieur.
    Voor de nieuwe Easy Comfort 496 PE Kids heeft de fabrikant zich gehouden aan een veel gevraagde indeling. Vooraan is een dwars twee persoonbed, achterin een stapelbed in de lengte richting aan de linkerkant. Tussen de bedden ongeveer in de midden van het interieur de zitgroep met tafel aan de wand, geschikt voor 4 personen.

    Naast de buitendeur is de keuken opgesteld gevold door een kleerkast, daarna volgt de badkamer. Een ideale indeling voor een gezin met twee kinderen. Gewoonlijk zijn de eerste blikvangers als men in een caravan komt de bovenkasten. Bij de 496 PE is dat net hetzelfde. Tweekleurige deuren met handgreep passen best in het interieur, aan de zitgroep hebben ze een open schap onderaan. Bijzonder handig voor een boek, bril of andere kleinighede in leggen. Hang en sluitwerk zijn van een goede kwaliteit.

    De donkere kussens en het lichte meubilair met horizontale houttekening vormen samen een mooi geheel. Het verschuifbare tafelblad op één poot en schuifprofielen aan de wand biedt voldoende plaats aan het gezin. Zitbanken hebben kussens in donkere kleur en comfortabele zit- en rugkussens. De inhoud van de zitbanken is goed bereikbaar. Vooraan ligt de 1,4 m brede matras op een eenvoudige lattenbodem, onderaan is veel plaats voor wat grotere spullen, maar pas op met het gewicht. De warmelucht slangen in de koffers zouden wel wat beter beschermd mogen zijn. Ze zijn een zwak punt voor verschuivende bagage. Tegen de voorkant zijn bovenkasten met twee kleurige deuren en een handgreep, met de drie vensters zal het er zeker voldoende luchtig zijn. Voor de stapelbedden heeft men toch wat geld willen besparen. Zo is er geen lattenbodem voorzien wel triplex onder de matrassen. Voor de kindjes die tegenwoordig een GSM hebben en ander elektronisch speelgoed zijn er geen 230 Volt stopcontacten geplaatst, een USB stopcontact behoort enveneens tot een zoekactie. Er is een stevige metalen ladder aan de bedden, maar hij zou beter wat opgeschoven worden. Wil men het onderste gebruiken als garage tijdens de verplaatsingen moet eerste de matras worden verwijderd dat is niet zo praktisch. Een gordijn sluit de stapelbedden af van het woongedeelte.

    De 1,33 m brede keuken krijgt veel goede punten toegewezen. Drie kookvuren met elektronische ontsteking zijn in het aanrecht geïntegreerd ernaast is de spoelbak. Er blijft nog voldoende werkoppervlakte over. Onderaan scoort de techniek het uitzonderlijk goed. Eén van de drie laden is een 150 l compressor koellade, die Sterckman al lang in zijn caravans gebruikt. Als er constant 230 Volt aanwezig is, ze werkt enkel op elektriciteit en heeft de omgevingstemperatuur geen invloed op de inhoud van de compressor lade. De bovenkasten met hun tweekleurige deuren hebben voldoende inhout om een deel van het keukenmateriaal te bergen. Buiten de goed uitgeruste keuken is er ook een rook of brandmelder geïnstalleerd.
    De badkamer heeft alles wat noodzakelijk is maar is nogal spartaans ingericht. Een douche met douchebak is er alleszins, een wc is eveneens aanwezig en onder het waskommetje is een klein kastje, met twee schappen tegen de wand moet men het doen. Tussen de stapelbedden en de badkamer is een kleerkast. Er is overal voldoende licht, sfeer verlichting of dimbaar licht is ook afwezig. Ja,de prijs laat zich onvermijdelijk hier en daar voelen.

    Samengevat.
    Met de opbouw van het koetswerk heeft Sterckeman een serieuze verebetering doorgevoerd. In het interieur zal de Franse fabrikant hier en daar nog wat veranderingen of verbeteringen moeten doorvoeren. Maar vooral vergeet niet de prijs dat deze grote gezins caravan kost. Voor een kleine 25.000 euro kan een gezin een leuke vakantie door maken. Voor een vergelijkbaar type met wat meer uitrustingsstukken betaal je allicht 8.000 euro meer en de vakantie zal zeker niet leuker zijn.

    Technische gegevens.
    Leeg gewicht: 1108 kg
    MTM : 1.500 kg
    L X B X H: 6,7 X 2,3 x 2,52 m
    Stahoogte: 1,96 m
    Lengte interieur: 5,3 m
    Bedden Stapelbedden: 2-1,85 x 0,84 m
    Vastbed vooraan: 2,05 x 1,4 m
    Dikte wanden en dak buitenplaat hagelbestendig: 30 mm
    Bodem: 41 mm
    Compressor koellade: 150 l
    Verwarming: Truma S 3004

    Meer info: Caravan Expo Ronse.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!