Inhoud blog
  • Skoda VISION
  • Goed om weten voor u naar Düsseldorf gaat.
  • NIeuw bij Carthago
  • Twee nieuwe Apero's
  • Een nnieuwe Phoenix A 6700 HBL
  • Fleurette Discover 74 LJG
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    26-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda VISION

     

     SKODA VISION

     

    Škoda Vision O: De eerste blik binnenin onthult een gloednieuw designconcept

     

    • Evolution of Modern Solid: Teaser video geeft een eerste glimp van het volledig vernieuwde interieurconcept van de Vision O studieauto
    • Klantgericht: het interieur wordt gekenmerkt door een ruimtelijke indeling, comfort en intuïtieve functionaliteit, terwijl het een harmonieuze esthetiek heeft door middel van strakke lijnen
    • De kringloop sluiten: De Visie O richt zich op het gebruik van gerecyclede en hernieuwbare materialen en bevordert de principes van de circulaire economie

     

    Škoda Auto brengt een teaservideo uit met de eerste interieurdetails van de Vision O-designstudie. Het biedt een blik in de toekomst van Škoda's nieuwe interieurdesignconcept en legt de nadruk op een harmonieuze en klantgerichte lay-out – gebaseerd op de volgende generatie van Škoda's Modern Solid-designtaal. Het interieur en de materialen zullen zich richten op de principes van de circulaire economie, waarbij afvalbijproducten als een waardevolle hulpbron worden beschouwd.

     

    Oliver Stefani, hoofd van Škoda Design, heeft verklaard: "Het interieurconcept van de
    Vision O toont onze toewijding om eenvoud en duurzaamheid te combineren met meer comfort. De combinatie van strakke lijnen en intuïtieve functionaliteit weerspiegelt onze inspanningen om een harmonieus en functioneel interieur te creëren. Het beschikt over materialen en ontwerpelementen die niet alleen esthetisch een evolutie zijn van onze Modern Solid-designtaal, maar ook de nadruk leggen op verantwoordelijkheid voor het milieu."

     

    Een eerste blik op het interieurconcept van de Vision O

     

    Het nieuwe interieurontwerp heeft een ruime indeling en een ergonomisch ontwerp, wat zorgt voor comfort en bruikbaarheid. De minimalistische stijl met strakke lijnen en eenvoudige vormen creëert een gevoel van rust en veiligheid. Praktisch gebruik van de ruimte en intuïtieve bedieningselementen verhogen de functionaliteit en vereenvoudigen de rijervaring. Unieke 3D-geprinte hoofdsteunen hebben een luchtig ontwerp voor zowel de bestuurder als de voorpassagier, wat bijdraagt aan een comfortabele sfeer in het interieur van de auto.

     

    Focus op duurzame materialen

     

    Het gebruik van uniforme materialen zorgt voor een consistente look en feel in de auto. Volgens de principes van de circulaire economie spelen plantaardige en composteerbare componenten een belangrijke rol in de auto en worden ze gebruikt om de ecologische voetafdruk te verkleinen.

     

    Nieuw concept wordt in september onthuld

     

    Škoda Auto onthult tijdens zijn wereldpremière op 8 september 2025 in München zijn Škoda Vision O-designconcept, dat de toekomstige richting van het merk in het stationwagensegment vertegenwoordigt. Geïnteresseerden kunnen de presentatie online bekijken op de YouTube-kanalen van Škoda Auto.

     

     Meer info:www.dieteren.be

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    25-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
     
     
    4 op de 10 adolescenten draagt als autopassagier achteraan niet altijd de gordel
    Vias brengt verkeersveiligheid bij jongeren tussen 15 en 19 jaar in kaart
    Jongeren tussen 15 en 19 jaar maken 10% uit van alle verkeersslachtoffers in ons land. Op die leeftijd is hun risico-inschatting niet optimaal, wat soms leidt tot verkeersonveilig gedrag. Zo stuurt 2/3 al rijdend op de fiets berichten met hun smartphone en draagt 4 op de 10 achteraan als autopassagier niet altijd de gordel. 1 op de 4 jongeren geeft ook aan meer risico te nemen onder invloed van hun leeftijdsgenoten. Dit blijkt uit een nieuwe studie van Vias institute. Met de start van het schooljaar voor de deur is het belangrijk dat ouders in dialoog gaan met hun jongeren over de potentiële risico’s.
    Vias onderzocht hoe adolescenten tussen 15 en 19 jaar kijken naar verkeersveiligheid, welk gedrag ze stellen en hoe hun veiligheidsperceptie is. Via een steekproefmethode werden in 24 verschillende scholen adolescenten bevraagd, verspreid over Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Bijna 1500 jongeren uit het 4de tot 6de/7de jaar namen deel aan deze studie. 
     
    1 op de 10 verkeersslachtoffers is tussen 15 en 19 jaar
    Vorig jaar waren er in ons land 4609 verkeersslachtoffers (10% van alle verkeersslachtoffers) tussen 15 en 19 jaar. Het aantal slachtoffers daalde met 7% ten opzichte van 2015. In 2024 was 65% van die slachtoffers in de leeftijdsgroep 15-19 jaar een jongen. Jonge mannen stellen vaker risicovol gedrag dan vrouwen.
     
    Ouders geven niet altijd het goede voorbeeld
    4 op de 10 jongeren zaten in de voorbije 30 dagen in de auto met hun ouders achter het stuur.
    Het risicogedrag van de ouders is betrekkelijk hoog. 3 op de 4 (74%) geeft aan dat de ouder die aan het stuur zat minstens 1 keer de snelheidsbeperking niet naleefde. 1 op de 2 ouders (53%) reed met een gsm in de hand. Op die manier worden jongeren geconfronteerd met foutief verkeersgedrag en krijgen zij de boodschap dat dit gedrag ‘normaal’ is.
     
    Slechts helft vindt rijden zonder gordel achterin risicovol
    Jongeren maken op basis van hun ervaringen en kennis een risico-inschatting. Zo vindt 9 op de 10 (88%) rijden onder invloed van alcohol (zeer) risicovol. Als het gaat over de gordel is de risico-inschatting iets lager. 8 op de 10 vindt het (zeer) risicovol om als bestuurder te rijden zonder gordel. Als passagier achteraan vindt slechts 46% dit gedrag risicovol. Als je de gordel niet draagt, kan je bij een ongeval een projectiel worden waardoor je niet alleen jezelf, maar ook de andere inzittenden kan verwonden.
     
    Toegegeven risicogedrag: 4 op de 10 draagt achteraan niet altijd de gordel.
    Jongeren passen voor een stuk hun gedrag aan op basis van hun inschatting van de risico’s. Zo rijdt 17% wel eens mee als passagier vooraan zonder de gordel te dragen, achteraan is dat zelfs bijna 4 op de 10 (38%) in de voorbije 30 dagen.
     
    Adolescenten zijn bovendien sterk verknocht aan hun gsm. Bijna 9 op de 10 bevraagde jongeren wandelt op straat terwijl ze aan het bellen zijn met de gsm, of verstuurt berichten of is bezig met sociale media op hun gsm. Dat is als voetganger niet strikt verboden, maar kan wel afleidend werken, zeker bij het oversteken. Vanaf 1 september is er een verbod op het gebruik van smartphones op school. De kans bestaat dat jongeren bij het verlaten van de school nog meer afgeleid zijn door hun smartphone.
     
    Als fietser is het uiteraard wel verboden om al rijdend je gsm te gebruiken. Toch zegt ruim de helft van de jongeren de voorbije maand wel eens rondgereden te hebben op de fiets al telefonerend met de gsm in de hand (53%). 2/3 (65%) verstuurde of las zelfs een sms of keek naar sociale media al rijdend.
    De helft (50%) geeft ook toe te fietsen in het donker zonder lichten. 28% geeft ook aan de afgelopen 30 dagen wel eens gereden te hebben met de fiets wanneer ze mogelijk boven de wettelijke alcohollimiet zaten.
     
    Ook als gebruiker van een e-step worden de regels niet altijd correct gevolgd. Zo geeft 8 op 10 (80%) toe te rijden op het voetpad, 7 op de 10 (72%) reed in de voorbije maand met meer dan 1 persoon op een e-step.
     
    Belangrijke impact van vrienden
    1 op de 4 jongeren (24%) geeft aan meer risico te nemen wanneer ze met vrienden zijn, dan wanneer ze alleen zijn. Zo meldt ook 1 op de 2 jongeren dat hij of zij oversteekt zonder op het verkeer te letten wanneer hij of zij met vrienden is.
     
    1 op de 7 jongeren doet wel eens dingen onder invloed van groepsdruk (14%). Er werd specifiek gepolst naar wat jongeren zouden doen als ze merken hun vrienden instappen bij een bestuurder die hen naar een feestje moet brengen, maar te veel gedronken heeft. 6 op de 10 jongeren zou zelf niet instappen. 3 op de 10 stapt in, maar zou het liever niet doen en 1 op de 10 stapt in zonder meer.
     
    Conclusie
    Dat adolescenten meer risico nemen is eigen aan de leeftijd. Adolescenten krijgen een grote bewegingsvrijheid en verplaatsen zich steeds vaker zonder begeleiding van ouders over langere afstanden met andere (gemotoriseerde) vervoersmiddelen (vb e-step of bromfiets). Op sociaal vlak is de adolescentie ook een leeftijd waarop vrienden belangrijker worden waardoor tieners vaker groepsdruk ervaren van hun leeftijdsgenoten. Het is belangrijk om als ouder vooral zelf het goede voorbeeld te geven en in dialoog te blijven gaan met je kind. Voor de start van het schooljaar op een volwassen manier het gesprek aangaan met je kind, goede afspraken maken en aangeven wat de mogelijke gevolgen zijn van risicogedrag is een belangrijke eerste stap om de jongeren te leiden naar het gewenste gedrag en een veilige verkeersdeelname.
     
    XIU en Vias lanceren test specifiek voor jongeren
    XIU vzw is een vrijwilligersorganisatie die ijvert voor meer verkeersveiligheid bij jongeren. In het kader van de actie ‘All for Zero’ lanceren ze samen met Vias institute een online test die jonge adolescenten (tussen 12 en 17 jaar) toelaat om inzicht te krijgen in hun risicogedrag in het verkeer en hun persoonlijkheidskenmerken die tot een verhoogd risico kunnen leiden. De test bestaat uit 25 eenvoudige vragen met telkens 3 of 4 antwoordmogelijkheden over het verkeers- en risicogedrag. Na de test ontvangen de jongeren een persoonlijke risicoprofilering en gerichte adviezen om zich veilig te kunnen gedragen.
    De test kan gebruikt worden als sensibiliserende tool voor jongeren zelf of kan ook in klassikaal verband gebruikt worden waarbij de resultaten onder leiding van een leerkracht besproken kunnen worden.
    Doe de test via:  www.BenIkZo.be
     Meer info:Vias institute


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    23-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed om weten voor u naar Düsseldorf gaat.

    CARAVAN SALON DÜSSELDORF 2025: Nieuwe series en speciale modellen maken caravannen aantrekkelijker

    Van 29 augustus tot en met 7 september 2025 toont de CARAVAN SALON DÜSSELDORF, 's werelds grootste vakbeurs voor mobiele vrijetijdsbesteding, de belangrijkste innovaties in de caravanbranche. In 15 hallen en op het buitenterrein presenteren meer dan 800 exposanten de nieuwste caravans, kampeerauto’s en tenten, maar ook accessoires, ombouwonderdelen, tenten en stacaravans. Vakantiebestemmingen, kampeer- en camperplaatsen wachten ook op bezoekers.

    Potentiële kopers zullen blij zijn: met tal van nieuwe series en speciale modellen maken de fabrikanten van caravans en kampeerauto’sVeel te zien het gemakkelijker, aantrekkelijker en betaalbaarder om de vrijetijdsvorm van caravaning te betreden.

    Naast de innovaties in het instapsegment, blijft de focus in de middenklasse en luxeklassen ook gericht op zelfvoorziening en comfort. De steeds populairder wordende vierwielaandrijving, zonnesystemen voor energieopwekking en waterzuiveringssystemen zorgen voor meer onafhankelijkheid van infrastructuur voor campers.

    Als het gaat om de uitrusting van moderne vrijetijdsvoertuigen, wordt het koppelen van alle systemen met smartphones algemeen geaccepteerd onder het trefwoord smart caravanning. Bijna geen enkele fabrikant biedt deze moderne vorm van besturing in serie of als optie aan. Dit maakt het hanteren van het recreatievoertuig veel comfortabeler.

    Sommige hoogtepunten worden traditioneel pas op de eerste dag van de beurs onthuld. Bezoekers van CARAVAN SALON 2025 kunnen zich daarom verheugen op vele verrassingen plus  269 premières.

     

    CARAVAN SALON 2025: Hotspot van mobiele vrijheid – inspiratie, innovatie en pure beleving

    Tien dagen lang wordt Düsseldorf een hotspot voor iedereen die van mobiel reizen houdt – van 29 augustus tot 7 september 2025 wordt het beursterrein voor CARAVAN SALON omgetoverd tot het internationale centrum van de caravanwereld. De CARAVAN SALON 2025 presenteert alles wat het hart van de caravangemeenschap sneller doet kloppen, van de nieuwste voertuigmodellen tot een enorm scala aan accessoires en de fantastische kampeerbestemmingen.

    "We kijken uit naar het jaarlijkse hoogtepunt van de hele branche. Als u houdt van vrijheid op vier wielen, als u op zoek bent naar flexibiliteit en nabijheid van de natuur, dan bent u bij CARAVAN SALON aan het juiste adres. Voor het eerst presenteren meer dan 800 nationale en internationale exposanten zich in 15 hallen en op het buitenterrein van het beursterrein van Düsseldorf – meer dan ooit tevoren. De verscheidenheid aan merken, modellen en lay-outs is dit jaar opnieuw gegroeid. Nergens anders is er een grotere keuze aan mobiele vrijetijdsactiviteiten – aangevuld met een inspirerend ondersteunend programma vol innovaties, ideeën en de pure caravaning-ervaring", zegt CARAVAN SALON-directeur Stefan Koschke.

    Podium voor nieuwe producten en trends
    in de branche
    Daniel Onggowinarso, directeur van de Caravanning Industry Association (CIVD): Caravanning heeft zich de afgelopen decennia ontwikkeld tot een steunpilaar van toerisme en bedrijfsleven wereldwijd. Deze ontwikkeling komt ook tot uiting in de CARAVAN SALON, die zijn rol als grootste en belangrijkste podium voor nieuwe producten en trends in de branche al lang te rond is. Samen met Messe Düsseldorf werkt het CIVD voortdurend aan de verdere ontwikkeling van de beurs als forum voor professionele uitwisseling. Een belangrijke bijdrage hieraan levert het uitgebreide ondersteuningsprogramma voor vakbezoekers, dat experts uit verschillende disciplines samenbrengt en onderwerpen aansnijdt die verder reiken dan onze branche. Ook dit jaar kijken we uit naar de dialoog met de politiek, het bedrijfsleven en de wetenschap, maar ook naar belangrijke impulsen die niet alleen de toekomst van de caravaning-industrie, maar ook die van de toeristenindustrie als geheel zullen helpen vormgeven.

    Naast de presentaties van de exposanten kunnen bezoekers in de beurshallen en op het openluchtterrein een gevarieerd voorprogramma verwachten met spannende speciale onderwerpen met betrekking tot mobiel reizen.

    "StarterWelt" in de buitenruimte - perfect voor nieuwkomers
    Caravanning geniet een gestaag groeiende populariteit. Op de laatste CARAVAN SALON was 38 procent van de bezoekers nieuwkomers en nam voor het eerst deel aan de beurs. Voor deze doelgroep is CARAVAN SALON de enige die met de "StarterWelt" informatie en advies in deze vorm aanbiedt. In het openluchtgedeelte tussen de hallen 5 en 9 geven ervaren experts persoonlijke informatie over onderwerpen als de keuze van het juiste voertuigmodel, het toegestane totaalgewicht of technische details. Verschillende voertuigtypes kunnen direct ter plaatse worden bekeken en op een praktische manier illustreren voor welke toepassingsgebieden ze bijzonder geschikt zijn. Het aanbod wordt aangevuld met een gevarieerd podiumprogramma dat een breed scala aan inzichten biedt in de wereld van het caravannen en het gemakkelijker maakt om op de lange termijn met deze vorm van vakantie aan de slag te gaan. Verschillende voertuigtypes zullen direct ter plaatse beschikbaar zijn om in de praktijk te laten zien voor welke doelgroepen ze bijzonder geschikt zijn. Naast persoonlijk advies biedt een gevarieerd etappeprogramma spannende inzichten in de diversiteit van de caravaning en maakt het voor beginners gemakkelijker om hun weg te vinden. https://www.caravan-salon.de/StarterWelt

    Avontuur zelfuitbreiding
    De belangstelling voor de professionele ombouw van het eigen vrijetijdsvoertuig neemt gestaag toe – velen zijn specifiek op zoek naar professionele ondersteuning en diepgaande vakkennis. De belevingszone "Adventure Self-Expansion" wordt in samenwerking met de magazines explorer en VANderlust door de grote vraag inhoudelijk vergroot en verdiept. In de buitenruimte direct voor de hallen 13 en 14 vinden geïnteresseerden vier zelf omgebouwde vrijetijdsvoertuigen die een indruk geven van de reikwijdte van het onderwerp. Praktische lezingen en expert Q&A-sessies over onderwerpen als projectmanagement; duurzame expansie; Fotovoltaïsche energie; Raam installatie; Elektrische installatie; Verlijmen, afdichten en afdichten; Toiletsystemen en materiaalkunde zullen plaatsvinden. https://www.caravan-salon.de/abenteuer_selbstausbau

    Hal 7: Travel & Nature CONNECTED
    Dit jaar wordt het toeristische gedeelte van de CARAVAN SALON gepresenteerd in hal 7 – direct bij de noordelijke ingang. Bezoekers kunnen een grote keuze aan droombestemmingen, aantrekkelijke campings en staanplaatsen verwachten, maar ook perfecte caravanbestemmingen voor buitenactiviteiten zoals wandelen, klimmen of fietsen. Het aanbod wordt gecompleteerd door het gevarieerde programma op het podium "Travel & Nature CONNECTED", dat uitnodigt om te dromen en om uw volgende reis te plannen. https://www.caravan-salon.de/travel_nature_connected

    Dream tour bioscoop en spectaculaire EOFT films
    In de Traumtouren-Kino in hal 1 / 1e verdieping (kamer 16) kunnen bezoekers ook dit jaar weer fascinerende caravanbestemmingen ontdekken. De reisexperts Konstantin Abert en Uwe Hamm nemen het publiek met indrukwekkende foto's mee naar droombestemmingen dichtbij en ver weg. Spectaculaire opnames en opzwepende verhalen over de hele wereld zijn te vinden op de volgende shows: IJsland & Faeröer Eilanden - een droom van vuur en ijs, Oman en Saoedi-Arabië - nieuwe bestemmingen voor de perfecte overwintering met een camper, Patagonië & Tierra del Fuego - in een camper naar het zuidelijkste puntje van de wereld, Viva México! – Met de camper door een land vol magie, Maya's, mezcal en zee, fascinatie naar het noorden – Van de Baltische Staten tot Noorwegen en 1000 redenen voor een camper – Europa van Spanje tot de Kaukasus. https://www.caravan-salon.de/TraumtourenKino

    Op het podium "Travel & Nature CONNECTED" in hal 7 wacht de gasten van CARAVAN SALON ook een bijzonder hoogtepunt: op vrijdag 5 september presenteert de European Outdoor Film Tour (EOFT) de spectaculaire wereld van outdoor- en avontuurlijke sporten in een gratis speciale vertoning van 17.30 tot 19.30 uur. Soms rustig en bedachtzaam, soms snel en opzwepend, maar altijd recht in het hart. Sterke persoonlijkheden en indrukwekkende beelden van de natuur zorgen voor een echt buitengevoel en kippenvelmomenten. https://www.caravan-salon.de/eoft

    Voorbeeld parkeerplaats in de buitenruimte
    Ook de modelparkeerplaats van het CIVD, die weer te vinden is in het buitenterrein tussen de hallen 10 en 17, wordt praktisch. Daar zullen fabrikanten en dienstverleners onder meer technische oplossingen presenteren voor de exploitatie en uitrusting van moderne camperplaatsen. Geïnteresseerden kunnen zich direct ter plaatse laten adviseren door experts. https://www.caravan-salon.de/civd_musterstellplatz

    Conferentieprogramma "Destination Future"
    De CARAVAN SALON Düsseldorf is niet alleen 's werelds grootste vakbeurs voor mobiel reizen, maar ontwikkelt zich steeds meer tot het centrale platform voor de bestemmingsontwikkeling van het caravantoerisme. Van 1 tot en met 4 september 2025 organiseert Messe Düsseldorf voor de tweede keer het programma "Destination Future". Dit evenement biedt bestemmingsexperts, toerismeprofessionals, bedrijven en politieke besluitvormers de mogelijkheid om ideeën uit te wisselen over de mogelijkheden van caravanning en outdoortoerisme voor steden, gemeenten en regio's in Duitsland en Europa. Ongeveer 30 gespecialiseerde sprekers zullen praktische projecten, ervaringen en voorbeelden van beste praktijken presenteren die de deelnemers waardevolle impulsen voor hun werk zullen geven. https://www.caravan-salon.de/konferenzprogramm

    "Camper van het Jaar 2025"
    De ADAC is op zoek naar de "Camper van het Jaar 2025" op de CARVAN SALON. De finale van de landelijke competitie vindt plaats op zaterdag 6 september van 10 tot 4 uur op het buitenterrein voor Hal 10. Camperaars uit heel Duitsland hebben zich gekwalificeerd voor de grote finale in regionale voorrondes en moeten nu hun kampeervaardigheden opnieuw bewijzen in verschillende rijdisciplines en verschillende speciale taken. Naast een grote portie plezier ligt de focus van de "ADAC Camper of the Year" op verkeersveiligheid. Een droomkampeertrip naar Canada inclusief een vlucht ter waarde van meer dan 8000 euro wacht op de winnaars. De tweede en derde plaats ontvangen van AL-KO een accessoirebon van 2000 en 1000 euro.

    E-bike cursus
    Fietsen maakt voor veel caravanliefhebbers gewoon deel uit van het leven - of het nu gaat om een ontspannen verkenning van de omgeving of als sportieve balans op de weg. Vooral e-bikes zijn erg in de mode en zijn al lang een populaire metgezel geworden voor de ritten tussen de staanplaats en de excursiebestemming. Als u de nieuwste modellen wilt testen, bent u bij de "E-Bike Course" in de buitenruimte voor hal 15 aan het juiste adres: hier kunnen bezoekers in een speciaal ingerichte ruimte de rijeigenschappen van e-bikes, e-scooters en elektrische scooters live ervaren en op de proef stellen. https://www.caravan-salon.de/bike_parcours

    Rally voor kinderen en Adventure Camp
    De CARAVAN SALON is een allround belevenis – met een gevarieerd voorprogramma dat een bezoek aan de beurs perfect afrondt. Ook aan de jongste gasten is gedacht: in het weekend nodigt het AdventureCamp in het buitengebied tussen de hallen 10 en 16 kinderen en jongeren uit om te ravotten en te spelen. In de hallen 3 en 7 organiseren de Duitse Wandelbond en de Messe Düsseldorf gedurende de hele beurs een spannende rally, waarbij kinderen op verschillende stands lastige puzzels kunnen oplossen of hun vaardigheden op de proef kunnen stellen in verschillende praktische activiteiten. De buitenruimte tussen de hallen is niet alleen een tentoonstellingsruimte, maar ook een oase van ontspanning en een horecazone. https://www.caravan-salon.de/kinder

    Informatiestand van sonnigekarriere.de
    Bij de informatiestand op het buitenterrein geeft het CIVD informatie over opleidingen en carrièremogelijkheden in de caravanbranche - met name op het gebied van caravan- en campertechniek. Bedrijven kunnen zich ook informeren over het onderwerp training.

    Win
    een gouden mobiel
    In april 2025 werd in Duitsland voor het eerst de grens van een miljoen geregistreerde campers overschreden – een belangrijke mijlpaal en een sterk teken van de groeiende populariteit van caravannen als vakantievorm. Om dit succes te vieren, lanceerde het CIVD een landelijke communicatiecampagne met een bijzondere blikvanger: de Goldmobil – een volledig in goud gehulde camper die in het kader van een grote roadshow door Duitsland toerde. Nu is de rondleiding voorbij – en de Goldmobil zal te zien zijn op de CARAVAN SALON in hal 17 (stand A 06). Geïnteresseerden kunnen hem van dichtbij bewonderen, meer te weten komen over de wereld van de caravaning en deelnemen aan de grote loterij: de Goldmobil ligt voor het grijpen.

    Tickets en prijzen voor CARAVAN SALON Düsseldorf 2025:
    Het dagticket kost 20 euro voor volwassenen in het weekend, 18 euro op weekdagen; Gereduceerd (scholieren, studenten, Club CARAVAN SALON & boot, ADAC) in het weekend 18 euro, weekdagen 16 euro, voor kinderen (6 tot 12 jaar) is het dagticket 6 euro in het weekend en op weekdagen. Daarnaast wordt er van maandag tot en met vrijdag een middagticket aangeboden voor 10 euro (van 14 tot 18 uur). De prijzen voor de Preview Day zijn 39 euro voor volwassenen (gereduceerd 35 euro), kinderen van 6 tot 12 jaar betalen 6 euro.

    Met een beperkt aantal tickets biedt de Preview Day op 29 augustus een bijzonder ontspannen sfeer voor iedereen die op zijn gemak de innovaties van de branche wil ontdekken.

    Tickets zijn alleen online te bestellen. Actuele informatie en nieuws is te vinden op www.caravan-salon.de.

    Actuele trends op de CARAVAN SALON 2025

    Caravannen populairder dan ooit

    Steeds meer vakantiegangers ontdekken hun mooiste manier van reizen in een caravan of kampeerauto. Duitsland speelt hierin een bijzondere dubbele rol: als toonaangevende industriële locatie en grootste voertuigmarkt is de Bondsrepubliek niet alleen het centrum van de Europese industrie, maar ook een van de meest populaire reisbestemmingen voor caravanliefhebbers uit binnen- en buitenland.

    De redenen voor de nog steeds grote belangstelling voor mobiele vakanties zijn legio, zoals Daniel Onggowinarso, directeur van de Caravanning Industry Association (CIVD), benadrukt: "De wensen en eisen van vakantiegangers zijn de afgelopen decennia fundamenteel veranderd. Tegenwoordig hechten reizigers meer dan ooit belang aan individualiteit en flexibiliteit in hun vrije tijd, en tegelijkertijd is het verlangen naar natuurbelevenissen nog groter geworden. Naast de klassieke zomervakantie worden ook korte reizen en spontane time-outs steeds belangrijker voor vakantiegangers. Caravanning combineert al deze behoeften op een unieke manier en opent vrijheid die bijna geen enkele andere vorm van vakantie kan bieden."

    Uitstekende productveelzijdigheid: het juiste voertuig
    voor elk type vakantie
    Diversiteit en individualiteit kenmerken niet alleen de manier waarop we reizen, maar ook het productassortiment van de branche. De grote keuze aan voertuigindelingen, uitrustingsvarianten en accessoires wordt beschouwd als een handelsmerk van de caravanbranche. Het geeft vakantiegangers de mogelijkheid om hun gewenste voertuig te kiezen op basis van hun eigen ideeën of om het individueel te configureren:

    Caravans staan voor een comfortabele reiservaring met een royaal gevoel van ruimte en maximale vrijheid op de bestemming. Door de auto los te koppelen, kunnen boodschappen of uitstapjes gemakkelijk worden gedaan, terwijl de stacaravan op zijn favoriete parkeerplaats blijft staan. Of het nu gaat om modellen met veel opbergruimte, die ook veel ruimte bieden voor sportuitrusting, of compacte varianten voor koppels – de diversiteit van de caravandivisie is al lang niet meer alleen aantrekkelijk voor gezinnen, maar ook voor een brede doelgroep.

    Ook het aanbod van kampeerauto’s is tegenwoordig diverser dan ooit tevoren. Naast de compacte bestelwagens met of zonder badkamer, die de laatste jaren steeds populairder zijn geworden, komen nu ook de klassieke campertypes zoals semi-geïntegreerde en volledig geïntegreerde modellen weer in het middelpunt van de belangstelling van de klanten.

    Interieur: Modern, comfortabel en flexibel
    De eisen die klanten stellen aan interieurs veranderen voortdurend. Bijzonder gewild zijn er heldere kleuren, warme houttinten en natuurlijke en duurzame materialen die een huiselijke sfeer creëren en comfort combineren met hoogwaardig design. De voortdurend groeiende keuze aan designvarianten geeft reizigers ook de mogelijkheid om hun mobiele leefruimte individueel en stijlvol in te richten volgens hun eigen ideeën.

    Flexibele ruimteoplossingen zijn van bijzonder belang: opklap- en hefbedden, verplaatsbare wanden of variabele werkvlakken maken een optimaal gebruik van de beschikbare ruimte mogelijk. Dit betekent dat zitgedeeltes in een handomdraai kunnen worden omgetoverd tot comfortabele slaapplaatsen, terwijl badkamers of opbergruimte indien nodig kunnen worden vergroot. Sport- en vrijetijdsuitrusting kan ook gemakkelijk worden ondergebracht dankzij doordachte concepten.

    De moderne uitrusting van vandaag omvat ook slimme boordtechnologie: de airconditioning en verwarming kunnen gemakkelijk via tablet of smartphone worden bediend – zelfs op afstand. Water- en gasvoorzieningen zijn ook digitaal toegankelijk. Op deze manier combineren de huidige modellen een stijlvol design, slimme ruimteconcepten en digitale innovatie om een eigentijdse en comfortabele reiservaring te creëren.

    Zelfvoorziening: vrijheid zonder grenzen
    Zelfvoorzienend reizen is een centrale trend geworden onder caravanvakantiegangers. Steeds meer reizigers zijn bewust op zoek naar plaatsen weg van de grote toeristische centra en geven de voorkeur aan staanplaatsen en campings dicht bij de natuur. Het verlangen naar onafhankelijkheid verhoogt de vraag naar moderne apparatuur, zoals krachtige batterijpakketten en zonnepanelen die het mogelijk maken om langer ver weg te blijven van de traditionele infrastructuur.

    Daarnaast is er een groeiende belangstelling voor campers met vierwielaandrijving, die zelfs afgelegen staanplaatsen en campings veilig toegankelijk maken, ongeacht de bodemgesteldheid en het weer. Dit maakt de voertuigen de ideale keuze voor vakantiegangers die dorst naar avontuur, flexibiliteit en nabijheid van de natuur willen combineren.

    De ontwikkeling maakt duidelijk dat de eisen aan caravans en campers voortdurend toenemen. De industrie speelt hierop in met innovatieve oplossingen die functionaliteit, comfort en moderne technologie combineren en zowel oude caravanfans als nieuwe generaties outdoorliefhebbers inspireren.

    Tickets en prijzen voor CARAVAN SALON Düsseldorf 2025:
    Het dagticket kost 20 euro voor volwassenen in het weekend, 18 euro op weekdagen; Gereduceerd (scholieren, studenten, Club CARAVAN SALON & boot, ADAC) in het weekend 18 euro, weekdagen 16 euro), voor kinderen (6 tot 12 jaar) is het dagticket 6 euro in het weekend en op weekdagen. Daarnaast wordt er van maandag tot en met vrijdag een middagticket aangeboden voor 10 euro (van 14 tot 18 uur). De prijzen voor de Preview Day zijn 39 euro voor volwassenen (gereduceerd 35 euro), kinderen van 6 tot 12 jaar betalen 6 euro.

    Tickets zijn alleen online te bestellen. Actuele informatie en nieuws is te vinden op www.caravan-salon.de.

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIeuw bij Carthago

    Carthago kampeerauto's in modeljaar 2026: Nieuwe chique c-line, facelift voor de c-tourer en alle series van de Liner-klasse 

    Voor modeljaar 2026 heeft Carthago zijn chic c-line fundamenteel vernieuwd. Deze geldt als bestseller in zijn klasse binnen Carthago en onder de premium integraalmodellen in Europa. Met zijn unieke combinatie van comfort, kwaliteit en functionaliteit is hij een trendsetter in de gehele camperbranche. Carthago breidt de C2-tourer-serie met zijn 2,17 m brede carrosserie uit met modellen gebaseerd op de Fiat Ducato. De absolute topmodellen chic e-line, chic s-plus en liner-for-two beschikken over een dynamische frontpartij in het nieuwe "V-face"-design, dat voorheen was voorbehouden aan de chic e-line op de Mercedes-Benz Sprinter. Digitaal bedieningspaneel met capacitief touchscreen voor alle modelseries vanaf chic c-line.

     

    chique c-line nieuwe generatie

    • Dynamisch frontmasker in nieuw “V-face design” en exterieurgraphics voor geïntegreerde voertuigen op de Mercedes-Benz Sprinter
    • Frontmasker en radiatorrooster vergelijkbaar met de stopgezette Superior-serie voor geïntegreerde voertuigen op Fiat Ducato.
    • Geheel nieuwe meubelarchitectuur “Essenza” met heldere lijnen, greeploos
    • Bovenkastfronten en rondom sfeerverlichting
    • Nieuwe stijlwerelden Amalfi en Cortina met nieuw meubeldecor Exclusief
    • Noten- en vloertegels in hoogwaardige, donkere betonlook, beproefde, populaire plattegronden

     

    14 verschillende chique c-line modellen

    De Carthago bestseller chic c-line wordt gekenmerkt door elegantie, comfort en functionaliteit. Zes indelingen en de Fiat Ducato en Mercedes-Benz Sprinter basisvoertuigen met twee en drie assen resulteren in twaalf integralen, met een lengte van 7,39 tot 8,78 meter. De voertuigen zijn 2,27 meter breed en hebben een toegestaan totaalgewicht van 4,2 tot 5,5 ton. Carthago biedt ook de populaire indeling met twee langsbedden achterin in het premiumsegment van de halfintegralen. Als chic c-line T 4.9 LE is deze 7,34 meter lang bij de Fiat Ducato en 7,50 meter lang bij de Sprinter. Het toegestane totaalgewicht bedraagt 4,2 tot 4,5 ton. In totaal biedt Carthago 14 verschillende chic c-line varianten aan.

     

    Geïntegreerde modellen op Mercedes-Benz Sprinter met nieuw frontmasker in “v-face design”

    De nieuwe generatie chique c-line-modellen op het geïntegreerde Mercedes-Benz-platform is voorzien van een nieuwe frontpartij in het "V-face"-design. Dit straalt de dynamiek uit van een moderne, luxe auto. De chique c-line op de Fiat Ducato behoudt zijn huidige exterieurdesign.

     

    Nieuwe chique c-lijn met twee stijlwerelden

    Vanaf modeljaar 2026 zijn er twee elegante stijlwerelden beschikbaar. Beide stijlwerelden zijn voorzien van de volledig nieuwe meubelarchitectuur "Essenza" met strakke lijnen, greeploze bovenkastfronten en rondom sfeerverlichting.

    De standaard Amalfi-stijlcollectie is voorzien van de exclusieve meubelafwerking notenhout. Deze afwerking omvat greeploze bovenkastfronten in een bicolorlook met matte Jura-witte accenten in leigrijs en werkbladen in een grijze natuursteenlook. De vloer met zijn hoogwaardige, donkere betonlook sluit perfect aan bij de stijl van de bovenkastfronten.

    De optionele Cortina-stijlserie heeft een nog strakkere uitstraling. Deze is voorzien van de meubelafwerking Exclusief Walnoot met greeploze bovenkastfronten in mat Jurawit, leigrijs accenten en werkbladen met houtlook. De meubelkleppen zijn niet kleurgecodeerd, maar volledig in gedempt wit, net als de fronten van de keukenladen.

    Ook de keuken heeft voor modeljaar 2026 enkele veranderingen ondergaan. De comforthoekkeuken is voorzien van een nieuw zwevend werkblad in een grijze natuursteenlook en indirecte verlichting. Het verhoogde aanrechtblad dient tevens als visuele roomdivider en extra werkoppervlak. Een visuele blikvanger is de verlichte designbarkast tegen de achterwand van de keuken, met een geïntegreerde wijnflesuittrek.

    De comfortabele premium badkamer van de chic c-line krijgt een extra elegante uitstraling door de nieuw ontworpen douche met designelementen in grijze natuursteenlook en indirecte sfeerverlichting. 

     

    C1/C2-tourer integraal en semi-integraal

    Voor modeljaar 2025 introduceerde het premiummerk Carthago een nieuwe, strak vormgegeven integraal C2-tourer op basis van de Mercedes-Benz Sprinter. Voor 2026 breiden de camperprofessionals uit Aulendorf het aanbod van integraal C2-tourers uit met modellen gebaseerd op de Fiat Ducato. De integraal C2-tourer is verkrijgbaar als lichtgewicht 3,5 ton en als comfort 4,2 ton.

    • Carthago C2-tourer integreert nu naast Mercedes-Benz Sprinter ook met Fiat Ducato
    • C2 tourer als lichtgewicht 3,5 t en comfort 4,2 t
    • C1-tourer als half-integraal ook als lichtgewicht 3,5 t en comfort 4,2 t.
    • De geïntegreerde C2-tourer is 2,17 meter breed, de semi-integrale C1-tourer 2,27 meter

    Carthago maakt de intrede in de wereld van het toonaangevende premiummerk nog aantrekkelijker met de vernieuwde c-tourer modellen. Integraal of semi-integraal, beide modellijnen zijn compact en licht, maar belichamen met hun uitstekende carrosseriekwaliteit, dubbele bodem en vele andere kenmerken volledig het Carthago premium-DNA. Terwijl Carthago in 2025 de integrale C2-tourer introduceerde op de Mercedes-Benz Sprinter, volgen in modeljaar 2026 de 2,17 meter brede versies van de C2-tourer op de Fiat Ducato. Maar niet alleen de slanke integralen krijgen nieuwigheden. Ook de semi-integralen van de Mercedes-Benz Sprinter en Fiat Ducato krijgen nieuwe indelingen. Ondanks de slanke lijnen gaat het niet om comfort of kwaliteit – deze kenmerken vormen immers een wezenlijk onderdeel van het Carthago-DNA.

    Inclusief een Edition+-model biedt Carthago acht indelingen in de integrale c-tourer-serie en de keuze tussen een Fiat Ducato en een Mercedes-Benz Sprinter als basisvoertuig. Carthago maakt bovendien onderscheid tussen lichte 3,5-tons en comfortabele 4,2-tons modellen.

    De integrale modellen van de C1-tourer-serie worden stopgezet en vervangen door de C2-modellen. Met één uitzondering: de integrale C1-tourer Edition+ I 149 RB-LE comfort 4,2 t. Het is de enige integrale op basis van de C1-tourer met de 2,27 meter brede carrosserie, leverbaar op de Fiat Ducato en Mercedes-Benz Sprinter, en uitsluitend in de comfort 4,2 t-variant. De C2-tourer I 148 RB-QB L en C2 I 147 RB LE L volgen dit voorbeeld en zijn eveneens uitsluitend leverbaar in de comfort 4,2 t-variant.

    Carthago bouwt de C1 Tourer halfintegralen verder op Fiat Ducato- en Mercedes-Benz Sprinter-motoren. Net als bij de integraalmodellen kan vrijwel elke indeling worden geconfigureerd in de lichtgewicht 3,5-tons en comfort 4,2-tons uitvoering. Twee modellen, de T 148 K-LE H en de Edition+ T 149 RB-LE, kunnen vanwege hun lengte niet worden besteld in de lichtgewicht 3,5-tons uitvoering. Carthago biedt ook twee nieuwe halfintegralen aan, beide met badkamer, één met eenpersoonsbedden in de lengte (indeling T 147 RB-LE "K") en één met een queensizebed (indeling T 148 RB-QB "K").

    De frontpartij van de integraalmodellen van de Fiat Ducato of Mercedes-Benz Sprinter is extreem dynamisch en scherper dan die van de voorgangers. Ze schitteren met de grote, verchroomde C in de grille, het Carthago-merksymbool. De zeshoekige grille met vijf opvallende dwarsspijlen draagt eveneens bij aan een onmiskenbare merkuitstraling en een hoge herkenningswaarde. De voorzijde van de C1-tourer Edition+ I 149 RB-LE comfort 4,2 ton komt overeen met die van modeljaar 2025.

    De exterieurgraphics van de C1 Tourer T veranderen niet: ze worden overgenomen van modeljaar 2025. Wel krijgen de voertuigen de nieuwe, dynamisch ogende wielkasten op de achteras.

    Sommige klanten waarderen de kleur van de cabine als een personalisatiefunctie. Vanaf modeljaar 2026 is de exterieurkleur metallic zwart beschikbaar in plaats van wit.

    De elegante, hoogwaardige Dynamic Design-achterkant met gebogen achterstijlen en opvallende C-vormige achterlichten is een ander voorbeeld van succesvolle Carthago-branding.

    Net als alle Carthago campers overtuigen de c-tourer modellen met een hoogwaardige meubelconstructie. De dubbele scharniertechniek maakt de ingebouwde componenten bijzonder stabiel en torsiestijf – een belangrijk kenmerk voor duurzaamheid en geluidsreductie. Beide modelseries zijn standaard uitgerust met de stijlserie Casablanca 2, met lichte meubelen in een combinatie van edel kersenhout en hoogglans ivoor in een tweekleurige look. Als alternatief biedt Carthago de stijlserie nuovo aan met een ingetogen meubeldecor en hoogglans ivoor. In het woongedeelte hebben de tweekleurige deuren van de bovenkasten geen zichtbare handgrepen, wat een strakke indruk wekt. Uitzonderingen: de Edition+ I/T 149 RB-LE modellen met de stijlserie Casablanca 3. De oppervlakte-indeling is vergelijkbaar met die van de stijlserie Casablanca 2, maar zonder zichtbare handgrepen. De bovenkasten in hoogglans licht ivoor met discrete handgrepen kenmerken de stijlserie Casablanca 1. Indrukwekkend is het in de C1-tourer T 148 KB-LE H.

     

    chique e-lijn, chique s-plus, liner-for-two

    Ze gelden als absolute kampioenen van zelfredzaamheid en bieden maximaal comfort, luxe en elegantie, en vormen daarmee het toppunt van Carthago's premiummodellen. Waar voorheen alleen de chic e-line, gebaseerd op de Mercedes-Benz Sprinter, over het nieuwe, dynamische front beschikte, krijgen in modeljaar 2026 alle drie de Liner-series – chic e-line, chic s-plus en liner-for-two – de moderne boeg.

    • Het dynamische en elegante exterieurdesign nu voor chique e-
    • lijn, chique s-plus en liner-for-two.
    • State-of-the-art V-face-ontwerp met enorme voorruit
    • Enorme laadcapaciteit van alle drie de linerseries
    • Dubbele vloer met enorme, verwarmde opbergruimte

    De Carthago Liner-klassen combineerden voorheen uiterlijk, meubelconstructie en leefruimte, allemaal in Carthago premiumkwaliteit. De Carthago chic e-line-modellen op de Mercedes-Benz Sprinter bestelwagens kregen voor modeljaar 2025 echter een nieuwe, elegante voorkant in een nieuw "V-vormig" design. Carthago zal dit design voor het nieuwe modeljaar toepassen op alle modellen in de chic e-line, chic s-plus en liner-for-two-serie, of het nu gaat om de Fiat Ducato, Mercedes-Benz Sprinter of Iveco Daily.

    Het centrale element is de zeshoekige radiatorgrille met vijf markante dwarsbalken. Het verchroomde, zelfverzekerde Carthago C-logo prijkt als een markant merklogo in het midden van de auto. De radiatorgrille loopt over in de koplampbehuizingen met led-dagrijverlichting en de exclusieve Carthago full-led-koplampen. Designelementen onder de koplampen met twee dwarsbalken lijken op grote luchtinlaten en geven de voorkant een sportief design.

    De enorme voorruit is naadloos geïntegreerd in de voorbumper. Grijsgetinte A-stijlen omlijsten de voorruit en lopen door tot aan het dak. Alle designkenmerken zorgen samen voor een elegant, harmonieus beeld, een ontwerp dat bijna uit één stuk lijkt te zijn gegoten. De chique e-line bestrijkt lengtes van 7,89 tot 9,03 meter, met bijbehorende gewichtsklassen van 4,5 tot 5,5 ton toegestaan totaalgewicht.

    In de woonkamer nodigt de grote ronde zithoek met brede zijbank uit tot verpozen. De comfortabele hoekkeuken beschikt over een uitschuifbaar aanrecht met een verlengd werkblad. De comfortabele badkamer beschikt over een volledig afgescheiden kleedkamer, wat ruimte en privacy creëert.

    De krachtpatser van de Carthago linerklasse heet de chic s-plus. Als u een combinatie zoekt van bijzonder goede tractie en een royaal trekvermogen, dan is dit de juiste camper. De robuuste Iveco Daily basisvoertuig biedt ruime laadvermogenreserves en een trekvermogen tot 3,5 ton. De 3,0-liter motor met 207 pk is extreem krachtig. De combinatie van de krachtigste motor met de soepel schakelende 8-traps ZF-automaat met koppelomvormer is ideaal voor de rit. De indelingen en leefruimte-eigenschappen komen overeen met die van de chic e-line. De chic s-plus bestrijkt lengtes van 7,91 tot 8,85 meter. Het gewichtsbereik loopt van 5,6 tot 6,7 ton toegestaan totaalgewicht.

    De Liner-for-Two beschikt over een uniek vierruimteconcept. Voorin de camper bevinden zich elektrisch neerlaatbare eenpersoonsbedden, terwijl achterin een exclusieve ronde loungezitgroep is gecreëerd. De extra brede keuken met elegant gebogen aanrecht en een comfortabele badkamer completeren het ruime interieur. Carthago biedt de Premium Liner aan in lengtes van 7,83 tot 8,54 meter. Het toegestane totaalgewicht varieert van 4,5 tot 6,7 ton. De basisvoertuigen zijn de Fiat Ducato met ALKO-chassis als twee- of drie-asser en de Iveco Daily.

    Vanaf het nieuwe modeljaar profiteert de chique S-Plus van de facelift van de Iveco Daily. Iveco heeft de cockpit van de Daily volledig vernieuwd, met een draadloos oplaadstation, telefoon- en tabletaansluitingen, een in twee richtingen verstelbare stuurkolom en een nieuwe Hi-Matic-versnellingspook. Het nieuwe 10-inch display van het infotainmentsysteem biedt ook navigatie met routebegeleiding voor campers. Apple CarPlay en Android Audio zijn ook beschikbaar.

    Het Carthago Rijassistentiepakket Pro Iveco omvat voortaan noodremassistentie met City Brake, adaptieve cruisecontrol, intelligente fileassistentie, naderingsdetectie met voetgangerdetectie, automatische grootlichtactivering, rijstrookcentrering plus, vermoeidheidswaarschuwing, bandenspanningssensoren en een regensensor met automatisch dimlicht. De s-plus, gebaseerd op de Iveco Daily, is voorzien van luchtgeveerde bestuurders- en voorpassagiersstoelen, die dankzij een comfortabel luchtveringssysteem met talrijke instelmogelijkheden voor extra rijcomfort zorgen.

     

    Digitalisering

    Voor modeljaar 2026 krijgen de chic c-line, chic e-line, chic s-plus en liner-for-two-modellen een digitaal bedieningspaneel met een 10 inch (chic c-line 7 inch) capacitief touchscreen-display voor het controleren van het brandstofpeil en het bedienen van de boordapparatuur. Met de app "Carthago Smart" kan de boordtechnologie via een smartphone-app worden weergegeven en bediend.

    Meer info: Carthago Reisemobilbau GmbH


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    20-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee nieuwe Apero's

    Fendt Apero Activ.

    Fendt is niet de fabrikant uit Mertingen die zo maar op eens met een nieuw type caravan op het toneel verschijnt. Ieder jaar een beetje aanpassen is zijn stijl. Reeds 3 jaar wordt aan de Apero gewerkt om hem een moderner uitzicht te geven. Hij beschikt nu over een afgewerkt modern interieur voorzien van een witte kleur in combinatie van met een antraciet kleur. Zo zijn alle bovenkastdeurtjes wit, het tafelblad en het keukenaanrecht in antraciet. Zo krijgt de nieuweling een fris ruimtelijk gevoel.

    Voor 2026 komen 2 nieuwe types de Apero reeks aanvullen. Om te beginnen krijgen ze een buitendeur zoals in andere typen wordt gebruikt. De Apero Activ 390 FH is de kleinste de tweede de Apero Activ 560 SKM een ideale gezinscaravan sluit als grootste de hele reeks af. Deze laatste heeft een compressor koelkast en een Trumatic C uitrusting. In de Apero Activ 390 FH  zorgt de 92 l grote koelkast geplaatst in de keukenblok dat de pintjes en andere voeding fris blijven.

    In dezelfde 5 m lange caravan zorgt de Truma C 4 voor de verwarming van het interieur en de 10 l water in de boiler. Voor de 1,5 m langere Apero Activ 560 SKM heeft men de zwaardere Truma C 6 geïnstalleerd, vanzelf sprekend is de 154 l koelkast groter voor deze gezinscaravan, en is naast de buitendeur geplaatst.

    Bianco Activ 390 FHS heeft model gestaan om de Apero Activ 390 FH te ontwikkelen. In de nieuweling is echter wat meer plaats naast de deur door een andere koelkast te gebruiken. Naast de kleerkast is een blad waarop men een tv kan zetten. De doorgang naar binnen wordt zo iets gemakkelijker.

      Uiteraard is er in de Apero SKM meer plaats en comfort voor een gezin. Vooraan heeft hij het typische Fransbed met verstelbare houten lattenbodem. Voor een prima slaapcomfort heeft hij een stevige binnenverenmatras van hoogwaardige kwaliteit. Onder de omhoog kantelende lattenbodem met matras is een groot bergvak. Achteraan tegen de zijwand staan stapelbedden met aan de overkant het sanitair dat over een afzonderlijke douchecel beschikt. Voor de kleerkast bleef genoeg plaats over om ze tussen de stapelbedden en het sanitair te kunnen plaatsen. Centraal is een U-zitgroep, als het nodig is kan men er een bed van maken. De zitbanken zijn voorzien van een donker muntgroene, ritstofachtige bekleding. Dit zorgt ervoor dat de caravan warm aanvoelt met een sportief tintje. Gordijnen aan de vensters zijn wit en grijs. Dicht bij de hand staat een torenkoelkast. De bovenkasten met licht gekleurde deuren  hebben onderaan een open bergvak bovenaan een streep lampjes voor een gezellige onrechtstreekse sfeer verlichting. Voor het meubilair is houtdecor met horizontale tekening gebruikt. De Apero 390 FH mg maximum 1500 kg op de weegschaal zetten. Het kwalitatief stevig materiaal dat Fendt gebruikt weegt nu eenmaal wat meer dan dit van de concurrenten. De Apero 560 SKM heeft een MTM van 1.800 kg, dit kan tot 2.000 kg worden verhoogd. Een sterke trekauto is hier vereist.

          

    Technische gegevens.

    Apero Activ 390 FH

    L X B X H  6,03 x 2,32 x 2,66 m

    Opbouw: 4,88 m

    Stahoogte: 1,98 m

    MTM: 1.500 kg

    Rijklaar 1.122 kg (afhankelijk van toebehoren)

     

    Apero Activ 560 SKM

    L X B X H  7,22 x 2,50 x 2,66 m

    Opbouw: 6,57 m

    Stahoogte 1,98 m

    Bed: 1,60 x 2,00 m

    MTM: 1.800 kg

    Rijklaar: 1.481 kg (afhankelijk van toebehoren)

     Het Fendt Apero-programma heeft dit jaar zeven verschillende indelingen

    • 465 SFB Apero: Fransbed, rondzit
    • 465 TG Apero: Enkel bedden, standaard zit
    • 495 SFB Apero: Fransbed, rondzit
    • 495 SKM Apero: Dwarbed, treinzit, stapelbed
    • 515 SG Apero: Enkele bedden, rondzit
    • 495 #connect Apero: L-zit, Fransbed
    • 390 FH Apero Activ: Fransbed, treinzit
    • 560 SKM Apero Activ: Dwarsbed, treinzit, stapelbed

    Meer info: www.fendt-caravans.de 


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!