Foto Lohan gebruikt in controversiële alcoholcampagneDe foto met daarop Lindsay Lohan nadat ze werd opgepakt voor
dronkenschap achter het stuur en cocaïnebezit, is gebruikt voor een
alcoholcampagne. De advertentie verscheen gisteren in de Amerikaanse
krant 'USA Today'. De campagne richt zich op alcoholsloten.
"Niet voor iedereen nuttig" De
campagne is gestart door de American Beverage Institute. Boven de
paginavullende advertentie staat de tekst 'Alcoholsloten zijn misschien
een goed idee voor', met daaronder het gezicht van Lohan afgebeeld.
Daarnaast staat 'maar een slecht idee voor', met foto's van drinkende
mensen. Directeur van het insituut Sarah Longwell hoopt met de reclame
aan te geven dat een dergelijk apparaatje misschien werkt voor iemand
die vaker is opgepakt, maar nutteloos is voor iemand die een keer met
een slok op achter het stuur gaat zitten met een laag
alcoholpromillage.
Advocaat woest De
advocaat van Lohan, Blair Berk is woest over de campagne. "Het is
belachelijk dat 'USA Today' een onverantwoorde advertentie in de krant
plaatst. Het suggereert dat dronken rijden een traditie is die we hoog
moeten houden," zegt hij. "Dronken zakenmensen en dronken huisvrouwen
die een avondje stappen, moeten van de weg gehouden worden. Lindsay
Lohan staat volledig achter alcoholsloten, die hebben bewezen levens te
redden."
"Toegankelijk voor iedereen" De
American Beverage Institute staat volledig achter de keuze voor het
gebruik van de foto van Lohan. "De foto is vaak gepubliceerd door de
media en was toegankelijk voor iedereen", zegt Longwell. Ook 'USA
Today' zegt geen spijt te hebben van de advertentie.
Lohan
werd op 24 juli vorig jaar gearresteerd voor dronkenschap achter het
stuur. Ook vond de politie cocaïne in haar auto. Ze is al verscheidene
keren opgenomen in afkickklinieken en is onlangs weer enkele malen in
clubs gespot terwijl ze alcohol dronk.
|