Clijsters verkoopt 80.000 badeendjes voor kansarmen
Onder het meterschap van Kim Clijsters heeft de organisatie Een Hart voor Limburg 400.000 euro ingezameld met de verkoop van plastic badeendjes. De 80.000 eendjes worden volgende zondag te water gelaten voor een race. Het geld zal worden ingezet voor projecten die kansarme kinderen in Limburg ondersteunen.
De Limburgse Eendjesrace is een fundraisingproject waarbij het streekfonds Een Hart voor Limburg kan rekenen op de steun van heel wat serviceclubs, scholen, particuliere sympathisanten en een reeks Bekende Limburgers. Zo is Kim Clijsters meter van de inzamelingsactie en deden onder meer ook Jelle Vossen, Andrea Croonenberghs en Luc Appermont een duit in het zakje.
Samen verkochten ze ongeveer 80.000 plastic badeendjes voor 5 euro per stuk. De eendjes, die elk een unieke code hebben, worden op 25 mei in de Demer gedropt voor een wedstrijd. Wie het eendje heeft gekocht dat als eerste de finish overschrijdt, wint een nieuwe Mercedes A-Klasse.
"We zijn heel trots dat deze actie is uitgegroeid is tot de grootste Limburgse fondsenwerving ooit", zegt ere-gouverneur en voorzitter van Een Hart voor Limburg, Hilde Houben-Bertrand. "Het doet bijzonder plezier dat dit initiatief is gedragen door alle Limburgers. We gaan dit bedrag van 400.000 euro niet alleen gebruiken voor de projecten van Een Hart voor Limburg (kansenbevorderende projecten voor maatschappelijk kwetsbare kinderen in Limburg), maar ook tal van andere goede doelen, die de meewerkende scholen, organisaties en serviceclubs zullen uitkiezen."
|