Cara Delevingne poseert met welpje, Twitter is boos

Cara Delevingne heeft zich de woede van dierenrechtenactivisten op de hals gehaald door met een leeuwenwelpje op de foto te gaan.
Het supermodel is het gezicht van de nieuwe reclamecampagne van Tag Heuer. Voor een fotoshoot van dit horlogemerk poseerde Cara met een jong leeuwtje in haar armen, iets wat bij World Animal Protection-expert Neil D'Cruze in het verkeerde keelgat schoot.
"Leeuwenwelpjes zijn geen fotoattributen. Hun gezondheid en welzijn mogen niet geschaad worden", zegt hij tegen Daily Mail. "Ze horen in het wild en niet over een beroemdheid heen gedrapeerd om een designerhorloge te verkopen." De activisten zijn bezorgd dat advertenties van topmerken als Tag Heuer 'deze wrede praktijken legitimeren'. "Ik weet zeker dat zowel adverteerders als consumenten zich twee keer zouden bedenken om wilde dieren commercieel te gebruiken als ze wisten hoe ze lijden achter de schermen."
Ook volgers van Cara op Twitter zijn niet te spreken over de leeuwenwelpjes. 'Een stomme stunt', noemt een van hen de advertentie, terwijl een ander zich afvraagt of ze weet dat dit dierenmisbruik is.
|