Rihanna stuwt verkoopcijfers magazines de hoogte in
We kopen met zijn allen steeds minder en minder magazines, dat blijkt uit de nog steeds dalende verkoopcijfers van tijdschriften overal ter wereld. Maar er is een oplossing op komst, in de vorm van popster Rihanna. Want verschillende bladen geven aan dat hun oplagecijfers opmerkelijk stijgen met de zangeres op de cover.
Het waren modetijdschriften WWD en Fortune die voor het eerst aangaven dat hun bladen veel meer over de toonbank gingen, als Rihanna op de cover prijkte. Dat in vergelijking met toen die andere bekende popster Taylor Swift de cover sierde bijvoorbeeld. Beide tijdschriften stuurden er een tweet de wereld over in, die Rihanna zelf retweette.
Modebijbel Vogue ondervond eveneens stijgende verkoopcijfers toen Rihanna in maart op hun cover stond. Bij Harper's Bazaar zorgde de zangeres zelfs voor een groei in de verkoopcijfers van 0,8 procent, opmerkelijk in tijden waarin de verkoopcijfers van de bladen steeds meer dalen.
|