Ticketverkoop Madonna: excuses en wachtlijstOm Frozen te bekijken druk op de foto.
Zet de Player links af A.U.B. .
In een open brief aan de bestellers van tickets voor het concert van
Madonna verontschuldigt Tele Ticket Service zich voor de vertraging die
zich zaterdag bij de verwerking van de bestellingen heeft voorgedaan.
In een mededeling wijst het bedrijf er daarnaast op dat mensen zich nog
kunnen inschrijven op een wachtlijst voor tickets die nog kunnen
vrijkomen.
Waarschijnlijk bestelden een aantal mensen meer
toegangskaarten voor het concert op 11 juli in Werchter dan ze nodig
hadden. "Hierdoor kan het aantal niet-betaalde reservaties oplopen en
komen er dus tickets vrij die zullen worden toegewezen aan de mensen
die zich op de wachtlijst hebben geplaatst."
Nooit geziene drukte De
ticketverkoop verliep via Proximus Go For Music en werd technisch
gerealiseerd door Tele Ticket Service. Tele Ticket Service is berekend
op het boeken van 16.000 plaatsen per uur. Voor de verkoop van het
concert van Madonna kregen de website van Proximus Go For Music en Tele
Ticket Service echter een nooit gezien aantal simultane bestelpogingen
te verwerken. Terwijl de tickets op vier uur tijd de deur uit konden
zijn, zorgden technische moeilijkheden ervoor dat het dertien uur
duurde.
Door "deze ongeziene drukte" kreeg Tele Ticket Service
wel de kans om zijn software "te finetunen" voor dergelijke situaties.
"Die kans krijgen we zelden, maar heeft ons nu gewapend voor de komende
uitdagingen."
|