4FM wordt JOE FMLeen Demaré: bekendste 4FM-presentatrice. Radiozender 4FM verandert op 1 april van naam en wordt JOE FM. De
commerciële zender moet dynamischer worden en krijgt als baseline 'the
smile, the music'. De doelgroep blijft dezelfde, met name 30- en
40-jarigen. Ook muziek blijft een heel belangrijk ingrediënt van JOE FM.
"Te veel grijze muis" De
VMMa nam in mei 2007 4FM over. In januari 2008 investeerde de
moedergroep van onder meer Vtm en Q-Music fors in de radio. "Vanaf dit
jaar gaan we de zender echt activeren en zijn profiel versterken. We
geloven sterk in het radiostation, maar 4FM was eigenlijk nog te veel
een grijze muis. Met deze nieuwe naam zetten we een nieuwe, logische
stap vooruit", zegt Peter Bossaert, algemeen directeur van de Q-group.
"Iets met een hoek af" JOE
FM moet staan voor vrolijkheid, energie, karakter, verrassing en
spontaniteit. De zender moet ook een 'ondeugend' karakter hebben, "iets
met een hoek af". Ten bewijze: van het groene logo is ook een hoek af.
"Joe is een naam waar je niet om heen kan, iemand die je niet kunt
negeren", zegt programmadirecteur Bert Geenen.
Aan het
programmaschema wordt momenteel nog gewerkt, maar de stemmen voor het
ochtendblok liggen al vast: Alexandra Potvin (nu nog Q-Music) en zanger
Raf Van Brussel.
|