Lady Gaga achtervolgt ons tot in de bioscoop
Aan Lady Gaga ontsnappen is onmogelijk voor wie kranten leest, surft
op het internet, tv kijkt en/of radio luistert. De zangeres is overal en
staat altijd in de belangstelling. De enige plek die ze nog niet heeft
veroverd, is de cinema. Maar als het aan de excentrieke zangeres ligt,
komt daar verandering in. Het enige geluk? De overstap naar de
filmindustrie is gepland voor een onbepaald moment in de toekomst.
"Op een bepaald moment zal ik zeker de overstap maken naar de
filmwereld. Ik ben daar eigenlijk zowat voor gemaakt", zegt ze in een
radio-interview.
Ervaring heeft ze nochtans bijna niet: ze
verschijnt alleen op het scherm door haar videoclips en opgemerkte
verschijningen op de rode loper. De videoclip bij haar single
'Telephone' komt wel in aanmerking als filmervaring: het was een
kortfilm van ongeveer 9 minuten.
De weg naar overdosis? Een
overstap naar het grote, witte scherm ligt voor de hand, maar voor de
Gaga-vermoeiden onder ons (en hun aantal groeit) zou het net de druppel
tot overdosis kunnen zijn. Maar daar laat Gaga zich natuurlijk niet door
tegenhouden.
Marketingmachine Naast
zangeres, is Gaga ook een voorbeeld van de meest geoliede én
succesvolle marketingmachine in de wereld. Dat legt haar geen
windeieren: ze heeft net een miljoenencontract afgesloten met Giorgio
Armani, een van 's werelds meest gerespecteerde mode-ontwerpers. Als ze
een single uitbrengt, is die binnen de paar uur de beste verkopende;
als ze een tournee plant, is het al uitverkocht voor je de concerten kan
aankondigen.
Rosario of Marisa? Gevraagd
naar wie haar zou mogen spelen, antwoordde Lady G. 'Rosario Dawson, ik
ben altijd een grote fan van haar geweest. Of doe maar Marisa Tomei, ik
ben een geweldigde fan van haar. Al mijn vrienden noemen me Marisa als
ik boos word, omdat ik erg New Yorks ga praten en smakkend op kauwgom
begin te kauwen."
|