Finale 'Slimste mens' piekt met 1,2 miljoen kijkers
Gemiddeld 1.094.260 televisiekijkers hebben gisteravond afgestemd op de finale van 'De slimste mens ter wereld'. Daarmee boekte Vier een marktaandeel van 40,8 procent in de commercieel belangrijke doelgroep van 18 tot 54 jaar.
Op het piekmoment waren er 1.217.414 kijkers. Precies 995.198 mensen keken volledig live. Het tiende seizoen, dat voor het eerst op Vier werd uitgezonden, behaalde zo uiteindelijk gemiddeld 836.108 kijkers en 30,3 procent marktaandeel in de bovengenoemde doelgroep.
In totaal bereikte Vier gisteravond 2,4 miljoen kijkers tussen 17 en 24 uur, goed voor een marktaandeel van 18,5 procent. 'Komen eten' bereikte nog gemiddeld 103.852 kijkers, 'De kruitfabriek' 277.728 en 'Man bijt hond' 151.651. Vijf behaalde gisteravond 7,2 procent marktaandeel in de groep vrouwen tussen 20 en 49 jaar. (br;hln)
|