Deze stijl van handtassen is bijna uitgestorven
Steeds minder mensen kopen een handtas met een zichtbaar logo erop. Dat blijkt uit een recente studie van onderzoeksbureau NPD Group die werd gepubliceerd in Forbes Magazine. Subtiele designs blijken veel meer in trek te zijn: hoe minder schreeuwerig, hoe beter volgens de consument.
Maar liefst een derde van de handtassen die vorig jaar over de toonbank gingen in Amerika waren tassen zonder een logo op. Volgens Forbes gaat dit om het hoogste percentage ooit. Zo'n 81% van de millennials vinden dat een logo niet of amper zichtbaar moet zijn. Het magazine concludeert dan ook dat de tassen met logo op hun retour zijn.
"Consumenten vinden hun imago steeds minder belangrijk, terwijl individualiteit alleen maar belangrijker wordt, zeker bij de jongere generatie", vertelt Marshal Cohen, analist bij The NPD Group. "Het cachet van designerlogo's blijft voor velen natuurlijk nog relevant, maar de tijden veranderen. Meer en meer mensen willen hun eigen stijl vinden die ook echt bij hun persoonlijkheid past. Bij een bepaalde groep mensen horen die dezelfde kleren als jou dragen, is minder in trek". (br.hln)
|