Ruim helft mannen kiest voorlezen boven cafébezoek
Een kleine meerderheid (58 procent) van de Belgische mannen kiest
ervoor zijn kinderen een bedtijdverhaaltje voor te lezen in plaats van
op café te gaan. Een nipte minderheid (49 procent) verkiest het
verversen van een luier boven spreken in het openbaar. 89 procent van
de mannen gaat wél liever kijken naar zijn voetballende kinderen dan
naar een betalende match.
Eerste plaats Toch
noemen onze mannen zich 'echte familiemannen'. Ze zeggen dat hun
relatie en hun gezin op de eerste plaats komen, en van hen een betere
man hebben gemaakt. Dat blijkt uit een onderzoek van beautymerk Dove
bij mannen in het kader van de lancering van de mannenlijn Dove
Men+Care.
Koken Uit dat onderzoek blijkt
ook dat het traditionele rollenpatroon bij de Belgische mannen niet
meer bestaat. De man neemt actief deel aan het huishouden en voelt zich
daar goed bij, terwijl zijn vrouw ook uit werken gaat. 88 procent heeft
er geen probleem mee dat zij meer verdient, 72 procent vindt koken
belangrijker dan gezinshoofd te zijn en 74 procent prefereert een
etentje met het gezin boven een partijtje voetbal met vrienden.
Prioriteiten Het
vaderschap heeft een sterke en positieve invloed op hoe mannen zich in
hun vel voelen. 94 procent zegt dat het vaderschap hem heeft doen
begrijpen wat echt belangrijk is in het leven, 90 procent dat ze een
meer bekwaam persoon zijn geworden en 87 procent zegt geleerd te hebben
andere prioriteiten te stellen.
|