Nagellak blijft populair, parfum krijgt klappen
Eén van de best verkochte producten blijkt naggellak. Zelfs in tijden
van recessie groeit de verkoop, dat blijkt uit Amerikaanse cijfers. Ook
anti-rimpelproducten doen het goed op de cosmeticamarkt. Parfum legt
slechtere cijfers voor.
De
verkoopcijfers van cosmetica daalden het voorbije jaar. Zelfs de
lippenstift, bekeken als meest gegeerde beautyproduct tijdens
crisisperiodes, deed het vorig jaar minder goed. Anders is het met de
nagellak, die groeit als nooit tevoren.
Manicure
zit in de lift en dat is meteen de reden van het succes. Steeds meer
vrouwen gaan zelf thuis aan de slag met manicuresetjes en nagellakjes.
Gekleurde nagels kennen bovendien een opmars in de modewereld, daarom
worden zoveel nieuwe potjes gelanceerd.
Samen
met de nagellak, doen ook anti-rimpelproducten het goed. Vooral die met
een zonnebeschermingsfactor schieten de klassieke zonnecrèmes voorbij.
Parfum scoort steeds slechter, reden is het overaanbod. Als cadeau wordt
parfum steeds minder gegeven.
|