Snelheidsborden? Weg ermee!
Dan heeft cd&v zijn dieptezicht verloren want u moet niet opzij kijken als u dat hebt om een bord te zien ! ze willen gewoon de boete's opdrijven ! en de snelhied aanschroeven ! als ze daar mee bezig zijn amai ze zouden hen beter bezig houden met belangrijke dingen ! ze nemen ook werk weg vd mensen die in die sector werken !
Weyts hoort thuis in psychiatrie. Je komt uit Frankrijk (Lille-Rijsel) "Vlaanderen" binnen en daar staat het Belgisch verkeersreglement. 120 op autosnelwegen, 90 op gewestwegen en 50 in de bebouwde kom. Bij de eerste afrit heb je als buitenlander prijs. 70 op gewestwegen. Ik heb nog steeds een Belgisch rijbewijs en geen Vloams. In Wallonië mag je dan wel 90. Of heeft Vlaanderen een apart verkeersreglement Mijnheer Weyts ?
Na de mayonnaisewet, nu verkeersborden! De wereld lacht zich een breuk met onze politici! Zouden dit soort dingen niet in het leven geroepen zijn om te verbergen dat ons land aan de afgrond staat?
70 op gewestwegen, wat een zever. Wat is het volgende, 90 op de autostrade? Het zijn meestal die die overal traag rijden en het verkeer opstroppen die hun regels maar half kennen.
Borden zetten ze enkel om er net achter te flitsen. Gans het snelheidsbeleid is enkel op geldklopperij afgestemd. De grote winst in levens komt er door de constructeurs die hun wagen beter en veiliger maken.
De inkomsten uit boetes lopen terug, dus de politici hebben schrik voor hun eigen inkomsten. Daar moet dan dringend iets aan gedaan worden zodat er terug meer verwarring komt en er dus terug meer boetes zullen zijn.
CD&V vindt dat er te veel snelheidsborden langs gewest- en lokale wegen staan en wil ze daarom allemaal weghalen. Een bestuurder zou aan het type weg moeten kunnen afleiden hoe snel hij mag. Dat schrijft Het Nieuwsblad.
Negentig is de norm op gewestwegen, maar dikwijls geldt een snelheidsbeperking van 70 km/u. Daardoor is telkens een verkeersbord nodig. "Bestuurders moeten daardoor meer naast de weg kijken dan voor zich uit. Dat kan niet de bedoeling zijn. De verwarring moet weg en daarom moeten de snelheidsborden weg", zegt Dirk de Kort (CD&V), initiatiefnemer van het voorstel. Binnen de bebouwde kom en op snelwegen moet niets veranderen.
De partij dient een conceptnota in bij de commissie Mobiliteit in het Vlaams Parlement. Enkel waar een afwijking nodig is van de snelheid of waar verwarring kan optreden, zou nog een bord geplaatst mogen worden. CD&V lanceert een nieuw principe om de bestuurder duidelijk te maken hoe snel hij mag rijden: op een niet verharde weg geldt 30 kilometer per uur, op een verharde weg 50, op een verharde weg met belijning en dikke witte strepen langs de weg 70, en op wegen met een middenberm 90.
Het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) vindt het uitgangspunt van CD&V goed, maar vindt dat eerst onderzocht moet worden of de wegen wel geschikt zijn.
Weyts wil 70 km/u op alle gewestwegen Minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) vindt het plan van CD&V gevaarlijk, zeker voor buitenlandse bestuurders die niet weten waar ze aan toe zijn. Hij heeft zelf een ander voorstel: maak van 70 kilometer per uur op gewestwegen de algemene regel.
|