Kilometerheffing: "Het systeem werkt en we hebben de cijfers om dat te bewijzen"
Dit gaat de economie nog veel schade toebrengen wacht maar tot ze dit in personen wagens gaan steken wie gaat dan nog veel rijden of gaan werken ? Je houd dan bijna niks meer over van je loon , je kan dan beter gaan doppen en je wagen weg doen hou je meer over ?!Je kan ook kapot belasten en dat is wat ze nu aan het doen zijn , de gene die te weinig bijdragen de rijken en bedrijven worden telkens met rust gelaten ergens is er een einde aan !
Binnenkort ook voor wagens, waarom dacht je dat ze dit land vol van die rotcamera's hebben gehangen, je zal dan én jaarlijkse verkeersbelasting betalen, woeker taxen op je benzine, en een belasting op gereden kilometers. Een driedubbele belasting.
Tuurlijk werkt het. . De gewone burger betaald als laatste deze heffing (verdoken belasting) wel!
En dat het verdorie later niet in mijn auto komt, betalen al genoeg belastingen voor alle vreemdelingen. Trouwens dat systeem zal niet lang leven, er zijn genoeg snufjes op internet
"Het systeem werkt en we hebben de cijfers om dat te bewijzen." Dat meldt Benoît Lempkowicz, woordvoerder van Satellic, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het systeem voor de kilometerheffing voor vrachtwagens. Hij reageert daarmee op een bericht vandaag in de krant L'Echo dat een vijftigtal transportbedrijven de kilometerheffing voor vrachtwagens gaat aanvechten voor de rechtbank van eerste aanleg in Brussel.
"We hebben onze argumenten al voorgelegd aan de rechtbank van Luik, die ons gelijk gegeven heeft", aldus Lempkowicz. Nu slepen transportbedrijven Viapass, het interregionale orgaan dat de kilometerheffing coördineert, en Satellic, het bedrijf dat instaat voor de dienstverlening van het nieuwe systeem, voor de rechtbank in Brussel. De betrokken bedrijven vragen de aanstelling van een gerechtelijke expert, die onder meer moet nagaan of de registratiestoestellen voldoende betrouwbaar zijn.
In totaal zijn een half miljoen OBU's (On Board Unit) verdeeld, waarvan er 350.000 geactiveerd zijn, aldus Satellic. "Zowat 5.000 van die toestellen geven een rood licht, hetgeen kan duiden op het vergeten activeren of een probleem met de kredietkaart. Van die 5.000 toestellen zijn er ongeveer 500 daadwerkelijk defect, ofwel 0,14 procent van de geactiveerde OBU's", aldus de woordvoerder.
"Het staat iedereen vrij om zich gekrenkt te voelen en zijn rechten te doen gelden. Maar je vraagt geen opschorting van een systeem voor 500 gevallen", klinkt het nog. Satellic zal volgens de woordvoerder de cijfers ter bewijs neerleggen "overal waar er naar gevraagd wordt".
Viapass wenste vandaag niet te reageren op het bericht. "We hebben nog niks vernomen van de rechtbank, dit is voorbarig", aldus communicatieverantwoordelijke Edward Claessens.
|