Wegens terug veranderen van de corona maatregelen zijn volgende zettingen nog proefzettingen en vanaf nu is iedereen toegelaten: zaterdag 13 juni zondag 14 juni zaterdag 20 juni zondag 21 juni zaterdag 27 juni voor bovenstaande zettingen de dag voordien bellen naar 0473611655 van 19 u tot 20 u vanaf zondag 28 juni terug inschrijven in het lokaal.
Aan de leden van De Roodborsten Marialoop. Wij hebben een toelating om te spelen morgenavond in de Beukstraat(Visserhoveke) volgens de regels die jullie per brief ontvangen hebben en er zal waarschijnlijk kontrole zijn met boetes als de regels niet gevolgt worden.De leden hebben voorrang bij inschrijving en er is maar plaats voor 20 leden. De volgende schuiven door naar de volgende zetting. Gr, Geert
In samenspraak van het bestuur zullen we morgen hier op de corona kalender hier op plaatsen,maar ieder lid krijgt eerst een brief in de brieven bus met de instructies.
Beste leden ,
deze brief omvat een hele samenvatting van wat mag en niet mag het kan verloppig niet anders wij moeten ook de opgelegde regels respecteren of anders zijn er gewoon geen zettingen, het bestuur moet nog de toestemming krijgen van de burgemeesters (Meulebeke / oostrozebeke om te mogen spelen Meulebeke zal geen probleem zijn denken wij, Oostrozebeke is het afwachten,alles wordt anders op het parcour drongensveldweg gespeeld (Marialoop)
wat ik wel al kan zeggen er is geen lokaal, geen inleg, geen prijs/natuura prijs, geen uitslag,geen samenkomst zowel voor als na de zetting, en er mogen er maar 20 personen deelnemen per zetting er zal een beurtrol worden inge voerdt indien men meer dan 20 inschrijvingen heeft de volgende inde rij bv 21 ste persoon is voor de volgende zetting indie zelf akkoord, er wordt de voorkeur gegeven aan eigen leden.
De instructie zullen moeten strik opgevolgt worden dus probeer het aub zo te houden, anders zal het vlug gedaan zijn met het zetten wij moeten ons ook houden aande strenge opgelegde regels.
Denk dat je maandag of ten laaste dinsdag een brief zal krijgen in de brievenbus.
De nieuwste maatregelen omtrend de vinkenzettingen, verdere instructies volgen nog inzake hoe we het gaan allemaal regelen.
Speciale vergadering Bestuursorgaan A.Vi.Bo. vzw van 14 mei 2020
Aanwezig via skype-verbinding:
- Dhr. Gino Welvaert, voorzitter
- Dhr. Marnix Moerman, ondervoorzitter
- Dhr. Jan Hollevoet, ondervoorzitter
- Dhr. Dominique Baert, bestuurder
- Dhr. Eddy Dejonghe, bestuurder
Verontschuldigd:
- Dhr. Gilles Peirs, bestuurder
Zoals eerder gemeld liet uw Bestuursorgaan geen kans onbenut om onze hobby bij onze bevriende politici en beleidsmakers in de kijker te zetten.
De malaise rond Covid -19 in combinatie met de blijvende bezorgdheid voor de volksgezondheid maakt het voor ons en ook voor deze mensen niet eenvoudig om onze hobby binnen een versoepeling van de maatregelen op te nemen.
Niettegenstaande de grote uitdaging durfden zij het toch aan om de vinkensport blijvend te verdedigen. Zo zorgden zij er voor dat wij vanaf maandag 18 mei 2020 zettingen mogen organiseren mits een aantal strikte voorwaarden!!
Wij danken dan ook met een bijzonder warm hart en grote erkentelijkheid de heren:
Kurt Vanryckeghem, Vlaams Volksvertegenwoordiger en Burgemeester van Waregem, gastheer van onze Algemene Vergadering en vaste steun en toeverlaat voor onze werking;
Carl Decaluwé, Gouverneur van de provincie West-Vlaanderen, destijds en gelukkig nog steeds vurig voorvechter van onze hobby en blijvend sympathisant van de vinkensport;
Alexander De Croo, Vicepremier en net als zijn vader, de Minister van Staat, de heer Herman De Croo, vurig sympathisant van onze bloeiende werking en graag geziene gast bij tal van gelegenheden.
Op uitdrukkelijke vraag van en met de adviezen verstrekt door vermelde beleidsmakers tekende uw Bestuursorgaan een aantal bijzonder voorwaarden uit waarbinnen zettingen kunnen worden georganiseerd.
Echter:
Het zou van bijzonder weinig burgerschapszin getuigen mochten wij onze vinkeniers niet wijzen op de blijvende risico’s en het steeds aanwezige gevaar op besmetting bij elke verplaatsing en elke ontmoeting ( hoe beperkt ook).
Wij beschouwen het tevens tot onze dwingende plicht om heel goed voor onszelf en voor elkaar te zorgen!! Dit was van bij aanvang onze stellingname en wij blijven deze getrouw!!
Onderstaand vindt u een oplijsting van de mogelijkheden en beperkingen van de versoepeling van de maatregelen:
Deze mogelijkheid gaat pas in vanaf maandag 18 mei 2020!!
Respecteer ALTIJD de onderrichtingen van de gemeentelijke overheid waar uw maatschappij speelt!! Indien gelijkaardige samenkomsten verboden zijn, ga hier dan correct mee om!!
Volg de afspraken vervat in een eventueel politiereglement steeds en zoals altijd strikt en stipt op!!
De zetting werd vooraf aangekondigd in ons A.Vi.Bo.-blad!!
Respecteer STEEDS de regels van social distancing
Je houdt minimaal 1,50 meter afstand van elkaar!!
Het continu dragen van een mondmasker is VERPLICHT!!
Lokalen en café’s blijven gesloten!!
Samenkomsten voor of na de zetting zijn dan ook strikt verboden!
Het aantal deelnemers is BEPERKT tot 20 per zetting!
Eventueel beperkt tot één deelnemer per huisgezin zodat zoveel mogelijk verschillende liefhebbers kunnen deelnemen.
Wij dringen er dan ook op aan om enkel in eigen maatschappij te spelen. Liefhebbers uit eigen maatschappij krijgen dan ook voorrang om deel te nemen.
De zettingen gaan door als proefzettingen. Uitslagen maken dan ook geen deel uit van eventuele plaatselijke of regionale kampioenschappen en/of regelmatigheidscriteria. Het wedstrijdelement wordt op die wijze extra vermeden en niemand dient zich dan ook verplicht te voelen tot deelname.
Er is ALTIJD een verantwoordelijke die de stipte opvolging van deze afspraken in de reke opvolgt!! Ook deze persoon respecteert de regels inzake social distancing en draagt een mondmasker.
Inschrijven kan enkel vooraf per telefoon/ GSM/mail bij de verantwoordelijke van uw maatschappij! Inschrijvingsbriefjes zijn uit den boze.
Zettingsoft gebruiken zal voor hen de communicatie vergemakkelijken. Zo kunnen zij nadien makkelijk een uitslag doorsturen via mail.
Een lijst van aanwezige liefhebbers wordt door de secretaris bijgehouden. Gebruikers van Zettingsoft beschikken altijd over een lijst van de aanwezigen en kunnen op eenvoudige vraag van de overheid toelichting verschaffen.
Zijn ten strengste verboden:
Het vragen en/of innen van inleggeld,
het afroepen of uithangen van een uitslag,
het uitbetalen van vooruit,
het schenken van bloemen en natura
Regels worden klaargelegd door één verantwoordelijk bestuurslid op een veilige en hygiënisch verantwoorde manier. Het gebruik van handschoenen is bij deze handeling dan ook verplicht!!
Nummers worden bekend gemaakt voor het betreden van de reke. Er worden geen fysieke nummers uitgereikt.
Na aankomst aan het speelterrein blijf je in je auto tot één kwartier voor aanvang van de wedstrijd.
Je komt pas één kwartier voor aanvang van de wedstrijd in de reke en begeeft je rechtstreeks naar het aan jou toegewezen nummer.
Je zet je vogel en plaatst vervolgens je stoel ter hoogte van de vogel die je tekent. Je houdt altijd voldoende afstand van andere vinkeniers. Je neemt pas plaats wanneer de vogel die je dient te tekenen op de grond staat.
Iedere deelnemer blijft één uur (of tot het eventueel vroeger afvlaggen) bij de te tekenen vogel zitten, wat ook zijn prestatie is.
Je verlaat op het einde van de zetting ordentelijk en onmiddellijk de reke. Je behoudt bovendien afstand van andere deelnemers.
Iedereen gaat gedisciplineerd naar zijn wagen en begeeft zich vervolgens onmiddellijk naar huis!
Wie zich niet houdt aan vermelde onderrichtingen zal worden gesanctioneerd en kan niet langer deelnemen.
Toeschouwers worden terecht gewezen en dienen de reke te verlaten.
Bel, chat of… nadien met vrienden of collega’s om het resultaat te bespreken!!
Het verantwoordelijk bestuurslid zorgt voor opname van de getallen en het ontruimen van de reke op een veilige en verantwoorde manier!! Het gebruik van handschoenen is bij deze handeling dan ook verplicht!!
Ga steeds stipt en correct om met de opgelegde maatregelen. Weet dat deze afwijking een gunst is en wij bijgevolg samen moeten bewijzen dat wij op een volwassen en constructieve manier met deze mogelijkheid omgaan!!
Door het Corona virius gaat het K. V. Belgie dit jaar niet door en wordt doorgeschoven door de inrichters en de contact persoon binnen de Avbibo naar 2021. Weet niet of wij ook worden door geschoven of niet heb het maar zien staan op Fb. Denk dat hier enige overleg hier over beter op zijn plaats was.
Beste Leden, op zaterdag 30 november 2019 vanaf 18 U 30 is er een vergadering met aansluitend receptie aangeboden door het bestuur dit alles gaat door in de school van marialoop marialoopsteenweg 55 8760 Marialoop Dagorde: Welkomstwoord voorzitter. Inschrijving van oude en nieuwe leden . Aanvragen van bondskaarten (lijst ingeven). Hoklijsten binnen brengen.Graag invullen op bijgevoegd blad . Allerlei. Receptie met hapje en drankje.