Heden verneem ik dat RENE THIERRY op 80 jarige leeftijd overleden is op 12 September 2012
RENE was een der medestichters van AOPA-BELGIUM en beroeps matig aktief als TV spreker op de RTBF
Aktief als VLIEGTUIGPILOOT en later een der bezielers van de ontwikeling van het ULM vliegen hier in BELGIE
Hij vertegenwoordigde ook enkele malen AOPA-BELGIUM bij de WORLD ASSEMBLY van IAOPA( global) alvorens ik in 1980 de permanente LIAISSON OFFICER van IAOPA werdt bij de EU-INSTELLINGEN in BRUSSEL en ook de honneurs waarnam voor AOPA-BELGIUM tot in 2004
Ik denk met eerbied terug aan het belangrijk werk dat RENE leverde voor de PILOTEN en EIGENAARS aktief in GENERAL AVIATION , AERIAL WORK OPERATIONS en LUCHTSPORTEN
Heden moeten wij uw aandacht op vestigen dat AIRSHOWS worden uitgevoerd volgens zeer STRENGE VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN toepasselijk om de voorziene GRONDORGANISATIE, DE DEELNEM LUCHTVAARTUIGEN EN DE BEVOEGDE PILOTEN
Er zijn op vele vliegvelden FLY-IN ,OPEN DAY FLIGHT DEMONSTRATIONS en andere gelijkaardige benoemde aktiviteiten, deze zijn niet onderworpen aan deze STRENGE REGELGEVING
Heden verneem ik dat er nog steeds personen zijn welk mij trachten te bereiken op mijn vroegere YAHOE email adres, gelieve enkel SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM te gebruiken
Op gebied van BLOGS staan veel vroeger gestelde vragen beandwoord op de VROEGER BLOG; .......... SYLVAIN70 ( 414.275)
At 1300 hr a visit to the EP-BRUSSELS and a meal with a MEP and his POLITICAL ADVISERS concerning the background of the motivation thad this high level MEP is not declaring his intrest in GENERAL AVIATION, he promised his support for my proposals on AVIATION on the promise I would not release his Identy ??
1400 schort visit at NATO-EVERE on a SECURITY-EXPERT concernig the SECURITY about HELICOPTER OPERATIONS inthe future??
1500 hr Visit to a number of contacts in HQ-EUROCONTROL in vieuw to introduce LUTS DOMMEL the permanent IAOPA delegate in BRUSSELS
BRIEFING about HCI-AERO about TRANSITION of SCIENCE intoREALITY and introduction of the avaible lecture on HUMAN BEHAVIOR in AVIATION by WWW.ASHGATE.COM
Briefing by the Secretary General of CANSO PAUL RIEMENS of the DUTCH ATC
Closing the evening with a schort reception in presence of DAVID MC MILLAN DG-EUROCONTROL organised by RAeS/BRUSSELS
Gelieve mij geen E-mails te sturen om te trachten GOEDKOPE VLIEGREIZEN te vinden??
Ik ben aktief geweest als PILOOT-INSTRUCTEUR maar ben ;;NOOIT betrokken geweest bij de commerciele aspecten van VLIEGTUIGREIZEN en heb dus geheel geen kennis van hoe men goedkoop tickets kunt bekomen
Heden vraagt men om een toelichting te geven over de PROCEDURES voor IFR vluchten naar een AIRPORT:
Een der grote problemen is dat de REGIONALE VLAAMSE AUTORITEITEN gebrek aan kennis hebben van de ICAO documenten welk van toepassing zijn zoals: -ICAO ANNEXE 14 --ICAO DOC 44
Ook bij het DGLV beschikt men niet over de bevoegde persoon die de nodige kennis heeft om de juiste verplichtingen te doen toepassen???
Ikzelf heb deze voorschriften sedert een aantal jaren niet meer opgevolgt en durf mij niet aanspreken zonder in het bezit te zijn van de UPDATED ICAO documenten
Wat betrefd het ZWEEFVLIEGEN heb ik mijn opleiding gedaan op.....C800 bij de FAF
Nadien heb ik mijn SOLO gedaan op een EMOUCHET een Franse versie van de Duitse GRUNAU
Verder heb ik gevlogen op: -KA6 -KA7 -KA2 -GRUNAU -BREGUET -JAVELOT -KA8 -WEIHE -RHONTLERGE -DOBBELRAAP -MUCHA -FOKA -SK21 -BLANIC -SKYLARK -BIJAVE -LO100 -GROB - Dit zijn de toestellen welk ik via mijn geheugen herinner Ik zal trachten mijn LOGBOEKEN eens te bekijken in de toekomst??