GEEN TE GROTE BUTTONS TOEVOEGEN.... BEDANKT Het is heel moeilijk om ze te verwijderen en ze kunnen alles blokkeren
geboren tussen 23 december en 20 januari
geboren tussen 21 januari en 19 februari
Alles heeft een verband met elkaar. Zo vormen de 12 dierenriemtekens een eenheid. Het ene teken vloeit over in het andere en mag niet als een op zichzelf staand iets gezien worden. De Dierenriem of de Zodiak vormt een twaalfvoudige eenheid.
geboren tussen 20 februari en 21 maart
geboren tussen 22 maart en 20 april
geboren tussen 21 april en 21 mei
geboren tussen 22 mei en 21 juni
geboren tussen 22 juni en 23 juli
geboren tussen 24 juli en 23 augustus
geboren tussen 24 augustus en 23 september
geboren tussen 24 september en 23 oktober
geboren tussen 24 oktober en 22 november
geboren tussen 23 november en 22 december
Deze oefeningen zijn gemaakt met het foto programma Adobe Cs ze zijn gemaakt door mezelf ....... Iedereen mag gerust zijn sterrenbeeld kopiëren en op zijn blog zetten Vera
Al de foto´s met bloemen zijn in de tuin genomen .....
O.L.Vrouwetoren Antwerpen Ook al is de toren net geteld 123 m. hoog, hij is niet één, twee, drie gebouwd: de werkzaamheden hebben net 100 jaar geduurd en daarmee bereikte de bouw van de kerk er in 1518 echt zijn ‘hoogtepunt’ mee. !!
Geniet van mooie teksten,en oefeningen van Photoshop . Alles komt recht uit mijn eigen gedachten- en gevoelswereld . Ook de tuin is één van mijn geliefde plekjes. Ik geniet van mooie gebruiksvoorwerpen en mooie, kunstig gemaakte zaken
Ook mijn geboortestad "Antwerpen" - die zo dikwijls negatief in het nieuws komt..
Mooie panoramische foto bij link´s ; rechts klikken , zeker de moeite !!!
Mijn grote voorkeur gaat uit naar luisterliedjes o.a. Herman van Veen , Dimitrie van Toren , Boudewijn de Groot., Bart Herman en Juul de Corte ..................... Liedjes van Elly en Rikkert Zuidervelt vind ik ook heel mooi New age-muziek , en franstalige van o.m. Alain Barrière, Charles Aznavour ........... Ray Charles heeft heel mooie liederen gemaakt
Ook Monika Martin zingt prachtige liedjes, romantisch en vol levenswijsheid .............. ECHT genieten
Een plant, die nooit sterft ! Een wonder der natuur - honderden jaren levend zonder water en grond. In extreme hitte en kou. Deze merkwaardige plant kan men zo vaak men wil laten bloeien en weer laten indrogen. Zonder tuin en zonder grond, zowel binnen als buiten. Wie haar voor het eerst ziet, houdt het niet voor mogelijk, dat uit deze ogenschijnlijk levenloze knol binnen enkele minuten een groen gewas kan ontstaan.
Om de roos van Jericho tot bloei te brengen, overgiet men haar met koud, warm, heet, of zelfs kokend water, dat nornaaI gesproken elk plantaardig leven zou vernietigen. Dan beleeft u een bijna onvoorstelbaar wonder der natuur. Er komt nieuw leven in de ogenschijnlijk levenloze bladeren. De afzonderlijke twijgen openen zich, meer en meer, en na enkele uren is de roos prachtig vol en groen geworden. Dan neemt men de roos uit het water, legt haar op een bord en geeft haar elke dag vers water. De roos van Jericho mag maar 8 dagen vochtig blijven en moet dan op een droge en warme plaats gelegd worden. Na ± 2 dagen is de roos weer helemaal ingedroogd, zodat men dit wonderlijke schouwspel steeds weer kan herhalen. Deze foto´s zijn juist getrokken . Ik heb er een montage van gemaakt !
Van Mieghem werd geboren in het hartje van de oude haven van Antwerpen. Zijn vader hield café, eerst op de Van Meterenkaai, daarna in de Montevideostraat op het Eilandje. In zijn jeugdjaren werd hij geconfronteerd met het harde leven aan de waterkant. Op de lagere school toonde hij reeds zijn tekentalent. Rond 1892 kwam hij aan de Antwerpse Academie in contact met het werk van o.a. Vincent van Gogh, Georges Seurat, Meunier en Henri de Toulouse-Lautrec. Door de jongerenvereniging "De Kapel" (Godshuis Lantschot nabij het Hessenhuis) maakte hij kennis met de ideeën van het anarchisme. Er groeide in hem een idealisme dat hij nooit zou verloochenen. Hij zou de kunstenaar worden van het typische havenvolk: de buildragers, de zakkenmaaksters, emigranten, schippers en zwervers.
In 1896 werd hij echter door Professor Siberdt (dezelfde die tien jaar eerder Vincent van Gogh wegstuurde) van de academie verwijderd. De kunstenaar, die niet wou plooien voor het academische onderricht, ging dan maar in dienst van zijn vader werken als scheepsbevrachter (het café van moeder werd vooral bezocht door binnenschippers). Van Mieghem bleef tekenen en op zijn tochten door de haven nam hij steeds een schetsboek mee om zijn indrukken op papier te zetten.
In zijn sociale belangstelling werd de kunstenaar bijzonder geboeid door deze duizenden landverhuizers die hun land van oorsprong (vooral Polen en Rusland) voor de pogroms ontvluchtten om hun geluk te gaan zoeken in de Nieuwe Wereld. In 1901 kende Van Mieghem heel wat succes op de Brusselse salon van "La Libre Esthétique" waar zijn achttal pastels en tekeningen hingen naast werk van Franse impressionisten als o.a. Claude Monet, Paul Cézanne, Camille Pissarro, Pierre-Auguste Renoir en Vuillard. Op 28 januari 1902 huwde hij met zijn verloofde Augustine Pautre, een Brussels meisje dat lessen volgde aan de Antwerpse Academie. Op 11 november van dat jaar werd een zoontje geboren dat naar zijn vader Eugeen werd genoemd. Tussen 1900 en 1903 exposeerde EVM vooral met de Antwerpse groep Eenigen die hij met enkele vrienden had opgericht.
Een van mijn favoriete schilders Eugeen Van Mieghem " ik heb de link toegevoegd aan mijn favorieten. Ben ook lid van de "Van Mieghem-stichting ".
Nog zo'n oase is het Hendrik Conscienceplein. Hier sluit de stad u in haar beschermende armen. De triomfantelijke barokfaçade van de Sint-Carolus Borromeuskerk vormt er een harmonisch geheel met de statige classicistische gevels van de Stadsbibliotheek, bewaakt door de 19de-eeuwse Vlaamse auteur naar wie het plein genoemd is.
De oude beurs
De Oude Beurs in de Hofstraat dateert van 1515 en verving een nog oudere. De galerij rondom het binnenplein vertoont Italiaanse architectuurinvloeden, maar voor het ruimtelijke concept stonden de 'panden' model waar de Antwerpse kooplieden handel dreven. Hier ontstonden de eerste moderne beursactiviteiten.
Antwerpen was toen een van 's werelds belangrijkste financieel-economische centra. Vandaar dat reeds in 1531 in de Twaalfmaandenstraat een nieuwe en zeer grote Handelsbeurs werd opgericht: 'de Moeder van alle beurzen', die onder meer model stond voor de beurzen van Amsterdam, Londen en Rijsel (Lille). Het gebouw brandde af in 1581 en werd twee jaar later heropgebouwd. In 1856 werd ook deze beurs door brand verwoest. De huidige reconstructie dateert van 1872, maar is, afgezien van de overkapping, nog steeds gebaseerd op het oorspronkelijke plan.
De Meir is niet alleen Antwerpens beroemdste winkelwandelstraat. Heb ook oog voor de 19de-eeuwse eclectische gevels en voor monumenten als het voormalig Koninklijk Paleis of het Osterriethhuis. En natuurlijk kan u onmogelijk naast de 'Boerentoren' kijken. Dit 97 meter hoge torengebouw werd in 1932 voltooid en was toen de eerste 'wolkenkrabber' op het Europese vasteland.
Na een wandeling over de Meir vindt u verpozing op de terrasjes van de de Keyserlei. Loop ook even het Centraal Station binnen. Deze monumentale 'spoorwegkathedraal', met een enorme overkoepelde hal werd 100 jaar geleden gebouwd en behoort tot de mooiste stations van Europa.
De Grote Markt
Op de Grote Markt verwelkomt Brabo u in de sfeer van een wereldstad uit de 16de en 17de eeuw. Daarvoor zorgen de trotse gildenhuizen met hun trapgevels en gouden beelden; staaltjes van hoogbouw uit ver vervlogen tijden, bedoeld om de macht en de rijkdom van de gilden te etaleren. Een aantal van die gebouwen zijn wel reconstructies uit de 19de eeuw, gebaseerd op de talrijke oude schilderijen van de Grote Markt. Net als Brabo getuigen de gildenhuizen dus ook van een romantische hang naar een roemrijk verleden van welvaart en vrijheid.
Eén stap in de Vlaeykensgang en u bent in een andere tijd, een andere wereld. Zelfs de geluiden van de moderne stad dringen niet door tot deze wirwar van steegjes en gangetjes. Neem, zoals de kenners, die stilte te baat als de beiaard speelt.
Omgeving Steen
Niet alleen op de verhoogde wandelterrassen bij het Steen, maar ook onder de 'hangars' kunt u langs de Schelde flaneren. Hier hangt nog helemaal de sfeer van de 19de-eeuwse haven. Nu worden er nog maar weinig schepen gelost of geladen, maar geregeld varen wel degelijk merkwaardige vaartuigen aan, zoals cruise- en zeilschepen of oorlogsbodems.
Verder noordwaarts strekt zich 'het Eilandje' uit, als een bizar filmdecor, met monsterachtige ophaalbruggen, drijvende kranen, droogdokken als amfitheaters en monumentale stapelhuizen waaronder Sint-Felix of het 16de-eeuwse Hessenhuis. In het Bonapartedok, gegraven op bevel van Napoleon, kan u oude binnenschepen bekijken.
Antwerpen biedt heel wat moois aan architectuur uit het einde van de 19de eeuw en het begin van de 20ste eeuw. In diverse stadskernen vindt u een concentratie van herenwoningen: in de Leopoldwijk om de Belgiëlei en het Leikwartier, in de omgeving van de Markgravelei, Van Putlei en Jan Van Rijswijcklaan. Hét paradepaardje is ongetwijfeld de wijk Zurenborg op het grondgebied Berchem, een woonkern die gelegen is tussen het station van Berchem en de Tramplaats. Naast de prestigieuze Cogels-Osylei stralen nog zes andere straten met prachtige stadswoningen de sfeer uit van de fin-de-siècle bouwkunst.
Daar kan u een zeldzame verscheidenheid aan bouwstijlen bewonderen, die de buurt tot een internationaal vermaard architecturaal curiosum maakte. De beste architecten konden hier hun talenten welig botvieren en een bezoek is beslist de moeite waard. De wijk Zurenborg werd in 1980 beschermd als stadsgezicht.
Er was eens een man die een vrouw had die zo jaloers was dat ze al haar tijd besteedde aan het doorzoeken van zijn jaszakken , het lezen aan zijn brieven en het snuffelen in zijn orders om maar bewijzen te vinden van overspel.
Elke avond als hij thuis kwam , onderwierp ze hem aan een streng verhoor, controleerde ze de nieuwe telefoonnummers in zijn agenda en zocht ze naar haren op zijn jas.
Toen op ze op een dag niet een enkele haar en ook geen enkel ander bewijs kon vinden , barstte ze in tanen uit .Haar man was stomverbaasd. Wat is er nu weer , vroeg hij ,je hebt toch gen enkel haar gevonden ?
Ze snikte precies. Nu ga je al uit met kale vrouwen !
Zo werkt een jaloerse geest
ALS JE JALOERS BENT , WIJS JE JEZELF AF
Jezelf afwijzen wil zeggen dat je jezelf geen liefde, achting of respect waard acht.Het komt voort uit een diep gevoel van onzekerheid, uit een onvermogen werkelijk van jezelf te houden, jezelf erkenning te geven en te respecteren .Iemand die jaloers is, zal altijd zoeken naar iets om jaloers te zijn. Het is belangrijk dat we onze verbeelding niet op hol laten slaan
Hee, kleine meid op je kinderfiets De zon draait steeds met jou mee Hee, kleine meid op je kinderfiets De zomer glijdt langs je heen Met je haar in de wind En de zon op jouw wangen Rij je mij zomaar voorbij
Hee, kleine meid op je kinderfiets Je lacht en je zwaait naar een zwaan En de vijver weerspiegelt jouw witte jurk En het riet fluistert je naam En het zonlicht speelt In de draaiende wielen Schitterend strooi je met licht
Hee, kleine meid op je kinderfiets Als een witte stip in het groen Slingert jouw blinkende kinderfiets Zich dwars door het zomerseizoen En je rijdt maar door En je fiets wordt steeds kleiner Plotseling ben je weer weg
Voor mijn lieve kleindochter het liedje van Herman Van Veen Veveke
t en is van U, hier nederwaart geschilderd of geschreven mij, moederken geen beeltenis geen beeld van U gebleven geen tekening geen lichtdrukmaal geen beitelwerk van stene tenzij dat beeld in mij dat gij gelaten hebt aleene O, moge ik U Onweerdig Nooit die beeltenis bederven Maar eerzaam Laat ze leven in mij Eerzaam in mij Sterven