DE FOTOBOEKEN ZIJN AANGEVULD......zie rechterkant van blad bij WERKWIJZE.....reeds meer dan 500 fotos..... fotoboek nr 10 is geladen....
REISWEG te volgen op de kaarten aan te klikken in "Mijn Favorieten"

-Di 5 juli 2005:Kortrijk, Zaventem, Barcelona, Madrid,
-Do 14 juli 2005 Caras,
-Vr 15 juli 2005 voorbereiding trekking in de Andes
-Za 16 juli 2005 tot en met Di 19 juli trekking in de
bergen van de Cordillera Blanca (geen internet)
 *Dag 1: Cashapampa 2900m naar Liamacorral 3850m
 *Dag 2: naar Taullipamp 4250m hoogte
 *Dag 3: naar Cachinapampa 3750m hoogte en top Punta Union 4750m
 *Dag 4: naar Vaqueria.en terug
-Wo 20 juli 2005 nachtbus naar Pisco.
-Do 21 juli 2005 overtocht naar Ballestas eilanden
-vr 22 juli 2005 in Huacachina.
-Za 23 juli 2005 naar Arequipa
-Ma 1 tot en met Vr 5 aug 2005: de jungle
-Ma 8 tot en met Do 11 aug 2005: de Inca-trail

Hello iedereen,

Dit is een verrassing voor Alexandra en Jo.
Ik heb deze Weblog gemaakt voor hun reisverslag via www.seniorennet.be, (ja ja ik ben 50 +).

Arnold, papa van Alexandra

alexandra en jo in Peru van 5 juli tot 14 augustus
    6 weken met de rugzak onderweg
    27-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Colca Canyon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo iedereen,

Hier zijn we dan terug na drie dagen weggeweest! Alles goed met jullie?

Hier onze avontuurtjes van uit de Colca Canyon...

Zondag 24 juli
    Na een korte nacht van drie uurtjes stonden we klaar om te vertrekken met de taxi en onze gids naar de Canyon. Eerst 5 saaie uren op een bus, donker, niets te zien en ijskoud. Aankomst aan Condor viewpoint om 7u. Daar was spijtig genoeg nog niets te zien en het was er ijzig koud. We kregen ontbijtje in de vrieskou, een warm theetje deed deugd! Na het ontbijt begon het spectakel, een 15tal condors cirkelden boven ons hoofd, de moeite om eens te zien! Daarna startten we de wandeling naar de diepte van de Canyon. 3 uren stappen naar benden in een mooie omgeving, maar wel een pad met saaie ondergrond en wel nu en dan eens gevaarlijk smalletjes. Tegen de middag waren we in een dorpje waar de gids eten voor ons klaarmaakte. Beetje rust... We vertrokken dan naar de slaapplaats, anderhalf uurtje verder, onderweg uitleg over cactussen en medische planten en vruchten. We sliepen bij de lokale bevolking in een huisje gemaakt van stro en leem samen met drie andere, leuke mensen. Een pintje met chips en zicht op de fantastische sterrenhemel, duizenden! Na een lekkere maaltijd kropen we vroeg onder de wol om 's morgens weer fit te kunnen beginnen.

Maandag 25 juli
    Bij het ontbijt zagen we hoe de kindjes van dit gezin zich klaarmaakten om naar school te gaan, ook eventjes in hun schriftjes gekeken. Op weg naar een oase in de canyon sprongen we eventjes binnen in het schooltje. Het was de leeftijd van het 5de leerjaar, leuk om eens te zien hoe het daar gaat!
    Daarna wandeling verder, we moesten eventjes wachten, de weg werd wat aangepast wegens te gevaarlijk. Een zelfgemaakte ladder bracht de redding!
    Aan de oase hadden we wat rust, eten, zwemmen, ...
    Er stond ons dan nog een zware klim te wachten van 3 uren, de Canyon weer omhoog! Een het was zwaar!! Enorm afgezien, vooral met die rugzak aan! Onderweg even aan de kant voor een groepje ezels die moest passeren met wat bedden op hun rug...
    We kwamen in het donker aan in een niet zo'n leuk dorpje waar het ijskoud was en we een ongezellig kamertje kregen. Saai, dus eten en het bed in! De overgang van natuur en vriendelijke mensen naar een zielig dorp was groot!

Dinsdag 26 juli
    Op tijd op voor de bus naar Chivay. Gelukkig had de gids een ticketje besteld, want de bus zat over, overvol: 44 zitplaatsen, de gang bomvol en ook het dak zat vol! Met een honderdtal mensen zwiepten we door de bochten, leunend tegen en op elkaar! Gelukkig stonden ons de warmwaterbronnen te wachten om te relaxen na de 2daagse! Een groot bad van 35 graden. Ook wat tijd voor een marktje. Na een lekkere pizza keerden we terug naar Arequipa, naar ons leuk hotelletje met vriendelijk vrouwtje! Douche en ook eens vuile kleren binnengebracht in wasserette, 8 kilo!

Morgenvroeg om 8u45 vertrekken we naar Puno, een stad aan het Titicacameer, 6uurtjes.

Veel liefs,
    Jo en Alexandra

27-07-2005 om 03:41 geschreven door arnold

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vraag naar iedere bezoeker !!!
    Zijn de foto's op de berichten voor iedereen zichtbaar ?

Zijn de foto's in " Mijn Favorieten "  ' FOTOBOEK NR 1 en 2 en 3 ' zichtbaar voor iedereen ?

Laat aub iets weten op " reageer" onderaan dit bericht.

Ik vermoed dat er veel bezoekers zijn die nog nooit alle fotos hebben gezien, indien zo dan moet ik een andere oplossing zoeken. Maar welke ???

Beste dank

Arnold

27-07-2005 om 10:30 geschreven door arnold

28-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 27/07/2005 om 20.43

Hallo,

Tis weer zover, we kunnen ons bericht niet schrijven op seniorennet.We kunnen wel inloggen, maar verder gaat het dan niet meer. Zet jij het er in?

Dinsdag 26 juli

Na de terugkomst van de Colca Canyon namen we een heerlijke douche in het hotel en daarna maakten we er nog een gezellig avondje van in het centrum van Arequipa. We deden wat shopkes, dronken een pisco'tje op de markt en gingen lekker eten.

Woensdag 27 juli

Deze morgen namen we de bus van 8u45 naar Puno aan het Titicacameer. We kwamen om 14u30 aan. De busrit was niet zo aangenaam voor Alexandra want de buikkrampen waren weer van de partij ondanks de antibiotica. Der hangt hier toch wel iets in de lucht waar ik niet tegen kan, maar wat? Nu is het alweer wat beter, dus laat ons hopen op beterschap!

In Puno liepen we wat rond op de marktjes, in de shopkes, regelden bus naar Cusco voor zaterdag en regelden onze tour. We gaan er namelijk weer 2 daagskes op uit, we bezoeken de eilandjes op het Titicacameer met 1 overnachting op een eiland bij de lokale bevolking.

Morgen is het de grote feestdag voor Peru, 28 juli, dag van de onafhankelijkheid. Dat wordt hier in het hele land ferm gevierd, de spanning hangt in de lucht. Alles wordt klaargemaakt: gevels bijgeschilderd, podia opgezet, vlaggetjes uitgehangen, tentjes opgezet... Het belooft! We zijn benieuwd.

Groetjes en tot overmorgen (vrijdag)

Kusjes, Jo en Alexandra

28-07-2005 om 09:35 geschreven door arnold

30-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Titicacameer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Donderdag 28 juli

We stonden op om 7u om op tijd klaar te zijn voor onze tweedaagse op het Titicacameer, het hoogst bevaarbare meer ter wereld, 3800m hoog, oppervlakte 8000km2.
    Het busje kwam ons halen aan het hotel, het zette ons af aan de haven van Puno waar we met onze groep van 28 personen de boot namen.
    De eerste stop was de Uroseilanden, drijvende eilanden van riet, zelfgemaakt door de bewoners. We konden even wat rondneuzen hoe die mensen leven. Iets speciaals!
    Dan moesten we 3 uren en 30 min varen naar Isla Amantani, waar we de nacht gingen doorbrengen. Bij aankomst was het reeds 14u, we rammelden van de honger. Bij aankomst verzamelden we met de groep en de lokale bevolking. Het was tijd voor de kamerindeling, elk duo kreeg een gezin toegewezen om te eten en te slapen. Bij gezin Flores waren wij te gast, we werden verwelkomd met een maaltijd: lekkere soep van patat en groenten, een bord met patat, sla, tomaat, gebakken schel kaas en rare paarse wortelknollen, thee achteraf.
    De bevolking daar leeft heel primitief, zonder elektriciteit, maar van ons verblijf konden we zeker niet klagen!
    Veel te vlug na het eten was er een wandeling naar het stadion waar we de anderen van de groep troffen. Na een woordje uitleg van de gids klommen we de berg van Pachatata op, 4150m hoog, om de zonsondergang en het mooie uitzicht te bewonderen op het enorme meer en de Boliviaanse bergen.
    Terug bij het gezin hadden we even niets te doen, goed idee dus om Spaans op te frissen met juf Alexandra.
    Daarna kregen we opnieuw een overheerlijke maaltijd voorgeschoteld. Nog maar net onze laatste hap binnen en het gezin stormde onze kamer binnen met een hoop kledij. Het was de traditionele kledij die wij moesten aantrekken.
    Alexandra: bloes met borduursel, onder- en bovenrok, dit alles ferm aangesnoerd met riem (net gegeten!) en nog een zwarte sjaal op het hoofd.
    Jo: poncho met typisch mutsje.
    Dit alles: zie foto's! We vertrokken halsoverkop richting feestzaaltje, voor we het beseften stonden we met de lokalen op de dansvloer! We werden uitgenodigd, samen met alle andere toeristen in traditionele klederdracht, om mee te dansen. We huppelden, sprongen, liepen, draaiden door de zaal, met 2, 4 of met zijn allen! Na paar uurtjes keerden we huiswaarts waar we een goeie nacht tegemoet gingen.

Vrijdag 29 juli

Om 5u30 kozen we zelf om op te staan voor de prachtige zonsopgang. Als ontbijt kregen we pannekoekjes, heel lekker maar wat weinig voor ons. Het zit zo dat wij hier alle 2 nogal heel veel honger hebben en veel aan eten denken! Gelukkig is de buik aan de beterhand.
    Het was tijd om afscheid te nemen van de familie want we vertrokken naar het volgende eiland Taquile. Bij aankomst moesten we eerst 45min stappen naar Plaza Mayor, waar er een feest aan de gang was voor de onafhankelijkheid van Peru. De mensen dansten, dronken en speelden muziek. Met de groep zijn we dan een eenvoudige maaltijd gaan eten om daarna 560 trappen neer te dalen richting boot. Er stond ons een terugweg van 3 uren te wachten richting Puno.

Het was een fantastische tweedaagse in zo'n mooie omgeving!
    Morgenvroeg vertrekken we om 8u met de bus naar Cusco, onze laatste stop. We verblijven daar eigenlijk 2 weken, maar vandaaruit gaan we 5 dagen naar de jungle en 4 dagen Inca Trail. Je hoort er nog van !

Veel liefs,
    Jo en Alexandra

30-07-2005 om 01:57 geschreven door arnold

31-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mail zaterdag 30 juli 2005 om 19u40

We zijn deze namiddag toegekomen in Cusco.
    Ja, we hebben gelezen dat we voorzichtig moeten zijn, maar we zitten in een veilige, gezellige buurt met veel politie, dus geen zorgen!

We zijn al naar het agentschap geweest voor onze jungletocht en het is hier in de buurt van Cusco, allee, in de buurt... 9 uren verder met 4x4 en boot. Zal wel tof zijn, maar wel niet veel kans om dieren te zien, daarin wel beetje ontgoocheld, maar wel echte jungle met lodges.

We zijn met 4, nog koppel van Amerika en een gids, bioloog.

Je leest wel op seniorennet achteraf.

Morgen nog dagje op het gemak in Cusco en het is zondag, we gaan naar heel typisch marktje in Pisac, hier uurtje bussen vandaan, schijnt de moeite te zijn!

Alexandra en Jo

• 04/07-10/07 2005

WERKWIJZE

-Alleen Alexandra en Jo hebben toegang
    via een code, tot het middengedeelte
    van de weblog om hun verslag te maken
    -Alle bezoekers kunnen een reactie kwijt
    op ieder bericht van Alexandra/Jo
    via "reageer" onder het bericht
    ofwel algemeen via het Gastenboek.
    -Hou er rekening mee dat IEDEREEN uw bericht kan lezen.
    -Wil je een bericht schrijven dat niet
    door ieder oortje en ieder oogje
    mag gehoord en gezien worden,
    dan mail je best op hun mailadres
    joalexandra@gmail.com
    Bekijken van de fotoboeken:
    klik op de fotoboek,
    invullen van ID:
    "reisperu",
    invullen van paswoord: "joalexandra"
    klik op "
    Photo" en
    klik op geel blokje"peru",
    best neem je nu "Slideshow"
    met

• SeniorenNet.be
  • Onze reishulp in Lima
  • Ons reiscontact in Peru
  • lees ook de verhalen en bekijk de prachtige foto's van Marnix Van Geert uit Aalst, getrouwd met Patricia Bellido van ... Arequipa!