Angeltjes
11-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michèle Martin, de kindermartelaarster, is niet welkom in la douce France

 

Frankrijk zegt "NON" tegen een mogelijke komst van M. Martin.  

De Franse minister van justitie heeft laten weten dat Frankrijk geen "schuilplaats" zal bieden aan dit monster. Zijn belgische collega, Stef de Wollige, zegt "verrast"te zijn door de snelle beslissing van Frankrijk in deze. Stef ondervindt nu aan den lijve dat er landen zijn met ministers die van wanten weten en alert zijn.

Niet elke natie,  zoals dit onland, is gediend met andermans vuiligheid. Stef zal nog eens contact opnemen met zijn Franse collega, om te vragen of het menens is.

Zodus blijft M.Martin in de petoet, waar zij thuishoort. Als deze monsterachtige vrouw, die een van de ijselijkste misdaden tegen de mensheid begaan heeft, het laten creperen van jonge kinderen die door het beest die haar man was, opgesloten zaten voor zijn pleziertjes,  plots het licht uit de hemel gezien heeft, kan zij net zo goed in de nor haar bekering vieren en boete doen.

Naar verluidt is Europa wel bezig met een richtlijn die de aangesloten landen zal "verplichten" criminelen van het Martin kaliber op te nemen als ze in eigen land niet meer mogen verblijven!! Goed bezig, de clubleden van President Dweil.

Senior en Ray (in een duo-baan) 

Michel Mercier, de huidige Franse minister van justitie

 


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VB Brussel eist intrekking taxi-vergunningen bij wangedrag

 

 

 

 

 

 

Na de allochtone jongeren in Hofstade, heeft een bepaalde groep Brusselaars zich opnieuw in de meest negatieve zin laten opmerken. 200 Brusselse taxichauffeurs blokkeerden vannacht de toegang tot de luchthaven, zodat vele honderden passagiers kwamen vast te zitten. Pas rond vijf uur ’s ochtends werd de blokkade opgeheven.

Een groep Brusselse taxichauffeurs werkt al jaren onwettig aan de Vlaamse luchthaven van Zaventem. Wie passagiers aan de luchthaven wil oppikken, heeft hiervoor een speciale vergunning nodig. Heel wat Brusselse taxi’s hebben die vergunning niet, net zoals taxi’s uit Vlaanderen geen passagiers in Brussel mogen oppikken om ze naar de luchthaven te brengen. Dat die illegaal werkende taxichauffeurs nu bij politiecontroles nog eens opzettelijk een agent aanrijden, en vele honderden meters lang meesleuren op de motorkap van de wagen, is er heel ver over.

Vlaams Belang fractievoorzitter Dominiek Lootens zal in het Brussels Hoofdstedelijk Parlement hierover minister Brigitte Grouwels interpelleren. Voor Vlaams Belang is de maat vol: het ronduit arrogante en gevaarlijke gedrag van een bepaalde groep Brusselse taxichauffeurs moet dringend stoppen. Op 1 januari 2011 ging de nieuwe gedragscode in, die werd opgesteld door de minister en de taxisector. In die code staat ook een correct en beleefd gedrag ingeschreven. Het ronduit crapuleuze gedrag van een aantal taxichauffeurs staat hier echter haaks op, en dient in de scherpst mogelijke woorden veroordeeld te worden.

Vlaams Belang eist dan ook dat minister Grouwels de vergunningen van die chauffeurs die zich ernstig misdragen, onmiddellijk zou intrekken.

 

 

 

 

 

Dominiek Lootens Fractievoorzitter Vlaams Belang Brussels Hoofdstedelijk Parlement


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moderne maatschappij met middeleeuwse mentaliteit

 

Politie-agent controleert taxichauffeur in Zaventem. Deze heeft geen vergunning, maakt ruzie en rijdt finaal op de agent in. Deze wordt 600 meter meegesleurd op de motorkap en schiet uiteindelijk door de voorruit. De chauffeur heeft een schouderwonde, stopt, stapt uit en begint te vechten met agent. Deze krijgt hulp en razende chauffeur wordt aangehouden. Alle Brusselse chauffeurs worden opgeroepen en blokkeren toegang luchthaven Zaventem. Hieronder het artikel uit Het Nieuwsblad over dit zoveelste multicriminele incident. Het wordt tijd grote schoonmaak te houden.

Meer dan driehonderd boze taxichauffeurs blokkeerden gisteravond alle toegangswegen naar de luchthaven van Zaventem. Ze deden dat na een zware schermutseling tussen een politiepatrouille en een taxichauffeur zonder vergunning. Een agent werd daarbij honderden meters meegesleurd op de motorkap van de taxi en schoot door de voorruit van de wagen de bestuurder neer.

Omstreeks 19uur gisteravond wou de politie een taxichauffeur controleren ter hoogte van de vertrekhal aan de luchthaven. Brusselse taxibestuurders mogen zonder vergunning immers geen passagiers ophalen in Zaventem. De bewuste chauffeur, een jonge twintiger uit Brussel, weigerde de orders van de agenten op te volgen en het kwam tot een discussie. De man duwde prompt het gaspedaal in en reed op de agent in. Die belandde op de motorkap van de taxi. De politieman kon zich vastklampen aan de wagen terwijl de taxibestuurder plankgas gaf, en via de A201 naar de ring wilde rijden.

Geraakt in schouder

De politieman werd zeshonderd meter meegesleurd. Ter hoogte van de brug aan de A201 haalde de agent zijn wapen boven. Hij mikte twee kogels door de voorruit. De taxichauffeur werd geraakt in de schouder. De man zette daarop zijn wagen aan de kant en stapte uit. Daarop ontstond een gevecht. Politiemensen konden de chauffeur uiteindelijk overmeesteren. De man werd overgebracht naar het Sint-Lukasziekenhuis in Brussel.

Massaal protest

Voorbijrijdende taxichauffeurs hadden de schermutselingen opgemerkt en sloegen alarm via hun radiokanaal. Ze riepen hun collega's op om zich massaal naar de luchthaven te begeven, om te protesteren tegen het optreden van de politie. Meer dan 300 taxibestuurders gingen op die oproep in. Om 21uur waren alle wegen van en naar de luchthaven hermetisch afgesloten. De taxichauffeurs parkeerden hun auto dwars over de rijweg. Alleen een zwangere vrouw werd door gelaten.

'Het optreden van de politiemensen is niet goed te praten', protesteert bestuurder Fikri van Taxi Bleu. 'Dit zijn cowboy-praktijken. De bestuurder die neergeschoten werd, is een vriend van ons.'

De Brusselse en Zaventemse taxichauffeurs leven al jaren op voet van oorlog. 'Dat komt omdat de luchthaven een monopolie uitvaardigt waardoor niet alle taxichauffeurs hier klanten mogen afhalen', zegt Fikri. 'Dat is niet eerlijk. Wij zijn geen dieven. Wij willen alleen onze boterham verdienen. De luchthaven heet 'Brussels Airport', waarom zouden Brusselse taxibestuurders dan geen klanten mogen afhalen?'

De protestactie van de chauffeurs veroorzaakte gisteravond laat een gigantische file. Die strekte zich uit tot het Navo-hoofdkwartier in Evere.


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BAM : Buitengewone Antwerpse Miljardenverslinders

 

Peter Delobel van De Standaard verdient een pluim voor zijn stuk dat u kan lezen via de gele link.  Wij schrijven onze eigen bevindingen naar aanleiding van het stuk van Delobel.

Rekenhof hekelt budgettaire flou rond Oosterweelproject

Onduidelijkheid over financiele haalbaarheid

Masterplan 2020 : alles of niets

Het Verkeerscentrum Vlaanderen stelt duidelijk voorop dat het voorlopige einde van de Antwerpse verkeersellende enkel haalbaar is, als alle onderdelen van het Masterplan 2020 uitgevoerd worden. Zoniet, zijn het kosten op het sterfhuis.  In de marge van dit alles : de tramverlenging van Deurne naar Antwerpen die dezer dagen in het nieuws is, omdat de bouwtoelating door de Raad van State vernietigd werd, maakt onderdeel uit van dit Masterplan. Dus, dat zit allemaal snor.

350 miljoen voor de stad die van iedereen is

U zal zich herinneren dat de mallotige burgemeester van de lastige stad Antwerpen, per se en na lang aarzelen en heen en weer wippen, een ondertunneling wenste voor de Oosterweelverbinding op rechteroever in plaats van de Lange Wapperbrug.  Eerst had de mallotige bij hoog en bij laag  beweerd dat de kost van een tunnel lager lag dan die van een brug en dat hij enkel van zijn laatste impulsieve gedachte zou afstappen, mocht de tunnel duurder worden. De berekeningen toonden aan dat de tunnel een pak meer geld zou vergen, maar de malotige hield voet bij stek : als er een meerkost is, zal de stad Antwerpen (daar wonen tenslotte veel belastingbetalers) het verschil bijpassen. Het ging maar om het luttele bedrag van circa 350 miljoen euri. Pfft ... Slaapmans zette zijn schepencollege onder druk :  de liberale financieverantwoordelijke nam (bijna) ontslag en de eveneens liberale Epogebruiker van Openbare Werken, liet zijn partij in de steek en zal nu eerlang Vlaams-nationalist van het Zevende Knoopsgat worden bij de NVA. Dit alles ingevolge het handige gemaneuvreer van de burgemeester in de stad die van iedereen is. Knap gedaan : tenminste 350 miljoen uit een stadskas die decennialang met leningen gespijsd wordt.  De komende generaties zullen dankbaar zijn. Daarom hebben we hier 180 nationaliteiten rondhangen die zullen wroeten om onze schulden af te betalen.  

Nul de botten

Met veel kunst en vliegwerk werd de politieke meerderheid van de gemeenteraad gedwongen zijn goedkeuring te hechten aan een onoverzichtelijke mik-mak van financiële luchtkastelen om de bijpassing van 350 miljoen te aanvaarden. Uit het verslag van het Rekenhof blijkt nu dat de engagementen van de Stad Antwerpen nergens voorkomen in het dossier : geen overeenkomst, geen engagement, geen planning, geen nul de botten, zoals wij dat in de stad van de dikke nekken zeggen. Dat ziet er dus ook prima uit. Proficiat.

We gaan niet moeilijk doen : de kostprijs is niet de kostprijs.

Over naar wat anders.  De raming voor de Oosterweeltunnels beloopt 3065 miljoen euri. Hier worden we echter weer eens bij de neus genomen, want van deze zogenaamde kostenraming is reeds een deel ontvangsten van tolinkomsten afgetrokken. U wordt hier niet goed van ?  Wij zijn al geruime tijd misselijk van al dit geknoei.  Er bestaat een (zoveelste) studie die het aantal voertuigen dat gebruik zal maken van de tunnels raamt met een gemiddelde onzekerheid van 8,5% in min of 18,5% in plus. Dat schiet dus lekker op als basis voor een "return on investment" projectie. Bravo, Karel Vinck, want u willen wij zeker niet over het hoofd zien, als voorzitter van de BAM (staat dit voor Buitengewone Antwerpse Miljardenverslinders ?)

De timing is enkel maar om te lachen opgenomen

De timing van het Masterplan voorziet dat Antwerpen vanaf eind 2020 over een rondgemaakte Antwerpse Ring kan rijden. Als men die timing wil respecteren, moet er zo snel mogelijk een team worden aangesteld dat zich met het nieuwe milieu-effectenrapport zal bezighouden en een ander team voor het ontwerp van de Oosterweeltunnels. Dat staat dan weer in het voortgangsrapport van de Vlaamse regering zelf.

Een coördinator voor het MER-team is intussen aangeworven. Voor het ontwerpteam is voorlopig alleen nog maar een bestek opgemaakt.

De timing moet niet leterlijk genomen worden, die is enkel indiciatief, een streefnorm. Of zo u wil, de komische noot in het voor de rest dramatische verhaal.

En hier zijn we met het plan van De Wever : ook knap en zonder prijskaartje.

Eén van de nieuwe onderdelen die de Vlaamse regering in september vorig jaar aan het oude Masterplan toevoegde, was de verbinding van de E313 in Wommelgem met Ekeren, via een weg van twee maal twee rijstroken, langs het tracé van de spoorverbinding A102. Op dit moment liggen daarvoor drie opties op tafel. Een geboorde weg- en spoortunnel, een niet-overdekte weg- en spoortunnel, of twee afzonderlijke tunnels. Bart de Wever liet zich dit verhaal aanpraten en zonder veel kennis van zaken (waar zou deze historicus wel enige praktische kennis over bezitten ?) werd deze component "zijn" aandeel in het Masterplan ; hij had tenslotte al flink imagoschade opgelopen met zijn standpunten inzake Oosterweel. Over de realisatie, noch de prijs is iets geweten. Goed bezig, Bart : alle grote politici vagen hun hakken aan de centen, die komen vanzelf.

Tramlijnen zonder trams

Ook aan het Kafka-verhaal van de vernietigde bouwvergunning voor de tramlijnverlenging van Deurne naar Wijnegem komt blijkbaar geen einde. Het Rekenhof vraagt zich af hoe De Lijn zinnens was die tramlijn uit te baten vanaf eind 2012, terwijl de levering van de trams pas voorzien was voor augustus 2014.

Ray


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SP-a vraagt jacht op auto's met VL-kenteken

 

Schouppe: Tot € 13.750 boete voor wie VL-klever op nummerplaat plakt. 

In België werd vanaf 16 november ‘10 de Europese nummerplaat voor nieuwe voertuigen verplicht. Op deze nieuwe nummerplaat wordt het witte “B”-kenteken afgedrukt op een blauw veld met (gele) Europese sterrenkrans. Vorig jaar probeerde Staatssecretaris voor Mobiliteit, Etienne Schouppe (CD&V) voor de cijfer- en lettergegevens de traditionele rood-wit-combinatie te vervangen door zwarte letters op een gele achtergrond. Maar die 'Vlaamse' kleurencombinatie botste op verzet bij enkele Franstalige regeringsleden. Zij hielden vast aan de bestaande rood-wit-combinatie. Het Vlaams Belang legde zich nochtans niet neer bij het bereikte “Belgisch” compromis en stelt op initiatief van Vlaams Volksvertegenwoordiger Filip Dewinter sinds enkele maanden tienduizenden gelijkvormige “VL”-kentekens gratis ter beschikking van de Vlamingen

Dit tot groot ongenoegen van bijvoorbeeld sp.a’er Dirk Van der Maelen die vandaag in de Kamercommissie Infrastructuur, Verkeer en Overheidsbedrijven aan Schouppe vroeg om op te treden tegen deze nochtans erg succesvolle actie van het Vlaams Belang, op basis van het KB van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen, dat stelt dat een voertuig slechts in het verkeer mag worden gebracht als het ingeschreven is en de nummerplaat draagt die bij de inschrijving werd toegekend (dus met het “B”-landkenteken).

In zijn antwoord stelde de Staatssecretaris “dat deze VL-klever aanbrengen op het B-kenteken op de nummerplaat, wel degelijk in strijd is met de wet, dat deze overtreding kan vastgesteld worden door de politie of tijdens de autokeuring en dat dergelijke overtreding bestraft wordt met een boete van 55 euro tot 13.750 euro.” In een reactie stelde Volksvertegenwoordiger Tanguy Veys namens het Vlaams Belang in de betrokken commissie het standpunt van de Staatssecretaris sterk aan de kaak en wees er bovendien op “dat het aanbrengen van deze VL-klever geen malafide of frauduleuze bedoelingen heeft, dat dergelijk gebruik niet alleen in Vlaanderen maar ook in andere Europese regio’s (Schotland, Bretagne, Catalonië, …) ingeburgerd is” en vroeg hij zich af “of Van der Maelen ook zou protesteren wanneer naar Frans voorbeeld Islamitische kentekens op de nummerplaat in België zouden opduiken”

Alhoewel in Vlaanderen de voorbije jaren al tal van Vlamingen hun Vlaming-zijn beklemtoonden via het aanbrengen van een VL-kenteken naast hun nummerplaat en dit ter vervanging van het “B”-landkenteken, werd hier nooit tegen opgetreden. Blijkbaar wil de overheid op vraag van sp.a nu plotseling een heksenjacht organiseren tegen iedereen die met een VL-kenteken rondrijdt.

Het Vlaams Belang laat zich in ieder geval niet intimideren en roept de Vlamingen meer dan ooit op om het VL-kenteken aan te brengen op de (oude) niet-Europese en nieuwe Europese nummerplaten.


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A nos chers amis francophones :quelques images de votre comportement patriotique pendant la guerre

 

 Aan onze goede franstalige vrienden : enkele beelden van jullie vaderlandslievend gedrag tijdens WO II

Van de doodgezwegen collaboratie van Walen en Brusselaars met de nazi's bestaan weinig opnames. Met enige trots stellen wij u dit oude filmpje voor met de Heer Léon Degrelle (1906 - 1994), bijgenaamd le beau Léon, die geestdriftig ontvangen wordt (in Duits legeruniform) door de bevolking van Charleroi en Brussel. Opgedragen aan de talrijke lezers van o.m. Le Soir e.a. die niet kunnen zwijgen over de oorlog.


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Labbekakken !

 

Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) vindt dat de staatshervorming waarover onderhandeld wordt, moet zorgen voor een "afgesproken, objectiveerbare, transparante en omkeerbare" solidariteit tussen de deelstaten. Dat heeft hij dinsdag gezegd in het Vlaams Parlement. Peeters kreeg er vragen over de nieuwe Vives-studie over de transfers tussen de gewesten.  

Die recente studie, die de intrestlast mee in rekening brengt, schat de transfers die van Vlaanderen naar de andere gewesten vloeien op zowat elf miljard euro per jaar.  Joris Van Hauthem (Vlaams Belang) wou dinsdag in de commissie Algemeen Beleid weten wat de Vlaamse regering van deze studie vond. Minister-president Peeters noemde de studie waardevol "vanuit economisch-technisch aspect", maar zei dat het in de discussie over transfers altijd moeilijk is om cijfers te gebruiken. "Elke studie zal door de een of de ander in vraag worden gesteld, omdat men ze niet wil aanvaarden, met politiek heen-en-weergetrek als gevolg", zei Peeters. Het debat over de transfers draait volgens de Vlaamse minister-president rond twee punten: de noodzaak aan meer fiscale autonomie voor de deelstaten en de responsabilisering van het beleid dat ze voeren enerzijds, en de vorm van solidariteit anderzijds. Wat die solidariteit betreft, blijft Peeters bij het standpunt van de Vlaamse regering. "De solidariteit dient behouden te blijven, op basis van objectieve, duidelijke en doorzichtige mechanismen en omkeerbaarheid."

Het is met dergelijke flauwe reacties, die trouwens hetzelfde klinken bij de NVA, dat de Vlamingen reeds bij voorbaat alle discussies uit de weg gaan : "de franco-belgen zullen het toch betwisten, dus we gaan het er niet over hebben".  Wat is dan de waarde van het standpunt dat de solidariteit behouden blijft op basis van objectieve en transparante mechanismes ? Waarom zouden die criteria juist zijn ?  En trouwens, wie meet ze ? 

Labbekakken !

Ray


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker sparen

 

In 2009 stuurden de niet-Europese migranten die in België wonen minstens 441 miljoen euro naar hun herkomstland. Dat is de helft meer dan zeven jaar geleden. In 2003 was die som 296 miljoen. Dat blijkt uit cijfers die senator Filip Dewinter (VB) kreeg van minister van Financiën Didier Reynders.

Reynders zei dat de cijfers nog een onderschatting zijn omdat overdrachten in cash of via instellingen die gespecialiseerd zijn in internationale overschrijvingen er niet in zitten. Het gaat alleen om transacties via de banken en via een beperkt aantal financiële instellingen.

Omdat de gewoontes van de verschillende buitenlanders erg verschillen worden geen cijfers meegedeeld per nationaliteit. Die zouden door die andere gewoontes een totaal vertekend beeld kunnen geven, zo zegt de minister nog.

Volgens Dewinter, die zich daarbij steunt op de Wereldbank, gaat ruim 34 % van de transfers van hier verblijvende niet-Europese vreemdelingen naar niet-Europese landen, richting Marokko, 9,34% richting China, 8,96 % richting India, 5,05 % richting Libanon, 3,28 % richting Algerije, 3,16 % richting Tunesië en 1,89% richting Turkije. Bovendien zou het geld dat richting het buitenland gestuurd wordt, geen meerwaarde aan onze economie opbrengen omdat het niet uitgegeven wordt in België en ons land zo BTW-inkomsten en taksen misloopt.

 


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeroen van Inkel, je bent een boerenkinkel

 

 

Terwijl heel de wielerwereld geschokt reageerde op het tragische nieuws over de dood van Wouter Weylandt, maakte een Nederlandse radiopresentator er vrolijk grapjes over. De DJ van Q-music, Jeroen Van Inkel, deed bijzonder lacherig maar dat moet hij nu zuur bekopen. En terecht. Tijdens zijn radioshow zat hij samen met co-presentatrice Patricia Van Liemt zijn ding te doen toen het vreselijke nieuws over het overlijden van Wouter Weylandt binnen kwam. Het duo besloot een minuut stilte te houden, maar barstte na enkele seconden al in lachen uit, terwijl de vrouwelijke helft vertelde dat ze de onfortuinlijke Belg niet kende.

Maar met de huidige sociaal media was hun gelach een kort leven beschoren. Luisteraars reageerden vol afschuw en woede op hun gevoelloze humor via Facebook en Twitter. Ondertussen heeft het presentatieduo publiekelijk zijn verontschuldigingen aangeboden, maar de reacties uit de wielerwereld zijn bijzonder hard voor de beide presentatoren. Eurosport-commentator Danny Nelissen twitterde: 'De wielerwereld is een hechte wereld. Stuur je excuses per brief maar naar de weduwe die zwanger is! Sukkel!"

Bij deze doen we er graag nog een schepje bovenop: Jeroen Van Inkel, je bent een ongelofelijke boerenkinkel. Veel plezier daar in Holland, maar hier kan je beter even niet meer op vakantie komen.

Bron :  Clint.be


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spionnencentrum toont de weg om verstrengde gezinshereniging te omzeilen

 

wereldomroep.nl 

BRUSSEL (ANP/RNW) - Belgen zullen zich voor een gezinshereniging tijdelijk in Nederland vestigen om de nieuwe strengere regels in België te ontwijken. Dat stelde een onafhankelijke openbare instelling in België dinsdag.

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding verwacht een dergelijke zogenoemde Nederlandroute, omdat de regels enkel voor Belgen in België gelden, niet voor andere EU-burgers. Daardoor worden Belgen in eigen land gediscrimineerd, stelt directeur Jozef De Witte in Vlaamse media.

Mensen die van buiten Europa een partner of kinderen naar België willen halen, moeten voortaan bewijzen dat de nieuwkomers geen uitkering nodig hebben. Ook moeten Belgen die willen trouwen met een niet-EU-burger, 21 jaar zijn. Voor buitenlanders is dat 18 jaar.

In Nederland bestaat een vergelijkbare strenge regeling, waardoor een Belgiëroute ontstond. Nederlanders wonen voor een bepaalde periode in België, omdat zij in eigen land niet direct kunnen trouwen met hun buitenlandse partner.

Tot zover dit stuk bj de Wereldomroep Nederland.

Hoe noem je een semi-openbare instelling die buiten elke parlementaire controle om functioneert (en betaald wordt met afgedwongen Loterijgelden) en die via een zogenaamd neutrale mededeling de vreemdelingen aanzet om de belgische wetgeving te omzeilen ?  Het wordt tijd om die organisatie met KGB-mentaliteit af te schaffen en de verantwoordelijken een tijdje te laten doorbrengen in de goede Siberische natuur.


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bij Mijnheer Doktoor
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Erectieproblemen als teken van hart- en vaatziekten
 
Gezondheid
Dat erectieproblemen een invloed hebben op het seksleven is evident. Maar wat de meeste mensen niet weten, is dat deze problemen soms een symptoom kunnen zijn dat een hart- en vaatziekte aankondigt. Praat er dus over met uw arts. Nu!

Van de 10 mensen die in het ziekenhuis opgenomen worden voor een hartaanval, hebben er 6 erectieproblemen", zegt prof. Robert Andrianne, uroloog aan het universitair ziekenhuis van Luik. "Op basis van deze waarnemingen heeft men kunnen vaststellen dat erectieproblemen een onderliggend symptoom kunnen zijn voor een ernstige vaatziekte, zoals een hart-aanval of een beroerte."

Ze zouden dus het topje van de ijsberg zijn en het op die manier mogelijk maken om een vaatziekte in een vroegtijdig stadium op te sporen.

Systematisch de vraag stellen
Toch is praten over erectieproblemen nog altijd niet voor iedereen evident. Voor veel patiënten blijft het moeilijk om dit intieme onderwerp aan te snijden (amper één man op de drie praat er-over tijdens een doktersbezoek). Maar ook sommige artsen hebben er moeite mee om hun patiënt te vragen of alles goed gaat op dit vlak ...

"Elke arts, cardioloog of huisdokter zou deze vraag moeten stellen in het kader van het onderzoek naar de voorgeschiedenis van de patiënt", benadrukt prof. Andrianne. "Als een 50-jarige man zijn cardioloog raadpleegt voor een cardiovasculair onderzoek, zou die hem altijd moeten vragen of hij erectieproblemen heeft. En als het antwoord positief is, moet hij de kransslagaders van de patiënt nader onderzoeken en hem eventueel een inspannings-electrocardiogram (ECG) laten ondergaan om een eventuele verstopte slagader op te sporen. Deze patiënten kunnen immers een kransslagaderprobleem hebben zonder het te beseffen. Wie bijvoorbeeld kampt met overgewicht zal vermijden snel te stappen of snel trappen op te lopen. Daardoor heeft hij nooit hartpijn en weet hij dus niet dat hij een hartaanval riskeert als hij zich op een dag wel eens wat meer inspant."

De risicofactoren beperken
Hoe komt het dat er een verband bestaat tussen erectieproblemen en hart- en vaatziekten? "De erectie is een cardiovasculair proces", legt prof. Andrianne ons uit. "Het wordt gestuurd door twee factoren: het caverneus weefsel en de bloedtoevoer naar de penis, die bepaald wordt door de aders."

Maar aangezien de aders die de penis van bloed voorzien, kleiner zijn dan de krans- of hoofdslagaders, zullen zij bij beschadiging van het vaatendotheel (de binnenste bekleding van bloed- en lymfevaten, nvdr) vroeger aangetast worden, doorgaans drie jaar eerder. Wat kan deze vaten beschadigen? Een te hoge bloeddruk, een te hoog cholesterolgehalte, diabetes, een zittend leven,...

"Ook werkloosheid kan een zeer belangrijke oorzaak zijn, omwille van de stress die hij veroorzaakt. En roken uiteraard", zegt prof. Andrianne. "Als u erectieproblemen combineert met twee van deze risicofactoren, behoort een aandoening van de kransslagader tot de mogelijkheden."

De risicofactoren van erectieproblemen zijn dus dezelfde als die van hart- en vaatziekten. Sommige zijn omkeerbaar, andere niet. Het komt er dan ook op aan de factoren die u kunt beïnvloeden, zoveel mogelijk te beperken. "We controleren ook de hormoonwaarden van de patiënt want tegenwoordig weten we dat testosteron de vaten beschermt."

Herstellende geneesmiddelen ?
Om erectieproblemen te behandelen, worden momenteel courant drie vaatverwijdende geneesmiddelen voorgeschreven. "U bent overigens niet verplicht erectieproblemen te laten behandelen", zegt prof. Andrianne. "We kunnen allemaal leven zonder ge-slachtsverkeer. Uit studies, uitgevoerd op duizenden zieken uit de hele wereld, is echter gebleken dat deze geneesmiddelen ook het vaatendotheel kunnen herstellen. Zieken die een verhoogde kans op een hart- en vaatziekte hadden en die een van deze geneesmiddelen namen voor de behandeling van erectieproblemen, zagen hun cardiovasculair risico dalen. Het is dan ook zeer goed mogelijk dat deze geneesmiddelen in een nabije toekomst gebruikt zullen worden om bij patiënten het beschadigde endotheel te herstellen. Dat is nu nog niet het geval omdat ze uitsluitend ontwikkeld werden voor de behandeling van erectiestoornissen. Ze zullen dus opnieuw uitgebreid getest moeten worden vooraleer ze voor deze nieuwe indicatie gebruikt mogen worden, en dat vraagt wat tijd."

En lees nog meer bij plusmagazine over Insectenbeten voorkomen en genezen - 10 misverstanden over mondhygiëne, Exotische vruchten en veel meer.


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Agressie tegen medisch personeel

 

 

Zélfs het medisch personeel blijft niet gespaard van de toenemende agressie. Dat blijkt uit een nieuwe vraag van Vlaams Belang-raadslid Dirk De Smedt in de Antwerpse provincieraad.

Uit het antwoord van de Antwerpse provinciegouverneur op een tussenkomst van ons raadslid blijkt meer bepaald dat vorig jaar in de provincie Antwerpen niet minder dan 229 gevallen van agressie tegenover medisch personeel (ambulanciers, MUG, spoed) werden gemeld. Met een gemiddelde van drie feiten per vier dagen heeft dit probleem zonder meer onaanvaardbare proporties aangenomen. In het gedetailleerde rapport dat naar aanleiding van de mondelinge vraag van het Vlaams Belang aan de raadsleden werd bezorgd, wordt er bovendien op gewezen dat er vermoedelijk sprake is van een onderregistratie.

Voor het eerst werd ook voorzichtig gepeild naar de origine van de agressors. Op 85 formulieren werd op deze vraag geen antwoord gegeven. In meer dan de helft van de gevallen waarin de afkomst wél werd geregistreerd, ging het om allochtonen (vreemdelingen of Belgen van vreemde origine). In deze – onvolledige – cijfers zijn de allochtonen in verhouding tot hun aandeel in de bevolking met andere woorden duidelijk oververtegenwoordigd.

Hoe men het ook draait of keert en wie de agressor ook moge wezen, één zaak moet duidelijk zijn: agressie tegen personen die ten dienste staan van de gemeenschap is agressie tegen de samenleving  en kan niet worden getolereerd. Een lakse aanpak zendt alleen maar een signaal uit van straffeloosheid en werkt de agressie nog verder in de hand. Enkel een volgehouden beleid van nultolerantie kan de agressie tegen onze hulpverleners stoppen.

Raf Liedts
Fractievoorzitter provincieraad

http://www.vlaamsbelangwillebroek.org/5/42


10-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het huichelachtig monster Michèle Martin

 

De kans is groot dat Michelle Martin binnenkort de gevangenis zal verlaten. De ex van Marc Dutroux werd in 2004 veroordeeld tot 30 jaar cel en heeft daar nu (met voorarrest bij) de helft van uitgezeten. De strafuitvoeringsrechtbank van Bergen besliste dat aan alle voorwaarden is voldaan voor een vervroegde vrijlating. Justitieminister Stefaan De Clerck (CD&V) poogde gisteren de commotie nog te sussen met de verklaring dat het niet zo’n vaart zou lopen en ‘nog niet voor morgen’ zou zijn. Het Openbaar Ministerie heeft beslist niet in cassatieberoep te gaan tegen de beslissing van de strafuitvoeringsrechtbank. En dus komt Martin binnen afzienbare tijd vrij. De nabestaanden van de slachtoffers reageren onthutst, aangeslagen en verontwaardigd.

Martin kreeg niet zomaar 30 jaar cel. Ze was op de hoogte van de duivelse activiteiten van haar man en heeft nooit wat ondernomen om de gruwel te stoppen. Zelfs toen Dutroux een tijdje in de cel belandde, stapte ze niet naar de politie en liet ze twee meisjes opgesloten achter in de beruchte kelder. Ze gaf Julie en Melissa geen eten en drinken zodat de meisjes uiteindelijk omkwamen van honger en dorst. Spijt of berouw heeft Martin ook nooit getoond.

“De invrijheidstelling van Martin is juridisch correct, of we dat nu graag hebben of niet”, verzucht de bekende gerechtsjournalist José Masschelin (Het Laatste Nieuws, 10.05.11). “Toch mag luidop de vraag gesteld worden of ze wel lang genoeg gezeten heeft. Recidivisten moeten normaal immers twee derden van hun straf uitzitten. In het geval van Martin had dat dus 20 jaar moeten zijn. Martin is een raszuivere recidiviste, want ze werd in 1989 al tot vijf jaar cel veroordeeld voor een reeks ontvoeringen en verkrachtingen, samen met Dutroux.” Vijf jaar cel, voor een reeks ontvoeringen en verkrachtingen. U leest het goed.

Omdat Martin die veroordeling opliep voor een correctionele rechtbank en in 2004 voor assisen moest verschijnen wegens een tweede reeks dodelijke ontvoeringen, was ze voor justitie niet ‘in staat van wettelijke herhaling’. In mensentaal: voor het gerecht was Martin geen recidiviste. Onbegrijpelijk. “Wie bedenkt nu zoiets?”, vraagt Masschelin zich verbijsterd af. Volgens de journalist wordt het tijd dat dergelijke kronkels uit de wet worden gehaald. Dat is wel het minste wat je kan zeggen.

15 of 20 jaar, wat maakt het uit. Martin komt, afgemeten aan de gruwelijke misdaden waaraan ze zich mee schuldig maakte, veel te vroeg vrij. Zij mag nu in Frankrijk een nieuw leven beginnen. ‘Iedereen verdient een tweede kans’, zullen sommigen zeggen. Maar die tweede kans had ze al eerder gekregen en verknoeid. En een tweede kans hebben Julie en Melissa, An en Eefje nooit gekregen. Intussen heeft de advocaat van Dutroux al laten weten dat ook zijn cliënt aanspraak moet kunnen maken op vervroegde vrijlating.

Tot zover deze lauwe persmededeling van Vlaams Belang. Zijn er dan geen parlementaire initiatieven die men zal nemen ? Wat een of andere regimejournalist in Het Laatste Nieuws weet te vertellen, interesseert ons niet, dat kunnen wijzelf ook wel lezen. Dit zijn gelegenheden dat velen een duidelijke partij-stellingname verwachten en geen flauw geleuter : daar zorgen wij van Angeltjes wel voor. Sans rancune, vrienden.

Ray


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In onze brievenbus :

Waarde redactie,

De lopende kolderbrigade van Nonkel Kruk doet er blijkbaar alles aan om in het Guiness book of records te komen in de rubriek "schaters van flaters".

Na het ge-hoela-oep van S.De Clerck i.v.m. de nakende vrijlating van een vrouwelijke demoon die haar intrek in een klooster in Frankrijk wil nemen, alwaar ze een "duivelsuitdrijving" zal ondergaan onder de deskundige leiding van ex-bisschop Van Gheiluwe, is een ander lid van de ploeg op haar stappen moet terugkomen. Dit nadat ze met veel toeters en bellen aankondigde dat het fini, gedaan en over zal zijn met die amokmakers in Hofstade en elders.

Pascontrole, vingerafdrukken, oogafdruk enz. zullen het baldadige gebronsde geboefte uit Bruxelles moeten afschrikken om hun lusten aldaar nog te komen botvieren. Echter ... vandaag laat ministerin Wunderbaum met het ooievaarsnestkapsel weten , dat het niet voor vandaag of morgen zal zijn, want ze is er zich plots van bewust geworden dat er geen regering is die zulke maatregelen kan bekrachtigen.  Dju toch, zei Annemie, ik wist niet dat we een "lopend kabinet" hadden. Het zal dus voor een andere keer zijn ... de allochtone ketjes zullen lachen !

Het beste komt gewoonlijk het leste en dat is nu niet anders.Er gaan sombere tijden aanbreken voor hen die houden van een snelle wip, want niemand minder dan madam NON gaat wetsvoorstellen indienen om prostitutie en bordeelbezoek in het strafwetboek te laten opnemen. Graag zou zij binnen drie jaar al die roze lampjes willen uitdraaien. Er moeten sensibiliseringscampagnes komen om mannen met een broek vol goesting op andere gedachten te brengen.  Prostitutie moet totaal verbannen worden, want het menselijk lichaam is volgens de CDH-bazin geen koopwaar.

De crisis, instroom van tafelschuimers, geen bevoegde regering, een boze keuning, criminaliteit, een nodige staatshervorming, BHV en ga zo maar door, zijn nu allemaal ondergeschikt aan de doelstelling van Madam 1000-ket. Zelfs over BDW spreekt ze niet meer. Het probleem "Hoerenloperij" is nu topprioriteit geworden in 's lands belang.

Het gaat van kwaad naar erger in dit onland. Enkele jaren geleden was het de Fluppe die "pornografie" wou verboden zien, nu is het een nukkig en wrokkig franstalig vrouwmens in de overgangsjaren,  dat diezelfde toer opgaat. Misschien is Sjoëlle gefrustreerd omdat ze in jaren geen goede beurt gehad heeft.  Het schijnt volgens prof Rik Torfs, dat een onbevredigd individu rare hersenkronkels krijgt. Ik denk dat madam Non met dit voorstel nog heel wat te slikken gaat krijgen. De trutmarie!

mvg - senior


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe gevangenissen komen er : onze buitenlandse criminelen hebben er recht op

 

Ontslagnemend minister van Justitie Stef De Clerck  is niet opgezet met het vernietigend artikel over de Belgische gevangenissen in P-Magazine. "De aanbouw van nieuwe gevangenissen is wel degelijk in volle beweging. Maar ik kan niet toveren, dit vraagt tijd", reageert hij dinsdag.

Zoals reeds gemeld worden in juni alvast vier dossiers ter ondertekening aan de ministerraad voorgelegd, waarna de werken van start kunnen gaan. "Ik weet dat de toestand in die negentiende-eeuwse gevangenissen niet goed is. Dat is precies de reden voor het masterplan, dat ik nu bezig ben met acht nieuwe gevangenissen", zegt De Clerck. Hij vreest op de vingers getikt te worden door het CGKR, dat zeer bekommerd is voor de respectvolle opvang van buitenlandse criminelen.

 


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergeet niet te ademen tijdens het kijken

 

Waaghalzerij, sensatie, levensgevaarlijke toestanden en dat alles om een camera te promoten.


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Spionnencentrum en zijn verdwaasde theoriën

 

We gaan niet veel woorden besteden aan de ridicule inhoud die het jaarverslag van het Spionnencentrum (CGKR) bevat.  Als de vaststellingen en voorstellen van die onverantwoorde lieden in beleid moesten omgezet mocht worden, dan kwamen alle tafelschuimers, criminelen, armoedzaaiers, zieken van de ganse wereld het land B opzoeken en konden wij, de egoïstische binnenlandse smeerlapjes, ons terugtrekken in de bossen van de Ardennen of op de open vlaktes van de Kempen.

In Gazet van Antwerpen geeft John de Wit  beknopt de inhoud vrij van het verslag en op het einde formuleert hij een aantal bedenkingen. Het is bij ons weten een van de eerste keren dat op een gedegen manier (buiten het parlement)  weerwerk wordt geboden aan de gekkernijen van het Spionnencentrum en meer nog, dat zelfs het bestaan van deze criminaliteitsbevorderende instelling, in vraag wordt gesteld.

Enkele fragmenten waarbij we niet uit het og mogen verliezen, dat deze verschijnen in een gazet die altijd regimegetrouwe en politiek-correcte standpunten inneemt. Voor de rest verwijzen wij u graag naar het origineel stuk, hier klikken

1.Het rapport is meer nog dan de vorige jaren een im-migratierapport, geen migratierapport.

2. Het rapport vertrekt bovendien uitdrukkelijk van de visie van de persoon die België wil binnenkomen of hier absoluut willen blijven. Alle maatregelen die het CGKR voorstelt, maken het makkelijker dat buitenlanders België binnenkomen of ze maken het moeilijker om buitenlanders te verwijderen. Iedereen mag zulke rapporten natuurlijk maken, maar je kan dan geen objectiviteit claimen, je kan dan niet op buitenlandse fora (zoals bv. de Mensenrechtenraad van de VN) de visie van België vertegenwoordigen. En dat doet het CGKR wel: het beweert een objectief studiecentrum over migratie te zijn. Dat is het dus niet.

3. Op een aantal punten is het rapport kwalitatief minder goed dan de vorige jaren. Zo is men nogal slordig (met cijfers). Het onderdeel over medische regularisatie is voor een buitenstaander zonder doctoraat in het vreemdelingenrecht niet te begrijpen, bij de gezinshereniging wordt de belangrijke problematiek van de bilaterale verdragen niet vermeld, op pagina 85 staan twee verschillende percentages over het totaal aantal humanitaire regularisatie (66,1% van alle beslissingen, 61,3% van alle beslissingen) zonder verdere uitleg, het CGKR promoot de vrijwillige terugkeer zonder de problemen van de Brazilianen, voor wie de vrijwillige terugkeer een veredeld reisbureau is (zie: hier), te vermelden. Het zijn slechts voorbeelden. Die slordigheid kan verklaard worden doordat het rapport zich te zeer focust op beleidsmaatregelen ten voordele van de immigranten en daarbij alle "overbodige ballast" laat vallen…

4. Men kan zich vragen stellen bij een aantal voorstellen. Moet werkelijk alles nu wijken voor de rechten van illegalen? Jarenlang heeft o.a. het CGKR zelf de sportsector gemobiliseerd om de mensenhandel in hun rangen tegen te gaan. En nu zouden de clubs illegale sporters moeten toelaten, zodat ze juridisch gezien zelf mensenhandelaars worden? Jarenlang voert de overheid een strijd tegen het witwassen van misdaadgeld en nu zou men die strijd moeten afzwakken omdat illegalen geen bankrekening kunnen openen omdat ze zich niet kunnen legitimeren? Als je dit laatste toelaat is de strijd tegen het witwassen gewoon opgedoekt. En ook het voorstel om illegalen niet op te pakken als ze een klacht komen indienen tegen de politie, is er m.i. ver over. Wat is dit voor een beleid?

5. Daarbij rijst eens te meer de vraag naar het statuut van het CGKR zelf. De ene afdeling van het CGKR voert een goede strijd tegen mensenhandel, maar anderzijds zit een andere afdeling voorstellen te ontwikkelen die de mensenhandel vergemakkelijken en bevorderen. Hoe valt dit te rijmen?

Wie controleert het CGKR nog? Blijkbaar niemand, zo bleek vorige donderdag in de Kamer. MR-fractieleider Daniël Bacquelaine had daar sancties geëist tegen vicevoorzitter Delruelle omdat die het pas goedgekeurde boerkaverbod "discriminerend" en "absurd" had genoemd. Voogdijminister Joëlle Milquet (cdH) betreurde die uitspraken maar zegde dat het CGKR volkomen autonoom is en dat er geen sancties kunnen worden genomen. Als het CGKR echter door niemand - behalve door zijn eigen raad van bestuur - kan worden gecontroleerd, dan is er een grondig democratisch deficit. Bovendien dreigt het CGKR dan te verworden tot een gewone privé-organisatie, zoals bv. De VAB of het Liebigconcern. In dat geval hebben de standpunten van het CGKR veel minder waarde dan er momenteel aan gehecht wordt, omdat ze "privé" zijn, maar dan rijst ook de vraag of het CGKR nog wel gesubsidieerd moet worden. Gesubsidieerde organisaties moeten door de democratisch verkozen overheid gecontroleerd kunnen worden, zeker als zij zulke belangrijke taken vervullen. Het wordt dus hoog tijd om het statuut van het CGKR grondig te bekijken en de instelling te ontvetten omdat ze haar tegenstrijdige taken niet aankan.


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit de nieuwsbrief van Vlaanderen Vlagt

 

VLAANDEREN VLAGT

 

 

 Eens te meer blijkt dat wielrennen niet zonder risico’s is.

In de Girorit van gisteren maakte Wouter Weylandt een dodelijke  val tijdens een afdaling.

Aan zijn familie, collega’s en vrienden bieden wij onze blijken van medeleven aan.


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overval Antwerps volkscafé ontaardt in klucht

 

U kent ze misschien niet, die cafés uit meestal de tweede helft van vorige eeuw (of soms ouder) die standhouden in de vele bezette wijken van onze steden.  Het zijn ankerplaatsen waar de échte wijkbewoners heentrekken, waar de typische mengelgeur van verschaald bier en sigaretten je bij het binnenkomen even naar adem laat happen. Deze oases voor de blanke man en vrouw bevinden zich veelal op een hoek, alhoewel er ook verscholen zitten tussen de rijen aaneengesloten huizen. Het zijn de onverwoestbare getuigen van een slinkende Vlaamse aanwezigheid en je ziet er nooit een Ali of Mohamed binnenstappen : instinctief voelt deze dat hij met het overstappen van de letterlijke drempel ook de figuurlijke overschrijdt.  De meeste van deze cafés hebben Vlaamse namen als de Klamper, Op den Hoek, Cristal (naar het bier), Trefpunt, Central, ze getuigen zelden van grote vindingrijkheid, want dat was toen geen vereiste. Moderne cafés streven naar originele of literaire namen, terwijl ze voorbeelden zijn van onpersoonlijke ontvangst en slappe kitsch.

In deze volkse wijkcafés hoor je in de late of vroege uurtjes de ongefilterde verhalen uit de samenleving. Zelden racistische oprispingen, daar zijn de stamgasten al lang overheen, velen stemmen traditiegetrouw voor Vlaams Belang ook al zeggen ze dat het weinig uithaalt, zolang de rooie ratten het Belang uitsluiten. Er is echter geen alternatief en de politiek komt hen al jaren de neus uit.  Hun verhalen gaan over het dagelijkse leven en samenleven met geburen uit zogenaamd exotische landen met vreemde gewoontes, veel lawaai, scherpe keukengeuren en lastige kinderen. Deze oervlaamse mensen die in de frontlinies van de multiculturele loopgrachten verblijven, lachen zich te pletter met de belachelijke prietpraat van politiek-correcte roodgroene wijven als Eva Brems die de Sprookjes van 1001 Nacht voorleest aan haar kroost en in het parlement voor het behoud van de boerka stemt. Als zij hier woonde naast Fatima die 's nachts huilend komt aankloppen als ze weer eens afgetroefd is door haar slechte man, zou Bremske vlug verlost zijn van haar diversiteitsorgasmes.

In feite zijn deze cafés vluchtheuvels voor wat in de bezette wijk overblijft aan sociaal verkeer.  Honderd jaar geleden waren de wijkcafés er ook al in onze "parochies van miserie". Maar toen was de ellende gelijk verdeeld en de solidariteit tussen eigen mensen was geen ijdel begrip dat de politici aanwendden om hun eigen falen te verbergen. Soms gloorde er zelfs  een sprankel hoop op een betere toekomst, tenminste voor de kinderen. Nu heerst er  gelatenheid en ongelijkheid,  want buurtwerkers en sociale helpers zijn er enkel voor de vreemdelingen. Die worden geholpen en wegwijs gemaakt, het zijn de lievelingen van de plaatselijke politiek.

En toch wordt er gelukkig nog gelachen.

Café Trefpunt in de Antwerpse Brederodestraat is een dag- en nacht trefpunt voor vaste klanten uit deze door allochtonen overheerste buurt.  Om 8.20 uur kwam een gemaskerde en gewapnde gangster het café binnen en eiste het geld uit de kassa. Hij had echter geen rekening gehouden met enkele vaste tooggasten die niet enkel goed van de tongriem gesneden zijn maar ook niet bang zijn van enige fysieke weerstand. De gangster werd flink uitgelachen op zijn Antwerps : "Awel, manneke, wat komde gaai hier doeng ?, Allez Nancy (tot de cafébazin) geeft mijnheer een pintje, dan bibbert hem wat minder." De kerel had dit voorwaar niet verwacht en hij was even de kluts kwijt. Een goede gelegenheid om hem met een pint bier op zijn hoofd te slaan en onder luid gelach en gejoel, nam de amateur de benen.  Nog even achtervolgd door twee stamgasten die in het café door iedereen "de Renékes" genoemd worden. Mannen met een goede dosis mensenkennis en niet vlug van hun stuk te brengen.  Er zijn drempels die inderdaad niet mogen overschreden worden door vreemdelingen. Dank u, Renékes, wij houden van u.

Ray

 

Bron en foto :  GvA


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Treinverbinding Antwerpen-Chong-qing (China)

 

New York ?  Neen, Chong-qing

Tussen de Antwerpse haven en de Chinese stad Chong-qing (30 miljoen inwoners) gaan dagelijks goederentreinen rijden. Nog deze maand wordt de tot de verbeelding sprekende spoorverbinding over een afstand van meer dan tienduizend kilometer in gebruik genomen.

De treinen, die dagelijks vertrekken vanaf de splinternieuwe spoorterminal Combinant in het noordelijk havengebied zijn in totaal 22 dagen onderweg. De Zwitserse goederenspoormaatschappij Hupac gaat de lijn in beide richtingen uitbaten. De spoorverbinding doorkruist zes landen: Duitsland, Polen, Oekraïne, Rusland, Mongolië en China. Het razendsnel groeiende Chongqing, gelegen in het centraal/westelijk deel van China, geldt als een belangrijke overslagplaats.

Het idee voor de spoorverbinding onstond na een zakentrip vorig jaar van de Belgische overheid en het bedrijfsleven naar Chongqing. De Belgische douane wil het project uitbouwen tot een, wat ze noemt, 'Green Train Lane' tussen China en Europa: een vaste spoorverbinding voor het goederenvervoer tussen de beide werelddelen, waarbij Antwerpen zich wil gaan profileren als dé Europese overslagplaats voor het goederenvervoer per spoor.

Het Antwerpse havenbedrijf zegt in de spoorverbinding geen concurrent voor het scheepvaartvervoer te zien. Integendeel, zegt havenschepen Marc van Peel. "Ze zal zelfs extra maritieme trafiek genereren."

Bij de 'concurrent', het havenbedrijf Rotterdam, volgen ze de ontwikkelingen bij de zuidelijke buur met 'belangstelling', zoals woordvoerder Tie Schellekens aangeeft. Of Rotterdam niet liever zelf de spoorverbinding was begonnen. "Ach", zegt Schellekens, "de ene keer beginnen wij met iets nieuws, de andere keer zijn zij het. Dit keer is het Antwerpen. We zijn heel benieuwd hoe dit project zich zal ontwikkelen.''

Bron : BN De Stem




Golfbrekers

Verbonden maar niet aan banden. 

KLIK HIER OM NAAR GOLFBREKERS TE GAAN


Foto

Deze blog leeft van de liefde, de wind en veel enthousiasme. U kan onze werking steunen via 

 banknr 610-5790800-88 

 IBAN BE56 6105 7908 0088 

 BIC DEUT BE BE




Archief Freddy Van Gaever : hier klikken


Opera, Belcanto - Operette en populair klassieke muziek
  • Hier klikken

  • Stuur ons uw reactie



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!