Inhoud blog
  • RAAMAFFICHE
  • WAT IS BUREN VOOR BUREN?
  • voordracht in verband met reuma
  • VERSLAG 28 FEBRUARI 2007
  • OPLEIDING EN VORMING 2007
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    BUREN VOOR BUREN - HEULE
    Forum voor senioren
    06-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSLAG 28 FEBRUARI 2007

     

    VERSLAG van 28-02-2007 BUREN VOOR BUREN HEULE

    Aanwezig: Marc Vandenberghe – Rebecca Vanoverberghe – Germain Coelembier – Zuster Coleta Maenhout – Diane Kimpe - Joye Anna - Walter Guillemyn - Johan Stubbe - Andréa Vereecke - Jozef Vanneste

    Verontschuldigd: Windels Lucien - Walter Dupont

    1- Verslag voorgaande zitting van 18-10-2006.

    De Voorzitter overloopt het verslag van 18-10-2006 en vraagt of er bemerkingen zijn. Zuster Coleta merkt op dat “Ziekenzorg” moet worden gewijzigd in “Ziekenpastoraal” – Ziekenzorg Fatima bestaat niet, moet zijn Parochieraad Fatima.

    Gezien er verder geen op- of aanmerkingen zijn wordt het verslag unaniem goedgekeurd.

    2- Koepelnieuws. (14-02-2007)

    De vergadering van de koepel ging door in het OC Aalbeke op 5 oktober 2006. De affiches werden voorgesteld die zullen worden verspreid in alle kernen. Het model wordt rondgedeeld.

    Er zijn 2 modellen. Een eerste affiche dient voor het aanwerven van vrijwilligers, de tweede dient uitsluitend om ‘Buren voor Buren’ een betere bekendheid te geven bij het grote publiek.

    Er zullen drie modellen affiches aangemaakt worden – A4 modellen, A3 modellen en een aantal buiten formaat die dienstig zullen zijn om op te hangen in de nieuwe reclamepanelen die over de stad verspreid zijn. Er zal echter vooreerst prijs gevraagd worden wat deze grote panelen zouden kosten.

    Verder werd voorgesteld opnieuw vormingsnamiddag te organiseren. Eventueel het vormen van intervisiegroepen. Dit zou gebeuren door de verantwoordelijke de Heer Antoon Anckaert. Eveneens zal men zorgen voor het opvangen van vrijwilligers die moeilijkheden ondervinden met probleemgevallen.

    Op 29 mei aanstaande gaat in het OC Aalbeke ‘De dag van de buur’ door. Wij zullen de gelegenheid aangrijpen om onze affiches te verspreiden en beter bekend te maken bij de pers. (een affichecampagne)

    Goed nieuws voor onze senioren: er zal een deeltijdse ‘coördinator’ aangeworven worden voor ‘Buren voor Buren’ door de het OCMW. (Zijn/Haar andere deeltijdse opdracht is de ‘vrijwilligers werking’ van het OCMW. De schriftelijke proeven zijn achter de rug, volgende week gebeuren de mondelinge testen. Er zijn nog 8 kandidaten in de running.

    Er zal contact opgenomen worden met het HIEPSO teneinde een multimediaproject aan te maken om buren voor buren nog beter bij het publiek bekend te maken.

    3- Huisbezoeken +80 jarigen.

    Iedereen bezocht zijn + 80 jarigen. Alles werd minutieus genoteerd teneinde Rebecca de kans te geven alles op computer te zetten en in de toekomst een beter zicht te krijgen.

    OKRA Watermolen heeft iedereen bezocht doch er werden geen notities genomen. Dit zal hersteld worden tijdens hun eerste bestuursvergadering en alles zal overgemaakt worden aan het dienstencentrum.

    Terloops wordt medegedeeld dat de nieuwe voorzitter van OKRA Watermolen de Heer Bostijn Etienne is. Hij is woonachtig in de Emiel Hullebroecklaan te Heule.

    4- Op de koffie met… Koen Crucke van 26 maart 2007 – Taakverdeling – Folderverspreiding en Kaartenverkoop.

    Alles is uitverkocht. Er werden zelfs kaarten bijgedrukt voor het OC. De folders werden aangemaakt door het OC en verspreid door de verenigingen.

    Organisatie de dag zelf:

    9u: technieker en medewerkers en Donald aanwezig. Piet wordt gevraagd om een klankkamer te voorzien. De projectie gebeurt op het podium, zodat er geen materiaal in de zaal staat en de zaal optimaal benut kan worden om 350 personen comfortabel aan tafels te laten plaatsnemen. Tafels worden in eilandjes van 8 personen gezet.

    Elke vereniging wordt geacht 2 medewerkers af te vaardigen. Enkel de opgegeven medewerkers (max. 12 personen) krijgen een schort, mogen gratis binnen en krijgen gebak. Voor de medewerkers zijn er geen voorbehouden plaatsen. De vrijwilligers zijn verzekerd via de eigen organisatie. Elke medewerker wordt om 9u verwacht en staat ook in voor de koffie- en gebakbedeling, de barbediening en de opkuis. Katia en Dunja zijn ook stand-by.

    De soundcheck (klankbalans)gebeurt voor 13u30.

    13u30: deuren open: eerste ronde koffie. Cathérine en Anna doen de teruggave van de korting via de seniorenraad (genoeg wisselgeld wordt voorzien). Kaat staat in voor de controle van de kaarten die via de cultuurwinkel werden verkocht (lijst wordt opgevraagd). Germain en Johan controleren de tickets. Donald zorgt voor 45 bloemetjes van bij Vanneste en éclairs (aantal nog te bevestigen).

    Alle betalingen en inningen gebeuren door De Vonke.

    Het publiek wordt toegesproken door huisspeecher Marc. Er wordt gemeld dat Antoon Sansen misschien ook zou speechen. Donald zorgt voor de koffie.

    Kaat zorgt voor de melkkannen uit Bissegem. Er wordt niet met driepacks (lepel, suiker en melkpoeder in 1 verpakking) gewerkt.

    Henk gaat na waar er kussens kunnen ontleend worden.

    Volgende personen worden aangeduid tegenwoordig te zijn als hulp:

    1- Vandenberghe Marc
    2- Coelembier Germain
    3- Stubbe Johan
    4- Dupont Walter
    5- Astrid (echtgenote Walter)
    6- Andréa Vereecke
    7- Diane Kimpe
    8- Daniël (echtgenoot Diane)
    9- Anna Joye
    10- Walter Guillemyn
    11- Monique Abeel
    12- Nadia Rasson
    13- Rebecca Vanoverberghe
    14- Sofie Deprez

    De mannen worden verzocht tegenwoordig te zijn om 9 uur om de tafels te plaatsen. Enkele vrouwen voor het versieren ervan. In de namiddag is iedereen tegenwoordig om 13u30.

    5- Afspraken voordracht Reuma 25 april 2007.

    Sofie Deprez vervoegd de vergadering teneinde een woordje uitleg te verstrekken over de voordracht in verband met reuma.

    Deze voordracht wordt gegeven door dokter Klaas Vandevijver (een reumatoloog)

    Er werd een folder ontworpen die zal worden verspreid onder alle seniorenverenigingen – het dienstencentrum en OC De Vonke. De folders zullen klaar zijn tegen volgende week woensdag (7 maart) en dienen afgehaald te worden. De dokter wenst geen vergoeding voor zijn voordracht en wij zullen hem bedanken met enkele goede flessen wijn. Sofie doet de verwelkoming – Germain zorgt voor de geluidsinstallatie. De Vonke staat in voor de koffie en het koekje, alsook de reservatie van de zaal.

    Het Vonke-logo wordt uit erkentelijkheid op de publiciteit vermeld.. Germain zal eveneens een beamer vragen.

    De ingangsprijs is zoals verleden jaar 1 euro, te betalen bij inschrijving. Ieder vereniging maakt zelf een nominatieve lijst op met ontvangst van 1 euro en bezorgt dat tegen uiterlijk 18 april aanstaande aan Sofie.

    6- Rondvraag:

    De voorzitter geeft uitleg over de organisatie met alle seniorenverenigingen voor het komende jaar.

    Er wordt geopteerd om jaarlijks (per seizoen) 1 op de koffie met, 1 activiteit in eigen beheer en 1 gezondheidsvoordracht te programmeren, dit in samenwerking met het dienstencentrum.
    Marc schetst de initiële doelstelling hiervan: senioren elkaar laten ontmoeten en een brede waaier aan cultuurprogrammatie bieden.
    Bij de keuze wordt ook rekening gehouden met het gegeven dat het niet altijd muziek moet zijn en er ook kan geopteerd worden voor visueel spektakel of (muziek)theater.
    Uit de voorstellen wordt volgende naam geselecteerd: Les Witloof: circustheater.
    ( voor een ‘op de Koffie met…’ in het nieuwe seizoen in November) In the Mood wordt geselecteerd om in het voorjaar in eigen beheer op te voeren.

    Germain stelt de vraag waarom wij geen ‘blog’ zouden opmaken voor “Buren voor Buren’ Heule. Hij heeft reeds enkele blogs ontworpen en zou het aandurven iets op te maken teneinde ‘Buren voor Buren’ een betere bekendheid te geven bij het brede publiek. Dit kan eveneens een bekendheid krijgen bij gewone computerfanaten die dit kunnen doorspelen aan ouders, grootouders enz…

    De vergadering geeft Germain het fiat iets op te maken. Het resultaat zal voorgelegd worden tijdens de eerstvolgende periode.

    De vergadering wordt afgesloten om 11u00 met een traktaat gegeven door onze voorzitter ter gelegenheid van de eerste vergadering van het jaar 2007.

    De eerstvolgende vergadering zal doorgaan op 20 juni 2007 om 9u30 in één van de zalen van het dienstencentrum “ De Zevenkamer” Peperstraat 141 te 8501 Heule.

    De Voorzitter                                                                    De Secretaris

    Marc Vandenberghe                                                         Germain Coelembier

    06-03-2007 om 09:08 geschreven door germain coelembier-bvb

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/04-06/05 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!