Met hoeveel gb Download volume per maand kunt U tevreden zijn ?
Rondvraag / Poll
Hoeveel zou een limietloos abonnement maximum mogen kosten ?
Whe Help You = WHY
Voor Normale Internet Prijzen en Limieten
23-07-2010
ceurrrixMost expensive internet address domain name Wat moet ik hier mee aanvangen ? ? ?
Ik zou in het bezit zijn van de duurste domeinnaam ooit
en dat is geen zeurrrx
----------------------------------------------------------------------------------------------------- Subject: ARRA and Terms and Conditions - WebClaim ID: 317284
Agreement Regarding Record Attempt ('Agreement') - Fast Track
In relation to the record attempt ('Record Attempt') of Most expensive internet address domain name
This Agreement dated: 22/07/2010 10:37:10
GUINNESS WORLD RECORDS LTD (hereafter referred to as 'GWR'/'us'/'we'), Company Number 00541295, of 3rd Floor, 184-192 Drummond Street, London, NW1 3HP UK and 'you'
Onderwerp: ARRA en Voorwaarden - Identiteitskaart WebClaim: 317284
overeenkomst betreffende de Poging van het Verslag (Overeenkomst) - Snel Spoor
met betrekking tot de verslagpoging (de Poging van het Verslag) van de duurste Internet naam van het adresdomein
Deze gedateerde Overeenkomst: 22/07/2010 10:37: 10
GUINESS WORLD RECORDS LTD (dat hierna als GWR/ons/wordt bedoeld wij), Bedrijf Nummer 00541295, van 3de Verdieping, Straat 184-192 Drummond, Londen, NW1 3HP het UK en u
* Temse België
** de nauwkeurige titel van het verslag is voor wijzigingen vatbaar
ik stel voor enkel het hierboven vermelde te latenstaan en de rest te vervangen door en link
kan zeurrrx vervangen worden door zeurrrix thanks
@ morfeuz
bedankt voor tip
Laatst aangepast door ceurrrix : 23.07.2010 om 10:50.
ceurrrixMost expensive internet address domain name Wat moet ik hier mee aanvangen ? ? ?
Ik zou in het bezit zijn van de duurste domeinnaam ooit
en dat is geen zeurrrix
----------------------------------------------------------------------------------------------------- Subject: ARRA and Terms and Conditions - WebClaim ID: 317284
Agreement Regarding Record Attempt ('Agreement') - Fast Track
In relation to the record attempt ('Record Attempt') of Most expensive internet address domain name
This Agreement dated: 22/07/2010 10:37:10
GUINNESS WORLD RECORDS LTD (hereafter referred to as 'GWR'/'us'/'we'), Company Number 00541295, of 3rd Floor, 184-192 Drummond Street, London, NW1 3HP UK and 'you'
Onderwerp: ARRA en Voorwaarden - Identiteitskaart WebClaim: 317284
overeenkomst betreffende de Poging van het Verslag (Overeenkomst) - Snel Spoor
met betrekking tot de verslagpoging (de Poging van het Verslag) van de duurste Internet naam van het adresdomein
Deze gedateerde Overeenkomst: 22/07/2010 10:37: 10
GUINESS WORLD RECORDS LTD (dat hierna als GWR/ons/wordt bedoeld wij), Bedrijf Nummer 00541295, van 3de Verdieping, Straat 184-192 Drummond, Londen, NW1 3HP het UK en u
* Temse België
** de nauwkeurige titel van het verslag is voor wijzigingen vatbaar
Tijdelijke test leverde gratis 30 GB extra voor wie wou opstappen
Pieterjan Van Leemputten
17 april 2008
Bron: ZDNet
dit artikel
De discussie over datalimieten krijgt nieuwe voeding. Verschillende klanten van kabeloperator Telenet meldden dat ze na een klacht bij de klantendienst van het bedrijf gratis 30 gigabyte extra kregen boven op hun datalimiet.
Klanten met Telenet Turbo betalen maandelijks 61,32 euro en krijgen daarvoor een datalimiet van 35 GB. Het basisabonnement Expressnet hanteert een maandlimiet van 12 GB voor 42,91 euro per maand. Wie de afgelopen dagen naar de klantendienst van het bedrijf belde en duidelijk maakte dat hij een van deze abonnementen wou beëindigen, kreeg er zonder veel discussie 30 gigabyte per maand bovenop.
De communicatiedienst van Telenet bevestigt deze actie, al maakt woordvoerder Stefan Coenjaerts duidelijk dat het om een test gaat. "We hebben die aanpassingen gedaan bij wijze van test of deze klanten dan wel willen blijven." In totaal hebben zo enkele tientallen klanten een hogere datalimiet gekregen, maar de test zelf is intussen stopgezet.
De proef betekent nog niet dat het bedrijf volgende week zijn limieten al zal verhogen. "We doen dit omdat we willen luisteren naar de noden van onze klanten en we kijken nu hoe dit verdergaat", aldus Coenjaerts.
Een definitieve aanpassing als deze zou het providerlandschap grondig opschudden. Met een datalimiet van 42 GB stijgt het bedrijf immers ver uit boven het aanbod van concurrent Belgacom. Bovendien kan het zo beter concurreren met kleine spelers. Die laatste krijgen er binnenkort immers een pak slagkracht bij wanneer het ADSL2+-netwerk van Belgacom in juni opent.
Dan kunnen deze kleine providers een hoge datalimiet en een aanzienlijke snelheid aanbieden. Het is dus niet uitgesloten dat de twee grootmachten zich binnenkort moeten aanpassen om te kunnen blijven concurreren.
Winkelketen Carrefour start binnenkort met een betalende downloaddienst voor films en televisieprogramma's. Videomateriaal zal zowel te huur als te koop zijn. De dienst wordt ook in ons land gelanceerd.
[quote]Het was Christophe Geoffroy, international hoofd van de nonfoodafdeling van Carrefour, die het nieuws vrijdag aankondigde. Buiten België doen Spanje, Italië en Frankrijk mee met het online aanbod van het bedrijf. Het lijkt echter nog wel een tijdje te duren voor de webwinkel er komt. Zo zijn er nog geen prijzen bekend, behalve dat deze zullen verschillen van land tot land.
Om met het illegale aanbod op internet te kunnen concurreren belooft het bedrijf een optimale downloadsnelheid. De grote vraag is of de dienst kan doorbreken in een land als België. In tegenstelling tot in andere landen is het doorsnee internetabonnement hier immers beperkt tot 12 gigabyte per maand. Wie een paar films per maand bekijkt, gaat hier al snel overheen. Bovendien zijn het uitgerekend de aanbieders van deze abonnementen (Telenet en Belgacom) die zelf video op aanvraag leveren via digitale televisie.[/quote]
Ze zullen wel moeten wachten tot de limieten wat verhoogd zijn ,zeker?
De spectaculaire limietverhoging van internetaanbieder Scarlet begin deze maand heeft voor enkele klanten kostbare gevolgen. Hoewel de provider het abonnement ADSL 6 heeft opgetrokken van 30 naar 60 gigabyte, moeten de klanten die dit daadwerkelijk gebruiken toch bijbetalen.
Scarlet hanteert de verhoging sinds begin april, maar bij klanten van wie de recente factureringsperiode al vanaf maart loopt, wordt de opgetrokken datalimiet per vergissing nog niet verrekend. Zo moeten sommige klanten tot dertig euro bijbetalen, afhankelijk van hun verbruik.
De problemen zijn ondertussen bekend bij de provider en deze wil er zo snel mogelijk iets aan doen. Het is niet de bedoeling dat deze mensen gaan bijbetalen, zegt marketingmanager Luc Vos. Al weet het bedrijf nog niet hoe het de factureringsfout gaat verhelpen. Het aantal klanten dat door de vergissing een hogere factuur heeft gekregen valt volgens Scarlet wel mee, aangezien het enkel gaat om surfers die meer dan 30 GB hebben verbruikt.
Moet toegeven eerst ging het ook niet heb toen gezegd zoals ik heb meegemaakt een vriend van mij is onderzoeksrechter hier in kortrijk hij was overtuigd dat ik wegkon , hij heeft het vervolgens naar een vriend, een advocaat gestuurd die was ook van overtuigd dat ik weg kon door die zin nadelige erkentenis maar ook daar het zelfde produkt aan verschillende prijzen en of andere datalimiet word aangeboden. Best is proberen overeen te komen met telenet, helpt dit niet de ombudsdienst, helpt dit niet via forums en media iedere klant die wegwilt tesamen brengen en onder dezelfde noemer en met 1 advocaat naar de rechtbank stappen zei hij. En toen zei mevrouw goxxsxxx we gaan het niet op de spits drijven en zal u laten gaan. straks om 9u belt ze terug (misschien wil ze toch nog ergens vragen of ik de 30GB kan krijgen) om verder alles af te spreken want wil dan ook mijn digitale tv opgeven. Ze was wel niet te spreken over het feit dat de kd gewag maakte dat mach3 er zou aankomen. De testen beginnen binnenkort maar dit is ook maar beperkt. Ze zou een interne noto uitschrijven dat dit zeker niet mag worden gezegd dat de mach3 er zou aankomen want het is niet zo.
Mijn dank aan Seniorennet dat me de toestemming gaf dit blog hier te mogen zetten nadat ik hen mijn verzoek deed,:
Geachte,
Ik wil het eerst vragen,om niet mee te maken dat het blog zou verwijderd worden wegens ik weet niet welke reden. Ik zou een blog willen plaatsen om de strijd aan te binden tegen de lage datalimieten en de hoge prijzen van sommige Belgische internetproviders,zoals Telenet en Belgacom. En tegen sommige praktijken van andere internetproviders waar ook klachten tegen geuit worden. Klachten,zijn er genoeg te vinden in de forums op het Belgische internet. In het verleden is dat al geprobeerd door http://www.geendatalimiet.be/ en Tik met http://dagvandedownload.be/files/banner-dvdd.png met http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=116233#p116233 en ontmoediging als resultaat Mijn bedoeling is de blog te starten met een oproep aan de internetgebruikers om in te tekenen op een petitie . Ik zou het echter met ondersteuning doen van filmmateriaal waarin de klachten worden gebundeld ,waarin open vragen aan de internetproviders worden gesteld en reacties met interviews van belangenverdedigers zoals Tik ,Testaankoop en de Ombudsman en anderen worden geplaatst. De internetproviders mogen natuurlijk ook aan het woord komen De filmpjes zouden ook op de film en video sites,zoals http://www.kanaal50.be/Tv/Computerhulp/TV-catalogus , youtube, video Google,GarageTV en enkele andere voor België interessante sites gezet worden . Mijn doel is op korte termijn (1maand)minstens 4 a 500 000 handtekeningen,meer is nog beter,te verzamelen en met door de inschrijvers goedgekeurde voorstellen,de lage limieten omhoog,tot zelfs afgeschaft te krijgen,aan prijzen die vergelijkbaar zijn met de prijzen van andere landen. En het probleem in de aandacht te brengen tot op het hoogste niveau Ik kan begrijpen dat het Seniorennet zou weigeren zo een blog toe te laten,daar dit iets is waar kapitaal mee gemoeid is en hier iets mee tegen kapitaalkrachtige ondernemingen word ondernomen. Mag ik U beleefd vragen,om hier zo snel mogelijk op te antwoorden,daar ik een deadline heb. Hoogachtend. ceurrrix ps,:Ik weet niet of ik de vraag aan de juiste persoon gesteld heb,indien dit niet het geval is,kan je me dan naar de juiste persoon verwijzen of het aan de juiste persoon voorleggen. Dank bij voorbaat.
In afwachting van het echte werk
Samenspraak van een paartje dat nog niet getrouwd is:
Zij: Doei!! Hij: Ha, eindelijk, ik heb zolang gewacht. Zij: Wil je dat ik wegga? Hij: NEE. Ik durf er niet eens aan te denken. Zij: Hou je van me? Hij: Natuurlijk. Heel veel! Zij: Heb je me ooit bedrogen? Hij: NEE. Waarom vraag je me dat? Zij: Wil je me kussen? Hij: Elke keer als ik de kans krijg! Zij: Zul je me ooit slaan? Hij: Ben je gek? Zo iemand ben ik niet! Zij: Kan ik je vertrouwen? Hij: Ja. Zij: Schat!
Samenspraak van hetzelfde paartje na 10 jaar huwelijk: LEES van onder naar boven.
Ik hoop in ieder geval als ik overschakel geen ZEIKLUL als u meer tegen te komen... Uw gezeur (en gebruik van smilies) alleen al is voelbaar in bandbreedte op het internet.
Ik zeg het... mensen als u zouden ze moeten verbieden op internet. een 33.6K modem voor uw verjaardag en zwijgen verdomme.
Volgens mij is Ceurrix zo dat type van mensen dat elke dag minstens 1 keer moeten telefoneren naar een helpdesk en dan liefst zo 5 minuten voor sluitingstijd. Ge kent dat wel zo van die mensen die op een vrijdagavond om 16u25 nog perse hun beklag willen komen doen terwijl ge uw jas al aanhebt om van uw weekend te gaan genieten...
Laatst aangepast door Morpheuz : 18.04.2008 om 10:48.
Asus A8n, Amd 64+ 3800+, Zalman 7000Cu, Asus 6600GT Silentpipe, Zalman NB-koeling, 2x512 Apacer HSP, 2x250Gb RAID0 +1x320GB HDD , Antec Black SOHO case met 500w passive voeding.
Naar aanleiding van het massaal protest van de gebruikers over de knop van Telenet, lanceerde TIK Vzw de Dag Van De Download op 30 december 2007, een actie tegen de datalimieten en voor betere internetproducten in België.
Het doel was Actie tegen de achterhaalde datalimieten van de Belgische providers, in het bijzonder Belgacom en Telenet Aantonen dat met de huidige internetsnelheden gebruikers met zo goed als alle abonnementstypes op enkele uren tegen hun limiet kunnen lopen Betere prijzen en voorwaarden voor de internet-abonnementen in België en dit zowel voor de lichte als de zware gebruikers! Promoten van legale downloads Meer lezen,:
60075 mensen hebben deze petitie ondertekend van 9 november 2005 tot 1 juli 2006.
We vinden dat we ons doel bereikt hebben: na de start van onze petitie zijn er verschillende nieuwe providers of abonnementen ontstaan die voldoen aan onze petitievraag: betaalbare 50gb met erna een FUP-mediumband.
We roepen jullie dan ook op over te stappen naar één van onderstaande providers die het aangedurfd hebben betaalbaar internet met een grote limiet op de markt te zetten.
We willen ook alle petitieondertekenaars bedanken door aan te tonen dat er wel degelijk vraag is naar dergelijke abonnementen. Telenet en Belgacom zullen het misschien wel (n)ooit inzien maar we zien liever onderstaande providers beloond worden voor hun moeite.
maar ze geven de moed niet op! Ik had een maat met Turbonet deze thread getoond, en hij heeft dus gebeld naar Telenet. Een volumeverhoging was niet mogelijk omdat het blijkbaar over een test ging (leugens) maar de volgende 6 maanden betaald hij slechts 29,95 voor zijn Turbonet.
Ondertussen heb ik deze info al doorgestuurd naar alle vrienden, kennissen en collega's met Telenet en hopelijk bellen deze ook allemaal
Het lijkt dat alternatieve operatoren de limieten verder optrekken. Zowel op het ADSL2+-netwerk als via het klassieke ADSL lanceren twee providers een abonnement waarmee u tot honderd gigabyte kunt downloaden.
Full Telecom biedt met ADSL20 een internetabonnement met 20 megabit download (en 1 Mbit upload). Standaard heeft het abonnement een limiet van twintig gigabyte voor twintig euro. Met een toeslag van tien euro kunt u die limiet echter vervijfvoudigen. Enkel een vaste lijn moet u er nog bijnemen.
Het andere abonnement dat u zo goed als onbeperkt laat downloaden is Homeconnect van Dommel. Deze loopt over het klassieke ADSL-netwerk, wat wil zeggen dat zo goed als iedereen aansluitbaar is. U betaalt hier wel vijftig euro per maand, maar daar zit een telefoonabonnement in waarmee u onbeperkt belt naar vaste lijnen.
Het probleem in ons land is die domme duopolie. Je zou kunnen zeggen: er zijn toch nog meer dan 70 kleinere ISPs waar je bij kan?. Ja dat klopt maar je moet niet vergeten dat je daarvoor een copper cable moet hebben, die 12/maand kost en die dan nog eens van Belgacom is. Of je neemt een discovery line die, je raad het nooit, OOK van Belgacom is.
Dan kan je ook nog zeggen: maar er zijn toch ook providers die hun eigen installaties hebben?. Dat klopt ook MAAR die staan alleen nog maar in grote steden.
dus hoe je het ook draait of keert betalen aan Belgacom doe je toch. Maar er is schot in de zaak, want vanaf 1 juli stelt Belgacom haar ADSL2+ netwerk open en dat voor idereen(de concurentie dus). Maar dat zijn maar woorden en nog gn echte acties.
Dan moet je Telenet ook nog niet vergeten. Deze heeft zelfs een monopolie op kabel in België(alle toch heel vlaanderen).
Was er niet nog een kabel ISP, hoe noemt ie alweer?. Jep maar deze is sinds kort van Teleslet.
Maar bij Teleslet hebben ze toch wat verstand want zoals het bericht hierboven zegt hebben ze de limieten van hun basis abbos verhoogt. Maar(ze blijven maar komen hé) spijtig genoeg geldt dit niet voor de duurdere abbos expresnet en turbonet). Ik geloof echter dat deze binnen afzienbare tijd ook verhoogd gaan worden, want als de grote menigte dit te horen krijgt dan zullen er heel wat expresnet en turbonet klanten boos zijn.
Dus ik heb hoop maar niet veel. ik persoonlijk zou graag willen overstappen naar een andere ISP maar tja het gaat niet hé. Nu vraag ik aan onze noorderburen: AUB help ons, zet hier installaties neer, ik kan het je verzekeren België is een nog te ontdekken goudmijn op het gebied van internet en communicatie!! Ik zeg graag meteen men abbo bij teleslet op!
1.Ps ik heb een tijdje geleden( een maand ofzo) een brief gestuurd naar voormalig minister van informatisering van de staat i.v.m de datalimiet in België en dit kreeg ik als antwoord:
Beste Vincent,
Ik vermoed dat je me aanschrijft omdat ik in het verleden reeds herhaaldelijk ben opgekomen voor een goedkoper internet. De meest recente statistieken tonen trouwens aan dat de tarieven het laatste jaar van mijn beleid terug zijn beginnen zakken in België en er een versnelde toename was in het gebruik van internet. Maar dat is niet genoeg, dat geef ik zelf ook toe. Zoals je zo juist vaststelt, blijven er problemen bestaan.
De basis van het probleem in België is het duopolie van Belgacom en Telenet. Ook dat geef je aan. Zolang deze twee bedrijven het merendeel van de koek onderling verdelen en hun marktaandeel min of meer stabiel blijft, hebben geen van beide belang bij een prijzenoorlog
.
Ik zal me blijven inzetten voor lagere tarieven en betere gebruiksvoorwaarden voor internet. Maar je moet ook weten dat jouw probleem niet gemakkelijk op te lossen is. Eerst moeten alle concurrentiebevorderende maatregelen uitgeput worden. Als dat niet lukt, moeten de tarieven en gebruiksvoorwaarden aan banden gelegd worden.
De Europse Commissie is hier evenwel tegen. De meeste politieke partijen in België zijn dat eveneens. Zij zien dit als een inmenging van de overheid in de vrije markt.
De oplossing zal er daarom pas komen als de druk op de politiek van gebruikers zoals jij nog toeneemt.
Ik vind ook niet dat de overheid zich overal mee moet bemoeien. We moeten er in de eerste plaats voor zorgen dat er meer concurrentie komt in de sector. Maar als de markt faalt, moet de overheid ingrijpen. Daarom ben ik bereid verder te gaan. Met de nodige inzet lukt het ons wel die tarieven en gebruiksvoorwaarden drastisch te verbeteren.
Datalimieten dan toch belangrijk item bij providers ?
Telenet biedt in ruil voor een klacht een capaciteit van 30 GiB. Althans voor diegenen die dreigen hun breedbandabonnement bij Telenet op te zeggen. Het behoud van klanten is dus voor Telenet toch een belangrijk punt. Het gaat echter wel om een test aldus de woordvoerder Stefan Coenjaerts.
Het lijkt ons zeker een mogelijke piste om er voor te zorgen dat diegenen die echt wel meer capaciteit wensen er ook kunnen krijgen. Anderen hebben dan weer geen nood aan extra capaciteit maar meer nood aan een veiligere en stabielere infrastructuur waarbij de onzin als spam en dergelijke kunnen worden aangepakt. Het blijft natuurlijk wringen dat de ene klant meer dan de andere krijgt voor hetzelfde maandelijkse bedrag. Als er toch maar enkelen zijn die het aanvragen, waarom er dan geen algemene regel van maken zodat iedereen die het nodig heeft er van kan genieten. Wie het niet nodig heeft, zal er toch geen gebruik van maken, net zoals het nu is.
In de mate van het mogelijke zullen we trachten na te gaan welke reacties dit heeft opgeleverd bij de klanten van Telenet en tevens ook het impact van de operatie bij Telenet op hun werking en infrastructuur.
Op ons forum zijn de meningen alleszins duidelijk: dit was helemaal geen test en werd gewoonweg toegepast, in nasleep van de UPC-overname, als redmiddel om een vertrekkende klant toch nog binnen te houden, wat Telenet ook beweert. Het is toch uitermate toevallig dat de 'test' juist gestopt is op de dag dat ZDNet er een artikel over publiceerde.
Het blijft alleszins duidelijk dat sinds de Dag van de Download het onderwerp 'limieten' veel bespreekbaarder is geworden en dat de providers meer en meer aan het uitzoeken zijn hoe ze de steeds maar luider wordende roep om hogere limieten kunnen invullen binnen hun producten.
Het geschuifel in de marge op het vlak van de limieten duidt er op dat er iets aan het bewegen is achter de schermen. Natuurlijk, Belgacom staat klaar om zijn nieuwe generatie ADSL algemeen te lanceren, wat ze in staat stelt Telenet te nemen waar ze nu zeer sterk staan: snelheid. Als die snelheid niet meer als hoofdargument naar voren kan geschoven worden, moeten er alternatieven voorgeschoteld worden. Veel meer dan 'limieten' blijft er dan niet over ...