Telenet test limietverhogingxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Tijdelijke test leverde gratis 30 GB extra voor wie wou opstappen
xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" />
Pieterjan Van Leemputten
17 april 2008
Bron: ZDNet
dit artikel
De discussie over datalimieten krijgt nieuwe voeding. Verschillende klanten van kabeloperator Telenet meldden dat ze na een klacht bij de klantendienst van het bedrijf gratis 30 gigabyte extra kregen boven op hun datalimiet.
Klanten met Telenet Turbo betalen maandelijks 61,32 euro en krijgen daarvoor een datalimiet van 35 GB. Het basisabonnement Expressnet hanteert een maandlimiet van 12 GB voor 42,91 euro per maand. Wie de afgelopen dagen naar de klantendienst van het bedrijf belde en duidelijk maakte dat hij een van deze abonnementen wou beëindigen, kreeg er zonder veel discussie 30 gigabyte per maand bovenop.
De communicatiedienst van Telenet bevestigt deze actie, al maakt woordvoerder Stefan Coenjaerts duidelijk dat het om een test gaat. "We hebben die aanpassingen gedaan bij wijze van test of deze klanten dan wel willen blijven." In totaal hebben zo enkele tientallen klanten een hogere datalimiet gekregen, maar de test zelf is intussen stopgezet.
De proef betekent nog niet dat het bedrijf volgende week zijn limieten al zal verhogen. "We doen dit omdat we willen luisteren naar de noden van onze klanten en we kijken nu hoe dit verdergaat", aldus Coenjaerts.
Een definitieve aanpassing als deze zou het providerlandschap grondig opschudden. Met een datalimiet van 42 GB stijgt het bedrijf immers ver uit boven het aanbod van concurrent Belgacom. Bovendien kan het zo beter concurreren met kleine spelers. Die laatste krijgen er binnenkort immers een pak slagkracht bij wanneer het ADSL2+-netwerk van Belgacom in juni opent.
Dan kunnen deze kleine providers een hoge datalimiet en een aanzienlijke snelheid aanbieden. Het is dus niet uitgesloten dat de twee grootmachten zich binnenkort moeten aanpassen om te kunnen blijven concurreren.
Bron en reacties,:
http://clickxmagazine.zdnet.be/magazines.cfm?id=83710
Carrefour start met filmdownloads
Winkelketen Carrefour start binnenkort met een betalende downloaddienst voor films en televisieprogramma's. Videomateriaal zal zowel te huur als te koop zijn. De dienst wordt ook in ons land gelanceerd.
[quote]Het was Christophe Geoffroy, international hoofd van de nonfoodafdeling van Carrefour, die het nieuws vrijdag aankondigde. Buiten België doen Spanje, Italië en Frankrijk mee met het online aanbod van het bedrijf. Het lijkt echter nog wel een tijdje te duren voor de webwinkel er komt. Zo zijn er nog geen prijzen bekend, behalve dat deze zullen verschillen van land tot land.
Om met het illegale aanbod op internet te kunnen concurreren belooft het bedrijf een optimale downloadsnelheid. De grote vraag is of de dienst kan doorbreken in een land als België. In tegenstelling tot in andere landen is het doorsnee internetabonnement hier immers beperkt tot 12 gigabyte per maand. Wie een paar films per maand bekijkt, gaat hier al snel overheen. Bovendien zijn het uitgerekend de aanbieders van deze abonnementen (Telenet en Belgacom) die zelf video op aanvraag leveren via digitale televisie.[/quote]
Ze zullen wel moeten wachten tot de limieten wat verhoogd zijn ,zeker?
Bron en reacties,: http://clickxmagazine.zdnet.be/magazines.cfm?id=83901
Limietverhoging Scarlet krijgt duur staartje
Meerverbruik is doorberekend in factuur
Bron: ZDNet
dit artikel
De spectaculaire limietverhoging van internetaanbieder Scarlet begin deze maand heeft voor enkele klanten kostbare gevolgen. Hoewel de provider het abonnement ADSL 6 heeft opgetrokken van 30 naar 60 gigabyte, moeten de klanten die dit daadwerkelijk gebruiken toch bijbetalen.
Scarlet hanteert de verhoging sinds begin april, maar bij klanten van wie de recente factureringsperiode al vanaf maart loopt, wordt de opgetrokken datalimiet per vergissing nog niet verrekend. Zo moeten sommige klanten tot dertig euro bijbetalen, afhankelijk van hun verbruik.
De problemen zijn ondertussen bekend bij de provider en deze wil er zo snel mogelijk iets aan doen. Het is niet de bedoeling dat deze mensen gaan bijbetalen, zegt marketingmanager Luc Vos. Al weet het bedrijf nog niet hoe het de factureringsfout gaat verhelpen. Het aantal klanten dat door de vergissing een hogere factuur heeft gekregen valt volgens Scarlet wel mee, aangezien het enkel gaat om surfers die meer dan 30 GB hebben verbruikt.
Bron en reacties,: http://www.zdnet.be/news.cfm?id=83971
En dan gebeuren er (vul maar in) als,:
Geplaatst: Wo Apr 23, 2008 2:28 Onderwerp: |
|
|
Moet toegeven eerst ging het ook niet heb toen gezegd zoals ik heb meegemaakt een vriend van mij is onderzoeksrechter hier in kortrijk hij was overtuigd dat ik wegkon , hij heeft het vervolgens naar een vriend, een advocaat gestuurd die was ook van overtuigd dat ik weg kon door die zin nadelige erkentenis maar ook daar het zelfde produkt aan verschillende prijzen en of andere datalimiet word aangeboden. Best is proberen overeen te komen met telenet, helpt dit niet de ombudsdienst, helpt dit niet via forums en media iedere klant die wegwilt tesamen brengen en onder dezelfde noemer en met 1 advocaat naar de rechtbank stappen zei hij. En toen zei mevrouw goxxsxxx we gaan het niet op de spits drijven en zal u laten gaan. straks om 9u belt ze terug (misschien wil ze toch nog ergens vragen of ik de 30GB kan krijgen) om verder alles af te spreken want wil dan ook mijn digitale tv opgeven. Ze was wel niet te spreken over het feit dat de kd gewag maakte dat mach3 er zou aankomen. De testen beginnen binnenkort maar dit is ook maar beperkt. Ze zou een interne noto uitschrijven dat dit zeker niet mag worden gezegd dat de mach3 er zou aankomen want het is niet zo. |
Bron,: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18552&start=160
|