het is duidelijk dat je hier de tegenstelling hebt willen beklemtonen tussen wat er overblijft van een "publieke" waterpomp uit grootmoeders tijd en de nieuwbouw op de achtergrond, maar... hoewel goede bedoelingen onmisbaar zijn om een goed fotograaf te zijn of te worden, volstaan ze niet. want ondanks die goede bedoelingen is je originele foto (die we hier NIET afdrukken) voor het "gewone" publiek helaas niet veel méér geworden dan een tamelijk rommelig zoekplaatje, waarbij de aandacht tevéél van het "hoofdonderwerp" afgeleid wordt door een overdaad aan details. je zal merken dat je de aandacht van de toeschouwer veel méér kan boeien door één enkel hoofdonderwerp (hier de waterpomp) uit te kiezen en dat dan op een sterke lijn en zoveel mogelijk op een sterk punt te zetten en dan de achtergrond zo rustig mogelijk te houden... de regels van de compositie (die je rustig kan nalezen in het lesje van vriend Tobias je heeft toegestuurd bij je inschrijving) zijn immers geen "boekenwijsheid" om beginnelingen te pesten, maar erg praktische en handige "truuks" die de eerste fotografen schaamteloos "gepikt" hebben van de klassieke schilderkunst. we hebben totaal NIETS aan jouw foto toegevoegd in de onderste uitsnijding, maar ze lijkt ons véél sterker dan de originele en als je die regels een tijdje heel bewust tracht toe te passen, zal je tot je eigen verrassing merken dat je op zéér korte tijd ENORME vorderingen maakt... ik zou zeggen: dapper proberen en vooral veel plezier bij het maken van fotoos die jouw "boodschap" sterker doen overkomen bij de toeschouwer. we volgen met gelangstelling jouw "klim naar de top van de fotografie". warme groet van fjet.