ook hier bewijs je overduidelijk dat je de bazisregels van de kompozitie begrepen hebt en dat je ze op een kreatieve manier toepast: dit zijn immers niet de soort fotoos die dagjestoeristen doorgaans schieten, hier zit een pak denkwerk achter en dat maakt van een banaal plaatje opeens een beeld dat de aandacht van de toeschouwer "vangt" en vasthoudt. er is wel degelijk rekening gehouden met een "sterk punt" waarrond de hele foto is opgebouwd en de diagonale richting van de weg leidt onze blik verder het beeld in. het is evenwel de bedoeling dat je bij deze lesjes iets bijleert. het is een natuurwet dat onze ogen worden aangetrokken door het "hoogste licht" en dat geldt heel zeker in de fotografie. als je de originele foto aandachtig bekijkt, zal je moeten toegeven dat je blik "automatisch" wordt "aangezogen" door die witte vlek lucht bovenaan rechts (en dààrna naar de lichtvlek boven links). het ideaal is, dat we bij de opname proberen om dat "hoogste licht" op ons hoofdonderwerp te laten vallen , wat natuurlijk niet altijd mogelijk is. in de uitsnijding die wij voorstellen, hebben we die luchtvlekken weggesneden, samen met een deel van de voorgrond, die naar ons gevoel net iets te nadrukkelijk was: vergelijk beide versies en je zal meteen begrijpen wat we bedoelen. TIP: net zoals bij vorige foto kregen wij het "gevoel" dat de foto lichjes overhelde, deze keer naar rechts en we hebben ze dus weer een béétje gekanteld... toegegeven, het is een kwestie van "aanvoelen", maar een verwittigde fotografe is er drie waard!. wij zien héél graag nog enkele inzendingen van jou, want jij bent ontegensprekelijk een belofte. warme groet van fjet.