oei... hier was je kennelijk ZO onder de indruk van dit paradijselijk stuk natuur, dat je er op automatische piloot een "toeristen-vluggertje" van gemaakt heb. dat is natuurlijk je goed recht, maar dit is per slot van rekening een inzending voor de les compositie en we zijn véél en véél beter gewoon van jou (en dan leggen we de lat vanzelfsprekend een heel stuk hoger). je hebt de horizon hier heel duidelijk niet op een horizontale sterke lijn gezet, maar KEI in het midden, zodat de foto letterlijk in twee helften gesneden werd en op de koop toe hebben die twee helften geen "band" met elkaar: het zijn feitelijk twee aparte fotoos - dit had je kunnen voorkomen door een veel lager standpunt te zoeken, zodat de rechtse helling boven die horizon kon uitkomen en op die manier een "link" leggen tussen de bovenste en onderste helft. die onbereikbare sprookjesberg baadt in een dromerige sfeer, maar boven die berg begint die uniforme blauwe lucht toch een beetje eentonig te worden, zodat we de horizon dus op de bovenste sterke lijn gelegd hebben. daardoor trekt die voorgrond natuurlijk opeens meer aandacht en dan wordt die onderbelichting echt storend, maar daaraan hebben we proberen te verhelpen door hem iets lichter te waken met adobe *** natuurlijk niet TE, want het hoofdonderwerp blijft natuurlijk die berg... maar of die top nu écht helemaal in het midden moest staan??? als je beide versies vergelijkt, zal je toch moeten toegeven dat die kompozitieregels jouw foto een heel stuk "sterker" maken en dat het de moeite loont om er reeds bij de opname rekening mee te houden: je zal dan zelf nog veel meer plezier beleven aan het fotograferen, want dat je veel beter kan, dat heb je bij vorige inzendingen zeer overtuigend bewezen met je overige benijdenswaardige sfeerfotoos. warme groet van fjet.