11/07 Slecht weer is goed nieuws voor Plopsa en Kinepolis
Het slechte weer waarmee de zomervakantie is ingezet, zorgt voor gouden tijden bij de overdekte attracties in ons land. Onder meer Kinepolis en Plopsa Indoor ontvingen de voorbije twee weken een bezoekersaantal waar ze vorig jaar in juli enkel van konden dromen.
"In de eerste tien dagen van de zomervakantie hadden we elke dag tussen de 1.200 en 1.500 bezoekers", zegt Filip Loos van Plopsa Indoor in Hasselt. "We hadden gerekend op een gemiddelde van 850 per dag, dus we zijn erg tevreden. In totaal hopen we dit jaar zelfs de kaap van 300.000 bezoekers te ronden."
Ook de bioscopen doen het uitzonderlijk goed sinds de ene bui na de andere over ons land trekt. Bij Utopolis, dat vestigingen heeft in Mechelen, Turnhout, Aarschot en Lommel, is er zelfs een verdubbeling van het bezoekersaantal ten opzichte van dezelfde periode in 2006. "We hebben 15 à 20 procent meer toeschouwers ten opzichte van een reguliere zomer, maar dubbel zoveel kijkers als in het uitzonderlijk warme juli van vorig jaar", zegt Tanja Piessens van Utopolis. "Omdat de temperatuur zo'n belangrijke factor is voor onze omzet, wordt die elke dag opgeslagen in onze databank."
Concurrent Kinepolis kan alleen maar beamen. "Er zijn twee belangrijke invloeden op het aantal toeschouwers in onze zalen: het filmaanbod en het weer", klinkt het bij de marktleider. "Het laatste hebben we zoals bekend aan onze zijde en met de films zit het deze zomer ook wel snor. Die Hard 4.0 en Shrek 3 doen het erg goed en deze week komt de nieuwe Harry Potter in de zalen, traditioneel een topper."
|