Oei, oei, is het al zolang geleden ?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Dat ik mn blogje eens ververste.
Een baby was allang naar het syndicaat geweest !
Gelukkig redde een schoonbroer me voor verdere afgang.
*
Syndicaat, ja ik moet er even aan denken.
Zij die er dus voor zorgden dat ten bate van enkele honderden (misschien zelfs hier en daar terecht !) er duizenden hun vakantie zagen vergallen door bagageproblemen ( en dit is totaal onterecht !).
*
Kom kom Firmin, je niet opjagen, er zijn slechtere feiten mogelijk.
Niet opjagen ?
Tot dat ge zelf eens in een situatie terecht komt waarin en waaraan je écht totaal niets kunt doen en toch bravekens gegijzeld wordt.
Dedju toch mensen, pest nu eens aub elkaar niet
maar pak jullie bazen, de poenscheppers bij hun ballen.
Hoe ?
Das nu eens niet moeilijk zie en even efficiënt als jullie stakings-aanslag op het voetvolk.
Laat gewoon de oversten die buiten mate ongeoorloofde regelingen treffen met hun personeel en niet meer vatbaar zijn voor rede, het voelen in hun portemonnee !
*
Neem ik de bagageafhandeling eens opnieuw als voorbeeld ?
Als een vlucht normaal zou behandelt moeten worden met vijf, in plaats van de nu toegewezen drie bevrachters
en alle redelijke voorstellen zijn door hogerhand afgewezen, dan zou ik één op de twee vluchten vlot en normaal laten inschepen én bevrachten, maar met een ploeg van 5 of 6 man.
Dit vliegtuig zou eventueel nog stipter en vol met goed gezinde mensen kunnen vertrekken.
Dus, nu reeds 50 procent tevredenen !
De overige helft zou uiteraard een wachttijd krijgen van bvb één of twee uur inschepingstijd.
Ook niet plezant maar
. ze vertrekken en dat is het bijzonderste !
Geef hen ook voldoende informatie over dit initiatief en vraag om begrip.
Op termijn kan het niet anders of er kunnen minder vliegtuigen vertrekken en zit men aldus in de zakken van de beheerders.
*
Samengevat, soigneer extra die mensen die eigenlijk je broodheer zijn en pak diegenen aan die oorzaak zijn van het onredelijk conflict !
*
Vervang dus bij ongenoegen en onredelijkheid de staking door:
Openbaar vervoer ? Gratis tickets.
Vrachtwagens ? Blokkeer de ingang van de zaken die verantwoordelijk zijn voor de malaise.
Politie ? Weiger boetes uit te schrijven.
Grootwarenhuizen ? Open méér kassas en behandel klantvriendelijker.
Rust- en ziekenhuizen ? Laat de bewoners-zieken de media oproepen. Vertel ondoenlijke situaties.
Te weinig schlagers op de radio ? Kies massaal voor een andere zender.
Enzovoort zeker ?
*
In 2008 moeten syndicaten dus eigenlijk maar eens inzien dat er andere methoden kunnen gevonden worden om rechtmatige eisen kracht bij te zetten.
Het verleden heeft zijn diensten bewezen en stakingen hebben heel wat rechten bezorgd, die anders nooit verworven zouden geweest zijn, gelukkig maar.
Maar nu kan men toch creatiever omgaan met methoden om een en ander kracht bij te zetten.
Of zou die stakende bagageafhandelaar graag op een door vrachtwagens geblokkeerde snelweg staan misschien ?
*
Ik in alle geval niet.
|