Beste Griffel
Je stuurde een bijdrage voor advies.
Een renster die wel tamelijk gehavend is. Als men ze soms door de bochten ziet scheuren op die dunne bandjes is dat niet verwonderlijk. Het blijft gevaarlijk.
Onze commentaar :
Op gebied van compositie zit je hier wel goed met de renster op de sterke lijn aan de rechter kant. Ook de uitsnede is goed.
Snel bewegende onderwerpen zijn moeilijk vast te leggen, maar hier had het wel iets scherper mogen zijn (ofwel juist veel meer flou om de snelheid weer te geven).Door de hoge isowaarde zit er ook wel wat ruis op.
De achtergrond is bewerkt en (bijna) helemaal zwart gemaakt. Er zijn wel nog een paar plaatsen waar het niet 100% gelukt is (zie aanpassing 1).
Behalve bij studio-opnames van bv modellen of sommige stillevens, ben ik niet zo een voorstander van het zwart maken van de achtergrond. Eigenlijk haal je alle dieptewerking uit je foto.
Bij de bewerking heb ik toch nog een deel van de achtergrond kunnen terughalen. Met nog een vignet er bovenop zie je de renster nu letterlijk naar ‘het licht aan het einde van de tunnel’ rijden. Het model komt hierbij los van de achtergrond en je krijgt diepte in je foto.
Denk dus aan de diepte in de foto die je kan bereiken door o.a. te spelen met contrast en saturatie.




|