vriendenkring Belgacom Gent Brussel Antwerpen
oud medewerkers Belgacom
20-11-2010
Deel 2 van de beginjaren bij de RTT Paille-Brussel
Ik ben er terecht gekomen in het economaat stro,met dienstchef Claude Van Deuren,en bediende Beeckman Gustaaf,en Pol De Bodt. Mr Beeckman was verantwoordelijk voor het economaat en dus ook voor de talrijke interne verhuizingen in stro,de zware gietijzeren kleerkasten waren voor mij echt een probleem en zo was er geregeld een arbeidsongeval (vingers onder de kasten bij het afdalen van trappen)ik was goed natgemaakt 59kg zwaar en ze moemden mij een halfribbe smalle. Ik herinner mij een goede beste makker,die altijd bij mij was, Dennis Impens uit Lede,deze man steunde mij geregeld bij zware verhuizingen,bij reorganisatie Belgacom heeft de man het niet gehaald en is spijtig genoeg overleden 12 November 1997.(MIJN INNIGE DEELNEMING) +. Zo was er destijds in het fietsenrek op de binnenkoer een verlaten scooter Vespa die er maanden onbeheerd was achtergelaten,,onze ploeg Dennis ,Susse,José,en ikzelf verplaatsten de Vespa met de grote lift naar de Economaatkelder -2 ondergrond en daar is hij zogoed als nieuw opgelapt en hebben wij er zelfs een sleutel op gemaakt,deze werken deden vlug de ronde van deze Vespa, en als hij eenmaal klaar was kwam de eigenaar opgedoken en was al het werk voor niets geweest. Ook was er in het ecomomaat stro de verdeling van de vele drukwerken en bureelbenodigdheden,de drukwerken verantwoordelijke Mr De Bodt met M.Beeckman,eenmalig per jaar kwamen de vrachtwagens deze drukwerken leveren en dat was een heel karwei en arbeid. Een jaar later ben ik terechtgekomen in een beurtrol bij de portiers Paille,een job met we werk,maar ja dan was ik 2 dagen vrij per week maandag en dinsdag,ook mijn vriend Dennis was in deze dienst betrokken en is er tot zijn dood gebleven als vaste Portier van stro-Paille. Bij mijn afwisselend werk in het economaat,moest ik bij de lunchpauze de portier even gaan vervangen,en ik maakte er even gebruik van om mijn geparkeerde auto in de Ruysbroekstraat wat beter te plaatsen,het was er nogal stijl,maar dit was niet naar de zin van mijn diestoverste Mr Van Deuren Claude,die mij een straf heeft gegeven"vragen en antwoorden" het heeft mij 1/4 van een dag loon gekost. Anderzijts kan ik u vertellen dat later deze zelfde chef later mij tijdens de diensturen meenam naar zijn nieuw appartement in Molenbeek om zijn keuken te schilderen. Bij een reorganisatie Belgacom naar de TBR Toren ,ben ik er beland in de Mess bij Gerant Mr Desire,ik was verantwoordelijk voor het schillen van de aardappelen en stock,leuk werkje samen met ongeveer 12 vrouwen was dit een avontuur !!!! Voor de dienst van de Mess leerde ik Noella kennen in de paille,onvergetelijke jaren van aanhouden en liefde,en achterklap,zo was er ook een gerant uit het Gentse die het zefde laken deelde. Van de TBR toren,werd er terug gereorganiseert en ben ik eindelijk in Gent terechtgekomen,daar belande ik in de dienst St-Niklaasstraat bij Mr Coppieters,wat denkt u ! terug portier,dat was niet aan mij besteed en vlug was er een examen voor Installateur,was door dit examen en belande bij de dienst van de huismeesters in de Keizer Karelstraat onder de leiding van Mr Dhooghe en Mr Martin Leuke job,onderhoud van de gebouwen,en dagelijks weg. 2 Jaar later terug reorganisatie examen voor eerstaanwezend Installateur en terug naar Brussel. Daar belande ik in Anderlecht Rue De Douvres,bij de elecktriekers,installatie van aansluitingen bij burgers en bedrijven. Toffe job,eigen wagen en eigen werkmateriaal, welke ik zeergoed onderhoude,ik werkte er met een oudere man Mr Slaes waar ik zeerveel van heb geleerd,was voorheen een lasser. Deze periode heeft enkele jaren stand gehouden,tot het opkomen van de ISDN ,heb dan maar terug mijn overplaatsing aangevraagd naar Lokeren Durmelaan,wegens terkort aan volk werd ik na korte tijd overgeplaatst naar Lokeren,daar kwam ik terecht bij de techniekers dienst van Mr Fierens. Terug eigen wagen en materiaal en belangrijk,ik mocht met de wagen naar huis. Enige jaren later terug reorganisatie ,verandering standplaats en belande er in Antwerpen als Adjuckt Technicus Elecktricien,enkele maanden in Antwerpen centrum storingen gedaan,mijn eerste maand van storingen kwam ik op een dag thuis met een huidaandoening,in een zeervuile woning gewerkt,waardoor ik een ganse week wegens deze aandoening ziek ben geweest. Ik leerde meerdere collega's kennen van de westvlaanderen,herinner mij een lieve man die mij dagelijks kwam halen voor een koffie (koffie freddyke),later door hem 1 week niet meer te zien hoorde ik dat hij zelfmoord heeft gepleegd,zijn dienstwagen nog geparkeerd voor zijn woning. Ik had last van een privaat ongeval van een complexebreuk aan mijn hielbeen,waardoor ik nog moeilijk ladders kon gebruiken en het kruipen in kruipkelders,daardoor heeft dienst gezondheid en arbeid voorgesteld om mijn werkpost te verplaatsen dichter bij mijn woning. Tijdens de zomerperiode kreeg ik dan toch te horen dat ik dichter bij mijn woonst zal werken ,namelijk in Sinaai zone Stekene en omstreken. Daar leerde ik een Collega Noens Marc kennen,zat Marcske in de put met het werk,ik hielp hem tot het einde en ook omgekeerd en dat was leuk (Marc Noens overleden 20 Juli 2005) MIJN INNIGE DEELNEMING +. Enige jaren later,terug reorganisatie BEST. Techniekers hebben de keuze om met 75% met behoud van loon het bedrijf te verlaten,welke ik heb gedaan in 2003. Dit jaar 2010 en 2 December geniet ik van het Belgacom pensioen. Ik wens aan iedere medewerker het allerbeste toe voor een welverdiende rust.
Reacties op bericht (1)
20-02-2019
foto's inzenden
Ik wens er meer foto's er op aan te sluiten ,hoe doe ik het?
20-02-2019 om 15:05
geschreven door inzenden foto's
Welkom op mijn blog!
Over mijzelf
Ik ben Wuytack Freddy , en gebruik soms ook wel de schuilnaam Freddy Wuytack .
Ik ben een man en woon in Eksaarde (Belgie) en mijn beroep is Gepensioneerd - Brelgacom .
Ik ben geboren op 27/11/1950 en ben nu dus 73 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Reizen.
Interesse over de Can Eilanden Tenerife in het bijzonder.
Zoek ook oud medewerkers van de RTT.