NIEUW: Blog reclamevrij maken?
w.o. 1
Foto


Zoeken in blog


Foto

Foto

Foto

Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 


Inhoud blog
  • Onderofficieren,Korporaals en Soldaten - Eerenlijst 1
  • Zeppelin (staaken) R.VI
  • Voisin 5
  • Vickers F.B.5
  • Thomas-Morse S-4
  • Taube
  • Tabloid
  • I 1/2 Strutter
  • Spad XIII
  • Spad VII
  • Snipe
  • Short bommenwerper
  • Salmson 2
  • S.E.5a
  • Rumpler C.IV
  • Rumpler C.I
  • Roland D.II
  • Roland C.II
  • R.E.8
  • Pup
  • Pomilio PE
  • Pfalz D.XII
  • Pfalz D.III
  • O/400
  • Nieuport II
  • Nieuport 28C.1
  • Nieuport 17
  • Morane-Sailnier N
  • Morane-Saulnier L
  • LVG C.VI
  • Longhorn
  • Lohner L
  • Junkers J.I
  • Hansa-Brandenburg W.29
  • Hanriot HD-1
  • Hannover CL.IIIa
  • Halberstadt CL.II
  • Gotha G.V
  • Friedrichshafen G.III
  • Fokker E.V
  • Fokker E.III
  • Fokker Dr.I
  • Fokker D.II
  • Fokker D.VII
  • F.E.2b
  • F.2A
  • Elephant
  • Driedekker
  • Dolphin
  • D.H.9A
  • D.H.5
  • D.H.4
  • D.H.2
  • Curtiss JN-3
  • Cuckoo
  • Camel
  • Bristol Scout C
  • Bristol Fighter
  • Breguet 14
  • Blériot XI
  • Baby
  • B.E.12
  • B.E.8
  • B.E.2c
  • Avro 504J
  • Aviatik D.I
  • Ansaldo SVA5
  • Anatra DS
  • Albatros D.Va
  • Albatros D.III
  • Albatros D.II
  • Albatros C.I
  • Albatros B.II
  • AEG G.IV
  • Zimmer Emiel 1889 - 1917
  • Wynen Andries 1893 - 1918
  • Wouters Willem 1879 - 1917
  • Wouters Jan 1869 - 1917
  • Wouters Hendrik
  • Wittouck Joris 1887 - 1914
  • Winters Jaak, Arnold 1890 - 1918
  • Windey Leonard 1897 - 1917
  • Winandy Hendrik 1891 - 1918
  • Wils Frans 1891 - 1918
  • Wilmotte Adolf 1896 - 1918
  • Willems Amaat 1893 - 1918
  • Willaime Josef 1863 - 1914
  • Wielemans Luciaan 1894 - 1918
  • Wielemans Leo 1892 - 1917
  • Wielemans Felix 1863 - 1917
  • Wicot Oktaaf 1874 - 1918
  • Weyns Frans,Jozef,Edmond 1874 - 1914
  • Weyler Michiel 1865 - 1918
  • Weyemberg Jozef 1891 - 1918
  • Westendorp Ernest 1883 - 1914
  • Wery Hendrik 1882 - 1914
  • Wenis Kamiel 1876 - 1916
  • Wauthoz Luciaan 1888 - 1914
  • Wauthier Gregoor 1892 - 1918
  • Wauthier Eduard 1868 - ?
  • Wauters Pauwel 1892 - 1918
  • Wattier Gaston 1877 - 1914
  • Watteeuw Pauwel 1890 - 1918
  • Warzée Lodewijk 1894 - 1918
  • Warrimont Jan,Pascal 1890 - 1918
  • Waltener Felix 1894 - 1914
  • Walmach Jozef 1892 - 1916
  • Wallens Jan 1892 - 1914
  • Wacquez Florian 1870 - 1914
  • Vuylsteke Pieter 1894 - 1918
  • Vrithoff Servaes 1869 - 1914
  • Von Stockhausen Clement,Christiaan 1875 - 1914
  • Volckaert August,Adolf 1886 - 1918
  • Vlieckx Pieter,Adolf 1896 - 1918
  • Vlaeminck Maurice 1890 - 1918
  • Vlaeminck Jozef 1890 - 1918
  • Vissers Cornelius 1892 - 1914
  • Vingtergnier Albrecht 1889 - 1918
  • Vincent Hendrik,Albrecht 1881 - 1914
  • Vilain Marius 1879 - 1915
  • Vilain Juul 1892 - 1914
  • Vervynck Oskar 1889 - 1918
  • Vervenne Camille 1889 - 1918
  • Vertongen Renaat 1877 - 1918
  • Verniory Niklaas 1882 - 1918
  • Vernez Norbert 1886 - 1918
  • Vermeire Prosper 1894 - 1918
  • Vermeire Leo,Thomas 1890 - ?
  • Verloove Oscar,Hypoliet 1870 1914
  • Verlinden Oktaaf 1876 - ?
  • Verkinderen Jozef,Ferdinand 1893 - 1914
  • Verhoustraeten Armant 1890 - 1917
  • Verhofstadt Louis,Maria,Alphonse
  • Verheyden Leo 1882 - 1916
  • Verhasselt Joseph 1887 - 1914
  • Verhaegen Gilbert 1893 - 1918
  • Vergeynst Renaat 878 - 1914
  • Vereecken Gustaaf
  • Verbrugghe Gustaaf 1866 - 1914
  • Verbessem Carlo,Albrecht 1891 - ?
  • Verbert Leo 1881 - 1914
  • Verbelen Maurits 1892 - 1918
  • Vekemans Jaak 1894 - 1917
  • Veen Albrecht 1883 - 1916
  • Veeckmans Herman 1891 - 1915
  • Vedrine Joris 1893 - 1918
  • Veckman Joris 189 - 1918
  • Vaume Renier 1886 - 1918
  • Vanoye Rafael 1879 - 1917
  • Vanopstal Jan-Baptist 1884 - 1918
  • Vanolst leo,emiel 1882 - 1916
  • Vankeerberghen Pauwel 1887 - 1915
  • Vanhollemeersch Frans,Kamiel 1887 - 1918
  • Vandycke Paul 1880 - 1916
  • Vandevelde Jean,Guillaume 1885 - 1917
  • Vandevelde Gerard 1894 - 1918
  • Vanderstock Achiel 1877 - 1914
  • Vanderauwera Jozef 1887 - 1916
  • Vander Mersch Nestor 1892 - 1914
  • Vander Cruycen Guido,Hendrik,Eugeen 1897 - 1918
  • Vandenhende George 1895 - 1916
  • Vandendriessche Jerome,Joseph 1891 - 1915
  • Vandenbossche Viktor 1892 - 1918
  • Vandenberghe Alberic 1893 - 1918
  • Vanden Dorpe Karel 1893 - 1918
  • Vanden Abeele Oskar 1895 - 1918
  • Vandekerkhof Louis 1893 - 1918
  • Vande Putte Marcel 1893 - 1914
  • Vancamps Ernest 1890 - 1915
  • Van Zeebroeck Emile,Charles 1893 - 1915
  • Van Waes Albert,August 1891 - 1918
  • Van Vyve Karel 1867 - 1915
  • Van Vlierberghen Lodewijk 1867 - 1914
  • Van Veerdeghem Juliaan 1891 - 1918
  • Van Steenberghe Rene 1895 - 1918
  • Van Steenberghe Adriaan 1897 - 1918
  • Van Stappen Viktor 1898 - 1918
  • Van Speibroeck Edmond
  • Van Soye Em.
  • Van Snick Renaat 1887 - 1917
  • Van Schoren Hendrik 1889 - 1918
  • Van Schepdael Ernest,Leo 1891 - 1918
  • Van Ruyskensvelde Jan 1896 - 1918
  • Van Roy Eduard 1891 - 1918
  • Van Roey Emiel 1886 - 1915
  • Van Reyn Oktaaf 1894 - 1918
  • De gebroeders; Van Raemdonck Eduard en Frans
  • Van Parys Maurice 1892 - 1916
  • Van Oye Rafael 1879 - 1917
  • Van Overschelde Joris 1892 - 1914
  • Van Overschelde Alfons 1884 - 1914
  • Van Nieuwenhuyse Robrecht 1893 - 1918
  • Van Neer Adolf 1875 - 1914
  • Van Mol Romanus +1914
  • Van Mellaert Urbaan 1875 - 1917
  • Van Melkebeke Hip., Hilloné 1886 - 1919
  • Van Marcke Stephan,Cyriel 1891 - 1914
  • Van Maele Urbain 1893 - 1916
  • Van Maele Maurits 1896 - 1918
  • Van Loocke Polydoor 1893 - 1918

    Wereldoorlog 1
    Beste vrienden al de foto's op dit blog komen uit het boek " Onze Helden voor het vaderland gesneuveld " uit 1922. in het boek staan : 1 ) ongeveer 1600 officieren met foto. / 2 ) 20.000 onderofficieren en soldaten, enkel met regiment. / 3 ) 68 officieren vermist. / 4 ) 8500 soldaten en burgers op afschuwelijke wijze vermoord : a : levend verbrand, volwassenen en kinderen. / b : zwangere vrouwen levend verbrand. / c : voor een kanon vast gebonden en afgevuurd. / d : in stukken gehakt. / ook meld het boek dat vele vermisten door tanks werden doodgereden om de ondergrond te verharden ( Ik bezit het boek uit 1922 ). De vliegtuigen komen uit het boek " Vliegtuigen uit de eerste wereldoorlog " van moussault's uitgeverij nv amsterdam. Eerste druk 7000 exemplaren : maart 1969.
    24-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onderofficieren,Korporaals en Soldaten - Eerenlijst 1
    1. Abbé Pauwel, Soldaat.
    2. Absil Juul-J. - Gh., Soldaat 2e jagers te voet.
    3. Achten Frans, Ruiterij 5e Lansiers.
    4. Ackaert Gustaaf, Soldaat karabiniers wielrijders.
    5. Adlon Frans, Soldaat 2e Linie.
    6. Adrienssens, Soldaat 5e Linie.
    7. Aerts, Soldaat 3e jagers te voet.
    8. Aerts Math.-Jan.-J. , Klaroen 2e grenadiers.
    9. Albert Emiel, Soldaat 1e grenadiers.
    10. Aleu  Gommaar-Leopold, Klaroen 2e Karabiniers.
    11. Alexandre Isidoor, Soldaat 6e linie.
    12. Algoed August, Gustaaf, Soldaat 1e en 21e linie.
    13. Algoed Hermesz-Al., Soldaat 3e jagers te voet.
    14. Allard Robbrecht, Soldaat 5e linie.
    15. Allemersh, Soldaat 4e linie.
    16. Allemaerts Pauwel-H., Soldaat 3e jagers te voet.
    17. Alpaerts Gommair-Art., Soldaat 7e linie
    18. Alsberghe Jan, Soldaat 3e jagers te voet.
    19. Amereyckx Leopold-P.-Fr., Soldaat Karabiniers wielrijders.
    20. Amssoms Michiel-Lod., 11e linie.
    21. Ancart Walter-Jozef, Soldaat 13e linie.
    22. André Huibr.-Fr.-Jozef, Serjant oorlogs vrijwilliger 6e linie.
    23. Andre jozef.
    24. Andries Hendrick, Soldaat 2e jagers te voet.
    25. Andries Pieter, Genie troepen.
    26. Anno Hektor, Soldaat 2e karabiniers.
    27. Anspach Edward, Soldaat Grenadiers.
    28. Antheunis Karel, Soldaat 1e karabiniers.
    29. Antoine Juul, Korporaal 1e en 21e linie.
    30. Archambeau Walter, Soldaat 7e linie.
    31. Arentchik Rouvin, Soldaat Vrijwilligerskorps.
    32. Arien Terent.-Al., Soldaat 10elinie.
    33. Arnoldy jan-dirk, Korporaal 7e linie
    34. Arpigny A., 2e linie
    35. Art Jozef, Soldaat 1e grenadiers.
    36. Art Jozef-Lodewijk, serjant 10e linie.
    37. Asper Theodoor-Ad., Soldaat 20e linie
    38. Assoignon K.,-Aug., Soldaat 2e jagers te voet.
    39. Attiens Pieter-Felix, Korporaal 3e jagers te voet.
    40. Aubineau Elias, Soldaat 10e linie.
    41. Aubinet J.,-H.,-J., Soldaat 12e linie.
    42. Audenaerde Willy, Soldaat 4e linie.
    43. Audin Lod.,-Fr.-Jan, Soldaat 8e linie.
    44. Auguste Alfons-R.-H.-J., Korporaal 2e karabiniers.
    45. Ansseeuw Juul-Edm., Soldaat 2e karabiniers.
    46. Aymerick Antoon.
    47. Back Kam., Vestingartillerie.
    48. Bacquelant, Korporaal 2e linie.
    49. Baeckelandt A.-Rich., Ruiter jagers te paard.
    50. Baedis Arthur, Soldaat 1e karabiniers.
    51. Baert Hendrik, Soldaat 4e linie.
    52. Baert Pieter, 3e jagers te voet.
    53. Baetens Alfons, Soldaat 13e linie.
    54. Baetens gustaaf, Serjant 8e linie.
    55. Bailleul, Soldaat 3e linie.
    56. Bailly Léo, 1ste opperwachtmeester 6e Artillerie.
    57. Bajart Karel-Fr., Soldaat karabiniers.
    58. Balaux Renaar, korporaal 1e grenadiers.
    59. Balduyck Leo, Soldaat 2e linie.
    60. Ballegeer Oskaar, Soldaat 2e karabiniers.
    61. Ballegeer Oscar-Karel, Soldaat 2e karabiniers.
    62. Barbanelli J.-A., Soldaat 2e karabiniers.
    63. Barbe Jozef,
    64. Barbery Omeer, Soldaat 1e en 21e linie.
    65. Barbier A.-J., Soldaat 1e en 2e linie.
    66. Barbier L.-A., Soldaat 7e linie.
    67. Barbieux Frans-J., Soldaat 3e jagers te voet.
    68. Bardiau, Soldaat 6e linie.
    69. Baroen Jozef, Soldaat 1ste karabiniers.
    70. Barette Pieters, Korporaal 3e linie.
    71. Bartesus, Soldaat
    72. Barthelemy Emiel.
    73. Barthier G.-H.-M., Serjant-Majoor 7e linie.
    74. Bartier Emiel, Soldaat 1ste en 21e linie.
    75. Bastiaens Karel, Vervoerkorps der ruiterij.
    76. Baudart Ephrem, Wachtmeester 2e jagers te paard.
    77. Baudewyn G.-J.-B., 8e linie.
    78. Baudimont Ab.-Hend., 3e jagers te voet.
    79. Baudoin Ferdinant, Korporaal 3e linie.
    80. Baun Jozef, Soldaat 14e linie.
    81. Bauwens Hon., 4e linie.
    82. Bayens, Soldaat 7e linie.
    83. Bayens Omeer, Soldaat 3e jagers te voet.
    84. Bayet Leo-Jozef, Soldaat 4e linie.
    85. Bayot, Soldaat 1e gidsen.
    86. Beaucarne M., Soldaat Pontonniers Genie.
    87. Beauval Juul-G., Soldaat 4e linie.
    88. Becquart H.-J.-R., Serjant 6e linie.
    89. Becquevort Leo-Alex, Soldaat 7e linie.
    90. Becue Joris-Jozef, Soldaat 4e linie.
    91. Beeckaert juul, Soldaat 2e karabiniers.
    92. Beelen J.-B., Serjant-Majoor 1ste Karabiniers.
    93. Beernaert, Soldaat 2e karabiniers.
    94. Beirnaert E.-M.-J., Soldaat 3e linie.
    95. Bekaert Albr., Soldaat 8e linie.
    96. Bekaert Oscar, Soldaat 10e linie.
    97. Belgrade Jan-Frans, Soldaat 1ste Grenadiers.
    98. Belin Robrecht, Korporaal 1ste karabiniers.
    99. Bellefroid F.-H.-A., soldaat 8e linie.
    100. Belst Max, serjant foer.2e grenadiers.
    101. Belyn M.-S., Soldaat 1e jagers te voet.
    102. Benaerens R.-F., 4e linie.
    103. Benie Juul-Odilon, Soldaat 1ste karabiniers.
    104. Bercjman Cyriel, Soldaat 1ste karabiniers.
    105. Berckmans B., Soldaat 7e linie.
    106. Beresse Juul, Soldaat 2e grenadiers.
    107. Berghman, Soldaat 5e linie.
    108. Berlanger A.-E., Soldaat 2e jagers te voet.
    109. Bernard ET., Soldaat 4e linie.
    110. Bernier Pauwel, Korporaal 3e jagers te voet.
    111. Bero G.-F., Soldaat 10e linie.
    112. Bertoux Eugeen-Viktor, Soldaat 1ste karabiniers.
    113. Besin Alfred, Soldaat 3e linie.
    114. Beterhams, Soldaat 8e linie.
    115. Beuckx Frans, 3e jagers te voet.
    116. Beun Juliaan-Corn., Soldaat 7e linie.
    117. Beuselinck D., Soldaat 3e jagers te voet.
    118. Bier Jan-Q., Soldaat 4e Lansiers.
    119. Billeskraat Ed.-Léop., Soldaat 1ste karabiniers.
    120. Billiaert Lod.-Fr., Soldaat Klaroen 3e linie.
    121. Billiet Arthur-Jos, Soldaat 5e linie.
    122. Billoir Karel-Frans, Korporaal 2e jagers te voet.
    123. Bilcq Frans, Soldaat 8e linie.
    124. Binamé Juul-Gisl., Soldaat 2e karabiniers.
    125. Binet Lod.-N.-J., korporaal 14e linie.
    126. Bistiaux E.-J.-J., Soldaat 2e karabiniers.
    127. Biva Filip, Soldaat 2e karabiniers.
    128. Blanquart Constant, Soldaat 3e jagers te voet.
    129. Blaublomme Kam., Soldaat 4e linie.
    130. Blandaert V.-L., Soldaat 2e jagers te voet.
    131. Blessis Achiel.
    132. Bley Léopold.
    133. Blockhouse H.-E.-J., Soldaat 3e linie.
    134. Block Val., Soldaat 1e en 21e linie.
    135. Blockhons, Soldaat 5e linie.
    136. BlockteurM.-K.-J., serjant 2e grenadiers.
    137. BlommaersJan, Soldaat 1e grenadiers.
    138. Blomme, Soldaat 3e linie.
    139. Blomme Pieter, soldaat 6e linie.
    140. Blondiau D., Korporaal 1ste karabiniers.
    141. Bobelyn Th., Soldaat 1ste jagers te voet.
    142. Bockstaele, Soldaat 6e linie.
    143. Bodson Kamiel, Soldaat 3e linie.
    144. Bodson Pieter, Wachtmeester bij de Artillerie.
    145. Bodijn G.-Jozef, Soldaat 4e linie.
    146. Boedt Karel-Lod., Klaroen 3e linie.
    147. Boels A.-L., Soldaat 12e linie.
    148. Boels Alfons, Soldaat 10e linie.
    149. Boels rogier.
    150. Boeren Joris-Jan, Korporaal 2e karabiniers.
    151. Boewert August, Soldaat 9e linie.
    152. Bogaert Karel-Lod., Soldaat 3e linie.
    153. Bogaert J.-P., Soldaat 9e linie.
    154. Bogaert Oskaar-Edg., Soldaat 1ste karabiniers.
    155. Bogaert pieter, Soldaat3e jagers te voet.
    156. Bogaert Pieter, Soldaat 3e linie.
    157. Bogaert Tobias, Soldaat 1ste jagers te voet.
    158. Bogaerts J., Soldaat 2e karabiniers.
    159. Bogaerts Robr., Soldaat 3e linie
    160. Bogemans Vincent, Soldaat 3e jagers te voet.
    161. Bohyn Rob., Korporaal 2e linie.
    162. Benarens L.-Edm., Soldaat 1ste karabiniers.
    163. Bonault A.-S.-L., Serjant 2e karabiniers.
    164. Bonnaerens P., 7e linie.
    165. Bonnast L.-P., Soldaat 6e linie.
    166. Bontaale, Soldaat 6e linie.
    167. Boon Jozef, Soldaat 13e linie.
    168. Bordes Pol., 3e linie.
    169. Borgers E.-P.-G., 7e linie.
    170. Borguet H.-Fr.-J., Soldaat Artillerie.
    171. Borremans J.-B., Soldaat 2e karabiniers.
    172. Borrey, Soldaat 3e linie.
    173. Bosmans Hendrik, soldaat 2e karabiniers.
    174. Bosmans, Soldaat 7e linie.
    175. Botte Maurits, Korporaal 5e linie.
    176. Botteldorn Hendrik, Soldaat 3e jagers te voet.
    177. Boucart Adolf, Soldaat 3e jagers te voet.
    178. Bouchez Jozef, Soldaat 11e linie.
    179. Bouderez juul-Jan, Soldaat 3e linie.
    180. Bouderidder Ferdinand, 2e grenadiers.
    181. Boudeweel A.-A.-C., Soldaat 2e jagers te voet.
    182. Boudue Juul-Alfons, Soldaat 3e linie.
    183. Bouffiouix Prosper, Soldaat 1ste Grenadiers.
    184. Bougaerts L.-A.-A., Soldaat Genie.
    185. Bouillez Augustijn, Soldaat 12e linie.
    186. Bouquaert Willem-J.-E., 2e linie
    187. Bourdeau Maurits, Soldaat 2e karabiniers.
    188. Bourdiny, Soldaat 2e grenadiers.
    189. Bourdon osk.-Ed., Soldaat 3e jagers te voet.
    190. Bourgeois Jozef, Soldaat 1ste en 21 e linie.
    191. Bourguignon J., Soldaat 4e vrijwilligerskorps.
    192. Bourlier Maurits, Soldaat 1ste karabiniers.
    193. Boute G.-O.-A., Serjant-Majoor, 3e jagers te voet.
    194. Bouvariet Alfons, Soldaat 3e jagers te voet.
    195. Bouvier Jozef-G., Soldaat 8e linie.
    196. Boyard Lodewijk-Jozef, Soldaat 1ste grenadiers.
    197. Braat Frans-Jozef, Soldaat 2e grenadiers.
    198. Brabants Jozef-H.- Stan., Soldaat 7e linie.
    199. Brachot V.-J., 7e linie.
    200. Braeke, Soldaat. 1ste Karabiniers.
    201. Braecke Jozef, Soldaat 8e Linie.
    202. Bradfer Juul,Okt. , Serjant-Majoor , 10e linie.
    203. Braeckman, Soldaat 5e Linie.
    204. Braeckman A.-P.-M. , soldaat artillerie.
    205. Brahy Karel - J.-J. , Ruiter 1ste Gidsen.
    206. Brasseur A. , Soldaat 13e Linie.
    207. Brayette Juul - Leopold -J. - B. , Soldaat 2e Linie.
    208. Breda E.-F.-H. , 7e Linie.
    209. Brein G. - Em. , Soldaat 3e Jagers te voet.
    210. Bremer Kamiel - G.-R., Korporaal 1ste Grenadiers.
    211. Brems Felix,Jan , Soldaat 1e en 21e Linie.
    212. Breugelmans ED.-H. , 1ste soldaat Houwitsers.
    213. Breugelmans Frans , Soldaat 8e Linie.
    214. Briensteen , Soldaat 3e Linie.
    215. Brilliant , Soldaat 3e Linie.
    216. Broeckhove Gustaaf,Theodoor , Soldaat 3e Linie.
    217. Brognaux Oskar - J.-G. , Soldaat 1 ste karabiniers.
    218. Brogniaux , Soldaat Artillerie 5e gemengde brigade.
    219. Brogniaux W. , Wachtmeester Artillerie.
    220.  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (8 Stemmen)
    Categorie:onderofficieren, Korporaals, soldaten Eerenlijst 1
    01-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeppelin (staaken) R.VI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    op 1 juni 1918.

    Vliegduur : 7-10 u, afhenkelijk van de lading.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voisin 5
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voisin Voi 5B2 (Type L.A.S) van de Franse luchtmacht, omstreeks zomer 1916.

    Motor : Een 150 pk. Salmson (Canton-Unné) 9P.

    Spanwijdte : 14,75 m. (48 ft 4 3/4 in.)

    Lengte : 9,33 m. (31 ft. 3 1/4 in.)

    Hoogte : 3,63 m. (11 ft. 10 7/8 in.)

    Startgewicht : 1.140 kg. (2.513 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 105 km/u. ( 65,2 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 3.500 m. (11.483 ft.)

    Vliegduur : 3 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vickers F.B.5
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vickers F.B.5 Gunbus,waarschijnlijk een toestel van het 11e RFC squadron, rond voorjaar 1915.

    Motor : een 100 pk. Gnome Monosoupape.

    Spanwijdte : 11.13 m. ( 36 ft. 6 in.)

    Lengte : 8.25 m. ( 27 ft. 2 in.)

    Hoogte : 3.51 m. (11 ft. 6 in.)

    Startgewicht : 930 kf. (2.050 Lb.)

    maximale snelheid op 1.524 m. (5.000 ft.) : 112.6 km/u. (70 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 2.743 m. (9.000 ft.)

    Vliegduur : 4 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thomas-Morse S-4
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Thomas-Morse S-4C, van de U.S. Navy, begin 1918.

    Motor : Een in de VS vervaardigde 80 pk. Le Rhône 9C.

    Spanwijdte : 8,08 m. (26 ft. 6 in.)

    Lengte : 6,05 m. (19 ft. 10 in.)

    Hoogte : 2,46 m. ( 8 ft. 1 in.)

    Startgewicht : 623 kg. (1.373 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 152,9 km/u. (95 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 4.572 m. (15.000 ft.)

    Vliegduur : ongeveer 2 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taube
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een mogelijk door Rumpler gebouwde Taube, van de Duitse luchtmacht, oktober 1914.

    Motor : een 100 pk. Mercedes D.i.1.

    Spanwijdte : 14,35 m. (47 ft. 1 in.)

    Lengte : 9,85 m.) 32 ft.3 2/4 in.)

    Hoogte : 3,15 m. (10 ft. 4 1/8 in.)

    Startgewicht : 870 kg. (1.918 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 115 km/u. (71,5 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 3.000 m. ( 9.843 ft.)

    Vliegduur 4 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tabloid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Spowith Tabloid, van de RNAS, najaar 1914.

    Motor : Een 80 pk. Gnome.

    Spanwijdte : 7,77 m. (25 ft. 6 in.)

    Lengte : 6,20 m. (20 ft. 4 in.)

    Hoogte : 2,56 m. (8 ft. 5 in.)

    Startgewicht : 508 kg. (1.120 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 148 km/u. (92 m.p.h.)

    Praktisch plafond : ongeveer 4.572 m. (15.000 ft.)

    Vliegduur : 3 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I 1/2 Strutter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    frankrijk,omstreeks september 1916.

    Vliegduur : ongeveer 4 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spad XIII
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Spad XIII, van het 213e AEF squadron aan het westelijke front in de zomer van 1918.

    Motor : Een 235 pk. Hispano-Suiza 8Be.

    Spanwijdte : 8,20 m. (26 ft. 10 7/8 in.)

    Lengte : 6,30 m. (20 ft. 8 in.)

    Hoogte : 2,42 m. ( 7 ft. 11 1/4 in. )

    Startgewicht : 820 kg. (1.808 lb.)

    Maximale snelheidop 2.000 m. : (6.562 ft.) : 222 km/u. (137,9 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 6.650 m. (21.818 ft.)

    Vliegduur : 2 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spad VII
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een bij Blériot & Spad Co. gebouwde Spad VII, van het 23e RFC squadron, La Lovie, najaar 1917.

    Motor : Een 150 pk. Hispano Suiza 8Aa.

    Spanwijdte : 7,82 m. (25 ft. 8 in.)

    Lengte : 6,18 m. (20 ft. 3 1/2 in.)

    Hoogte : 2,13 m. (7 ft.)

    Startgewicht : 740 kg. (1.632 lb.)

    Maximale snelheid op 2000 m. ( 6.562 ft.) : 191,5 km/u. (119m.p.h.)

    Praktisch plafond : 5.334 m. (17.500 ft.)

    Vliegduur : 2 u. 15 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snipe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sopwith 7F.1 Snipe, werd gevlogen door majoor W.G. Barker, V.C., toen hij was ingedeeld bij het 201e RAF squadron, Frankrijk, oktober 1918.

    Motor :  een 230 pk. Bentley B.R.2.

    Spanwijdte 9,14 m. (30 ft.)

    Lengte : 5,84 m. (19 ft 2 in.)

    Hoogte : 2,89 m. (9 ft. 6 in.)

    Startgewicht : 916 kg. (2.020 lb.)

    Maximale snelheid op 3.048 m. (10.000 ft.) : 194,7 km/u. (121 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 5.944 m. (15.500 ft.)

    Vliegduur : 3 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Short bommenwerper
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Belgié, in de nazomer van 1916.

    Vliegduur : 6 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Salmson 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    augustus 1918.

    Vliegduur : 3 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.S.E.5a
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Royal Aircraft Factory S.A.5a, die werd gevlogen door kapitein K.L. Caldwell, commandant van het 74é RFC squadron, Frankrijk, maart 1918.

    Motor : Een 200 pk. Wolseley W.4a.

    Spanwijdte : 8,11 m. (26 ft. 7 3/8 in.

    Lengte : 6,38 m. (20ft. 11 in.)

    Hoogte : 2,89 m. (9 ft. 6 in.)

    Startgewicht : 902 kg. (1.988 lb.)

    Maximale snelheid op 4.572 m. (15.000 ft.) : 193,1 km/u. (120 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 5.944 m. (19.500 ft.)

    Vliegduur : 3 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rumpler C.IV
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Rumpler C.IV, van de Duitse luchtmacht, eind 1917.

    Motor : Een 260 pk. mercedes D.IVa.

    Spanwijdte : 12,66 m. (41 ft 6 3/8 in.)

    Lengte : 8,41 m. (27 ft. 7 1/8 in.)

    Hoogte : 3,25 m. (10 ft. 8 in.) 

    Startgewicht : 1.530 kg. (3.373 lb.)

    Maximale snelheid op 500 m. ( 1.640 ft.) : 171 km/u. (106,3 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 6.400 m. (20.997 ft.)

    Vliegduur : 3 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rumpler C.I
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Rumpler C.I, van de Duitse luchtmacht, 1915.

    motor : Een 160 pk. Mercedes D.III.

    Spanwijdte : 12,15 m. (39 ft. 10 1/3 in.)

    Lengte : 7,85 m. (25 ft. 9 in.)

    Hoogte : 3,07 m. (10 ft. 7/8 in.)

    Startgewicht : 1.330 kg. (2.932 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 152 km/u. (94.4 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 5.050 m. (16.568 ft.)

    Vliegduur : 4 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roland D.II
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Roland D.II, van de duitse luchtmacht, ongeveer voorjaar 1917.

    Motor : Een 160 pk. mercedes D.III.

    Spanwijdte : 8,94 m. (29 ft. 4 in.)

    Lengte : 6,93 m. (22 ft. 8 7/8 in.)

    Hoogte : 3,11 m. (10 ft. 2 1/2 in.)

    Startgewicht : 795 kg. (1.753 lb.)

    Maximale snelheid : 169 km/u. (105m.p.h.)

    Praktisch plafond : ongeveer 5.000 m. (16.404 ft.)

    Vliegduur : 2 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roland C.II
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Duitse luchtmacht aan het westelijke front, eind 1916.

    Vliegduur : 4 U.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.R.E.8
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    mei 1918.

    Vliegduur : 4 u. 15 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pup
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    een door Whithead gebouwde Pup, gebruikt voor nachtjager-camouflage-proeven op orfordoness,maart 1918.

    Motor : een 80 pk. Le Rhône 9C.

    Spanwijdte : 8,08 m. (26 ft 6 in.)

    Lengte : 5,89 m. (19 ft. 3 3/4 in.)

    Hoogte : 2,87 m. (9 ft. 5 in.)

    Startgewijcht : 556 kg. (1.225 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 179,4 km/u. (111,5 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 5.334 m. (17.500 ft.-

    Vliegduur : 3 U.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pomilio PE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    omstreeks voorjaar 1918.

    Vliegduur : 3 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pfalz D.XII
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Pfalz D.XII, van een niet geidentificeerde Jasta van de Duitse luchtmacht, in de nazomer van 1918.

    Motor  : een 180 pk. Mercedes D.IIIa.

    Spanwijdte : 9 m. (29 ft. 6 1/3 in.)

    Lengte : 6,35 m. (20 ft. 10 in.)

    Hoogte : 2,70 m. (8 ft. 10 1/4 in.)

    Startgewicht : 897 kg. (1.978 lb.)

    Maximale snelheid op 3000 m. (9.843 ft.) : 170 km/u. (105,6 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 5.650 m. (18.536 ft.)

    Vliegduur : 2 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pfalz D.III
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Pfalz D.III, die werd gevlogen door Vizefeldwebel Hecht van Jasta 10, van de Duitse luchtmacht : september 1917.

    Motor : Een 160 pk. Mercedes D.III.

    Spanwijdte : 9,40 m. (30 ft. 10 1/8 in.)

    Lengte : 6,95 m. (22 ft. 9 2/3 in.)

    Hoogte : 2,67 m. (8 ft. 9 1/8 in.)

    Startgewicht : 932 kg. (2.055 lb.)

    Maximale snelheid op 3.000 m. (9.843 ft.) : 165 km/u. (102,5 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 5.200 m. (17.060 ft.)

    Vliegduur : 2 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.O/400
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    begin 1918.

    Vliegduur : 8 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuport II
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuport 11C.1, van het Escadrille Lafayette van de franse luchtmacht, ongeveer voorjaar 1916.

    Motor : een 80 pk. Le Rhône 9J.

    Spanwijdte : 7,55 m. (24 ft. 9 1/4 in.)

    Lengte : 5,80 m. (19 ft. 1/3 in.)

    Hoogte : 2,45 m. (8 ft. 1/2 in.)

    Startgewicht : 480 kg. (1.058 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 156 km/u. (96,8 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 4.600 m. (15.092 ft.)

    Vliegduur : 2 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuport 28C.1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuport 28C.1, Werd gevlogen door luitenant Douglas Campbell van het 94é AEF squadron, Frankrijk, april 1918.

    Motor : een 160/170 pk. Gnome Monosoupape.

    Spanwijdte : 8,15 m. (26 ft. 8 7/8 in.)

    Lengte : 6,40 m. (21 ft.)

    Hoogte : 2,50 m. (8 ft. 2 3/8 in.)

    Startgewicht : 737 kg. (1.625 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 196,3 km/u. (122 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 5.182 m. (17.000 ft.)

    Vliegduur : 1 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuport 17
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Nieuport 17C.1, waarschijnlijk een toestel van het 1é RFC squadron, Frankrijk, omstreeks april 1917.

    Motor : Een 110 pk. Le Rhône 9J.

    Spanwijdte : 8,22 m. (26 ft 11 5/8 in.)

    Lengte : 5,74 m. (18 ft. 10 in.)

    Hoogte : 2,33 m. (7 ft. 7 3/4 in.)

    Startgewicht : 565 kg. (1.246 lb.)

    Maximale snelheid op 2.000 m. (6.562 fi.) : 177 km/u. (110 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 5.300 m. (17.388 ft.)

    Vliegduur : 2 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morane-Sailnier N
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Morane-saulnier MS.5, die werd gevlogen door kapitein A.A. Kazakov van het 19e squadron van de Duitse luchtmacht, juni 1915.

    motor : Een 110 pk. Le Rhône 9J.

    Spanwijdte : 8,30 m. (27 ft. 2 3/4 in.)

    Lengte : 6,70 m. (21 ft. 11 3/4 in.)

    Hoogte : 2,50 m. (8 ft. 2 1/2 in.)

    Startgewicht : 510 kg. (1.124 lb.)

    Maximale snelheid op 2.000 m. (6.562 ft.) 165 km/u. (102,5 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 4.000 m. (13.123 ft.)

    Vliegduur : 1 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morane-Saulnier L
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Morane-Saulnier MS.3, werd gevlogen door 2e luitenant R.A.J. Warneford, V.C., van het 1e RNAS squadron, Duinkerken, juni 1915.

    Motor : Een 80 PK. Gnome.

    Spanwijdte : 10,30 m. (33 ft. 9 1/2 in.):

    Lengte : 6,32 m. (20 ft. 9 in.)

    Hoogte : 3,15 m. (10 ft. 4 in.)

    Startgewicht : 680 kg . (1.499 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 115 km/u. (71.5 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 4.000 m. (13.123 ft.)

    Vliegbereik : 450 km.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LVG C.VI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    LVG C.VI, van de Duitse luchtmacht,1918.

    Motor : Een 200 pk. Benz Bz.IV .

    Spanwijdte : 13 m. (42 ft 7 3/4 in.)

    Lengte : 7,45 m. (24 ft. 5 1/3 in.)

    Hoogte : 2,80 m. (9 ft. 2 1/4 in.)

    Startgewicht : 1.310 kg. (2.888 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 170 km/u. (105,6 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 6.500 m. (21.325 ft.)

    Vliegduur : 3 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Longhorn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Maurice Farman MF.7 (S.7),van een RNAS opleidingseenheid, begin 1915.

    Motor : Een 70 pk. renault.

    Spanwijdte : 15.54 M. ( 51 ft.)

    Lengte : 11.35 m. (37 ft. 27/8 in.)

    Hoogte : 3.45 m. (11 ft. 3 7/8 inN)

    Startgewicht : 855 kg.(1.885 Ib.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 95 km/u. (59 m.p.h.)

    Plafond : ongeveer 4.000 m. (13.123 ft.)

    Vliegduur : 3 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lohner L
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Oostenrijks-Hongaarse marine, september 1916.

    Vliegduur : ongeveer 4 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Junkers J.I
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Duitse luchtmacht, omstreeks begin 1918.

    Vliegbereik :

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hansa-Brandenburg W.29
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hansa-Brandenburg W.29, die gevlogen werd door Oberleutnant friederich Christiansen, Commandant van het marinevliegkamp te zeebrugge,zomer 1918.

    Motor : een 150 pk. Benz Bz.III.

    Spanwijdte : 13,50 m. (44 ft. 3 1/3 in.)

    Lengte : 9,35 m. (30 ft. 8 1/8 in.)

    Hoogte : 3 m. (9 ft. 10 1/8 in.)

    Startgewicht : 1.471 kg. (3.243 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 175 km/u. (108,7 m.p.h.)

    Vliegduur : 4 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hanriot HD-1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hanriot HD-1, van het 1é escadrille van de Belgische luchtmacht,Les Moëres,1917.

    Motor : Een 120 pk. Le Rhône 9JB.

    Spanwijdte : 8,70 m. (28 ft. 6 1/2 in.)

    Lengte : 5,85 m. (19 ft. 2 1/3 in.)

    Hoogte : 2,55 m. (8 ft. 4 3/8 in.)

    Startgewicht : 605 kg. (1.334 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 183 km/u. (113,7 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 6.300 m. (20.670 ft.)

    Vliegduur : 2 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hannover CL.IIIa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hannover CL.IIIa, van de Duitse luchtmacht, op 2 oktober 1918 neergeschoten door Kapitein E.V. Rickenbacker en luitenant R. Chambers van het 94e AEF squadron.

    Motor : Een 180 pk. Argus As.III.

    Spanwijdte : 11.70 m. (38 ft. 4 ²/³ in.)

    Lengte : 7.58 m. (24 ft. 10 3/8 in.)

    Hoogte : 2.80 m. (9 ft. 2 1/4 in.)
    Startgewicht : 1.080 kg. (2.381 Lb.)
    Maximale snelheid op 600 m. (1.968 ft.) : 165 km/u. (102.5 m.p.h.)
    Praktisch plafond : 7.500 m. (24.606 ft.)
    Vliegduur : 3 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halberstadt CL.II
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Halberstadt CL.II van de Duitse luchtmacht, ongeveer mei 1918.

    Motor : Een 160 pk. Mercedes D.III.

    Spanwijdte : 10.77 m. (35 ft. 4 in.)

    Lengte : 7.30 m. (23 ft. 11 3/8 in.)

    Hoogte : 2.75 m. ( 9 ft. 1/4 in.)

    Startgewicht : 1.133 kg. (2.498 Lb.)

    Maximale snelheid : 165 km/u. (102.5 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 5.100 m. ( 16.732 ft.)

    Vliegduur : 3 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gotha G.V
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gotha G.V, van de Duitse luchtmacht, april 1918.

    Motoren : Twee 260 pk. Mercedes D.IVa.

    Spanwijdte : 23,70 m. ( 77 ft. 9 1/8 in.)

    Lengte : 12,35 m. (40 ft. 6 1/4 in.

    Hoogte : 3,95 m. (12 ft. 11 1/2 in.)

    Startgewicht :3.975 kg. (8.763 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 140 km/u. 87 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 6.500 m. (21.325 ft.)

    Vliegbereik : 840 km. (522 m.)

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Friedrichshafen G.III
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Friedrichshafen G.III, denkelijk van Bogobl 2, van de Duitse luchtmacht, mei 1918.

    Motoren : twee 260 pk. Mercedes D.IVa.

    Spanwijdte : 23,75 m. (77 ft. 11 in.)

    Lengte : 12,85 m. (42 ft. 1 7/8 in.)

    Hoogte : 3,65 m. (11 ft. 11 3/4 in.)

    Startgewicht : 3.940 kg.(8.686 lb.)

    Maximale snelheid op 1.000 m. (3.281 ft.) : 141 km/u. ( 87,6 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 4.500 m. (14.764 ft.)

    Vliegduur : 5 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fokker E.V
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fokker E.V , van Jasta 6 van de Duitse luchtmacht, Frankrijk, augustus 1918.

    Motor : Een 110 pk. Oberursel UR.II.

    Spanwijdte : 8,40 m. (27 ft. 6 3/4 in.)

    Lengte : 5,86 m. (19 ft. 2 3/4 in.

    Hoogte : 2,82 m. (9 ft 3 in.)

    Startgewicht : 562 kg. (1.238 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 185 km/u. (115 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 6.300 m. (20.669 ft.

    Vliegduur : 1 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fokker E.III
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fokker E.III, die terechtkwam in de britse frontlinie te Frankrijk, op 8 april 1916 en nu in het bezit is van het Science Museum te Londen.

    Motor : Een 100 pk. Oberursel U1.

    Spanwijdte : 9,52 m. (31 ft. 2 3/4 in.)

    Lengte : 7,30 m. (23 ft. 11 1/3 in.)

    Hoogte : 2,79 m. (9 ft. 1 3/4 in.)

    Startgewicht : 635 kg. (1.400 lb.)

    Maximale Snelheid op 1.981 m. (6.500 ft. ) : 133,6 km/u. (83 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 3.500 m. (11.500 ft.)

    Vliegduur : 2 u. 45 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fokker Dr.I
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fokker Dr. 1, denkelijk een toestel van Jasta 2 van de Duitse luchtmacht, begin 1918.

    Motor : Een door Thulin Gebouwde 110 pk. Le Rhône 9 J.

    Spanwijdte : 7,19 m. (23 ft. 7 5/8 in.)

    Lengte : 5,77 m. (18 ft. 11 1/8 in.)

    Hoogte : 2,95 m. (9 ft. 8 1/8 in.)

    Startgewicht : 585 kg. (1.290 lb.)

    Maximale snelheid op 4.000 m. (13.123 ft.) : 165km/u. (102,5 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 6.100 m. (20.013 ft.)

    Vliegduur : 1 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fokker D.II
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fokker D.II,van de Duitse luchtmacht, 1916.

    Motor : Een 100 pk. Oberursel U.i.

    Spanwijdte : 8,75 m. (28 ft. 8 1/2 in.)

    Lengte : 6,40 m. ( 21 ft.)

    hoogte : 2,52 m. (8 ft. 2 7/8 in.)

    Startgewicht : 575 kg. (1.268 lb.)

    Maximale snelheid op zeniveau : 150 km/u. (93,2 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 4.000 m. (13.123 ft.)

    Vliegduur : 1 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fokker D.VII
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    D.VII (mogelijk bij Albatros gebouwd), waarschijnlijk een toestek van Jasta 17 van de Duitse luchtmacht, ongeveer mei 1918.

    Motor : Een 160 pk. Mercedes D.III.

    Spanwijdte : 8,90 m. (29 ft. 2 1/3 in.)

    Lengte : 6,95 m. (22 ft. 9 3/4 in.)

    Hoogte : 2,75 m. (9 ft. 1/4 in.)

    Startgewicht : 900 kg. (1.9814 lb.)

    Maximale snelheid op 1.000 m. (3.280 ft) : 189 km/u. (117,4 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 6.000 m. (19.685 ft.)

    Vliegduur : 1 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F.E.2b
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Frankrijk, begin 1916.

    Vliegduur : 2 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F.2A
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Groot-Brittannië,omstreeks de nazomer van 1918.

    Vliegduur : 6 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elephant
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Martinsyde G.100 ' Elephant ' van het 27é RFC squadron aan het westelijke front in de zomer van 1916.

    Motor : Een 120 pk.Beardmore.

    Spanwijdte : 11,58 m. (38 ft.)

    Lengte : 8,08 m. (26 ft. 6 in.)

    Hoogte : 2,94 m. (9 ft. 8 in.)

    Startgewicht : 1.099 kg. ( 2.424 lb.)

    Maximale snelheid op 1.981 m. (6.500 ft.) : 152,9 km/u. (95 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 4.267 m. (14.000 ft.)

    Vliegduur : 5 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Driedekker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    U.S. Navy, begin 1918.

    vliegduur : 2 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dolphin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sopwith 5F.1 Dolphin MK.1, van de B Flight van het 79e RFC squadron, Champien, februari 1918.

    Motor : Een 200/220 pk. Hispano-Suiza 8E.

    Spanwijdte : 9,91 m. (32 ft. 6 in.)

    Lengte : 6,78 m. (22 ft. 3 in.)

    Hoogte : 2,59 m. (8 ft. 6 in.)

    Startgewicht : 894 kg. (1.970 lb.)

    Maximale snelheid op 3.048 m. (10.000 ft.) : 192,3 km/u. (119,5 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 5.791 m. (19.000 ft.-

    Vliegduur : 1 u. 45 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.D.H.9A
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    najaar 1918.

    Vliegduur : 5 u. 15 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.D.H.5

    een door Darracq gebouwde D.H.5, van het 32é RFC squadron, Frankrijk, augustus 1917.

    Motor : Een 110pk. Le Rhône 9J.

    Spanwijdte : 7,82 m. (25 ft. 8 in.)

    Lengte : 6,71 m. (22 ft.)

    Hoogte : 2,78 m. (9 ft. 1 1/2 in.)

    Startgewicht : 677 kg. (1.492 lb.)

    Maximale snelheid op 3.048 m. (10.000 ft.) : 164,2 km/u. (102 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 4.877 m. (16.000 ft.)

    Vliegduur : 2 u. 45 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.D.H.4
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    omstreeks zomer 1917.

    Vliegduur : 3 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.D.H.2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een door Airco gebouwde D.H.2, van de A Flight van het 24e RFC squadron, Bertangles,voorjaar 1916.

    Motor : Een 100pk. Gnome Monosoupape.

    Spanwijdte : 8.61 m. ( 28 ft.3 in. ).

    Lengte : 7.68 m. (25 ft. 2 1/2 in. )

    Hoogte : 2.91 m. (9 ft. 6 1/2 in. )

    Startgewicht : 654 kg. ( 1.441 Lb. )

    maximale snelheis op zeeniveau : 149.7 km/u. (93 m.p.h. )

    Praktisch plafond : 4.420 m. (14.500 ft.)

    Vliegduur : 2 u. 45 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Curtiss JN-3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Curtiss JN-3, van een RNAS opleidingseenheid, najaar 1916.

    Motor : Een 90 pk. Curtiss OX-5

    Spanwijdte : 13,29 m. (43 ft. 7 3/8 in.).

    Lengte : 8,33 m. (27 ft. 4 in.)

    Hoogte : 3,01 m. ( 9 ft. 10 5/8 in.)

    Startgewicht : 966kg. (2.130 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 120,7 km/u. (75 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 3.353 m. (11.000 ft.)

    Vliegduur : 2 u. 2 min.

    Gewicht en snelheid gelden eveneens voor de JN-4D.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cuckoo

    Vliegduur : 3 u. 45 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een door Boulton & Paul gebouwde F.1 Camel, van het 65e RAF squadron, Frankrijk, halverwege 1918.

    Motor : Een 130 pk. Clerget 9B.

    Spanwijdte : 8,53 m. (28 ft.)

    Lengte : 5,72 m. (18 ft. 9 in.)

    Hoogte : 2,59 m. (8 ft. 6 in.)

    Startgewicht : 659 kg. (1.453 lb.)

    Maximale snelheid op 4.048 m. (10.000 ft.) : 181,8 km/u. (113 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 5.791 m. (19.000 ft.)

    Vliegduur : 2 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bristol Scout C
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bristol Scout C, van het 1E RFC squadron, Frankrijk, mei 1915.

    Motor : Een 80 pk. Gnome.

    Spanwijdte : 7,49 m. (24 ft. 7 in.)

    Lengte : 6,30 m. (20 ft. 8 in.)

    Hoogte : 2,59 m. (8 ft. 6 in.)

    Startgewicht : 544 kg. (1.200 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 149,2 km/u. (92,7 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 4.724 m. (15.500 ft.)

    Vliegduur :2 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bristol Fighter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bristol F.2B, van de A Flight van het 88e RFC squadron, Frankrijk, zomer 1918.

    Motor : Een 275 pk. Rolls-Royce Falcon III.

    Spanwijdte : 11.96 m. ( 39 ft. 3 in.)

    Lengte : 7.87 m. (25 ft. 10 in.)

    Hoogte : 2.97 m. (9 ft. 9 in.)

    Startgewicht : 1.261 kg. (2.779 Lb.)

    Maximale snelheid op 1.981 m. (6.500 ft.) : 191.5 km/u. (119 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 6.096 m. (20.000 ft.)

    Vliegduur : 3 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Breguet 14
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Franse luchtmacht, omstreeks de jaarwisseling 1917/1918.

    vliegduur : 2 u. 45 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blériot XI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Blériot XI-2 Artillerie, denkelijk een vliegtuuig van het 3e RFC squadron, 1914.

    Motor : Een 70 pk. Gnome 7A.

    Spanwijdte : 10,35 m. (33 ft. 11 1/2 in.)

    Lengte : 8,50 m. (27 ft. 10 2/3 in.)

    Hoogte : 2,60 m. ( 8 ft. 6 1/3 in.)

    Startgewicht : 585 kg. (1.290 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 106 km/u. (65,9 m.p.h.)

    vliegduur : 3 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Baby
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    eind 1917.

    vliegduur : 3 u. 45 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.B.E.12
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een bij Daimler gebouwde B.E.12, van het RFC, Frankrijk, najaar 1916.

    Motor : een 150 pk. RAF4a.

    Spanwijdte : 11,28 m. (37 ft.)

    Lengte : 8,31 m. (27 ft. 3 in.)

    Hoogte : 3,39 m. ( 11 ft. 1 1/2 in.)

    Startgewicht : 1.067 kg. (2.352 lb.)

    Maximale snelheid op 1.981 m. (6.500 ft.): 156,1 km. (97 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 3.810 m. (12.500 ft.)

    vliegduur : 3 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.B.E.8
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    BE8 ( mogelijk door Vickers gebouwd ) van het 8e squadron, Frankrijk, juni 1915.

    Motor : Een 80 pk. Gnome.

    Spanwijdte : 12,04 m. (39 ft. 6 in. )

    Lengte : 8,31 m. (27 ft. 3 in.)

    Hoogte : 2,84 m. (9 ft. 4 in.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 112,6 km/u. (70 m.p.h.)

    vliegduur : geen gegevens bekend.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.B.E.2c
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Frankrijk, Oktober 1915.

    vliegduur 3 u. 15 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Avro 504J
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Avro 504J, van de A Flight van de 1e school of special Flying RFC, Gosport, November 1917.

    Motor : Een 100 pk. Gnome Monosoupape.

    Spanwijdte : 10,97 m. (36 ft.)

    Lengte : 8,98 m. (29 ft. 5 in.)

    Hoogte : 3,17 m. (10 ft. 5 in.)

    Startgewicht : 816 kg. (1.800 lb.)

    Maximale snelheid op 1.981 m. (6.500 ft.) : 131,9 km/u. (82 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 3.962 m. (13.000 ft.) 

    vliegduur : 3 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aviatik D.I
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Oostenrijkse Aviatik ( Berg) D.I, van de Oostenrijks - Hongaarse luchtmancht, najaar 1917.

    Motor : Een 200 pk. Austro-Daimler.

    Spanwijdte : 8 m. (26 ft. 3 in.)

    Lengte : 6,95 m. (22 ft. 9 2/3 in.)

    Hoogte : 2,48 m. (8 ft. 1 2/4 in.)

    Startgewicht : 852 kg. (1.878 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 185 km/u. (115 m.p.h.)

    Practisch plafond : 6.150 m. (20.177 ft.)

    vliegduur : 2 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ansaldo SVA5
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Italiaanse luchtmacht, juni 1918.

    vliegduur : 4 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anatra DS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Russische luchtmancht, omstreeks voorjaar 1917.

    vliegduur : 3 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Albatros D.Va
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Albatros D.Va, van Jsata 5, van de Duitse luchtmacht, begin 1918.

    Motor : Een 170/185 pk. Mercedes IIIa.

    Spanwijdte : 9,05 m. (29 ft. 8 1/3 in.)

    Lengte : 7,33 m. (24 ft. 5/8 in.)

    Hoogte : 2,85 m. (9 ft. 4 1/4 in.)

    Startgewicht : 937 kg. (2.066 lb.)

    Maximale snelheid op 1.000 m. ( 3.280 ft.) : 187 km/u. (116 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 6.250 m. (20.505 ft.)

    vliegduur 2 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Albatros D.III
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Duitse luchtmacht, die in oktober 1917 verongelukte in Savooie.

    vliegduur 2 u. 

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Albatros D.II
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Duitse luchtmacht, omstreeks november 1916.

    vliegduur 1 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Albatros C.I
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Albatros C.I, van de Duitse luchtmacht, eind 1915.

    Motor : Een 160 pk.Mercedes D.III.

    Spanwijdte : 12,90 m. (42 ft. 3 7/8 in.)

    Lengte : 7,85 m. (25 ft. 9 in.)

    Hoogte : 3,14 m. (10 ft 3 5/8 in.)

    Startgewicht : 1.190 kg. (2.624 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 140 km/u. (87 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 3.000 m. (9.843 ft.)

    vliegduur 2 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Albatros B.II
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Albatros B.II, van de Duitse luchtmacht, omstreeks april 1916.

    Motor : Een 100 pk. Mercedes D.I.

    Spanwijdte : 12,80 m. (42 ft.)

    Lengte : 7,63 m. (25 ft. 3/8 in.)

    Hoogte : 3,15 m. (10 ft. 4 in.)

    Startgewicht : 1.071 kg. (2.361 lb.)

    Maximale snelheid op zeeniveau : 105 km/u. 65,2 m.p.h.)

    Praktisch plafond : 3.000 m.(9.843 ft.)

    vliegduur 4 u.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AEG G.IV
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    duitse luchtmacht, die in mei 1918 boven frankrijk werd neergeschoten.

    vliegduur : ongeveer 4 u. 30 min.

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Vliegtuigen
    01-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zimmer Emiel 1889 - 1917
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onderluitenant, Kongo

    Geboren :   Laroche-sur-Meuse

    Overleden : Uvira

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (24 Stemmen)
    Categorie:gesneuvelden officieren
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wynen Andries 1893 - 1918
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Luitenant, 5é Regiment lansiers

    Geboren :   Luik

    Overleden : Cabour

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wouters Willem 1879 - 1917
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hulponderluitenant, 2é Regiment karabiniers

    Geboren :   Halle-Boyenhoven

    Overleden : Woumen

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wouters Jan 1869 - 1917
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Luitenant bij de administratie, Bestuursdienst

     

    Geboren :   Rothem

    Overleden : Chateaugiron (FR )

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wouters Hendrik
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Soldaat bij het 9é Linieregiment

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wittouck Joris 1887 - 1914
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Luitenant, Gidsen

    Geboren :   St-Peeters-Leeuw

    Overleden : ?

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winters Jaak, Arnold 1890 - 1918
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hulponderluitenant, 10é Linieregiment

    Geboren :   Groote-Brogel

    Overleden : Merckem

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Windey Leonard 1897 - 1917

    Soldaat bij het 10é Regiment arillerie

    Geboren :   Etreux-Aise ( FR )

    Overleden : Boezingen





    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winandy Hendrik 1891 - 1918
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hulponderluitenant, 3é Linieregiment

    Geboren :   Brussel

    Overleden : Kippe

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wils Frans 1891 - 1918
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hulponderluitenant, 2é Linieregiment

    Geboren :   Dendermonde

    Overleden : Merckem

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wilmotte Adolf 1896 - 1918
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hulponderluitenant, Bereden artillerie

     

    Geboren :   Soles-sin-Ougrée

    Overleden : Brielen

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Willems Amaat 1893 - 1918
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hulponderluitenant, 23é Linieregiment

    Geboren :   Oostende

    Overleden : Staderreke

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Willaime Josef 1863 - 1914
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kapitein-Kommandant, 3é Linieregiment

    Geboren :   Herbeumont

    Overleden : Tienen

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielemans Luciaan 1894 - 1918
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Reserve-Luitenant, 9é Linieregiment

    Geboren:   Brussel

    Overleden : Stadenberg

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielemans Leo 1892 - 1917
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onderluitenant, 3é Regiment jagers te voet

    Geboren :   Seraing

    Overleden : Boesinghe

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielemans Felix 1863 - 1917
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Luitenant-Generaal, Algemeen stafoverste

    Geboren :   Gent

    Overleden : Houthem

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wicot Oktaaf 1874 - 1918
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Majoor, 2é Regiment zwaar geschut

    Geboren :   Elsene

    Overleden : De Panne

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weyns Frans,Jozef,Edmond 1874 - 1914
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kapitein-Kommandant, Regiment geschut

    Geboren :   Thisselt

    Overleden : Mechelen

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weyler Michiel 1865 - 1918
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Majoor, 24é Linieregiment

    Geboren :   Wiltz

    Overleden : Zarren

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weyemberg Jozef 1891 - 1918
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hulponderluitenant, 7é Linieregiment

     

    Geboren :   Ougrée

    Overleden : Moorslede

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Westendorp Ernest 1883 - 1914
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onderluitenant, 3é Linieregiment

    Geboren :   Sint-Gillis

    Overleden : Bautersem

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wery Hendrik 1882 - 1914
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Luitenant, 11é Linieregiment

    Geboren :   Borgworm

    Overleden : Antwerpen

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wenis Kamiel 1876 - 1916
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kapitein-Kommandant, 3é Linieregiment

    Geboren :   Ghyverinchove

    Overleden : Zuid-Schoote

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wauthoz Luciaan 1888 - 1914
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Luitenant, 9é Linieregiment

    Geboren :   Brussel

    Overleden : Lombartzijde

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wauthier Gregoor 1892 - 1918
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hulponderluitenant, 1é Regiment lansiers

    Geboren :   Cras-Avernas

    Overleden : Cabour

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wauthier Eduard 1868 - ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kapitein-Kommandant, 2é Linieregiment

    Geboren :   Florenneshem

    Overleden : St-Margareta-Hout

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Foto

    Categorieën
  • burgers en soldaten vermoord (0)
  • foto's gebouwen (0)
  • foto's slagveld (1)
  • foto's soldaten (2)
  • gesneuvelden officieren (119)
  • onderofficieren, Korporaals, soldaten Eerenlijst 1 (1)
  • onderofficieren, Korporaals, soldaten Eerenlijst 2 (0)
  • onderofficieren, Korporaals, soldaten Eerenlijst 3 (0)
  • onderofficieren, Korporaals, soldaten Eerenlijst 4 (0)
  • onderofficieren, Korporaals, soldaten Eerenlijst 5 (0)
  • onderofficieren, Korporaals, soldaten Eerenlijst 6 (0)
  • onderofficieren, Korporaals, soldaten Eerenlijst 7 (0)
  • onderofficieren, Korporaals, soldaten Eerenlijst 8 (0)
  • onderofficieren, Korporaals, soldaten Eerenlijst 9 (0)
  • teksten (0)
  • vermiste en gesneuvelde officieren (0)
  • Vliegtuigen (73)

  • Archief per jaar
  • 2017
  • 2014

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!