Mijn leven - mijn hobbys Ik heb weinig tijd, maar zal toch proberen om hier af en toe iets te laten zien wat mij bezighoudt. Ik kom uren tekort en hoop er nog steeds op dat een dag 48 uren zou tellen in plaats van 24. Ijdele hoop waarschijnlijk !!!!!
01-03-2006
Echt een passie !!!
Inmiddels heb ik reeds een nieuw tufferken gekocht om te herstellen. Nu gaat het om een PEUGEOT 201 van 1932. Samen met mijn vriend, zijn we druk bezig met de herstelling. Vooreerst hebben we de wagen volledig ontmanteld. Even zien ? Kijk maar !!
Sinds enkele maanden heb ik er een nieuwe hobby bij. Oldtimers !!! Reeds jaren droomde ik ervan om ooit een oldtimer aan te schaffen en hem zelf op te knappen. Gebrek aan kennis en vooral tijd, hebben mij steeds belet om dit te doen. Nu enkele maanden geleden, ben ik intensief op zoek gegaan naar een auto die mij steeds intrigeerde, nl. de befaamde gangsterauto uit de jaren 50, de CITROEN Traction Avant. Bij deze zoektocht, ben ik toevallig iemand tegengekomen, die zich reeds jaren met oldtimers bezighoudt. Via deze persoon, die inmiddels een dikke vriend is geworden, heb ik het dus aangedurfd om mijn eigen aangekochte karretje te herstellen. Bij aankoop had de verkoper mij laten verstaan dat de koppeling diende te worden vervangen. Vol goede moed ben ik dus begonnen met de herstelling van dit euvel. Al gauw stelde ik vast dat ik zonder de hulp van mijn vriend, die wagen nooit in het verkeer zou kunnen brengen. Zonder eigen belang heeft mijn vriend mij praktisch elke dag komen helpen om dit karretje opnieuw rijklaar te maken en dit gedurende enkele weken. Bij een eerste onderzoek, bleek dan ook dat niet alleen de koppeling haperde, maar dat de wagen nog andere mankementen vertoonde. Uiteindelijk werd niet alleen de koppeling vervangen, maar ook : het volledig electrisch circuit, de motor werd volledig nagezien, de binnenbekleding, het remcircuit, enz ... kortom buiten het koetswerk bijna alles. Het resultaat mag dan ook worden gezien. Nu 01 maart 2006 is mijn boevenkarretje eindelijk klaar en wachten we nu enkel nog op wat mooi weer om hem aan te bieden voor een technische schouwing. Enkele details : het betreft een CITROEN Traction Avant van 1956 van het type 11B. Met deze : een hartelijke dank aan mijn vriend Claudy.