VW kever.
Verzameling vw kever.
Foto
Inhoud blog
  • Een droom komt uit.
  • reklame
  • miniaturen
  • reklame
  • reklame
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    De Nederlandstalige uitgaven van
    uitgeverij  n.v. J. Van Mierlo-Proost & C°
    uit Turnhout.
    Uitgave van 1956.

    Foto
    Foto

    Telefoonkaart uit Duitsland. Aan de voorzijde een afbeelding van de jubeleum kever. De kever 50 jaar in Duitsland .

    Foto
    Spaarkaart met zegels.
    Foto

    VW trein

    Foto

    Titelblad van een brochure , uit gebracht door de Belgische importeur in 1948.

    Foto
    Wegenkaart der agentschappen in Belgie.
    Foto
    VW service over heel Europa uitgave 1957.
    Foto

    Folder uit 1958

    Foto
    Boekje met vooraf bepaalde arbeidsprijzen voor reparaties van 1952.(Uitnemen en opnieuw monteren motor kostte toen 120Fr.)
    Foto
    Aandeel volkswagen
    Foto
    Foto
    Foto
    Type V1 voorzijde.
    Foto
    Type V2
    Foto
    Type V3
    Foto
    Type 166 met hout - gas turbine 1943
    Foto

    Type 82 bouwjaar 1942 -1944

    Foto
    VW cabrio 1949
    Foto
    Boek
    Foto
    Postkaart Wolfsburg
    Foto
    Foto
    postkaart Duitsland
    Foto
    Postkaart Wolfsburg Goettie strabe
    Foto
    Kever voor het oud stadshuis in Turnhout.
    Foto
    VW fabriek monteren van de wielen .
    Foto
    VW fabriek wolfsburg
    Foto
    vw fabriek Wolfsburg
    15-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reklame
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Reklame uitgave 1953


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (11 Stemmen)
    15-11-2007, 00:00 geschreven door kever.2470
    Reacties (0)
    16-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.miniaturen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Enkele miniaturen van mijn verzameling kevers.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (40 Stemmen)
    16-11-2007, 00:00 geschreven door kever.2470
    Reacties (0)
    17-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reklame
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Reklamefolder van het jaar 1956 met de volgende tekst.
    Twee sekonden aandacht volstaan om duidelijk te zien dat de VW toch wat anders is!
    Hef de motorkap op : betast deze stevige en rigide staalplaat. Zie de afwerking van de motor : U leest het dynamische en het uithoudingsvermogen in zijn klare, eenvoudige, logische opvatting.
    Kijk onder de wagen : zie zijn effen vlakken, zijn dikke blinderingsplaten, zijn solied gebouwde vering.
    Werkelijk, de VW biedt u, in een wetenschappelijk bepaald aerodynamisch koetswerk, het sterkste
    mechanisme dat ooit het licht zag in de kategorie an de op grote schaal verspreide wagens.      Denk hieraan vooraleer uw nieuwe wagen te kiezen.
                                                                               


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    17-11-2007, 00:00 geschreven door kever.2470
    Reacties (0)
    01-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een droom komt uit.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In mei 1934 reisde Porsche af naar Berlijn voor een ontmoeting met Hitler. Tijdens deze ontmoeting sprak de kanselier over zijn droom de bouw van "volksauto's" te  realiseren. De eerste taak was enkele prototypes te bouwen om zijn ideeën tastbaar te maken bij de projectleider, de Reichsverband der Deutsche Automobilindustrie (RDA). De eerste prototypes kregen de codeaanduiding V1 en V2, de letter V stond voor "versuch". De V1 was een kleine sedan met aluminium koetswerk op een houten frame. Het chassis  kreeg een centrale ruggengraat waaraan de torsievering en achterin geplaatste motor werd bevestigd. De V2 was volgens soortelijk concept gebouwd, zij het dan dat het om een cabriolet ging met een primitief neerklapbaar dak. De RDA was tevreden over deze eerste wagens en gaf toestemming voor de bouw van een grotere serie prototypes, de V3. Dit model kreeg een geheel stalen vloer, maar week weinig van het initiële ontwerp af. Er werden drie V3's gebouwd en over gedragen aan de RDA voor een intensief test programma, gemiddeld werd er 500km per dag mee gereden. De betrouwbaarheid liet niets te wensen over. De RDA was onder de indruk en gaf opdracht voor de bouw van een nieuwe reeks prototypes, VW30  serie. Er werden dertig auto's gebouwd, nu gefinancierd door het Deutsche Arbeidsfront. Ook deze reeks werd blootgesteld aan intensieve proefritten onder de meest extreme omstandigheden, waarbij niet minder dan 1,3 miljoen km werd afgelegd. Na de testen bleek de V30 over het algemeen een groot succes te zijn. In februari 1938 deelde Hitler tijdens het Berlijnse autosalon mede dat het goed ging met zijn "volkswagen" (zoals die toen al in de volksmond werd genoemd) en dat de eerste exemplaren binnen korte tijd van de band zouden lopen. Met de door de VW30 opgedane ervaring bouwde Porsche nog eens drie prototypes, de VW303. Deze voldeden geheel aan de gestelde eisen, waarna besloten werd een reeks van 44 wagens te bouwen, deze kregen de code aanduiding VW38. Deze laatste prototypes waren de voorlopers van de "kever" zoals wij die nu kennen, met zijn afgerond koetswerk, "brilletje" en treeplanken, allemaal terug te vinden op de naoorlogse productiewagens. Tijdens de eerste steenlegging in mei 1938 van de nieuwe fabriek verraste Hitler iedereen door de nieuwe auto KdF-wagen (Kraft durch freude) te noemen, naar de KdF-beweging van de nazi-partij. Of dit voertuig nu officieel "kdF-wagen "of "volkswagen" heet voor miljoenen trotse eigenaren is het gewoon een "kever" een vriend waarop je kunt rekenen als je ergens heen moet.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (42 Stemmen)
    01-12-2007, 00:00 geschreven door kever.2470
    Reacties (1)
    Archief per jaar
  • 2007
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto
    Mijn kever volledig
    gedemonteerd
    Foto
    De Franstalige uitgave van uitgeverij
    n.v.  J. Van Mierlo-Proost & C° uit Turnhout
    Uit gave van 1954.
    Foto
    Koning Baudewijn in Spanje in 1958, met zijn kever van het bouwjaar 1958.
    Foto

    De 100.000 en de 200.000 km plaquettes. De linker hoorde op de auto,de rechter op het dashboard.

    Foto
    Opsteekspeld van de eerste steenlegging Volkswagenfabriek in Wolfsburg mei 1938


     
       


    Foto
    Het bloemenvaasje was een populair accessoire in de kever.
    Foto
    Foto
    Originele manchetknopen met het embleem van Wolfsburg.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Het bekende bloemenvaasje
    Foto
    Metalen garage plaatje uit 1958 van garage Ruts & Verelst Ezaart Mol
    Foto

    Originele gereedschaps box van VW (hazet)

    Foto
    Bosch reklame beeld met 6v accu;
    Foto
    Gezelschapspel uw volkswagen
    Foto
    Box met reserve lampen.
    Foto
    Foto
    vw broschure
    Foto
    Vijf miljoen kevers van 1945 tot 1961
    Foto
    Foto
    Lidkaart touring club de Belgique van het jaar 1908
    Foto
    Foto
    Een VW kever komt u overal tegen.
    Foto
    Foto
    Foto
    Kever te water als boot

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!