In Frankrijk kwamen na afloop van de Tweede Wereldoorlog de eerste scooters van Franse makelij al in 1946 op de markt. Bekende merken waren AGF, Bernardet en Motoconfort. Vanaf 1949 werd een bescheiden aantal Innocenti Lambretta B's, C's en LC's ingevoerd.
De Franse Lambretta's komen er aan:
De industrie krabbelde dus na 1945 weer op. Om die wederopbouw te beschermen tegen buitenlandse invloeden hief de Franse overheid hoge invoerrechten op onder andere voertuigen. Veel landen deden precies hetzelfde. Door deze importheffingen werd het goedkoper om die buitenlanse scooters in Frankrijk zelf te gaan bouwen. Zo ontstond ACMA France, die Italiaanse Vespa's van Piaggio ging produceren. En in St Julien les Villas, een plaatsje ten zuidoosten van Troyes, werd in 1951 opgericht "La Société Industrielle de Troyes" (SIT). Het bedrijf sloot met Innocenti een contract voor de licentiebouw van de in 1952 in Italië nieuw uitgekomen Lambretta LD-serie.