26/4 Zonden, deugden en oorlogszucht - Boodschap aan Melanie
Jezus Christus verschijnt na de eerste week van intensief gebed voor wereldvrede.
Na een persoonlijke boodschap vraagt Hij: Willen jullie toch nog een boodschap voor iedereen ontvangen? Bedankt. Ik heb nog iets te zeggen. Laten we de locatie veranderen. Hij trekt de zieneres mee in een lange tunnel van wervelende kleuren, maar al te bekend uit andere visioenen. Ze landen op een fantastisch mooie weide. De zon glinstert door de bladeren van een appelboom. Alles lijkt zo harmonieus alsof het een paradijs is. Het gevoel daar te zijn is onbeschrijfelijk mooi.
Aartsengel Gabriël en Aartsengel Michaël voegen zich bij hen en lopen samen met Jezus en de zieneres over de weide richting een stenen pad. Van daaruit gaat er een deur open in de wolken die een angstaanjagende uitstraling heeft. De zieneres is bang om de deur binnen te gaan, omdat de negatieve straling enorm is. Het leidt naar de hel. Er zijn de gevallen engelen en mensen die afstand hebben gedaan van de glorie van God. De hel wordt afgeschilderd als een vurige plaats van onenigheid, goddeloosheid en wanhoop. De zielen die daar wonen, zijn degenen die te zwaar in zonden zijn gevallen.
Verslavingen (drugs, seks), maar ook moord, fraude en ongefilterde dwangmatigheid zijn redenen. Ook de hoofdzonden worden hier weergegeven, zoals ze mensen worden genoemd. Het wordt als volgt als beeld aan de zieneres gepresenteerd: In het midden loopt een brede loopbrug door het lava- en vuuroppervlak. Vanaf deze steiger zijn er kleinere eilanden die met elkaar verbonden zijn. Alsof ‘eilanden van zonde’ zich met elkaar verenigen en zonden zich verenigen.
Er zijn zondige zielen die onder andere de volgende overtredingen hebben begaan: liegen, overspel, bedrog, diefstal, onwaarheid en willekeurige toewijding aan de eigen seksuele verlangens. Aan het einde van de loopbrug leidt een kleine trap naar een soort troon waarop de heerser van deze plaats zit: Satan. Hij keurt alles goed wat daar gebeurt en heeft er veel plezier in. Hij belichaamt het principe van het puur aardse – het minst spirituele principe. Het vleselijke en aardse genot.
God daarentegen is het hoogste geestelijke beginsel. Het zijn polariteiten. Dit wordt gevolgd door een afbeelding waarop de aanwezigen zich verheugen over hun zonden. Dit betekent dat ze er tijdens hun leven van genot, dachten dat hun gedrag goed was en ze gelukkig leken. Het beschrijft hun bewustzijn of hun stadium van mentale ontwikkeling. Het zijn zeer aardse, egoïstische gedragingen die gericht zijn op het plezierprincipe – het nabootsen van aards plezier zonder discipline of reflectie.
Met een soort lift gaat het nu hoger en daar gaat het onder meer over interpersoonlijke problemen: jaloezie, stalking, egocentrische liefde en verraad. Daarna gaat het heel snel heel ver naar een spiritueel niveau, waar zielen verblijven, die heel vriendelijk, liefdevol en verstandig met elkaar omgaan. Mensen reageren op elkaar, proberen elkaar te helpen. Het wordt omgeven door een vibratie van spirituele en oprechte zuiverheid. Er is hier geen kwaadaardigheid, geen boosaardigheid. Op dit niveau worden deugden als hartelijkheid, liefde, behulpzaamheid en toewijding vertegenwoordigd. De zielen hier hebben een veel hoger ontwikkelingsniveau.
Tenslotte neemt Jezus de zieneres mee naar het niveau van God, dat nauwelijks in woorden te beschrijven is. Het is pure liefde die je volledig omarmt en omhult. Voor de zieneres is het een gevoel van volledige acceptatie en veiligheid.
Op dit niveau ontvangt de zieneres een persoonlijke genezing.
Het laatste visioen begint met Europees ogende huizen die door projectielen worden verwoest. Er vliegen grote, brandende projectielen die hele woongebouwen kunnen vernietigen. Het is een waarschuwing voor een scenario dat zich zal voordoen wanneer strijdlust de overhand krijgt. Oorlogslust is ook een van de zonden, legt Jezus uit. Wanneer de belangen voor geld, roem en macht hoogtij vieren. Als het hart verloren is en mensen hun spirituele kompas kwijt zijn. Het portret van de Duitse bondskanselier Olaf Scholz verschijnt. Het is een waarschuwing aan het adres van de Duitse bondskanselier dat hij het Duitse volk veel lijden zou bezorgen. Een bevolking die hij niet als zijn eigen volk beschouwt, legt Jezus uit.
Jezus moedigt hen aan om de bondskanselier en Duitse politici te schrijven. Dit kan op een aardse manier worden gedaan in de vorm van burgerbrieven, door mensen eraan te herinneren dat zijn beslissingen het normale leven ernstig in gevaar brengen, althans in Duitsland.
Het zou een manier kunnen zijn om een vreedzame maar duidelijk geformuleerde brief aan de kanselier te schrijven. De burgers, maar ook lezers en luisteraars van Hemelse boodschappen, mogen zich vrij voelen, zo suggereert Jezus, om een brief te schrijven aan bondskanselier Scholz, waarin erop wordt gewezen dat de bevolking graag in veiligheid en vrede wil leven.
Op dezelfde manier zouden niet-partijgebonden en neutrale vredesdemonstraties een manier zijn om iemands verlangen naar vrede en veiligheid te uiten; misschien via Berlijn of rond de Bondsdag. Dit zou kunnen worden gebruikt om uitdrukking te geven aan het verlangen naar vrede voor alle landen. Vrede is niet voor een bepaalde kant of een bepaald land, maar reikt verder dan alle nationale grenzen.
Omdat, zoals Jezus beschrijft, leugens, bedrog en strijdlust de overhand hebben gekregen. De herbewapening en oorlogsvoorbereiding lijken alsof politici zich al voorbereiden op het feit dat de oorlogstoestand nog lang zal of moet voortduren. Alsof je in bepaalde politieke kringen iets wist wat de bevolking niet wist.
Jezus stelt voor dat de leden van de gebedsgroep elk een brief aan de kanselier schrijven.
Hij bevestigt dat de mensen hun mening moeten delen dat ze graag in vrede en veiligheid willen leven. Je zou het kunnen opvatten als feedback dat bepaalde politici op het verkeerde spoor zitten en dat ze te horen krijgen, omdat ze een heel land in gevaar brengen.
'Dank je, mijn kind. Ga in vrede.
Ga in vrede. Geef Mijn woorden door."
In de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Amen.
|