12/4 De Waarschuwing: Glenn Hudson vertelt de waarheid over Garabandal - Cyril - ChristCentered
Interview in NY vorige oktober met Glenn Hudson (vriend van Conchita):
Glenn Hudson is de meest deskundige en meest geïnformeerde persoon op aarde als het gaat om verschijningen en boodschappen. Hij vertelt je zelf wat er nu gebeurt in de Kerk en in de wereld en wat je kunt verwachten. Dit is erg belangrijk om zielen te redden.
Cyril: Hallo Glenn, heel erg bedankt dat je hier bent en dit interview doet. We zullen het ook hebben hoe je zo’n belangrijke persoon bent geworden over de verschijningen in Garabandal. Mijn eerste vraag is: Tot een paar maanden geleden hadden we de werking van Garabandal als een ’non constat‘ bovennatuurlijk fenomeen.
Maar een paar maanden geleden besloten kardinaal Fernandez en de verantwoordelijke persoon voor dit deel van de Kerk de nieuwe geloofsleer te veranderen. Laat ik het zo zeggen: over de oude drie verschijningsstaten. Nu hebben we er zes nieuwe, waarvan niemand daadwerkelijk een verschijning erkent. Mijn vraag is heel simpel: waar staat Garabandal nu bij deze verandering?
Glenn: Het is eigenlijk iets verbeterd. Oké, voorheen was het non-constat, wat in feite wordt geïnterpreteerd als: er is onvoldoende bewijs. Nu wordt het 'met de nodige voorzichtigheid' behandeld, en daarom vind ik dit een verbetering. Het is geen veroordeling, het is nog geen goedkeuring, maar het zegt wel dat het met de nodige voorzichtigheid moet worden opgevat.
Het is de derde van zes categorieën. Het staat niet bovenaan, maar ook niet onderaan. Het zit er een beetje tussenin en eigenlijk gaf kardinaal Fernandez een compliment toen hij zei dat er verifieerbare spirituele vruchten voortkomen uit Garabandal. Dat is een geweldige erkenning dat de gezegende Moeder daar was en dat er positieve dingen zijn voortgekomen uit de toewijding van mensen aan Garabandal. Hij zei dat hij Garabandal niet zou verbieden, omdat het de mensen van God zo zou verontrusten.
Daarom heb je deze twee complimenten voor Garabandal. Ik begrijp dat hij op dit punt niet verder wil gaan, maar in ieder geval zei hij ook dat bedevaarten bedoeld waren dat mensen daarheen gaan om te bidden en de Mis bij te wonen. Daarom legde hij eigenlijk geen beperkingen op aan je toewijding aan Garabandal en iedereen moet ook in gedachten houden dat het Vaticaan de datum van het wonder in 1966 kent.
Conchita werd naar het Vaticaan geroepen en werd tweeënhalf uur lang geïnterviewd door kardinaal Artayani. Hij was erg blij en regelde toen een privé-ontmoeting met Paus Paulus en Conchita openbaarde tijdens die bijeenkomst de datum van het wonder aan Paus Paulus VI.
Het Vaticaan kent de datum van het wonder. Dit is een van de redenen waarom mensen het niet helemaal begrijpen. Het Vaticaan heeft Garabandal nooit zomaar goedgekeurd. Ze zijn voorzichtig door te zeggen: we hebben de datum, we wachten af, en als het gebeurt op de dag die je zei, kunnen we het zeker goedkeuren en is er geen enkel risico voor hen.
Voor mij is deze nieuwe categorie beter, omdat er positieve complimenten zijn gegeven aan Garabandal. Ze vertellen mensen om voorzichtig te zijn. Dat is verstandig van de Kerk. Ik ben dus eigenlijk blijer met deze nieuwe regelgeving dan met de vorige regelgeving over de non-constat.
Cycil: Deze synode die we nu meemakenen die over een paar dagen eindigt. We hebben het gehad over een synode die moet komen vóór de waarschuwing, en ook over andere dingen waar we het over gaan hebben. Maar aangezien OLVrouw over een synode sprak, wisten we dat het op een bepaalde manier een speciale synode zou zijn. Kunnen we zeggen dat dit degene zal zijn?
Glenn: Ik denk dat je naar alle feiten rondom deze specifieke synode moet kijken om een conclusie te trekken en niemand kan dit met 100% zekerheid zeggen. Maar als je naar de feiten kijkt, is het eerste wat je moet doen naar de titel kijken. Het heet de synode over synodaliteit. Het is dus een ongebruikelijke titel. Het tweede punt is het aantal jaren dat dit reeds gaande is. Er is nog nooit een synode geweest die het zo lang heeft volgehouden.
De onderwerpen die worden besproken variëren van conservatief tot zeer liberaal. De discussies die gaande zijn, zullen erg belangrijk zijn en dat zou wel eens drastische veranderingen kunnen brengen. We weten het niet. Het andere punt is dat het deels volgt uit een profetie dat na de dood van vier Pausen de synode zou gebeuren vóór de waarschuwing. Je had het overlijden van Johannes XXIII, Johannes Paulus 1, Johannes Paulus II en Benedictus XVI.
Nu alle vier zijn overleden, is het dit tijdperk waarin deze synode zou moeten plaatsvinden, en we zitten precies in de juiste periode. We hebben deze ongebruikelijke titel die heel specifiek is en die reeds bijna vier jaar duurt, wat erg vreemd en ongebruikelijk is. En het volgt de profetieën over wanneer het zou moeten gebeuren vlak vóór de Waarschuwing. Als je daarom al die dingen in overweging neemt, is er een behoorlijke kans dat dit de synode is waarover OLVrouw sprak.
Cyril: Je hebt het over het feit dat er nog vier pausen zouden komen voor een nieuw tijdperk. Kun je ons vertellen hoe dit werd verwoord, wanneer, door wie, aan wie, in welke situatie?
Glenn: In de vier jaar dat Maria verscheen werd niet alle informatie meteen gegeven, het werd stapsgewijs aan de meisjes gegeven, in het bijzonder aan Conchita, die door veel mensen als de belangrijkste zieneres wordt beschouwd. Maria vertelde haar dat er een tijd zou komen waarin er oorspronkelijk drie pausen zouden komen, en dat is een beetje verwarring die op internet moet worden opgehelderd.
Drie pausen en dan zou er het einde der tijden zijn, wat betekent het einde van een tijdperk en dan natuurlijk het begin van een nieuw tijdperk. Wat ze ook tegen Conchita zei, was dat ze er niet één telde omdat hij maar kort regeerde. Daarom zei Maria in wezen, en ik heb de citaten en ik kan ze later plaatsen, eigenlijk vier pausen tegen Conchita. En het was eigenlijk Conchita's moeder die zei, zeg vier, want het is te verwarrend om drie te zeggen, maar tel er geen één mee, want mensen weten niet hoe ze dat moeten interpreteren.
Maar ze zei eigenlijk dat Maria eigenlijk zei dat er vier Pausen zouden zijn en dat het dan het einde der tijden zou zijn. Wat betekent dat er een scheiding van tijd zal zijn, het einde van een tijdperk en het begin van een nieuw tijdperk, wat de waarschuwing en het wonder zal omvatten en mogelijk de voorwaardelijke kastijding zal omvatten als de wereld zich niet bekeerd.
Cyril: Wat je zegt is dus dat OLVrouw eigenlijk tegen de zieneres zei dat het eigenlijk drie Pausen zijn, want één zou niet lang genoeg duren.
Glenn: Ja, dus Conchita was heel beknopt toen ze beide voorbeelden noemde, ze zei dat Maria zei dat er drie zouden zijn, maar ik tel er één niet mee. Maria zei tegen haar dat het vier Pausen waren. Je weet dat al die dingen gedocumenteerd zijn en dat het moment waarop het werd gezegd vaststaat, maar dat is wat de verwarring zou moeten ophelderen. Het waren vier Pausen.
Cyril: Wat moeten we doen om het nieuwe tijdperk te interpreteren? Wat kun je hierover zeggen?
Glenn: Nou, het is een erg egoïstische wereld, het is geen spirituele wereld en daarom voert God in principe Zijn laatste reddingsplan uit en dat is wat dit tijdperk is. Het is Zijn laatste daad van Barmhartigheid voor deze planeet en Hij geeft de mensheid een kans om zich te bekeren. De meisjes hebben gezegd dat wanneer de dingen op hun slechtst zijn, God de Waarschuwing zou brengen om alles te stoppen. De waarschuwing is eigenlijk dat God je je staat van je ziel laat zien, de staat van je zonde zoals Hij die ziet, omdat we allen denken dat we behoorlijk goede mensen zijn en er zijn veel mensen die denken dat ze helemaal niet zondigen.
Daarom gaat Hij ons de ernst van al onze zonden laten zien, zodat we beseffen wat het betekent voor Hem als je zondigt. Hij zal dat ondersteunen met een wonder in Garabandal en het is een wonder in twee fasen. Er zal een eerste wonder zijn dat ongeveer 15 minuten zal duren en dan zal er een permanent teken voor de eeuwigheid zijn om de wereld eraan te herinneren. Je hebt dus de Waarschuwing, je hebt het Wonder om het te ondersteunen, het zal onmiskenbaar zijn.
We weten de tijdsperiode niet, maar God gaat ons een genadeperiode geven om ons te bekeren. Als we dit niet doen sprak Maria over een voorwaardelijke Kastijding, maar deze is gebaseerd op onze reactie op de Waarschuwing en het Wonder. Daarom is die Kastijding behoorlijk streng en in de paar citaten die uit Garabandal kwamen, komen ze overeen met andere verschijningen waar het lijkt alsof de wereld door vuur is verzwolgen. Het is dus behoorlijk afschuwelijk.
Cyril: Dat was toen de meisjes die nacht schreeuwden, toch?
Glenn: Ja, de nacht van het geschreeuw. Deze Kastijding is dus van God afgescheiden zijn. Maar we krijgen een laatste kans op verlossing. Hij gaat ons nog een kans geven en daarom is er bijna een scheiding in de tijd.
Cyril: Ik herinner me dat je zei dat de wetenschappers zullen proberen de waarschuwing te presenteren als iets dat uit de kosmos komt, of uit de ruimte, of zelfs uit technologie of zoiets. Wil je hier iets over zeggen?
Glenn: Ik geef mijn uitleg reeds 30 jaar en we kunnen zeggen dat mensen zullen proberen deze profetie in diskrediet te brengen. Maar niettegenstaande wat hun excuus is en te proberen het toe te schrijven aan iets anders was voorzegd in de 60iger jaren. Dat is dus een goede profetie als je reeds zolangd kunt zeggen.
Cyril: Conchita gaf in 2020 een boodschap tijdens de pandemie. Op 19 maart 2020 werd Conchita gevraagd of ze wat advies kon geven in deze moeilijke tijd die de wereld en de Kerk doormaken. Zij antwoordde: God scheidt ons van de waarden van deze wereld. In de stilte van de kerk of thuis kunnen we nu een gewetensonderzoek doen, zodat we alles kunnen zuiveren wat ons ervan weerhoudt de stem van God duidelijk te horen. We kunnen God oprecht vragen ons te vertellen wat Hij vandaag van ons wil en dat elke dag blijven doen. En breng zoveel mogelijk tijd met God door in de kerk, ergens in je huis of waar je ook maar stilte vindt. Hij is alles wat we nodig hebben.
Conchita had niets meer tegen de wereld gezegd vóór de jaren 80, als ik me goed herinner. Dit was toen de pandemie zijn hoogtepunt bereikte, en er was in ieder geval naar mijn mening veel wereldwijde bezorgdheid.
Glenn: Ik vraag Conchita normaal gesproken niet om aankondigingen te doen vanwege het respect dat ik voor haar heb en als ze er zin in heeft, doet ze het, maar in dit zeldzame geval zei ik gewoon: weet je, de wereld is bang, dit is een onbekend virus, we weten niet wat de gevolgen zijn. Ik vroeg haar of ze een schriftelijke verklaring zou willen afleggen en ik stuurde die voor haar naar de wereld. Ze was zo vriendelijk om dat meteen te doen en ze stuurde me een e-mail en ze gaf me toestemming om die af te drukken. Dit was op 19 maart 2020. (zie hierboven)
Cyril: Ik ken je reeds sinds 2011 ken en ik herinner me dat ik je toen vragen stelde over verschillende boodschappen en je zette me altijd weer op het goede spoor en zei hier hebben we het alleen over Garabandal. En je bent altijd de belangrijkste persoon die over Garabandal praat, maar hier en dat is de reden waarom ik dit van tevoren zei eh mijn vraag is deze: we weten dat Fatima plaatsvond in 1917 en Akita, dat eindigde in 81 maar vooral in de jaren 70, worden erkend door de Kerk en vooral door Kardinaal Ratzinger tijdens de persconferentie van 2000. Mijn vraag is: hebben we Garabandal ertussenin? Waarom denk je dat Garabandal niet volledig is erkend en hoe komt het dat Fatima en Akita wel de volledige erkenning hebben?
Glenn: Als je met Fatima begint, moet je onthouden dat Maria in 1960 via Zr Lucia vroeg om het derde geheim van Fatima te openbaren. Dat is nooit gebeurd, dat is nu ook niet zo interessant. Daarom beschouw ik Garabandal als de voortzetting van Fatima, omdat de boodschap in 1960 niet werd voorgelezen. Maria verschijnt het jaar daarop, 1961, in Garabandal. Nu is het probleem met Garabandal tweeledig, deels vanwege een geschiedenis waar veel mensen zich niet van bewust zijn. In de jaren dertig was er een verschijning in Ezkioga (zie onder artikel), Spanje, waarbij letterlijk twee kinderen veel van dezelfde boodschappen ontvingen als de drie meisjes in Garabandal.
Cyril: Op welke datum was dat? Dat was in de jaren dertig?
Glenn: In Spanje, in 1931 geloof ik. Ezkioga. En wat er gebeurde, was dat er een burgeroorlog gaande was met de socialistische regering. Ze probeerden de jezuïetenpriesters het zwijgen op te leggen om over deze verschijning te praten. Tot het punt waarop ze ze zouden vermoorden als ze niet zwegen. Daarom is het eerste probleem in Garabandal dat de eerste bisschop zegt: "Oh nee, daar gaan we weer, dit klinkt net als Ezkioga, we kregen deze boodschappen met deze kinderen en er is reeds nagatief commentaar. En dat Maria het Priesterschap aanklaagt in de tweede boodschap en zegt dat veel Kardinalen, Bisschoppen en Priesters op weg zijn naar voorspelling en met het meenemen van veel zielen, is het ergste wat kan gebeuren.
Daarom wilde de Kerk het onderzoek naar deze verschijningen zo vlug mogelijk stopzetten. Daarom hebben ze een Priester aangesteld als onderzoeker. Hij was zo overtuigd van zijn onderzoek dat hij ontslag nam bij de commissie, omdat hij geen vals rapport wilde. En er is nooit een rapport naar het Vaticaan gestuurd over de eerdere onderzoeken naar Garabandal, omdat niemand de leugens wilde bevestigen die ze wilden. Dat is dus het eerste probleem omdat het niet wordt gewild door de mensen die daar de leiding hebben.
En in 1960 werd de boodschap van Fatima niet uitgebracht en toen kwam de boodschap van Garabandal niet echt de wereld in zoals het had moeten zijn. Dan verscheen Maria in Akita, waar er iets meer aandacht aan werd besteed omdat het een goedgekeurde verschijning werd.
|