Onze jaarlijkse rit naar Oteppe gaat vandaag door ,allee dat is toch de bedoeling . De laatste dagen hebben we met veel interresse naar het weer bericht omdat de vooruit zichten niet zo goed waren . Vandaag is het wel bewolkt maar we gaan het er toch op wagen met zestien mensen. De Jos vertrekt mee in de volgwagen en zal in Hoegaerden op de fiets springen omdat dan het moeilijkste deel wel achter de rug is . Juist achter lubbeek hebben we onze eerste lekke band en die herstelling moet terug worden over gedaan omdat hij weer lek is en er is een klein stukje dat er uitgehaald moet worden . In Hannuit krijgen we wat regen maar gelukkig duurt het niet al te lang en zijn we nog niet doornat wanneer we in Oteppe aankomen . Diegenen die een droge tui bijhebben trekken die aan wanneer we aan de visvijver zitten. Op onze terugweg hebben we nog wel een klein beetje gedruppel maar niet genoeg om nat van te worden en hoe verder we komen hoe droger het wordt en krijgen we zelfs een klein beetje zon. Ik vind dat er te snel gereden wordt en ben zinnens er de volgende keer nog eens iets aan te doen wij zijn geen klub om tegen een hoge snelheid te rijden ,dan gaan we mensen verliezen en dat is zeker niet de bedoeling er zijn al genoeg klubs die snel rijden en bij ons is het leeftijds verschil te groot. We halen vandaag 178 km.
De jaarlijkse Itegemse pijl staat vandaag op het programma over een afstand van ongeveer 85 km en niet van de gemakkelijkste over de bulten van het Hageland . Het is redelijk warm vandaag en we besluiten om toch geen zotte dingen te doen op dit parcours en zo gebeurt het ook. Op elke heuvel moet er wel gewacht worden maar dat is wel normaal . Wanneer we aan de kontrole komen gaan wij nog eventjes verder tot Rillaar om halt te houden en met een beetje meer energie de klim van de Houwaert aan te vatten ,na deze klim is er nog het Rot en de zijkant van de Moedermeule waarna met Wezemaal wel het klimmen voorbij is ,In Heist gaat het nog wel naar de berg maar wegens werken slaan ze halverwege al af en is het voorbij .
We hebben iets meer dan 80 km.
Volgende zaterdag rijden we naar Oteppe over 175 km.en vertrekken om 9 uur.
en vandaag rijden we naar Meerle een nieuwe bestemmming voor ons want voorheen reden we naar Meerseldreef . We zijn met 19 en starten richting Pulderbos maar in Nijlen hebben we al een lekke band van de Francis. We gaan voort naar Rijkevorsel en we nemen de hhofdbaan tot de afslag naar Achtel en Hoogstraten ,we nemen hier nu de hoofdweg tot Minderhout waar we afslaan naar meerle en na 57 km zijn we er de stopplaats is een cafe war we al eens moeten biljarten. Op onze terugweg nemen we een andere weg tot Minderhout waar we een andere weg nemen en richting Merksplas en vandaar nemen we de kortste weg naar huis . Thuis hebben we toch 120 km op onze teller.
De rit gaat vandaag naar Poppel en zoals zo dikwijls de laatste tijd is er weer veel wind, gelukkig zit die voor een stuk schuin mee tot ginder. Wij zijn met een 20-tal mensen en starten gezapig richting Vorselaar ,Lille en Corsendonk waar we afslaan naar Arendonk en we onze eerste lekke band hebben. Daarna rijden we een stukje door Nederland en hier moeten we op het fietspad rijden want je mag er niet op de weg met de fiets en langs de Hoge Mierden bereiken we Poppel. We stoppen zoals gewoonlijk bij Mieke Pap eerst zitten we op het terras maar we krijgen al vlug een beetje regen en moeten binnen. Dan besluiten we om zo recht mogelijk naar huis te rijden ,dus gaan we naar Weelde en Weelde station om vandaar naar Merksplas te rijden en langs deze weg zijn we nog niet geweest maar dat is wel makkelijk te vinden en we hopen om enkele km minder te hebben. Daarna recht naar Gierle en over Herentals terug naar huis en ondanks de wind meer tegen zit is er toch een stevig tempo. Vandaag stoppen we bij den Dre in de tent op de braderij . er staan 130 km op de teller.
Volgende week rijden we naar Meerle, (als 't weer is ) Tot dan.
vandaag 13 juni gaat de rit naar Overijse . Het weer is goed en we zijn met een 20 -tal om de rit aan te vatten . We beginnen als naar goede gewoonte over Heist en Keerbergen en in Wespelaar moeten we wegens wegenwerken omrijden maar dat is geen groot probleem omdat we de laatste jaren toch langs hier gereden hebben. de Jos is ook mee vertrokken en die moet in de heuvelzone zo nu en dan eens een klein duwtje kijgen en dan is die zo mee boven. In Overijse houden we efkes halt voor een drankje,hierna geven we de kans aan de mensen die graag doorrijden om zich eens te testen in de heuvelzone maar ze moeten wel wachten aan de autostrade op de rest. Daarna rijden we samen verder en in Leuven komt den Hans ons tegen en die zegt dat we moeten omrijden voor wegenwerken, daarom rijden we een stuk langs het kanaal tot de eerste brug en over Wijgmaal gaat het verder naar Keerbergen en over Grasheide naar Huis . Thuis hebben we juist 100 km op de teller.
Op Zaterdag 6 juni 2009 zullen we voor de tweede keer dit seizoen naar Ham rijden , de eerste keer zijn we in Vorst terug gedraaid voor de regen . Alhoewel het daarna wel beter geworden is. Omdat iedereen volgens mij de weg wel kende bleef ik vanachter hangen maar in Veerle liep het al mis en reden ze recht naar Vorst en niet langs Eindhout . In tegenstelling tot de sluitingsrit rijden we nu wel verder naar Oostham waar we afslaan om over Olmen en Meerhout naar huis te rijden. In Meerhout gaan we nog efkes iets drinken en daarna hop, naar huis en in Wiekevorst maken we nog een omweg over Herenthout om de verloren km goed te maken en als we aankomen hebben we net geen 100 km.
Vorige week heb ik niets geschreven want wij waren met enkelen naar de Moesel. We hebben prachtig weer gehad en dus veel kunnen fietsen maar het is daar wreed lastig vanaf het ogenblik dat ge van het water weg en het binnenland in rijdt gaat het ofwel bergop ofwel bergaf en ik moet zeggen de bergen zijn niet zo heel lang maar wel zeer steil. Wij zijn meestal de bergen ingetrokken en de vrouwen die bleven langs het water. Alles is goed meegevallen en waarschijnlijk gaan we volgend jaar terug, bij leven en welzijn.
Vandaag rijden we een inrichting van de netevrienden en die gaat naar Lubbeek en het vertrek is in ons lokaal. Prachtig weer vandaag maar redelijk veel wind . Het is een beetje rommelig vertrek want de pijlen staan niet zo duidelijk en er zijn al enkele groepen die hun weg verloren zijn. Wij vinden hem wel en gaan over Booischot en Betekom en in Aarschot hebben we al een eerste helling en vanaf nu komen ze wel met een regelmaat en na st.Pieters rode hebben we de Roeselberg en dat ding ligt me niet, precies of er iemand aan uw fiets hangt. en dat gaat zo maar verder . In Lubbeek stoppen we om iets te drinken ,daarna in Linden moeten we halt houden voor een koers en later in Pellenberg moeten we nog 2-maal halt houden voor een andere koers . Daarna kunnen we verder en na de vijver zijn de hellingen gedaan en gaan we naar Wezemaal en werchter en over Tremelo en Schriek komen we toch naar huis en ik ben wel blij dat we er zijn, en ik ben niet de enige,met al die wind in het nadeel. We hebben 100 km.
Vandaag staat er van alles te gebeuren in Itegem. Het is een wandeldag en er zijn de utralopers die van Gent naar Itegem lopen. Wij als fietsers rijden naar Gent en terug en er zijn nog fietstochten rond Itegem van 40,60 en 80 km. Wij starten om 8 uur in een stralend weertje maar toch een beetje fris en redelijk wat tegenwind. Er zijn nog enkele mensen van andere klubs die meerijden zodat we een totaal hebben van 38 mensen , een schoon hoopke om rond te rijden. Voor de gelegenheid hebben we een echte sportbestuurder meegekregen van Heist sportif die vergezelt wordt door de Jul . Wegens de vele werken onderweg hebben we onze wegwijzer een beetje moeten aanpassen maar daar heeft de Guy voor gezorgd . We moeten nu door Mechelen en daar zijn we onze volgwagen al kwijtgespeeld die heeft niet goed opgelet en ons niet zien afdraaien. In Dendermonde stoppen we efkes en bellen hen op en het blijkt dat ze ergens zitten waar ze niet moeten zijn. We rijden ondertussen maar verder anders verliezen we te veel tijd. Wanneer we in Zele zijn hebben we een lekke band en als we verder rijden wordt het donker en valt er af en toe wat regen maar onze regenjasjes zitten in de auto. Gelukkig is het niet zo heel erg en wanneer we in Oostakker komen zijn we nog niet zo heel erg nat en we kunnen in het zaaltje waar we iets eten onze kleren op de verwarming leggen even later komt ook onze volgwagen aan. Wanneer we terug vertrekken is het droger en komt zelfs de zon er even door en we gaan de wind een beetje mee hebben op onze terugtocht. In Puurs gaan we nog even stoppen om iets te drinken en een toiletbezoek te doen. Rond 4 uur komen we in Itegem aan en zijn we de ultralopers nog even voor. We hebben 165 km . De parochiezaal zit ondertussen goed vol en er kan gegeten en gedronken worden en alles is ten voordele van het brandwondencentrum van UZ Gent . Zie ook op www.andrescheershuis.org Volgende week rijden we naar Schaffen en wij vertrekken donderdag met enkele mensen naar de Moesel voor een verlengd weekend. .
Vandaag rijden we naar Lille beter bekend als ( den tour van den Dre ), Deze morgen heeft het wat geregent en het zag er weer niet goed uit maar later klaarde het goed uit en tegen de middag hebben we een goed en warm zomerweertje en we kunnen in onze zomeroutfit van start gaan . Om de rit nog wat langer te maken vertrekken we langs Berlaar-Heikant en Berlaar en zo naar Lier en het kanaal tot Viersel en Pulle . Hier heb ik een wegvergissing door links af te slaan en niet rechtdoor te gaan ,maar we maken een omweg om terug op het parcours te komen en gaan terug over Lille en Vorselaar, hier krijgen we opnieuw regen en het plezante is er efkes af. We moeten nog efkes wachten op de Jos die iets uit zijn zakken liet vallen. Daarna rijden we maar zo recht mogelijk naar huis en we hebben 82 km op de teller. Na de rit eten we nog paaseieren ons aangeboden door de sponsor waarvoor dank.
Sorry dat ik de vorige keer geen verslag heb geschreven, wij zijn toen naar Beerse geweest met wel een 20-tal mensen. De rit is toen goed verlopen behalve in de bochten trekt men nog altijd veel te snel op en voor enkelen wordt dat na verloop van tijd te veel en haken ze af. We rijden terug langs de Lilse bergen over Gierle en wanneer we richting Vorselaar gaan begint het te regenen en worden we doornat ,het stopt pas wanneer we bijna terug thuis zijn. Het is koud en een warme douche zal welkom zijn. We halen 85 km.
Maar vandaag rijden we naar Testelt en we zijn met 19 . We beginnen over Heist en Keerbergen naar Werchter en hier hebben al een eerste hindernis, de klassieke Belgische wegenwerken wanneer we afslaan naar Wezemaal en dat is een stuk waar we het eerste jaar zeker moeten wegblijven. We sukkelen verder naar Hauwaert en Rillaar en komen in Testelt waar we een tweede omleiding hebben , goed dat we overal nogal goed de weg weten anders kwamen we nooit aan . We rijden dan maar over Wolfsdonk en Herselt en om zeker genoeg km. te hebben maken we nog een omweg langs de Snepkens en Voortkapel waar we afslaan richting huis. we hebben dan toch 90 km gehaald.
Volgende zaterdag rijden we naar Lille en na de rit eten we paaseieren.
Vandaag rijden we naar Klein-Willebroek en we hebben een goed weertje voor de tijd van't jaar zoals ze zeggen . Aan de start staan we wel met 26 man ,veel volk vandaag voor deze rit. We vangen de rit aan zoals gewoonlijk over Heist en Schriek en via Rijmenam en het kanaal in Mechelen naar Heffen ,Hazewinkel en de jachthaven in Kl.Willebroek. De terugweg nemen we langs het kanaal tot Lier ,vandaar rijden we nog over Kessel en Bevel naar huis . De snelheid was vandaag prima en er was geen lekke band . de afstand bedroeg 80 km.
Op 24 januari hadden we ons teerfeest en het was wel een succes. Ik denk dat iedereen goed gegeten heeft het eten was prima en werd daarna nog even doorgespoeld . Het was weer zoals gewoonlijk dat de afwezigen ongelijk hadden. Maar dat is alweer een tijdje geleden en vandaag 7 Maart staan we klaar om ons op het nieuwe seizoen te storten.
Onze eerste rit gaat naar Vlimmeren en er moet terug normaal gefietst worden want in de winter is er redelijk hard gereden door de mensen die niet graag stilzaten . Maar vanaf vandaag moet de snelheid terug normaal worden ,dat wil zeggen max.32 per uur zodat iedereen terug kan meedoen . En zoals gewoonlijk beginnen met ritten van minder dan 100 km en vandaag rijden we naar Vlimmeren over een afstand van 82 km . We zijn met ongeveer 25 mensen en we hebben poepenwind tot ginder maar wanneer we draaien is de pret er af het is nu stoempen tegen de wind, maar de sterke mannen brengen ons terug thuis. De snelheid was perfect en ik hoop dat het zo blijft.
De volgende rit gaat naar Engsbergen over ongeveer dezelfde afstand.
Vandaag staat de laatste kalenderrit van het seizoen op het programma en die rijden we naar Corsendonck . Er zijn nog wel wat deelnemers en ook het weer is goed dus, gaan we op stap. We vertrekken over herenthout naar het kanaal in Herentals en Olen ,St Jozef-Olen en de Ark van Noe , hier hebben we nog eens een lekke band want er wordt niet zo veel meer plat gereden tegenwoordig er zal waarschijnlijk met goed onderhouden materiaal gereden worden . Na de Ark houden we de binnenwegen en we passeren nog Kasterlee en keren om in Corsendonck en keren terug naar huis langs de weg die we normaal in de omgekeerde richting volgen langs de Hoge Rielen en Lille . Over grobbendonk en Herenthout komen we thuis en hebben 85 op de teller.
Dit was de afsluiter van de kalender ,er wordt nog wel doorgereden als het weer het toelaat. Ik van mijn kant ga apart rijden omdat ik in de winter langzamer wil rijden het is de bedoeling om in beweging te blijven. Wie wil mag meerijden maar mogen niet boven de 30 p.u. komen ,anders moeten ze met de andere groep meerijden.
Vandaag is het de grote dag ,er is de sluitingsrit waarop iedere wielertoerist is uitgenodigd . We hebben geluk met het weer het zal droog blijven en niet te koud dus prima fietsweer. Om 12 uur stromen de eerste mensen van de van de pers al toe om zeker de start niet te missen en op voorhand al enkele vedetten te kunnen intervieuwen. Er zijn natuurlijk ook onze vaste motards die weer paraat zijn om alles in goed banen te leiden. De Pierre is aan de inschrijftafel druk aan het werk om iedereen op tijd in te schrijven en het is een zenuwachtig gedoe .De straat is volledig ingenomen door de talrijke toeristen die zenuwachtig staan te trappelen om de rit aan te vatten. Iedereen is op tijd ingeschreven en enkele minuten voor een uur zijn ze bijna niet meer te houden maar de Jul die met de auto op kop rijdt zegt dat een uur ook een uur moet zijn en wacht tot het juiste uur slaat. En klokslag een uur geeft hij vol gas en de hele sliert gaat op weg de motards zetten zich ook in gang en blokkeren al het eerste kruispunt. We gaan over Wiekevorst Westmeerbeek en Averbode tot juist voor Kwaadmechelen daar gaan we naar Meerhout en over de Industrieweg gaan we terug richting huis en in Tongerlo moeten we een andere weg nemen door werken in Heultje maar dat doet niks aan de zaak en we komen terug in Itegem even voor half vier en we zijn opgelucht want er is niets gebeurt alleen enkele lekke banden maar dat is niet erg ,wij hebben mensen vanachter die deze mensen kunnen terug in de groep brengen. Bij de aankomst krijgen we nog een smoske en een ice thee om de honger en dorst te lessen en daarna wordt alles nog eens uitvoerig doorgenomen met de nodige pintjes.
Vandaag rijden we naar Mol-Millegem en den Herman zal vandaag de weg wijzen ,dat is nu wel eens gemakkelijk voor mij dan kan ik eens gewoon meerijden. Als we vertrekken richting Wiekevorst hebben we al na 1 km. een lekke band van de Francis , den Herman lost dat gauw op en we peddelen verder over Herenthout en Olen ,O.L.V.Olen en de Zegge naar Geel te Aard. Waar we vandaag overal doorrijden dat hou ik nu niet in het oog en laat me eens gewoon meedrijven , ik probeer vandaag gewoon de snelheid eens in de hand te houden en dat lukt ook nog min of meer en met dit prachtig weertje is het aangenaam rijden. Het grootste probleem is niet dat er eens een km harder wordt gereden dan wel het snelle optrekken na een bocht of een hindernis, en daardoor raken sommige mensen meer vermoeid en krijgen ze op de rechte stukken meer last. Maar vandaag raken we zonder problemen thuis en we hebben 80 km. Het seizoen zit er bijna op ,nog 2 ritten op de kalender. Volgende zaterdag is er onze sluitingsrit waar iedereen mag meerijden. Info over deze is te vinden op www.fietsen.123.nl naar de agenda gaan. En de voorspelling van het weer voor zaterdag ziet er ook goed uit tot nu toe.
Vandaag staat de uitgestelde rit naar Poppel op het menu en we zijn met 20 om dat te verorberen. Ik moet altijd eerst eens goed nadenken langs waar we moeten vertrekken da zal den ouwe dag zijn zeker. We gaan naar Bevel en binnendoor naar grobbendonk Vorselaar en de Hoge Rielen. Dan Corsendonck en zo naar Arendonk waar we de Nederlandse grens oversteken om naar de hoge mierde te rijden waar we de richting van poppel inslaan en voor we daar aankomen hebben we nog bijna een ongeval door een wegversmalling en een tegenligger niet niet wou uitwijken,gelukkig bleef het bij een kontakt van den Benny met den buitenspiegel. We stoppen even bij Mieke Pap om iets te drinken want het zal meer worden dan de 120km die op het programma stond. We vertrekken nu naar Baarle hertog en Zondereigen en verder zoals de terugreis van de rit naar Zondereigen . We hebben de wind tegen en er wordt te hard gereden naar de omstandigheden. Ik krijg het moeilijk en denk er ernstig aan om volgend seizoen apart te rijden aan een degelijke snelheid samen met nog enkele anderen die het ook moeilijker krijgen of liever wat minder rap rijden. we raken toch thuis en hebben 135 km.
Volgende zaterdag gaat het naar Mol-Millegem.
Op zaterdag 18 oktober is er onze jaarlijkse sluitingsrit waar iedereen op wordt uitgenodigd. De rit is 80 km.lang en onder begeleiding van motards die zorgen voor onze veiligheid. Vertrek om 13 uur stipt. Info en vertrek : cafe Bij De Krabber Karel govaertsstraat te Itegem Tel : 015 / 244358. De leden van onze klub rijden aan de leiding aan een snelheid van 32 km Inschrijving 2.50 euro + versnapering en drank.
Vandaag rijden we naar Boom, een volledige platte rit. We zijn met zo'n 19 mensen en vertrekken richting Heist en Schriek waar we naar Bonheiden Rijmenam en Muizen waar we langs het kanaal naar Heffen en zo naar Heindonk en langs de jachthaven naar Boom. Daarna keren we terug langs Terhagen Rumst en Duffel. Hier besluiten we om maar langs het water terug te keren en er in Kessel nog een stukje bij te doen een kwestie van aan ons km te komen. Als we terug thuis zijn hebben we dan ook 90 km. Bij den Dre in de tent gaan we dan nog iets drinken en iets eten. Volgende zaterdag rijden we naar Poppel en we vertrekken dan om 12.30 u voor 120 km.
Op zaterdag 18 oktober rijden we onze jaarlijkse sluitingsrit over een afstand van 80 km. Iedere wielertoerist mag hier aan deelnemen Deelname prijs is 2.5 euro frisdrank en versnapering inbegrepen vertrek om 13 u stipt aan cafe De Krabber in Itegem. de rit gaat onder begeleiding van motards . De leden van onze klub rijden aan de leiding aan een snelheid van 32 km Info en inschrijving ,Cafe Bij de Krabber tel: 015/244358
Wij gaan vandaag niet de gewone rit naar Schaffen rijden zoals wij meestal doen maar iets anders. Normaal vertrekken we langs 't kruiske maar nu gaan we langs de serren en Heultje naar Voortkapel en Tongerlo . We komen ook in Veerle en Schoor ,daarna gaan we richting Lummen om zo in Schaffen te belanden . Het weer is nog prima voor deze tijd ,zonnig en toch een tikkeltje fris als we uit de zon zijn. Van hier rijden we wel terug zoals we gewoon zijn ,want den Danny is ons tegen gereden. Er is vandaag ook fatsoenlijk gereden en hopelijk blijft dat in het vervolg ook zo. We krijgen toch 85 km bijeen. En thuis gekomen wacht ons nog een etentje,aangeboden door den Danny en de Geert .
Vandaag de rit naar Zondereigen, onder een wisselvallige hemel gaan we van start. Ik moet altijd efkes nadenken hoe ik moet vertrekken en dat doen we over Nijlen Viersel en Pulderbos,dan Malle Beerse en zo naar Zondereigen waar we even halt houden. Enkele mensen zijn onderweg teruggereden wegens nog te weinig km gereden. Er is tot hier fatsoenlijk gereden, en nu terug . Het gaat terug langs een andere weg naar Merksplas en Vosselaar over lille naar herentals en zo richting naar huis en we hebben geluk gehad ,we zijn niet nat geworden maar hebben wel natte wegen gehad.
Er staan 105km op onze teller En volgende zaterdag rijden we naar Schaffen.
Zaterdag 30 augustus 08 en de rit gaat naar Postel.
Het weer is goed en er is redelijk wat volk en we gaan er met volle moed tegenaan over Bevel en grobbendonk en ondertussen is de Sylvain er in geslaagd om lek te rijden. Eens dat hersteld gaan we verder en de dorpen volgen elkaar op Vorselaar ,Lille , Retie en Arendonk waarna we richting Dessel rijden .We rijden niet tot Postel zelf en van Dessel gaan we langs het nucleair centrum naar het kanaal en Geel ten Aard om over de Zegge en St.Jozef Olen richting huis te gaan . We hebben 105 km.
Zaterdag 6 sept. 08 rijden we de memorial Boeckaerts.
Gewoonlijk is deze rit nogal lastig maar omdat het ook nog eens 125km. zijn nemen we toch maar de kleinere afstand . En die brengt ons ook richting Balenberg maar de grote rit gaat hier het Hageland en wij gaan hier links af en zo blijft de rit vlak en gaan we richting Langdorp en langs de schilders ,het parcours is wel zeer bochtig en gevaarlijk met al die auto's die op die kleine binnenwegen willen rijden en dan nog meestal aan een veel te hoge snelheid voor zulke weggetjes. Bij ons wordt er ook wel te snel gereden vindt ik,het is gevaarlijk en het is konstant remmen en optrekken wat het lastig en riskant maakt . In Zoerle-Parwijs maken we nog een omweg over Tongerlo en in Wiekevorst doen we hetzelfde ,kwestie van genoeg km te hebben . En als we thuis zijn hebben we dan toch nog 85 km. Dat is wel genoeg voor zo een dag met hevige wind,we zijn uitgewaait.