Volgens onze kalender rijden we vandaag naar Klein-Willebroek maar er is een kleine fout gemaakt . De rit is van den Hans maar die heeft alleen vandaag tijd en dus moeten we de kalender aanpassen . Dus vandaag naar Diest en volgende week naar Klein-Willebroek . Er zijn wel een 21 fietsers aanwezig en we gaan richting Betekom en Het Rot en dan gaan we in omgekeerde richting van de Itegemse Pijl en de grote warmte laat zich wel voelen, ik krijg het ook redelijk lastig op de hellingen en ben dan ook blij dat we in Zichem iets kunnen gaan drinken en een beetje afkoelen. Na de pauze rijden we naast het spoor in Zichem naar Diest en hebben hier nog een flinke kluif aan de beklimming van grasbos maar we troosten ons met de gedachte dat het vanaf nu gemakkelijker wordt. De rit zal niet te lang worden vandaag ,we willen nog naar de koers bij ons gaan zien en dus doen we geen overbodige km. Den Hans heeft dat goed gedaan en wij zijn blij dat we nu iets fris kunnen gaan drinken . We hebben toch nog 87 km op de teller.
Vandaag gaat de rit naar de Waterkant dat is in lommel-Kerkhoven. Er staan wel 22 man aan de start van de rit en het weer is te doen niet te warm maar goed om te fietsen . We gaan over Tongerlo en Eindhout naar Meerhout Gestel , daar moeten we een andere weg nemen dan gepland wegens wegenwerken maar dat is niet echt een groot probleem. We verleggen onze rit en gaan zo over Olmen naar De Waterkant . Als we stoppen in Kerkhoven moeten we ons haasten omdat het begint te regenen. We nemen onze pauze een beetje langer tot de regen wat minder is ,na onze start hebben we nog even regen en dan wordt het beter de weg is wel kletsnat maar dat wordt droger en langzaam drogen we op. onderweg hebben we nog wel wegenwerken en daar rijdt de Wim nog plat. Wanneer we thuis komen zijn we terug droog en hebben we 105 km.
Vandaag rijden we naar Wintershoven een rit van de Jos maar onze eerste tegenslag is dat hij niet meekan om de weg te wijzen en ten tweede het weer. Deze morgen regende het al wanneer ik opstond zeker nog niet hard maar ik ben vast besloten om niet te starten bij regenweer en om 9 uur besluiten we dan maar om af te gelasten we hebben de laatste weken al genoeg nat gehad. Om een uur is het wel droog en gaan we maar een gewone rit rijden naar Engsbergen en als we ginder zijn begint het toch weer te regenen en proberen we zo kort mogelijk naar huis te rijden . wanneer we in Booischot zijn bunnen we onze regenjas terug uitdoen en zijn we nog redelijk droog als we thuiskomen .
We hebben toch nog 82 km. volgende rit is Nete en Gete van bij Den Don.
Vandaag rijden we een uitgestelde rit naar Meerle ,normaal is het vandaag naar Nieuwmoer maar dat is een rit van den Herman en die is er vandaag niet dus gaan we naar Meerle. er zijn 17 mensen om mee te rijden en dat is tegenwoordig al een klein succes maar het weer is weer niet veelbelovend. Toch gaan we op pad we zullen wel zien en we rijden over Pulderbos en wanneer we even verder de brug over zijn hebben we er al een paar die zonder te verwittigen weg zijn , spijtig dat er nog altijd zijn die niets zeggen wanneer ze afslaan. we rijden verder naar Hoogstraten en vandaar over Minderhout naar Meerle waar we stoppen in 't zonneke waar ik al eens moet gaan biljarten. Tot hier zijn we droog gebleven maar als we daar vertrekken begint het wat te druppelen en efkes verder moeten we stoppen om de regenjasjes aan te trekken. Hoe verder we rijden hoe erger het wordt en ik begin het toch wel koud te krijgen en voor de jos is het bobijn al helemaal af en moeten we hem helpen om thuis te raken. Wanneer den Herman een lekke band krijgt rijden we met enkele mensen en de Jos maar verder die andere mensen kunnen rapper fietsen dan wij . Ik ben blij dat ik thuis ben en onder de douche kan tot ik terug warm heb. We hebben vandaag toch wel 125 km km
volgende week gaan we naar Winterhoven en vertrekken om 10 u. Tot dan.
Vandaag staat Oteppe op het programma en de weersvoorspellingen waren deze week niet echt slecht maar een beetje twijfelachtig. Wanneer ik aan ons lokaal kom wordt mijn vrees waarheid er zijn te weinig mensen komen opdagen ,ik vindt dat ze veel te vlug wegblijven en als we om 9 uur toch vertrekken zijn we maar met 8 en dat is te weinig als er 30 leden zijn. Ik ben zeer teleurgesteld en als het aan mij ligt is dit onze laatste tocht naar Oteppe geweest. Maar wij vertrekken toch en het weer is niet zo slecht maar als we in Hoegaarden aankomen hebben we al 5 omleidingen gehad, het is tegenwoordig niet meer te doen. we hebben nog een lekke band en om 12.30 u zijn we in Oteppe. Terwijl we iets zitten te eten begint het hevig te regenen maar als we vetrekken hebben we nog enkele km wat gedruppel maar dan houdt het op en blijven we voor de rest droog. Op weg naar da Gijmel is de weg nog volledig afgesloten en als we een volgende straat willen nemen is die ook afgesloten ,in Belgie is alles mogelijk en als ge hier de weg ni goe weet dan komt nooit thuis . We raken toch thuis en hebben nu wel 187 km . We danken de Ludo nog om te volgen met de wagen.
Volgende zaterdag rijden we naar <meerle en niet naar Nieuwmoer .
Vandaag zouden we naar Overijse rijden maar het weer besliste er anders over. Na overleg beslissen we om naar Lille te rijden zodoende kunnen we vlug naar huis indien het weer toch te slecht zou zijn . Het spijtige is dat er van onze klub maar 5 mensen aanwezig en nog eens 5 andere dat zijn er slechts 10 in totaal om deze rit te rijden en zo slecht is het nu ook weer niet . Met dit weer moet je wat geluk hebben met de buien en we hebben er maar eentje gehad en na 5 minuten schuilen kunnen we verder en blijft het droog tot thuis . We hebben ook nog een lekke band genoteerd. En iets meer dan 70 km.
Vandaag rijden we normaal naar Diest, een rit van den Hans maar die moest werken en daarom hebben we besloten om naar Mol-Rauw te rijden. Met ongeveer 20 vertrekken we onder een bewolkte hemel. We rijden over tongerlo en Eindhout naar Meerhout en even later hebben we wel een beetje geluk want er is juist een regenbui gepasseerd de weg is nog kletsnat maar wij zijn er aan ontsnapt. En wij verder Langs Balen-Wezel naar Mol-Rauw waar we halt houden. We zitten nog geen 10 min. neer of er valt daar buiten een hevige plensbui wij zien het water hoog opspatten en blijven efkes langer zitten . Wanneer we vertrekken hebben we al direct een lekke band en dat zal nog wel voorvallen want in totaal hebben we vandaag 5 lekke banden en dan mogen we van geluk spreken dat we niet nat geworden zijn . Langs het kanaal hebben we nog wat gesukkel met de juiste weg en dan zijn er altijd die moeten reklameren maar zelf nooit iets doen en wie niets doet kan ook niets verkeerd doen maar we trekken het ons niet aan. Uiteindelijk komen we toch aan en we hebben 100 km op de teller.
Vandaag 21 mei rijden we naar Schoten volgens de kalender en ik wist niet meer hoe we daar naartoe reden vroeger. Deze week ben ik dan maar eens gaan verkennen en dat is tegenwoordig wel nodig met al die werken. We rijden eerst naar Herentals en langs het legerkamp naar Grobbendonk en zo naar Viersel waar we langs het kanaal gaan tot Ranst en zo niet naar Schoten maar tot Wijnegem en langs het kanaal tot Oelegem waar we een stop houden. Na de drank gaan we richting Zandhoven en pulderbos en vandaar langs Viersel en Nijlen terug naar huis want enkele mensen willen nog naar de koers in Heist.
We halen vandaag 86 km.
Volgende week rijden we Itegem - Lubbeek over 100km.
Het weer is nog redelijk goed wel een klein beetje frisser maar als het droog blijft is het nog goe. We hebben vandaag wel minder deelnemers en we zijn maar juist met 15 en kunnen nog op de baan rijden. Er wordt vandaag nog maar eens vertrokken over Tongerlo en Eindhout de enige helling van de dag over en dan naar Vorst en vandaar rechtdoor tot Oostham en tot hier zit de wind nog redelijk goed maar nu gaan we links naar Olmen en dan blaast hij tegen. Nu gaan we verder over Hulsen en in Meerhout gaan we maar iets drinken. Daarna gaan we terug over Endhout maar dan over Veerle en de Snepkes en zo richting huis. Op de Hulshoutse steenweg zijn er enkele mensen die het nog nodig achten om de snelheid op te drijven maar ik haak af dat is voor niks nodig.
Het is zaterdag 7 mei en we rijden vandaag naar Zelem.
We zijn toch weer met 25 om te rijden , het weer is weer goed maar er staat een stevige wind . We starten langs Herenthout ,Tongerlo ,Eindhout en Veerle . Ondertussen hebben we al flink wat last van de wind en moet ik regelmatig roepen om de snelheid in de hand te houden. Het blijft moeilijk om in toom te houden zodat iedereen meekan en het zijn ook altijd dezelfden die zich van de minderen niets aantrekken. Wanneer we in Deurne zijn is de weg weeral volledig onderbroken en dat is daar al van verleden jaar zo en moeten we dan maar een omweg maken. We besluiten om in Meldert te stoppen want in Zelem heb ik geen cafe gevonden. En wie dacht om op de terugweg de wind mee te hebben is er aan voor da moeite . In Zelem nemen we onze gewone weg over Schaffen naar huis. Wanneer we na veel moeite thuis zijn hebben we toch 99km.
Vandaag rijden we naar Lubbeek, en dat is een ritje dat wel een zekere lastigheidsgraad heeft . We zijn toch weeral met wat volk en allemaal in hun nieuwe kledij. Verleden week is onze kledij aangekomen en ik denk dat ze bij iedereen wel in de smaak valt. We danken dan ook onze sponsors voor hun bijdrage. En wij dan fier op weg , we rijden deze keer over Haacht naar Werchter en Wakkerzeel over de kasseien naar Holsbeek . Tot Kortrijk -Dutsel gaat het goed maar daar gaan we links en begint het klimwerk. enkele kleine klimmetjes brengen ons tot Lubbeek en wegens het warme weer besluiten we om toch even te stoppen om te drinken en de drinkbus te vullen. Na Lubbeek hebben we nog enkele malen bergop tot na het Rot en dan is het afgelopen. We noteren nog een lekke band van den Dre. Wanneer we thuis zijn hebben we 85 km.
Op onze kalender staat de rit naar Testelt en we gaan in de richting van het Hageland maar we gaan het niet te lastig maken en meestal naast de hellingen rijden. Daarom rijden we naar Holsbeek maar draaien voor de chartreuse naar links en daar zijn sommige mensen niet kwaad voor. Ondertussen hebben we onze tweede lekke band genoteerd en het zou nog slechter worden want even verder in Kortrijk -Dutsel krijgen we een stomme val met de Jos als slachtoffer bij een wegversmalling word er even door iemand geremd en de Jos raakt zijn achterwiel en valt. Op het eerste gezicht lijkt het zijn bovenarm maar hij kan hem nog wel bewegen daarna lijkt het meer zijn heup en is het stappen moeilijk. Hij besluit om toch met de fiets naar huis te rijden samen met nog enkele andere mensen die hem zullen helpen . Wij rijden verder langs de achterkant van de Houwaert naar Rillaar en vandaar naar Testelt waar we weer een lekke band hebben, daarna doen we nog de campignonberg en dan is nog enkel plat tot thuis .
We hebben vandaag 82 km op de teller. en we hebben ook drie lekke banden en een valpartij, iets wat lang geleden is .
vandaag 9 april staat de rit naar Lille op het programma.
Er staan weer een redelijk aantal klaar om mee te rijden mede door het goede weer denk ik. We besluiten om vandaag niet de gewone route te volgen maar we vertrekken Langs Heultje en Voortkapel en rijden we in de andere richting van ons ritje dat we in de week rijden en dat is tot Oevel aan het kanaal.
Eventjes langs het kanaal en hup richting Geel en binnendoor naar het kanaal en de Ark van noe .
Langs het kamp van Tielen naar Lille en vandaar terug richting huis
In Grobbendonk gaan we nog eens over Viersel om nog enkele km meer te hebben.
We halen vandaag dan ook 93 km. We hadden een lekke band .
Vandaag op 26 maart zal onze rit naar beerse gaan .
Wij zijn vandaag met ongeveer 20 man ,onze vrienden van de vorige weken zijn er vandaag niet bij maar we hebben volk genoeg van onze eigen klub. We rijden langs Viersel en Zoersel maar we gaan vandaag over Rijkevorsel. en langs het kanaal gaan we nu naar Den Hout en verder naar Beerse . het is vandaag niet echt warm en er staat een stevige tegenwind daarom hopen we dat het op de terugweg een beetje gemakkelijker zal worden en de wind ons niet te veel tegenwerkt. Er wordt over het algemeen redelijk goed gereden vandaag maar af en toe moeten we toch efkes tussenkomen maar niet te erg. Iedereen zal de rit goed verteren en veilig thuiskomen. We reden vandaag 82 km.
Er staan weer een hele grote troep te wachten om mee te rijden, dat is misschien te wijten aan het goede weer . Het zijn niet allemaal mensen van bij ons er zijn enkele andere bij maar dat maakt niet uit ,hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wanneer men zich aan onze regels houden is er geen probleem. We starten langs Herenthout om eens een andere weg te nemen dan gewoonlijk en gaan dan langs Tongerlo en vandaar zoals gewoonlijk naar Eindhout en Veerle . En vanaf Engsbergen gaan we als naar gewoonte over Averbode en verder. Er is vandaag ook weer goed gereden en iedereen kon zonder problemen mee. We noteerden 1 lekke band . Vandaag haalden we 82 km. Volgende week rijden we naar Beerse.
Vandaag rijden we naar Klein -Willebroek en het weer is goed , de deelnemers zijn in grote getale Er zijn wel enkele niet leden bij maar alles samen zijn we toch met een 30-tal. We hebben ons voorgenomen om dit jaar de snelheid onder kontrole te houden en daarom blijft er altijd iemand van ons vooraan rijden om direkt te kunnen ingrijpen. We volgen ons gewone trajekt en er zijn geen noemenswaardige problemen of omleidingen en dat wil ook al wat zeggen. onze terugweg loopt volledig langs het water, wat niet meteen niet het beste gedacht was gezien de omvang van onze groep en de mensen die we tegenkomen op de smalle wegen langs het water hebben schrik als ze een grote groep zien aankomen. Maar uiteindelijk verloopt alles goed en komen we thuis zonder al te veel problemen. Er is vandaag naar mijn oordeel goed gereden. Er zijn 82 km afgelegd. Volgende zaterdag rijden we naar Engsbergen.
We hebben zeuwachtig uitgekeken naar deze dag . Vandaag staat de jaarlijkse sluitingsrit op het programma en dat vraagt toch wel wat voorbereiding en zelfs de laatste dagen voor de rit moeten we nog eens op ronde om te zien of er nergens nog wegen opgebroken en dat is tegenwoordig niet denkbeeldig met al die werken overal. Alleen in Vorst is er een kleine omleiding maar niets om van wakker te liggen. Lang ziet het er naar uit dat er niet zo veel deelnemers zouden zijn maar de laatste minuten komen ze toch met velen gelijk . en om 13 u stipt gaan we van start met 147 deelnemers , er rijdt een wagen voorop met een waarschuwingsbord en daartussen 4 motards die hun werk prima uitvoeren en als laatste nog een wagen met mekanieker en reservewielen. Er wordt heel langzaam gestart om alles zo vlug mogelijk te laten samenkomen. Wij ondervinden al vlug dat het geen gamakkelijke rit zal worden want er staat veel wind en we besluiten om geen te lange aflossingsbeurten te houden. In Averbode krijgen we wat regen die gelukkig niet te lang duurt. Wanneer we afslaan in Kwaadmechelen gaan we pal in de wind en hebben we een lastig stuk. Aan de industrieweg hebben we nog een kleine wijziging moeten doorvoeren om een brug die is afgebroken en nog niet hersteld . De rest van de rit verloopt nog goed en even na half vier zijn we terug thuis. De rit was 82 km. In ons lokaal genieten we nog wat na met een hapje en een drankje en wordt er nog wat nagepraat en overdreven. Met dank aan allen die meegewerkt hebben voor de veiligheid en zeker de motards.
Vandaag rijden we naar lummen en we hebben het weer mee en voor het eerst sinds een lange tijd is er weer wat meer volk . We gaan zoals meestal langs Heultje en Voortkapel over Tongerlo . we volgen dezelfde weg als naar Engsbergen ,maar voor we daar zijn gaan we richting Tessenderlo en Deurne maar op weg naar Vleugt ligt de weg helemaal open en moeten we een omleiding volgen van wel 10 km om terug in Vleugt aan te komen en zo naar Lummen te gaan waar we iets gaan nuttigen in het zonnetje . Op onze terugweg gaan we binnendoor tot Meldert waar we richting Schaffen rijden en over Averbode naar huis .
We hebben vandaag wel 112 km.
Volgende week hebben we dan onze sluitingsrit waar iedereen op uitgenodigd is en we vertrekken om 13 u stipt
verdere inlichtingen kunt u lezen op www.fietsen.123.nl naar de fietsagenda gaan