Vandaag rijden we naar Lubbeek, en dat is een ritje dat wel een zekere lastigheidsgraad heeft . We zijn toch weeral met wat volk en allemaal in hun nieuwe kledij. Verleden week is onze kledij aangekomen en ik denk dat ze bij iedereen wel in de smaak valt. We danken dan ook onze sponsors voor hun bijdrage. En wij dan fier op weg , we rijden deze keer over Haacht naar Werchter en Wakkerzeel over de kasseien naar Holsbeek . Tot Kortrijk -Dutsel gaat het goed maar daar gaan we links en begint het klimwerk. enkele kleine klimmetjes brengen ons tot Lubbeek en wegens het warme weer besluiten we om toch even te stoppen om te drinken en de drinkbus te vullen. Na Lubbeek hebben we nog enkele malen bergop tot na het Rot en dan is het afgelopen. We noteren nog een lekke band van den Dre. Wanneer we thuis zijn hebben we 85 km.
Op onze kalender staat de rit naar Testelt en we gaan in de richting van het Hageland maar we gaan het niet te lastig maken en meestal naast de hellingen rijden. Daarom rijden we naar Holsbeek maar draaien voor de chartreuse naar links en daar zijn sommige mensen niet kwaad voor. Ondertussen hebben we onze tweede lekke band genoteerd en het zou nog slechter worden want even verder in Kortrijk -Dutsel krijgen we een stomme val met de Jos als slachtoffer bij een wegversmalling word er even door iemand geremd en de Jos raakt zijn achterwiel en valt. Op het eerste gezicht lijkt het zijn bovenarm maar hij kan hem nog wel bewegen daarna lijkt het meer zijn heup en is het stappen moeilijk. Hij besluit om toch met de fiets naar huis te rijden samen met nog enkele andere mensen die hem zullen helpen . Wij rijden verder langs de achterkant van de Houwaert naar Rillaar en vandaar naar Testelt waar we weer een lekke band hebben, daarna doen we nog de campignonberg en dan is nog enkel plat tot thuis .
We hebben vandaag 82 km op de teller. en we hebben ook drie lekke banden en een valpartij, iets wat lang geleden is .
vandaag 9 april staat de rit naar Lille op het programma.
Er staan weer een redelijk aantal klaar om mee te rijden mede door het goede weer denk ik. We besluiten om vandaag niet de gewone route te volgen maar we vertrekken Langs Heultje en Voortkapel en rijden we in de andere richting van ons ritje dat we in de week rijden en dat is tot Oevel aan het kanaal.
Eventjes langs het kanaal en hup richting Geel en binnendoor naar het kanaal en de Ark van noe .
Langs het kamp van Tielen naar Lille en vandaar terug richting huis
In Grobbendonk gaan we nog eens over Viersel om nog enkele km meer te hebben.
We halen vandaag dan ook 93 km. We hadden een lekke band .
Vandaag op 26 maart zal onze rit naar beerse gaan .
Wij zijn vandaag met ongeveer 20 man ,onze vrienden van de vorige weken zijn er vandaag niet bij maar we hebben volk genoeg van onze eigen klub. We rijden langs Viersel en Zoersel maar we gaan vandaag over Rijkevorsel. en langs het kanaal gaan we nu naar Den Hout en verder naar Beerse . het is vandaag niet echt warm en er staat een stevige tegenwind daarom hopen we dat het op de terugweg een beetje gemakkelijker zal worden en de wind ons niet te veel tegenwerkt. Er wordt over het algemeen redelijk goed gereden vandaag maar af en toe moeten we toch efkes tussenkomen maar niet te erg. Iedereen zal de rit goed verteren en veilig thuiskomen. We reden vandaag 82 km.
Er staan weer een hele grote troep te wachten om mee te rijden, dat is misschien te wijten aan het goede weer . Het zijn niet allemaal mensen van bij ons er zijn enkele andere bij maar dat maakt niet uit ,hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wanneer men zich aan onze regels houden is er geen probleem. We starten langs Herenthout om eens een andere weg te nemen dan gewoonlijk en gaan dan langs Tongerlo en vandaar zoals gewoonlijk naar Eindhout en Veerle . En vanaf Engsbergen gaan we als naar gewoonte over Averbode en verder. Er is vandaag ook weer goed gereden en iedereen kon zonder problemen mee. We noteerden 1 lekke band . Vandaag haalden we 82 km. Volgende week rijden we naar Beerse.
Vandaag rijden we naar Klein -Willebroek en het weer is goed , de deelnemers zijn in grote getale Er zijn wel enkele niet leden bij maar alles samen zijn we toch met een 30-tal. We hebben ons voorgenomen om dit jaar de snelheid onder kontrole te houden en daarom blijft er altijd iemand van ons vooraan rijden om direkt te kunnen ingrijpen. We volgen ons gewone trajekt en er zijn geen noemenswaardige problemen of omleidingen en dat wil ook al wat zeggen. onze terugweg loopt volledig langs het water, wat niet meteen niet het beste gedacht was gezien de omvang van onze groep en de mensen die we tegenkomen op de smalle wegen langs het water hebben schrik als ze een grote groep zien aankomen. Maar uiteindelijk verloopt alles goed en komen we thuis zonder al te veel problemen. Er is vandaag naar mijn oordeel goed gereden. Er zijn 82 km afgelegd. Volgende zaterdag rijden we naar Engsbergen.
We hebben zeuwachtig uitgekeken naar deze dag . Vandaag staat de jaarlijkse sluitingsrit op het programma en dat vraagt toch wel wat voorbereiding en zelfs de laatste dagen voor de rit moeten we nog eens op ronde om te zien of er nergens nog wegen opgebroken en dat is tegenwoordig niet denkbeeldig met al die werken overal. Alleen in Vorst is er een kleine omleiding maar niets om van wakker te liggen. Lang ziet het er naar uit dat er niet zo veel deelnemers zouden zijn maar de laatste minuten komen ze toch met velen gelijk . en om 13 u stipt gaan we van start met 147 deelnemers , er rijdt een wagen voorop met een waarschuwingsbord en daartussen 4 motards die hun werk prima uitvoeren en als laatste nog een wagen met mekanieker en reservewielen. Er wordt heel langzaam gestart om alles zo vlug mogelijk te laten samenkomen. Wij ondervinden al vlug dat het geen gamakkelijke rit zal worden want er staat veel wind en we besluiten om geen te lange aflossingsbeurten te houden. In Averbode krijgen we wat regen die gelukkig niet te lang duurt. Wanneer we afslaan in Kwaadmechelen gaan we pal in de wind en hebben we een lastig stuk. Aan de industrieweg hebben we nog een kleine wijziging moeten doorvoeren om een brug die is afgebroken en nog niet hersteld . De rest van de rit verloopt nog goed en even na half vier zijn we terug thuis. De rit was 82 km. In ons lokaal genieten we nog wat na met een hapje en een drankje en wordt er nog wat nagepraat en overdreven. Met dank aan allen die meegewerkt hebben voor de veiligheid en zeker de motards.
Vandaag rijden we naar lummen en we hebben het weer mee en voor het eerst sinds een lange tijd is er weer wat meer volk . We gaan zoals meestal langs Heultje en Voortkapel over Tongerlo . we volgen dezelfde weg als naar Engsbergen ,maar voor we daar zijn gaan we richting Tessenderlo en Deurne maar op weg naar Vleugt ligt de weg helemaal open en moeten we een omleiding volgen van wel 10 km om terug in Vleugt aan te komen en zo naar Lummen te gaan waar we iets gaan nuttigen in het zonnetje . Op onze terugweg gaan we binnendoor tot Meldert waar we richting Schaffen rijden en over Averbode naar huis .
We hebben vandaag wel 112 km.
Volgende week hebben we dan onze sluitingsrit waar iedereen op uitgenodigd is en we vertrekken om 13 u stipt
verdere inlichtingen kunt u lezen op www.fietsen.123.nl naar de fietsagenda gaan
Vandaag 25 september 2010 zouden we naar Hoogstraten fietsen maar het weer beslist er anders over. Er staan dreigende wolken en de voorspellingen zijn ook al niet goed. Dus er wordt beslist om niet te ver weg te rijden en naar Lille te rijden , maar aan Hullebrug zien we aan de rechterkant een zwarte lucht en we besluiten om naar de lichte kant te rijden. zo komen we richting Duffel en gaan we voort tot Walem waar het weer donker wordt en we wegdraaien naar links richting Heffen en aan de brug in Leest krijgen we een geweldige regenbui en kunnen we gelukkig een taverne binnenduikelen. Na een half uurtje kunnen we verder en wanneer we aan de Mijstraat nog een lekke band hebben kuneen we nog even gaan schuilen onder een grote boom en als alles hersteld is kunnen we verder en komen we toch min of meer droog aan in de tent bij den Dre. We hadden vandaag wel 3 lekke banden, dat zalhet weer wel zijn zeker?
We hebben 70 km en volgende week gaan we naar Balen -Wezel.
Het is vandaag nog eens een warme dag en dus fietsweer, de rit gaat vandaag naar Oostham een rit zo vlak als een platte vijg. Het negatieve is dat we nog maar eens met te weinig volk zijn en de reden daarvoor weet ik niet het is spijtig en de tijd om te fietsen is al zo kort in Belgie de zomer is zo voorbij. Ondanks alles gaan we toch op weg en we gaan langs Westerlo en het ooievaarsnest naar Vorst -meerlaar en in Oostham gaan we linksaf over Olmen en het is almaar rechtdoor fietsen tot de afslag naar Meerhout waar we een verfrissing gaan nemen Op onze terugweg hebben we wel altijd de wind van voor maar onze sterkste mensen helpen ons toch gemakkelijk naar huis .
Vandaag zouden we naar Poppel rijden, maar het weer beslist er anders over . Het heeft al hevig geregend en nu is het wel over maarde lucht is nog altijd zwaar bewolkt . Na wat overleg besluiten we om niet naar Poppel te rijden maar een rit te rijden zodat we ingeval van regen toch vlug kunnen thuis zijn. Daarom gaan we over Herentals en Vorselaar naar Viersel om langs het kanaal in Ranst aan te komen waar we iets gaan drinken. Daarna gaan we terug naar Emblem om langs de Nete naar Duffel te rijden en zo terug richting huis .We zijn toch niet nat geworden maar er zijn te weinig mensen komen opdagen om mee te rijden . We hebben toch 90 km gehaald De volgende rit staat nog niet vast,de kalender moet nog worden opgemaakt.
Ik ga nog rap enkele woordjes schrijven over de rit van vandaag want ik vertrek naar zee. We rijden vandaag naar Heusden-Zolder een rit van de Fons en dus hoef ik mij er nie mee te bemoeien . we zijn wel met 19 vandaag en we starten met enkele min. vertraging. Het weer is nog goed ondanks de voorspellingen en om 15.15u komen we aan onze bestemming aan de visvijver waar de Fons gereserveerd heeft voor ons en boterhammen besteld. Wanneer we vertrekken begint de lucht dreigend te worden en we moeten ons haasten. wanneer we halfweg zijn hebben we toch prijs en krijgen we wat regen die gelukkig overgaat na een tijdje zodat we opdrogen tegen dat we thuis zijn. We hebben vadaag 115 km.
Vandaag op zaterdag 31 juli rijden we naar Zondereigen.
Het weer zit weeral mee en we zijn vandaag wel met 19 om de rit aan te vangen iets wat al enkele weken geleden is. Omdat we in Grobbendonk niet over de brug kunnen wanneer we langs Bevel binnendoor rijden gaan we maar over Viersel en Pulderbos en dan vandaar naar Wechelderzande en Vlimmeren. Even later hebben we al een eerste lekke band van de Frans maar den Herman hersteld dat in een mum van tijd , we gaan verder over Merksplas en we hebben een volgende lekke band ,weeral werk voor den Herman en wanneer we nog maar enkele km verder zijn rijdt de ludo voor de tweede keer plat en nu zit er een stukje metaal in zijn band . En een ongeluk komt nooit alleen want even later hebben onze vierde lekke band ,het lijkt wel een ramprit te worden. In Merksplas gaan we toch even iets drinken en daar zitten we met onze voeten in het zand want in die cafe is er die avond een beach party . We gaan naar huis over Beerse en Vosselaar en voor de rest verloopt alles naar wens tot we in Herentals bijna een ongeval hebben met een chauffeur die blijkbaar geen toeristen op zijn weg wil en gas bij geeft in de plaats van te minderen. En wanneer we bijna thuis zijn hebben we nog een vijfde lekke band, ongelofelijk maar waar.
We hebben 105 km en volgende week rijden we Nete en gete .
Vandaag 24 juli en rijden we de rit van de Jos naar Wintershoven. We zijn met zijn veertien en starten om iets na 9.30 u. De rit gaat over Averbode naar Zelem en langs het Schulensmeer naar Alken waar de Jos een cafe gevonden heeft waar we iets kunnen opeten .Ik ga bij de plaatselijke bakker om koffiekoeken voor iedereen. De cafebaas is heel vriendelijk en geeft ons zelfs ijsblokjes om in onze drinkbus te doen wat zeer welgekomen is want het is ondertussen wel al redelijk warm geworden al is het vandaag goed fietsweer . Na de koeken rijden we nog verder naar Wintershoven en maken we een rondje zodat we daarna terug op dezelfde weg terug om naar huis te fietsen . Er wordt vandaag veel beter gereden dan vorige week en dus is vandaag iedereen meer tevreden. We stoppen nog eens in Schaffen naar goede gewoonte , en het laatste stuk naar huis is weer pal tegen de wind in.
vandaag is het den Herman zijn rit en die gaat naar Nieuwmoer ,dat is achter wuustwezel. Het weer is vandaag weer goed maar er staat wel redelijk wat wind , we gaan langs Broechem en schilde ,Sgravenwezel en st.Job en over Wuustwezel komen we in Nieuwmoer en de laatste km is er toch wel wat snel gereden. We gaan wat drinken en de jos heeft hier een afspraak met iemand die vroeger veel in Ons lokaal kwam. Wanneer we terug rijden gaan we langs Brecht en het wordt al snel duidelijk dat er te snel gereden word en het is niet mogelijk om sommige mensen in te tomen en dan zijn er natuurlijk mensen die dat moeten bekopen ,nochtans was bij het begin van het seizoen iedereen akkoord om max. 32 te rijden maar blijkbaar zijn sommige mensen dat vergeten. Voor de volgende ritten wil ik dat er terug normaal gereden wordt.
volgende week rijden we naar Alken . ongeveer 130 km.
Het weerbericht heeft voor vandaag een zeer hete dag voorspeld maar we gaan het er toch op wagen en besluiten om het rustig aan te doen. We hebben ook enkele huurlingen om zeker volk genoeg te hebben en we op de baan kunnen rijden .Er zijn 2 mensen van de Fikskes en 2 van hulshout en de Vrouw van de Wim zal ons volgen met de wagen waarvoor onze oprechte dank. Bij het naar ginder rijden valt het allemaal nog mee met de hitte ,het is nog niet te heet en het eerste deel tot Hoegaerden is het toch wel lastig en we gaan uitzonderlijk vlug iets fris drinken .Daarna gaan we rustig verder ,onderweg hebben we nog een lekke band maar dat houdt ons niet tegen en iets voor half een komen we aan de vijver waar we toch een uurtje gaan verblijven om onze bookes of iets anders te eten en frisdrank te nuttigen. Onze start huiswaarts is in het begin wat aan de stijve kant en zeker met de eerste heuveltjes die er aan komen tot op de grote baan en hier is het ergste voorbij denken we. We rijden ons gewoon parkoers en het wordt alsmaar warmer en we drinken al veel, in Geetbets gaan we nog wat drank opslaan in de GB Het is nu wel heel heet en wanneer we verder rijden hebben we nog een omleiding en hier maken we een fout , de weg is volledig afgesloten en aangezien we een volgwagen bij hebben moeten we helemaal omrijden en we gaan erg genoeg de verkeerde kant op en komen we zo opnieuw in een heuvelzone in Assent en die doet er enkele pijn waaronder ik zelf. vaaf nu is het afzien en de Guy besluit om in te stappen . In Zichem geeft de Wim er ook de brui aan wegens krampen. Wanneer we in Herselt zijn krijgt den Herman eveneens krampen en haakt af en in Hulshout is het de beurt aan den Hans en mij en besluiten om rustig naar huis te rijden en zo eindigt een toch wel zware rit en de meesten moeten toch wel even bekomen. We hebben ondanks de hitte toch 180 km gereden . Volgende zaterdag rijden we naar Nieuwmoer , tot dan
zaterdag 3 juli en er is bij ons de Itegemse Pijl.
De inrichting is niet van ons maar van de netevrienden uit Kessel ,die hebben vandaag geluk met het weer of juist niet want het is wel zeer warm en juist daarom besluiten we om het vandaag kalm aan te doen. De Jos rijdt met ons tot Testelt en slaat daar af naar Rillaar waar we hem terug oppikken wanneer we iets gaan drinken. Vanaf nu rijden alleen de beteren nog verder over de hellingen en in Wezemaal komen we weer allemaal terug samen . Vanaf nu gaan we rustig verder huiswaarts en wanneer we thuis zijn hebben we 83 km.
Volgende week rijden we naar Oteppe over 170 km en vertrekken om 9 u. Hopen maar dat iedereen komt meerijden. Er is een volgwagen
Vandaag gaan we naar Overijse en het weer is uitstekend ,zelfs iets te warm maar ja daar kunnen wij ook niets aan veranderen. we zijn vandaag nog maar weer eens met slechts veertien ,spijtig dat men zo slecht afkomt maar ik kan ze toch thuis niet gaan afhalen he. Dus we starten zoals gewoonlijk over Keerbergen en Haacht en rijden langs het gesloten centrum van Everberg waar we onze eerste lastige klim hebben. even verder staan we ook voor onze eerste omleiding maar dat is niet zo ver om te rijden en wanneer we verder rijden krijgen we even verder een tweede omleiding . Tegenwoordig heb je om de haverklap werken het is om gek te worden en hoe meer er opgebroken word , hoe slechter de wegen er later bij liggen. Om Overijse te bereiken rijden we nu eerst voorbij en draaien we terug op de grote baan dat is veel veiliger dan de steile afdaling aan de kerk. In het dorp vinden we gewoon geen plaats om iets te drinken en besluiten we om in Huldenberg te stoppen. Onderweg op de hellingen word de Jos steeds geholpen om boven te komen en zo kan hij die ritten ook meedoen ,kwestie van mekaar te helpen niet ? na 103 km komen we thuis en we zijn wel vermoeid maar na enkele drankjes is het al beter.
Vandaag zouden we naar Meerle rijden een rit zo plat als een vijg en wat gebeurt er ? Wij staan hier met 9 aan de start het is niet te geloven dat er niet meer willen meerijden. Ondanks de hevige wind vliegen we er tegenaan en wanneer we nog maar in Nijlen zijn hebben we al een regenbui en besluiten onder de brug te gaan schuilen, en na 5 minuten kunnen we alweer aan de slag en voor de rest van de rit blijven we gespaard van enige nattigheid. we gaan over Hoogstraten ,Minderhout en Meer . In Meerle stoppen we om iets te nuttigen en de cafe waar we stoppen zit vol van die keezen die daar naar de voetbal komen kijken om voor Nederland te supporteren die aan het voetballen zijn en winnen om zot te worden en allen in oranje gekleed van klein tot groot. wanneer we terug rijden besluiten we om over Baarle Hertog te rijden en dat valt best het is een goede weg en vandaar rijden we onze gewone weg terug over Zondereigen en Merksplas. Het is knokken vandaag met die wind en het zijn altijd dezelfde sterke mensen die de kop nemen voor mij is het te lastig maar we raken toch thuis. Vandaag hebben we 128 km op de teller.
volgende week rijden we naar Overijse. hopelijk hebben we dan meer volk.