Wij rijden vandaag naar Diest een rit die uitgestippeld door den Hans . Ik heb vandaag niets te doen en het is nu aan den Hans om de weg te tonen en dat is voor mij best wel gemakkelijk,het zou meer mogen gebeuren . Wij vertrekken in tegenovergestelde richting als de Itegemse pijl en onze eerste klus is de moedermeule en wel langs de steilste kant dus de korte pijn en ook de achterkant van het Rot. dan gaat het stelselmatig op en af en in Zichem gaan we iets drinken en daar komen er nog enkele mannen bij die het liever niet zo lastig hadden maar wel het tweede gedeelte gaan meedoen. aan de spoorweg in Zichem gaan we een weg in die ik niet ken en langs waar we in Diest aan de spoorweg komen voor nog een beklimming van grasbos en die is best wel lastig en hierna is het moeilijkste achter de rug en keren we naar huis . we hebben 98 km . Met dank aan den Hans voor de rit .
Vandaag gaan we naar de Waterkant en dat is in Lommel-Kerkhoven. we zijn met 16 en hebben vandaag het weer mee, het is zelfs een beetje te warm maar ja het is ook nooit goed he. Het is vandaag ook weer eens een vlakke rit voor de niet klimmers die daar misschien wel blij mee zijn en dus gaan we richting Westerlo ,eindhout naar het rond punt even verder het kanaal over, dit is een stuk van de sluitingsrit maar in de andere richting. langs allerlei binnenwegen komen we in Olmen vanwaar we verder gaan langs het Honda park en de weg inslaan naar Kerkhoven waar we halt houden om een verfrissing tot ons te nemen. Hierna gaan we het water over en enkele hevige mensen die niet kunnen wachten rijden hier al verkeerd .De terugweg loopt langs de binnenwegjes tot Balen waar we het kanaal over gaan en richting Geel Bel rijden en terug over Zammel en Westerlo naar Zoerle en Heultje terug naar huis .We hebben een bandbreuk gehad en hebben 103 km op de teller.
vandaag 29 mei is er in ons lokaal de rit naar Lubbeek over 100 km.
Sorry dat ik de laatste weken niets meer heb laten horen maar dat gaat nu beteren , ik zal terug van mij laten horen. We zijn maar met 12 mensen en dat heeft als oorzaak dat sommigen de rit te lastig vinden maar ik vind dat ze te rap weg blijven wij laten niemand achter en we kunnen ook niet altijd platte ritten rijden ,er zijn ook mensen die al eens graag een helling oprijden ook al is dat best lastig . Allee we vertrekken met het volk dat we zijn en gaan naar Heist , Betekom en achter Aarschot hebben we al onze eerste helling en zo gaan we naar de moedermeule voor de volgende en vandaar langs de achterkant van het Rot ,het Kasteel van Horst naar de Roeselberg en dat is voor mij een heel ambetante helling waarop ik het altijd lastig heb. En zo gaat het verder van helling naar helling tot we Lubbeek bereiken waar we even gaan rusten. De Raf die onderweg afhaakte wegens te lastig komt hier terug bij ons en gaat het volgende gedeelte met ons verder rijden het lastigste ligt nu wel achter de rug . enkel nog in Pellenberg en de chartreuse en het is gedaan met de hellingen. wanneer we bijna thuis zijn komen er dreigende wolken opzetten en we zullen maar juist op tijd binnen zijn ,onderweg hebben we nog een pijl gemist en daardoor hebben we maar 95 km op de teller,maar het is genoeg geweest.
We moeten nog een nieuwe kalender opstellen maar waarschijnlijk rijden we zaterdag naar de waterkant in Lommel-Kerkhoven.
Vandaag 17 april zouden we naar Lille rijden maar er wordt besloten om naar Elewijt te rijden ,die rit hebben we niet kunnen rijden wegens te slecht weer. Vandaag is het prima weer en dan gaan we vandaag naar ginder. We zijn met 17 mensen en beginnen er aan om 13 u stipt. Het vertrek is richting Schriek waar we naar Bonheiden en Rijmenam afslaan verder naar Boortmeerbeek en Kampenhout en aan de weg naar Elewijt gaan we de andere kant op en komen in Perk vandaar gaan we naar Peutie en rijden langs de kazerne . Vandaar gaat het terug naar Eppegem en Elewijt waar we toch even halt houden . De terugweg zal iets korter zijn en gaat langs Hever, Muizen ,Bonheiden , Peulis en Putte naar Itegem . Er is vandaag weer goed gereden en we hebben 85 km.
We zijn vandaag toch goed vertegenwoordigd met 18 deelnemers wat voor mij goed is na onze splitsing. Het weer is goed een beetje bewolking en af en toe wat zon . De wind komt nog wel uit een verkeerd gat zoals ze dat zeggen en daarom voelt het een beetje koud aan . We starten langs Heultje ,Westmeerbeek en Herselt waar we ondanks de werken goed doorkomen dan naar Veerle waar we een ommetje maken om wat meer km te hebben en langs Meerlaar naar Oostham. Vandaar gaan we naar Meerhout ,omdat de brug aan Jansen weg is moeten we naar Zammel en zo naar huis. De snelheid wordt tot nu goed in de hand gehouden en dat doet me wel plezier. Er zijn 95 km afgelegd .
Vandaag 20 maart op het programma de rit naar Vlimmeren.
Het heeft vandaag redelijk lang geregent en ik dacht dat we niet moesten rijden, maar rond half elf is het overgegaan en er is sindsdien geen druppel meer gevallen dus,gaan we vertrekken. We zijn vandaag toch weeral met 15, dus lijden we niet zoveel schade na de splitsing en er komen er nog wel bij. We vertrekken naar Herenthout en Herentals ,Vorselaar en Poederlee naar Vlimmeren .Tot hier gaat het nog allemaal goed want de wind zit mee en er is er nogal wat. Maar eens we gedraaid zijn richting huis is het andere koek en de snelheid zakt nog wat lager. Den ene blijft al wat langer aan de kop dan de andere maar ieder doet zijn best en wanneer we in Kessel zijn krijgt de Guy het moeilijk en moet hij tussendoor wat geholpen worden. Uiteindelijk raken we toch thuis ,we hebben de rit niet te lang gemaakt zo kunnen we Milaan sanremo nog zien.
Ondanks het feit dat er vorige week een aantal mensen zijn afgehaakt staan er vandaag toch 16 mensen om mee te rijden . we gaan vandaag niet de verkeerde kant uit in tegenstelling tot vorige week. maar we vertrekken langs Nijlen en Viersel over Pulderbos,Malle,Vlimmeren . De terugweg gaat in Beerse langs het industrieterrein over Lille en Heers,langs Sus Pad en sportcentrum Herentals .Aan de fabriek van Lu snuiven we nog even de geur van de koekses op . Het is plezant om te zien dat de snelheid nu beter nageleefd wordt dan vroeger en we zijn vast van plan om dat zo te houden zodat iedereen kan blijven meefietsen. Het is een spijtig voorval dat er enkele mensen zijn weggebleven maar het is voor de goede zaak dat we dat hebben doorgedreven en wie zich niet kan aan passen aan de minderen onder ons is verkeerd bezig. Wij willen samen uit en samen thuis. We hopen dat er nog wel mensen komen meerijden en zich aan onze regels houden en dat wil zeggen max. 32 km p.u. Dat wil zeggen dat we dan een gemiddelde krijgen van ongeveer 28 p.u. Dus, wie zich geroepen voelt mag altijd afkomen. Op nze teller staan 80 km. Volgende week rijden we naar Vlimmeren .
Zaterdag 6 maart en onze eerste rit van het nieuwe seizoen.
Ik had een grote belangstelling verwacht maar er staan slecht 12 mensen om de rit aan te vangen en dit is een gevolg van een vraag van het bestuur om dit jaar de snelheid te beperken tot max. 32 km p. uur. vorig seizoen wilde men het stelselmatig opdrijven en dit jaar gaan we daar streng op toezien. Door deze beslissing zijn er nu enkele weggebleven die zich daar niet kunnen bij neerleggen maar wij doen dit in het belang van onze oudere leden en vinden dat iedereen moet kunnen meerijden. Dan maar op stap met de mensen die er zijn . Het is koud en er is veel wind maar nu de snelheid meer voor toeristen is lukt het ons toch om de rit uit te rijden en iedereen te laten uit rijden. En we hebben ons voorgenomen dat er vanaf nu niemand meer bijkomt die de snelheid komt opdrijven. Wie dat wel doet vliegt er meteen uit en moet maar een andere klub zoeken . we hebben 80 km op de teller.
Vandaag rijden we onze laatste rit van de kalender . We hebben nog goed weer en we zijn nog met zijn 22 mensen om deze rit te rijden. We vertrekken over herenthout om zeker genoeg km bijeen te krijgen , en dan langs Tongerlo naar Eindhout en Schoor naar Engsbergen. Vandaar maken we nog een ommetje richting Schaffen en Averbode komen we in Gijmel waar enkele mensen die we inhalen met ons meerijden en waardoor we tweemaal in de problemen komen . De eerste maal is het Bertje die bijna ten val komt en verder in Begijnendijk is het den Dirk die ten val komt doordat er een van die mannen afslaat zonder te verwittigen. Zijn vinger is uit de kom geschoten maar de Guy kan dat gelukkig oplossen en met wat verband eromheen kan hij verder naar huis fietsen. Op onze terugweg zijn er ook weer enkelen die de snelheid weer wat zijn gaan opdrijven, zij zullen het nooit leren maar zullen volgend seizoen eens moeten nadenken of zij nog wel bij ons horen .
Vandaag 17 oktober staat onze jaarlijkse sluitingsrit op het programma. Altijd ben ik wat zenuwachtig op voorhand , is alles geregeld of moeten we het parcours nog eens verkennen voor eventuele omleidingen wat in Belgie de regel is. En eens de start gegeven is dan is dat zo voorbij en alles loopt gewoonlijk wel op wieltjes als het weer goed is en de weg is droog dan is alles al voor de helft goed en dat valt dubbel en dik mee. We staan gereed aan de start met 139 deelnemers en om stipt 13 uur geven de motards het vertrek ,we hebben enkele aanpassingen moeten doen wegens werken onderweg maar dat zal geen problemen opleveren en de snelheid hebben we gevraagd om op 33 p.u. te houden en nu maar afwachten of het lukt. We zijn dit jaar heel langzaam vertrokken om de laatsten de kans te geven zo vlug mogelijk aan te sluiten want wanneer ik eens omkijk dan zie ik toch wel een heel lange rij. We rijden zoals de laatste jaren over Averbode en Veerle naar Endhout en daar hebben we een klein klimmetje en dan Vorst waar er werken aan de weg zijn maar onze motards lossen dat goed op en houden alle verkeer op Dan gaan we rechtdoor in Vorst-Meerlaar en voor Kwaadmechelen gaan we naar Gestel en zo naar de industrieweg in Endhout . Daarna doen we nog Tongerlo en Wiekevorst om thuis te komen rond 15.30 u. We hebben een gemiddelde van 32.5 en 80 km. De ingeschreven deelnemers krijgen in ons lokaal nog een ice thee en een smoske . Ik ben blij dat alles goed verlopen is ,er zijn maar 2 lekke banden geweest.
Het is vandaag zaterdag 3 oktober en het weer is nogal wild . Ik heb eerst wel wat twijfels, zou ik nu rijden of niet met zulke wind maar uiteindelijk vertrek ik toch als het maar droog blijft. We zijn uitendelijk toch met 18 om te rijden en we rijden over Tremelo ,Werchter en Wezemaal. Vandaag gaan we volledig plat houden het is al lastig genoeg met al die wind. we komen in Horst en houwaert naar Rillaar om zo in Testelt te komen ,het is niet zo dat wij recht naar Testelt rijden want dan hebben we te weinig km.. We houden vandaag geen halt wegens het weer en gaan door over langdorp-Gijmel en gaan later nog een ommetje maken langs Beerzel om nog 90 km te halen.
Op zaterdag 26/9/09 rijden we naar Lummen. Ongeveer een 22-tal mensen rijden met ons mee en we hebben weeral eens het weer mee . We vertrekken voor de verandering over Hallaar naar Hulshout ,Westerlo en langs het ooievaarsnest en Schoor naar de richting Engsbergen waar we langs Tessenderlo de baan op die recht naar Lummen leidt over Deurne en Meldert en deze baan gaat wel lichtjes omhoog en moet er stevig getrapt worden ,in het centrum van Lummen houden we eventjes halt . Op de terugweg gaan we richting Linkhout om dan een binnenweg te nemen tot Schaffen , over Engsbergen en Averbode bereiken we gijmel waar het koers is en we een rondje met de renners moeten meerijden ( allee achter hen in dezelfde richting he. ) De snelheid is vandaag goed onder controle gehouden en ik wil dat het altijd zo blijft, alleen zijn er altijd wel enkelen die niet in de groep kunnen blijven en dat moet ook nog veranderen en zij moeten afgemaakte afspraken nakomen. Wij hebben 100 km op de teller.
Volgende rit gaat naar Testelt.
Tot dan.
Ps. informatie over onze sluitingsrit van 17 /10 vindt u op www.fietsen.123.nl
Vandaag rijden we naar Oostham , deze rit stond niet op ons programma we hadden bij het opmaken een datum vergeten waarvoor onze oprechte excuses. We hebben dan maar besloten om naar Oostham te rijden en dan kunnen we het terrein nog eens gedeeltelijk verkennen voor onze sluitingsrit . Daarom gaan we over de volgende dorpen, Wiekevorst , Westmeerbeek en Herselt waar we moeten uitkijken omdat daar werken aan de gang zijn en uiteindelijk kunnen we daar wel ongehinderd door en gaan we verder langs Averbode ,Veerle Vorst en Meerlaar en met de sluitingsrit gaan we links in Kwaadmechelen maar vandaag rijden we door tot Oostham. Daarna gaan we over Olmen naar Meerhout waar we even iets gaan drinken en daar kunnen we naar een live concert luisteren van blaasinstrumenten ter gelegenheid van de kermis aldaar. Vandaar gaan we naar Eindhout en daar gaan we terug de weg van de sluitingsrit op en geraken we toch thuis na nog een kleine omweg raken we aan 100 km.
Volgende rit gaat naar Lummen..
Op zaterdag 17 oktober is er onze jaarlijkse sluitingsrit voor wielertoeristen waar iedereen mag aan deelnemen. Het is geen koers en de mensen van onze klub rijden van voor.Enkele motards begeleiden ons en houden de weg vrij onderweg . De start is om 13 uur stipt aan cafe Bij de Krabber , Karel Govaertstraat 4 te Itegem. De inschrijving is 2,5 euro Het is een vlak parcours over ongeveer 75 km.
Ik ben te laat met mijn verslag maar op zaterdag 12 september zijn we naar Hoogstraten gereden. Die dag zat het weer wel mee en we waren met 20 mensen om de rit aan te steken. we reden over Grobbendonk en Pulderbos naar westmalle en Rijkevorsel om Hoogstraten aan te doen , we rijden het centrum voorbij en stoppen op de baan naar Merksplas om de dorst te lessen. Op de terugweg gaan we verder naar Merksplas en daar wilde in de tegenovergestelde richting naar huis rijden maar dat is niet zo simpel omdat we altijd uit de andere richting kwamen en dat doet vreemd aan en dan heb je al eens een wegvergissing . Uiteindelijk raken we dan toch terug thuis en hebben we 105 km. Ik ben vadaag tevreden want er is fatsoenlijk gereden. De volgende rit is naar Oostham.
Ik heb lange tijd niets meer geschreven maar nu ben ik terug en op deze dag rijden we onze jaarlijkse uitstap naar Heusden-zolder onder leiding van de Fons. Het weer is wel goed maar er is veel wind die we mee hebben wanneer we vertrekken en enkelen denken dat ze nu de snelheid maar moeten opdrijven en houden er geen rekening mee dat we nog terug moeten en dat zal nog tegenvallen. We zijn met zijn 22 en gaan naar Eindhout waar we de kanaaldijk nemen tot Beringen en onderweg hebben we nog onze traditionele wegomlegging ( een echte plaag in Belgie ) En toch komen we in Heusden_zolder waar de broer van de Fons ons opwacht en samen met ons iets gaat drinken in de Visvijver. Op onze terugweg krijgen we zoals verwacht de wind fel tegen en is het stoempen , de snelheid is nu fel gezakt en dat is wel nodig om op een fatsoenlijke manier iedereen thuis te brengen. De fons brengt ons veilig thuis en op onze teller staan 116 km.
Volgende week staat Lommel Kerkhoven op het programma.
De weerberichten voorspellen niet veel goeds de laatste dagen en toch moeten we vandaag naar¨Postel . We zijn toch met iets meer dan 20 die er werk willen van maken en het vertrek gaat nu naar Herentals waar we een klein stukje langs het kanaal rijden om zo langs daar de Zegge te bereiken. En langs die Zegge komen we aan de hoge Rielen zoals we anders rijden gaan we naar Corsendonck en Arendonk en zo komen we in Postel ,we gaan niet helemaal tot Postel zelf maar slaan af naar Dessel maar we gaan eerst iets drinken op de hoek in een nieuwe brasserie . Tot hier hebben we gemakkelijk kunnen rijden omdat we de wind meestal mee hadden. Op de terugweg wordt het moeilijker omdat de wind nu meer vooraan zit en het is stoempen om thuis te raken ,dat lukt uiteindelijk met de sterksten vooraan.
We hebben 97 km op onze teller.
Volgende zaterdag rijden we naar Hoeselt over ongeveer 165 km.
Onze jaarlijkse rit naar Oteppe gaat vandaag door ,allee dat is toch de bedoeling . De laatste dagen hebben we met veel interresse naar het weer bericht omdat de vooruit zichten niet zo goed waren . Vandaag is het wel bewolkt maar we gaan het er toch op wagen met zestien mensen. De Jos vertrekt mee in de volgwagen en zal in Hoegaerden op de fiets springen omdat dan het moeilijkste deel wel achter de rug is . Juist achter lubbeek hebben we onze eerste lekke band en die herstelling moet terug worden over gedaan omdat hij weer lek is en er is een klein stukje dat er uitgehaald moet worden . In Hannuit krijgen we wat regen maar gelukkig duurt het niet al te lang en zijn we nog niet doornat wanneer we in Oteppe aankomen . Diegenen die een droge tui bijhebben trekken die aan wanneer we aan de visvijver zitten. Op onze terugweg hebben we nog wel een klein beetje gedruppel maar niet genoeg om nat van te worden en hoe verder we komen hoe droger het wordt en krijgen we zelfs een klein beetje zon. Ik vind dat er te snel gereden wordt en ben zinnens er de volgende keer nog eens iets aan te doen wij zijn geen klub om tegen een hoge snelheid te rijden ,dan gaan we mensen verliezen en dat is zeker niet de bedoeling er zijn al genoeg klubs die snel rijden en bij ons is het leeftijds verschil te groot. We halen vandaag 178 km.
De jaarlijkse Itegemse pijl staat vandaag op het programma over een afstand van ongeveer 85 km en niet van de gemakkelijkste over de bulten van het Hageland . Het is redelijk warm vandaag en we besluiten om toch geen zotte dingen te doen op dit parcours en zo gebeurt het ook. Op elke heuvel moet er wel gewacht worden maar dat is wel normaal . Wanneer we aan de kontrole komen gaan wij nog eventjes verder tot Rillaar om halt te houden en met een beetje meer energie de klim van de Houwaert aan te vatten ,na deze klim is er nog het Rot en de zijkant van de Moedermeule waarna met Wezemaal wel het klimmen voorbij is ,In Heist gaat het nog wel naar de berg maar wegens werken slaan ze halverwege al af en is het voorbij .
We hebben iets meer dan 80 km.
Volgende zaterdag rijden we naar Oteppe over 175 km.en vertrekken om 9 uur.
en vandaag rijden we naar Meerle een nieuwe bestemmming voor ons want voorheen reden we naar Meerseldreef . We zijn met 19 en starten richting Pulderbos maar in Nijlen hebben we al een lekke band van de Francis. We gaan voort naar Rijkevorsel en we nemen de hhofdbaan tot de afslag naar Achtel en Hoogstraten ,we nemen hier nu de hoofdweg tot Minderhout waar we afslaan naar meerle en na 57 km zijn we er de stopplaats is een cafe war we al eens moeten biljarten. Op onze terugweg nemen we een andere weg tot Minderhout waar we een andere weg nemen en richting Merksplas en vandaar nemen we de kortste weg naar huis . Thuis hebben we toch 120 km op onze teller.
De rit gaat vandaag naar Poppel en zoals zo dikwijls de laatste tijd is er weer veel wind, gelukkig zit die voor een stuk schuin mee tot ginder. Wij zijn met een 20-tal mensen en starten gezapig richting Vorselaar ,Lille en Corsendonk waar we afslaan naar Arendonk en we onze eerste lekke band hebben. Daarna rijden we een stukje door Nederland en hier moeten we op het fietspad rijden want je mag er niet op de weg met de fiets en langs de Hoge Mierden bereiken we Poppel. We stoppen zoals gewoonlijk bij Mieke Pap eerst zitten we op het terras maar we krijgen al vlug een beetje regen en moeten binnen. Dan besluiten we om zo recht mogelijk naar huis te rijden ,dus gaan we naar Weelde en Weelde station om vandaar naar Merksplas te rijden en langs deze weg zijn we nog niet geweest maar dat is wel makkelijk te vinden en we hopen om enkele km minder te hebben. Daarna recht naar Gierle en over Herentals terug naar huis en ondanks de wind meer tegen zit is er toch een stevig tempo. Vandaag stoppen we bij den Dre in de tent op de braderij . er staan 130 km op de teller.
Volgende week rijden we naar Meerle, (als 't weer is ) Tot dan.