De producten van het Amerikaanse La Mer behoren sowieso al tot het luxesegment. Dit eindejaar doet het beautymerk er met de lancering van twee extra chique verpakkingen nog een schepje bovenop. De 'The Luxury Essentials'-doos is een ronde parelmoerachtige doos met daarin een pot van 60ml. Crème de La Mer, een gezichtsserum van 30ml. en een oogconcentraat van 15ml. Voor de 'The Connoisseur Collection' werd een prachtige lederen doos ontwikkeld waarin 60ml. La Mer Crème zit en ook 15ml. La Mer oogconcentraat dat wallen en kringen doet verdwijnen. De 'The Luxury Essentials'-doos kost ongeveer 500 euro. Voor de 'The Connoisseur Collection'-kerstverpakking betaal je rond de 300 euro. www.cremedelamer.com
Het aftellen naar de eindejaarsperiode is begonnen. De Babor Adventskalender helpt je hier graag bij met 24 beauty ampullen en crèmes. Het is de perfecte voorbereiding van je huid op de eindejaarsperiode. Elke dag één ampul en je huid is intensief verzorgd. Het gamma bestaat onder andere uit een onuitputtelijk vochtelixir, een cocktail van vitamines en een serum met geconcentreerde zuurstof. Voor deze beautykalender betaal je 57,50 euro.
Om je wenkbrauwen te modeleren is de Tweezerman Slant Pincet al jaar en dag een must in de badkamer. Nu bestaat de pincet onder de pincetten ook tijdelijk in een limited edition-uitvoering. Met niet minder dan 160 handgemaakte Swarovski-kristallen wordt deze klassieker een aandachtstreffer van formaat. Bovendien krijg je er ook een superleuk zilverkleurig lederen opbergtasje bij. Zo kan je jouw glamoureuze pincet meteen ook op een trendy manier bewaren. Hij is voor 129 euro in beperkte oplage verkrijgbaar. www.tweezerman.com
Cosmeticamerk MAC is in zee gegaan met het populairste katje ter wereld; Hello Kitty! Het Japanse karakter speelt de hoofdrol in twee cosmeticalijnen die volgend jaar maart in Nederland verkrijgbaar zullen zijn. De cosmeticalijnen zullen eerst aangeboden worden Amerika. Er komen twee lijnen; de Hello Kitty Colour Collection, voor de jonge doelgroep en de iets hoger gepositioneerde Hello Kitty Kouture Collection. De lijnen bestaan uit lipsticks, glitter eyeliners, oogschaduwdoosjes, poeders, nagellak en accessoires.
Uit onderzoek van onderzoeksbureau Mintel blijkt dat de consument steeds kritischer zal worden ten opzichte van nieuwe producten. De consument wil goede en verantwoorde producten, duurzaamheid en ecovriendelijkheid staan voorop. De laatste beautyvoorspelling voor 2009 is dat voedsel en beauty meer samen zullen gaan. Gezonde ingrediënten zoals goede bacteriën, nu vaak verwerkt in bijvoorbeeld yoghurtdrink, zullen vaker in cosmetica en huidverzorgingsproducten worden verwerkt. Het zou consumenten moeten overtuigen dat beautyproducten de gezondheid kunnen verbeteren. Buiten de gezonde beautyproducten is het natuurlijk ook erg belangrijk om van binnenuit gezond te blijven, dus weet wat je eet!
Op 1 september lanceerde Guerlain een nieuw geurtje voor mannen. Met Guerlain Homme bracht een parfum op de markt dat noten bevat van rum, munt en limoen en aanvoelt als een ijsklontje op de huid. Regisseur Jean-Paul Goude kreeg de opdracht om aparte en speciale commercial te draaien voor dit nieuwe parfum. Het moet gezecht...het spotje is het bekijken meer dan waard!
Guerlain Homme bevat een mojito-akkoord met een vleugje limoen, enkele vermalen pittige en kruidige muntblaadjes en een flinke scheut echte Jamaicaanse, tot essence gedistilleerde rum en enkele bladeren rabarber. Het tweede akkoord van het parfum is verfijnder: bloemige citrusnoten van de bergamot, groene thee met bittere, aromatische accenten en geranium dat voor een koude noot zorgt. Het derde facet combineert elegante stevigheid van de ceder met de wilde vibratie van een vers uit de grond getrokken vetiver. Prikkelend en strelend laat het parfum een lang geurspoor na!
Laat je alvast overtuigen door de prikkelende commercial van Jean-Paul Goude te bekijken
Een deo die niet enkel nare geurtjes, maar ook de groei van okselharen vertraagt, komt binnenkort op de markt. Vanaf volgende maand brengt fabrikant Unilever de 'Dove Hair Minimalisering' roll-ons en sprays in Engeland in de rekken.
Dunnere haren Het is de eerste deodorant die de haargroei weet aan te pakken. Unilever verwacht een schot in de roos en denkt dat hun nieuwste product bijzonder populair zal zijn bij jonge vrouwen. Na ongeveer vier weken intensief gebruik zouden al verschillen moeten optreden. Okselharen zijn dan minder merkbaar, fijner en makkelijker te verwijderen.
De deo's dienen niet als vervanging van scheren of ontharing, wel veroorzaken ze, doordat ze fijner zijn, minder huidirritatie bij het scheren. Wie stopt met het gebruik van de deo, zal terugkeren naar de normale haargroei. Enkel oksels Uit de consumententests zouden de verschillen al na een paar weken zijn gebleken. Het principe is gebaseerd op de Pro-Epil- methode, die de snelheid van de haargroei aanpakt. Vast staat is dat aan het hele principe meer dan drie jaar werd gesleuteld. Belangrijk hierbij is het product enkel voor de onderarmen mag gebruikt worden.
Negatief imago De afkeer voor okselharen is een relatief recente ontwikkeling. Onderzoek toont aan dat we snel geneigd zijn om vrouwen te beoordelen met okselharen. We bekijken hen als onvriendelijk, immoreel en agressief. Vrouwen met de natuurlijke look worden tevens gezien als bazig, dominant en non-conformistisch. (lvl)
Vintage is trendy en scoort. Cosmeticamerk Bourjois heeft zelfs haar make-up in een vintage doosje gestoken. De Collection Vintage, bestaat uit 5 oogschaduwtinten en 2 blushers, werd voorzien van een doosje met een oud decor uit de 19e en 20ste eeuw. De make-up is apart of in een verzamelbox te verkrijgen. De doosjes kosten 10,30 euro per stuk en zijn vanaf november te koop. (lvl) gelezen op 31/10/08
Vanaf nu kun je in Antwerpen in wellnesscenter Body Lounge kleine visjes aan je voeten of lichaam laten knabbelen. De garra ruffa, zo heten de diertjes, zouden je de meest effectieve peeling geven doordat ze je dode huidcellen opeten. Deze behandeling is al lang een rage in Amerika en Azië.
Zachtste huid Bij de behandeling kruip je 45 minuten in een warm bad met de visjes. Ze eten je dode huidcellen op en zorgen er zo voor dat je de zachtste huid ooit hebt. Je moet niet vrezen voor pijn, ze hebben geen tanden en zijn slechts ongeveer 2,5 centimeter lang. Voor een pedicure voor één persoon betaal je 49 euro. In totaal kun je met z'n vijven in het bad.
Revolutionair In Amerika en Azië kun je de behandeling al veel langer volgen. Maar in Europa is Body Lounge het eerste center dat de visjes in huis haalde. "België loopt altijd achter", zegt eigenares Michel Verschaeve aan het Nieuwsblad. "Ik wilde eens iets revolutionair doen. In het begin voelt het wat raar aan, maar naar na afloop is je huid zijdezacht. Vooral mensen met psoriasis hebben baat bij de behandeling." (ep)