Ja ik heb mijn Gelijkvormigheidsattest binnen en kan onmiddellijk mijn nummerplaat gaan halen dank Je vadertje staat. je hebt weer een gelukkige inwoner van Belgie bij
Nu kunnen we het mistachterlicht monteren, alles controleren als alles naar behoren werkt ,frigo , verwarming en eventueel kijken om een vast wc in te bouwen. Nu kunnen we ons laten gaan
Hoera de papieren zijn binnen om mijn Eribake te laten keuren
Ik heb de papieren binnen gekregen om na storting van een klein bedrag krijg ik de nodige papieren om mijn nummerplaat af te halen. Binnen kort zult je mij zien rondrijden met mijn eribake ga maar reeds uit de weg
Vandaag weer, snel naar de brievenbus Ja er was een brief van de dienst inschrijvingen. Snel deze open gescheurd en beginnen te lezen, "Het is niet waar" ik krijg geen inschrijvingsbewijs met gevolg ook geen nummerplaat. Mijn type van eriba de triton M van 1978 zou niet in belgië niet ingevoerd geweest zijn. Ik kan wel kiezen om mijn eribake eenmalig te laten inschrijven, dan moet ik hem terug aanbieden om hem terug volledig te laten opmeten en wegen wat ik al heb laten doen, maar alles moet opnieuw. Maar de kosten die dit zou meebrengen kunnen ze mij maar geven na dat in de aanvraag heb ingediend ja waar België groot(klein) kan zijn
We zijn samen met de FNOG naar Mergelhof in Gemmench (België), het is een fijne 9 holsbaan die zeer technisch is. Wij hebben een hele fijne dag gehad in een mooie omgeving een fijne groep onder begeleiding van het FNOG bestuur (dank voor de foto's Rudi Ghijsens)
De windmolens zijn samen met de zonnecellen de toekomst van onze energie, Daar de andere energievormen stookolie, hout, steenkool en gas sterk vervuilend zijn. Toch heeft de wind een verwoestende kracht in hem. We hebben de wind nodig om de molens te doen draaien maar als men bij te felle wind de molens niet snel genoeg uit de wind kunnen draaien dan zijn de gevolgen ook niet te overzien bekijk de fotos maar, let op mij ben geen tegenstander van alternatieve energie vormen in tegendeel maar ik heb hier fotos bijgevoegd van een verwoeste windmolen in Duitsland en dit door de wind
We zijn zaterdag vertrokken voor een vrij weekentje naar de Eiffel, een weekentje om uit te rusten en uit te waaien. De reisweg was Hasselt naar Insul (zonder autoroute) via Monschau waar we de middag hebben door gebracht, dan op weg naar Insul waar we ontvangen werden door de hoteleigenares, de kamer gekeurd, dan zijn we de omgeving gaan verkennen of er golfterreinen waren, er waren er een vijftal in een straal van 30 km, dus kiezen maar.
De eerste meting is gebeurd voor een Belgisch Eribake
Vandaag ben ik naar de keuringsdienst geweest om mijn Nederlands Eribake te vervlaamsen (Belgisch maken). Ik werd heel vriendelijk ontvangen door de bediende van de dienst. Die dan op zijn beurd de gehele eriba heeft opgemeten en gewogen. Nu nog een mistlamp monteren om in orde te zijn met de Belgische regelmentering, en wachten op de nodige papieren van uit Brussel. Dan kan ik mijn eriba een nieuwe nummerplaat geven en hem keuren en dan zijn we weg!!!!
Alles is klaar om dinsdag mijn Gelijkvormigheidsattest af te halen
Ik ben deze avond naar mijn eribake geweest en het wiel en de remtrommel afgenomen, zodat ik dinsdag voor geen nieuwe verrassing kom te staan, alles is fijn verlopen, nu wachten tot dinsdag
Vandaag ben ik met alle papieren die ik dacht te moeten hebben op weg geweest om mijn Eribake in te schrijven, Op naar de DIV waar de douane om mijn Eriba in te schrijven, daar aangekomen zij men dat ik geen roze formulier had en ik die moet hebben van de verzekering. Dan op weg naar de verzekering daar aangekomen en een tijdje gewacht werd ik vriendelijk ontvangen, maar terug door verwezen naar het hoofddouane kantoor van Hasselt voor het roze formulier. Dan maar weer op weg naar het hoofdkantoor van de douane, daar aangekomen werd ik snel en heel behulpzaam geholpen. Hoera, ik heb het roze papiertje nu terug naar de verzekering. Daar werd ik geholpen maar werd mij gemeld dat ik eerst een administratieve keuring moest hebben voor dat ik nieuwe nummerplaat voor mijn caravan zou hebben. Bij de keuring aangekomen vroeg men mij naar het Gelijkvormigheidsattest, OEI dat had ik niet, twee mogelijkheden die vragen aan de invoerder maar daar werd ik gewaarschuwd dat dit duur zou zijn, of naar de technische keuring terug komen om mijn caravan reglementair in te schrijven( zelf de wielen afdoen en de remmen demonteren). Terug thuis gekomen dan maar bellen naar de Belgische invoerder, ja het attest kun je krijgen 300 euro Oei. Dan maar een afspraak gemaakt in de technischekeuring om mijn Eribake Belgisch te worden.
Zaterdag gaan we naar Nederland onze Eriba triton afhalen, we kijken er echt naar uit zoals kleine kinderen die wachten op de Sint. Dan volgende week hem dan laten inschrijven in België en laten keuren.
Ik ben marc flament, en gebruik soms ook wel de schuilnaam telefoontje3500.
Ik ben een man en woon in hasselt (Belgie) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 15/07/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: reizen golfen Eriba.
Ik ben getrouwd met Ghislaine Knaepen en genieten van elk moment van het leven